Klipsch klubben - Side 469

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 469 av 1033 FørsteFørste ... 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 465 466 467 468 469 470 471 472 473 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 969 ... SisteSiste
Viser resultater 9,361 til 9,380 av 20659
    Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Joop
    Har lest at bassen er "upresis" i tester, stemmer dette?
    l

Pisspreik

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis man plasserer de 10cm ut fra bakvegg i ett ikke helt godt rom så har de nok buldre bass selv opplevde jeg det ikke

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka

Rotel Kan være litt spiss for Klipschene. Men noen synes det er helt greit, andre hater det :P

Dette må isåfall gjelde Klasse D forsterkerne! Rb1080 med rotel pre amp og Airstudious Cd spiller låt som en drøm ikke antydning til skarphet ved ekstreme volum engang!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    + 1 helt klart smak og behag dette, men vil ta med at jeg aldri har opplevd rf serien som skrikete hos meg, og enda mindre etter jeg gjorde noen enkle akustiske tiltak
    Synes selv ikke dette om RF63! er det noen grunn til det?

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arguzen
    Ser til stadighet at det nevnes at Elkjøp/Lefdal har fått inndratt sin lisens på å selge Klipsch.
    Er det noen som kan dokumentere denne påstanden?
    Jeg fikk ihvertfall høre det av en Elkjøp ansatt. Men man skal jo ta slikt med en klype salt! Men jeg forstår heller ikke hvorfor han skulle ha sagt det om det ikke var sant heller.

Men det ER litt mistenksomt at Elkjøp mister "lisensen" sin på å selge Klipsch fordi de er billige?

Betyr det at om jeg kjøper inn 10000 RF-82, og selger de møkkbillige(la oss si 3000kr paret) så er dette ulovlig? Nei, det er det ikke noe som heter. Jeg bestemmer min egen pris ut. Så det er vel noen misforståelser ute og går.

Mye av grunnene til at Klipsch er borte fra nettsidene til Elkjøp er også fordi de er tomme for produktene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Synes selv ikke dette om RF63! er det noen grunn til det?
    ehh, hva mente du nå?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Jeg fikk ihvertfall høre det av en Elkjøp ansatt. Men man skal jo ta slikt med en klype salt! Men jeg forstår heller ikke hvorfor han skulle ha sagt det om det ikke var sant heller.

Men det ER litt mistenksomt at Elkjøp mister "lisensen" sin på å selge Klipsch fordi de er billige?

Betyr det at om jeg kjøper inn 10000 RF-82, og selger de møkkbillige(la oss si 3000kr paret) så er dette ulovlig? Nei, det er det ikke noe som heter. Jeg bestemmer min egen pris ut. Så det er vel noen misforståelser ute og går.

Mye av grunnene til at Klipsch er borte fra nettsidene til Elkjøp er også fordi de er tomme for produktene.
    Elkjøp har vel strengt tatt aldri hatt "lov" til å selge Klipsch. De tok de inn via diverse kanaler bare for å lage litt storm i vannglasset. Akkurat som med Denon. Men de forsøker å få på plass en avtale om salg av Klipsch as we speak.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ehh, hva mente du nå?
    hehe synes selv at RF63 har en behagelig topp i forhold til resten av Rf serien,er det noen grunn til det?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, men Klipsch KAN nekte deg å få kjøpe mere ifra dem!!!

Asså hvis jeg hadde vært Klipsch forhandler å hadde sett hva Elkjøp driver med hadde jeg blitt forbanna å sendt mail til Klipsch. Å hvis flere forhandlere går sammen å sier, hvis Elkjøp får fortsette å selge Klipsch så slutter vi med det... da tror jeg nok at Elkjøp mister lisensen ganske fort!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men Klipsch KAN nekte deg å få kjøpe mere ifra dem!!!

Asså hvis jeg hadde vært Klipsch forhandler å hadde sett hva Elkjøp driver med hadde jeg blitt forbanna å sendt mail til Klipsch. Å hvis flere forhandlere går sammen å sier, hvis Elkjøp får fortsette å selge Klipsch så slutter vi med det... da tror jeg nok at Elkjøp mister lisensen ganske fort!
    Om Klipsch tenker penger i en sånn situasjon er det nok de andre som mister Klipsch og ikke Elkjøp.

Edit : Men om Klipsch vil bevare rykte sitt og muligens ikke ende opp som Energy bør de ligge unna Elkjøp. Personlig ser jeg heller at slike merker forblir hos detaljforhandlerene. Elkjøp kan godt gjøre et stunt en gang i blandt slik at andre kan hoppe på vogna for en billig penge. Men ser helst at de ikke fører merket fast.

Enten får de satse skikkelig å kjøre inn masse merkenavn og skille skiten. Eller la være

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er ikke lov til å presse ned prisene? De selger jo ikke under selvkost her heller. RF-82 er jo en modell som går ut nå, og det er jo vanlig å selge det ganske billig når man skal ha en ny serie inn.

Jeg syntes Elkjøp gjør det rette jeg! De kjører på, slik at det blir konkurranse. Synd for de som akkurat har kjøpt RF-82 til 7500kr ++ og er bitre for det, men sånn er det. Noen ganger er man bare uheldig.

Så hvem tjener på dette til slutt? Jo, vi sluttforbrukere. Så slutt og klag, dette er bare bra for oss Klipsch gale!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Om Klipsch tenker penger i en sånn situasjon er det nok de andre som mister Klipsch og ikke Elkjøp.

Edit : Men om Klipsch vil bevare rykte sitt og muligens ikke ende opp som Energy bør de ligge unna Elkjøp. Personlig ser jeg heller at slike merker forblir hos detaljforhandlerene. Elkjøp kan godt gjøre et stunt en gang i blandt slik at andre kan hoppe på vogna for en billig penge. Men ser helst at de ikke fører merket fast.

Enten får de satse skikkelig å kjøre inn masse merkenavn og skille skiten. Eller la være

Så du tror virkelig at det hadde blitt solgt mere Klipsch på landsbasis om det kunn hadde blitt solgt på Eljkøp? Det tviler jeg sterkt på! Å hva med rykte? Å selge RF serien så billig, hvem vil da kjøpe de billige serien?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel mest sansynlig at Elkjøp har plukket opp et stort parti i fra Tyskland, Nederland eller andre steder fra hvor noen har dumpet dette ut i markedet. Er ikke mer enn et feilslått salg eller en konkurs kjede som skal til før dette er på gråmarkedet. Det finnes egne brokere for dette rundt om i Europa. At faste importører ikke liker dette skjønner jeg godt men slik er det være delvis medlem av EU, vi kan faktisk ta varer og tjenester fritt over landegrenser.

Ser ikke noe større problem i at Elkjøp gjør dette, Komplett gjorde jo dette for et par år siden uten at noen skrek ulv den gangen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er ikke lov til å presse ned prisene? De selger jo ikke under selvkost her heller. RF-82 er jo en modell som går ut nå, og det er jo vanlig å selge det ganske billig når man skal ha en ny serie inn.

Jeg syntes Elkjøp gjør det rette jeg! De kjører på, slik at det blir konkurranse. Synd for de som akkurat har kjøpt RF-82 til 7500kr ++ og er bitre for det, men sånn er det. Noen ganger er man bare uheldig.

Så hvem tjener på dette til slutt? Jo, vi sluttforbrukere. Så slutt og klag, dette er bare bra for oss Klipsch gale!

Dette var litt artig innlegg

Selvfølgelig vill alle ha ting billigst mulig, sånn er det å kommer alltid å være! MEN hva hvis alle hadde f.eks. RF-7 i stua, hva er gleden av å eie disse da, om det er noe alle har råd til? Sier ikke at RF-7 er så dyr, men tenkte mest på prinsipet jeg da.

Og ikke for å skape uvenner eller noe slikt her nå, men syntes du for litt siden as at du ikke hørte forskjell på Yamaha 777 og Klipsch RF-82, også kaller du deg Klipsch gal? :P Er mulig du har fått bedre fart på dem nå, så du blir skikkelig frelst du å

Å jeg tror ikke det er heldig for ryktet til Klipsch å stå vid siden av kompaktanlegg ifra sony,lg osv. på elkjøp.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var litt artig innlegg

Selvfølgelig vill alle ha ting billigst mulig, sånn er det å kommer alltid å være! MEN hva hvis alle hadde f.eks. RF-7 i stua, hva er gleden av å eie disse da, om det er noe alle har råd til? Sier ikke at RF-7 er så dyr, men tenkte mest på prinsipet jeg da.

Og ikke for å skape uvenner eller noe slikt her nå, men syntes du for litt siden as at du ikke hørte forskjell på Yamaha 777 og Klipsch RF-82, også kaller du deg Klipsch gal? :P Er mulig du har fått bedre fart på dem nå, så du blir skikkelig frelst du å

Å jeg tror ikke det er heldig for ryktet til Klipsch å stå vid siden av kompaktanlegg ifra sony,lg osv. på elkjøp.
    Er det ikke lyden som teller da? Blir lyden dårligere hvis flere har den?

Merkelig argument.

Liker at prisen presses ned, men salg med tap er jo dårlig gjort mot importørene i norge. Men nå har de solgt rf-82 og ikke de høyere modellene for å bruke mer en 5-6k på høyttalere er ikke mainstream i norge enda.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå liker jeg produkter du får masse for pengene for. Dette syntes jeg det skal bli mere av.

Folk kjøper vel ikke høyttalere fordi de er dyre, men heller for hva de yter? Jeg kjøper ikke en dyr bil for å skryte av at den var dyr, men heller funksjonaliteten. Det er selvfølgelig en bonus at tingen er dyr, og mange får vel en god følelse av det. Nå som jeg fikk RF-82 til 5000kr hos Elkjøp, så sitter jeg ikke igjen med en følelse av at dette er noe billig dritt alle kan kjøpe, men heller at jeg har fått MASSE for pengene!

Men nå snakker jeg kun om serier som går ut. RF-82 er en høyttaler i en utgående serie, og dette må det for all del være lov til å selge billig. På grunn av at RF-82 er i en utgående serie, kan man kjøpe mange for en god pris, slik som Elkjøp sikkert har gjort.

Jeg tror dermed ikke Elkjøp klarer å presse prisene ned 50% på den nye serien som kommer inn.

Men selvfølgelig, så er det uheldig at Klipsch blir plassert ved siden av "drittanlegg" på Elkjøp.

Og ang setningen min om "klipsch gale" så formet jeg setningen for dere i denne tråden her. Jeg kunne selvfølgelig ha endret til "dere Klipschgale" så beklager det. Er ny i Klipsch gamet, så skal ikke si så mye der enda! Men de har begynt å løsne litt nå ja, så blir vel frelst til slutt jeg og!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Er det ikke lyden som teller da? Blir lyden dårligere hvis flere har den?

Merkelig argument.

Liker at prisen presses ned, men salg med tap er jo dårlig gjort mot importørene i norge. Men nå har de solgt rf-82 og ikke de høyere modellene for å bruke mer en 5-6k på høyttalere er ikke mainstream i norge enda.
    Jeg tok bare et eksempel, men er da ikke så morro å ha allt som allemann i gata har? Om vi tar det i litt større skala da, om du kjøper deg en litt kjelden sportsbil... å noen måneder etter har 4-5 stk andre i gata sammabilen å har kjøpt den til halve prisen... Jeg hadde da hvertfall ikke synes det var like morro å kjøre bil mer :P

Men skal være enig i at det var på tide noe skjedde i markedet, men ville ikke latt Klipsch i hendene på Elkjøp fremfor detaljforhandlerene...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ny i Klipsch gamet, så skal ikke si så mye der enda! Men de har begynt å løsne litt nå ja, så blir vel frelst til slutt jeg og!

Det er bra det løsner, sånt liker vi å høre Tror du hadde likt å fått hørt dem med litt mer effekt enn med recivern din.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok bare et eksempel, men er da ikke så morro å ha allt som allemann i gata har? Om vi tar det i litt større skala da, om du kjøper deg en litt kjelden sportsbil... å noen måneder etter har 4-5 stk andre i gata sammabilen å har kjøpt den til halve prisen... Jeg hadde da hvertfall ikke synes det var like morro å kjøre bil mer :P

Men skal være enig i at det var på tide noe skjedde i markedet, men ville ikke latt Klipsch i hendene på Elkjøp fremfor detaljforhandlerene...
    Nå vil jeg faktisk påstå at Klipsch er nesten noe alle har! Det er utrolig mange som har Klipsch her inne nå, og det er vel ikke fordi Elkjøp har presset prisene (som har vart en mnd nå), men fordi Klipsch er BRA til prisen! Er det ikke sånn da?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra det løsner, sånt liker vi å høre Tror du hadde likt å fått hørt dem med litt mer effekt enn med recivern din.
    Ja, det er morro å se film nå! De spiller jo i tillegg vanvittig høyt! Så Sherlock Holmes på Blu-ray her om dagen, og den er jaggu meg bra med Klipsch og SVS. Anbefales!

Og ja, burde hatt litt mer effekt på de ja, så blir nok en Emotiva XPA-3 snart tenker jeg! 8-)

Side 469 av 1033 FørsteFørste ... 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 465 466 467 468 469 470 471 472 473 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 969 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •