Klipsch klubben - Side 468

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 468 av 1034 FørsteFørste ... 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 464 465 466 467 468 469 470 471 472 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 968 ... SisteSiste
Viser resultater 9,341 til 9,360 av 20677
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sliter med skarpe s er og at toppen mister masse detaljer på høyere volum. Hørte rf-83 hos ton-art sitt demorom og det hørtes nydelig ut, men hjemme hos meg blir de ganske skarpe.

Har noe ekko hjemme pga betongvegger. Må få skaffet meg noen rockwool plater snart.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Sliter med skarpe s er og at toppen mister masse detaljer på høyere volum. Hørte rf-83 hos ton-art sitt demorom og det hørtes nydelig ut, men hjemme hos meg blir de ganske skarpe.

Har noe ekko hjemme pga betongvegger. Må få skaffet meg noen rockwool plater snart.

Ka slags forsterkeri brukte de på Toneart? hvordan pre bruker du?

Og et teppe på gulvet kan være nok til å dempe spisse toner, eller en liten ommøblering

Emotivaen i seg selv går jo for å være kjempematch og skal klare alt opp til rf83 uten store problemer!

En annen ting kan være at HT dine trenger litt mer innspilling, eller kanskje Bytte ut preampen istedenfor effekt forsterkeren?

Har hørt rf63 på en avr660 Harman kardon, og her spillte vi tordnende høyt uten å føle at vi manglet mer krefter, emotivaen skal da være kraftigere en den såvidt jeg veit

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker onkyo 807 som pre/reciver.

Ommøblering er ikke mulig da dragen i huset nekter. Tror de bruke anthem forsterker og pre, men som er rimelig dyrere en det jeg har.

Har stort teppe her. Sjekk hjemmekino profilen.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker onkyo 807 som pre/reciver.

Ommøblering er ikke mulig da dragen i huset nekter. Tror de bruke anthem forsterker og pre, men som er rimelig dyrere en det jeg har.

Har stort teppe her. Sjekk hjemmekino profilen.

Allright! ja kan være et bytte som må til men tror da ikke at emotivaen er for svak, hadde du samme problemer med rf62?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet NAD M25 på sine Klipsch? Er det lik signatur som de billigere og eldre NAD:ene?

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Allright! ja kan være et bytte som må til men tror da ikke at emotivaen er for svak, hadde du samme problemer med rf62?
    Ja. Rf-62 ble nesten for ille.

Blitt mye bedre. Har hatt høyttalerne nå 6mnd og de brukes til daglig sammen med tv, så regner med at de er ferdig innspillt.

Tror nok rommet har en del av skylden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problemet, med meg løste det seg når eg flyttet høgtaleren litt frem fra veggen, det vart faktisk so mykje bass etter eg gjeorde det, att eg måtte justere den ned

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte rf-83 hos ton-art sitt demorom og det hørtes nydelig ut, men hjemme hos meg blir de ganske skarpe.
    Folk har forskjellige preferanser/ oppfatninger av lyd, det skal være sikkert. Leste dette på HFS her om dagen: "Jeg hørte på RF83 hos Tonart lørdag og det låt hoggorm. En kjempeskuffelse."

Hehe

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Folk har forskjellige preferanser/ oppfatninger av lyd, det skal være sikkert. Leste dette på HFS her om dagen: "Jeg hørte på RF83 hos Tonart lørdag og det låt hoggorm. En kjempeskuffelse."

Hehe
    Hmm, det var rart.

Hørte på bruce springsteen og det hørtes ganske bra ut. Sånn er no verden

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Ja det kan funke det! Vet ikke hva du er ute etter med å oppgradere effekt? eller hva du føler at du mangler nå?

2x Upa1 vil nok spille hakket penere enn xpa3 men om det vil trykke noe mer eller spille høyere tviler jeg sterkt på da jeg har pratet med Emotiva om akkurat dette

er dog en billig måte å oppgradere lyden noe i stereo, oppløsningen er bedre, de er noe mer forsiktige i toppen og kanalseparasjonen er hakket vassere også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Jeg var en av de heldige (håper jeg) som fikk tak i Klipsch RF82mkII til den nette sum av 2490,- pr stk:-D 5k paret kan vel kalles ett kupp, selv om jeg aldri har hørt dem selv.. Ventes å få dem i begynnelsen av neste mnd.

Har litt angst for skrikete diskant og disse bør vel matches rett, skal brukes
    i ett hjemmekino oppsett og min reciver er Yamaha RX-V3900, husker ikke eksakt papir watta på denne, men den er jo forholdsvis kraftig.
    Har også en Klasse D, Rotel-RB1510, denne er ikke så kratig på papiret,
    men innbiller meg det er best å bruke den som ekstern forsterker på Klipsch'ene isteden for Yamaha'n... Synspunkter?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Jeg var en av de heldige (håper jeg) som fikk tak i Klipsch RF82mkII til den nette sum av 2490,- pr stk:-D 5k paret kan vel kalles ett kupp, selv om jeg aldri har hørt dem selv.. Ventes å få dem i begynnelsen av neste mnd.

Har litt angst for skrikete diskant og disse bør vel matches rett, skal brukes
    i ett hjemmekino oppsett og min reciver er Yamaha RX-V3900, husker ikke eksakt papir watta på denne, men den er jo forholdsvis kraftig.
    Har også en Klasse D, Rotel-RB1510, denne er ikke så kratig på papiret,
    men innbiller meg det er best å bruke den som ekstern forsterker på Klipsch'ene isteden for Yamaha'n... Synspunkter?

Stiller meg litt spm. på dette, er dette kjøpt igjennom Elkjøp eller Lefdal så er det snakk om at deres lisens på Klipsch har blitt dratt inn grunnet prisdumping.

Og er skeptisk til at Elkjøp og Lefdal hadde vært så dumme å solgt MKII til den prisen.

Rotel Kan være litt spiss for Klipschene. Men noen synes det er helt greit, andre hater det :P

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet M25 på Klipsch ? Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en slik enn... da jeg har fått et greit tilbud.

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er redd fr skriking så ville jeg latt være å kjøre med Rotel på dem! Holdt på å kjøpe det selv, til jeg ble bedt om å holde meg unna. Holdt meg unna, hørte det med Klipsch i ettertid og er glad for det rådet.

Vil være varmere med Yamahaen, den er jo en fin match

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie

Hehe
    Oppfatningen min er at Rf serien er skarpere"skrikete" i diskanten enn Heritage serien men som sagt det er en smaksak

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Oppfatningen min er at Rf serien er skarpere"skrikete" i diskanten enn Heritage serien men som sagt det er en smaksak

+ 1 helt klart smak og behag dette, men vil ta med at jeg aldri har opplevd rf serien som skrikete hos meg, og enda mindre etter jeg gjorde noen enkle akustiske tiltak

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Stiller meg litt spm. på dette, er dette kjøpt igjennom Elkjøp eller Lefdal så er det snakk om at deres lisens på Klipsch har blitt dratt inn grunnet prisdumping.

Og er skeptisk til at Elkjøp og Lefdal hadde vært så dumme å solgt MKII til den prisen.
    Stemmer nok det du skriver om lisensen, men JA de var "dumme" nok til å selge til den prisen. Jeg har blitt trekt beløp på min konto, bestillte via tlf-support. Idag er alt Klipsch fjernet fra sidene deres, tydelig mange forbanna
    forhandlere der ute. Men konge for oss kjøpere..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch rf-82

Lurer på å gå til innkjøp av klipsch rf-82 til den nette pris av 6500,-
    Har lest at bassen er "upresis" i tester, stemmer dette?
    Har ett par gamle jamo høgtalere i skrivende stund, de har "buldrende" bass. Hvordan er egentlig bassen på rf-82? Hva kan jeg forvente?
    Hører for det meste på fest-musikk, metal, hip-hop o.l

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, hvordan test var dette? Selv mener jeg Klipsch har det stikk motsatte av upresis/buldrende bass. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka

Rotel Kan være litt spiss for Klipschene. Men noen synes det er helt greit, andre hater det :P

Ser til stadighet at det nevnes at Elkjøp/Lefdal har fått inndratt sin lisens på å selge Klipsch.
    Er det noen som kan dokumentere denne påstanden?

Jeg går og venter på et par RF82B mkII til den nette pris av Kr. 4995,- for paret, og blir en smule skeptisk når jeg leser disse påstandene om at Elkjøp/Lefdal ikke får lov til å selge Klipsch.

Side 468 av 1034 FørsteFørste ... 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 464 465 466 467 468 469 470 471 472 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 968 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •