Klipsch klubben - Side 467

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 467 av 1033 FørsteFørste ... 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 463 464 465 466 467 468 469 470 471 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 967 ... SisteSiste
Viser resultater 9,321 til 9,340 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Flott . Det er så utroligt mye hyggeligere og diskutere med noen når man vet hvor de står .

Er helt enig med deg når det kommer til og beskrive lyd . Det er utroligt vanskeligt .

Jeg selv har de siste årene blitt mer og mer opptatt av Micro/macro dynamikk , dybde , oppløst og nærhet/realisme . Dette i sammen med dynamikk , trøkk og muligheten til og kunne spille høyt. Å få alt dette i enn og samme høyttaler på akkurat det nivået jeg ønsker er umuligt . Som det er nevnt tideligere så er ikke den perfekte høyttalere produsert enda. Så her må man gjøre noen kompremiser . Noe jeg også bitter meg merke i er at folk ofte holder fast på gammle opplevelser som har satt inntrykk . Dette gjelder spesielt meg selv , noen av de første opplevelsene mine med lyd som virkeligt imponerte meg var nettopp Klipsch i sammen med MC275 . Så horn og rør har fulgt meg ganske trofast siden da .

Men føler jeg har truffet rimeligt bra med Avantgarde sine horn . Dette er per dags dato den beste høyttaleren jeg har opplevd . Den passer utroligt bra til mine preferanser . Jeg merke også at hungeren etter å spille grisehøyt sakte men sikkert har avtatt , dette har nok også noe med at musikk smaken har blitt mye støre . Ikke bare Rammstein , Manowar osv som spilles lengre .

Ellers er jeg enig med deg på andre teknologier . Jeg har hørt utroligt mye bra både på høyttaler og elektronikk siden som verken er horn eller rør .

Min desiderte favoritt til RF83 er Mcintosh MC602 , når den begynte og peake over 600w begynte det virkelig og bli gøy . Fyf... så tight og dyp i bassen mens den fortsatt hadde alle de andre gode egenskapene oppover .

føer faktisk av mye av det du beskriver er ting jeg også liker, og etter å ha testet en del siste årene, er det Klipsch jeg har lagt min elsk på sånn sett, hvertfall til overkommelig pris. så Klipsch blir nok værende hos meg.. spiller også veldig variert musikk her i hus, alt fra listepop, til R&B,rap, trance, techno, rock - bare for å nevne noe.. liker godt å spille høyt, men ikke øreskade-høyt for å si det slik.. men merket godt at f.eks B&W var noe som ble for kjedelig for min smak..

jeg har også fantastisk lyst å teste ut MC275 på mine Klipsch høytalere, så den står høyt på ønskelisten for fremtiden sammen med dedikert stereopre. føler ikke at nevnte MC602, eller MC501 er realistisk med tanke på pris, så neste blir da evt 402 - som ikke får like mye skryt, eller evt JC1 blokkene med rørpre kunne vært noe? den som lever for se..

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg på det siste der . Har opplevd akkurat det samme tideligere med forskjellige høyttalere .

Men kansje jeg er heldig med de 2 lytte rommen jeg har brukt de siste årene ? som forøvrigt ikke er mer enn 19kvm begge 2 .

Men på samme tid har jeg opplevd noen høyttalere , spesielt store dynamiske konstuksjoner som utroligt massete i rommet . Man får følelsen av at det er alt for mye lyd i eit for lite rom .

Jeg er forøvrigt litt motsatt av deg Eddie når det kommer til valg av hus , eit av kriteriene jeg har nå som jeg er på hus jakt er eit stort rom til og utøve denne utrolige hobbien vår i .

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg på det siste der . Har opplevd akkurat det samme tideligere med forskjellige høyttalere .

Men kansje jeg er heldig med de 2 lytte rommen jeg har brukt de siste årene ? som forøvrigt ikke er mer enn 19kvm begge 2 .

Men på samme tid har jeg opplevd noen høyttalere , spesielt store dynamiske konstuksjoner som utroligt massete i rommet . Man får følelsen av at det er alt for mye lyd i eit for lite rom .

Jeg er forøvrigt litt motsatt av deg Eddie når det kommer til valg av hus , eit av kriteriene jeg har nå som jeg er på hus jakt er eit stort rom til og utøve denne utrolige hobbien vår i .

når jeg leter etter hus ønsker jeg et dedikert rom som er litt størrelse på ja, både av lyden sin del, men også for at det ikke skal føles for trangt når sofa og høytalere etc er på plass.
    Samt en litt romslig stue hvor jeg ønsker et oppsett som er fokusert direkte til stereo.

forrige rommet jeg hadde var betydelig større enn hva jeg har nå, men det var jo bare et "vanlig" kjellerrom, og følte da at da ble litt mye lyd i rommet som du sier, rommet gav lyd fra seg, og ting stemte rett og slett ikke perfekt.

Rommet jeg nå har virker rett og slett mye bedre, men skal fremover fokusere mer på akustikk tiltak, som jeg tror vil forbedre enda litt..

så og si at f.eks RF7 og RF83 trenger 50kvadrat for å låte bra, blir litt som å mene at man ikke kan nyte en bil med større motor enn 1,2liter i norge - som selvsagt ikke nødvendigvis er en fasit..

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    føer faktisk av mye av det du beskriver er ting jeg også liker, og etter å ha testet en del siste årene, er det Klipsch jeg har lagt min elsk på sånn sett, hvertfall til overkommelig pris. så Klipsch blir nok værende hos meg.. spiller også veldig variert musikk her i hus, alt fra listepop, til R&B,rap, trance, techno, rock - bare for å nevne noe.. liker godt å spille høyt, men ikke øreskade-høyt for å si det slik.. men merket godt at f.eks B&W var noe som ble for kjedelig for min smak..

jeg har også fantastisk lyst å teste ut MC275 på mine Klipsch høytalere, så den står høyt på ønskelisten for fremtiden sammen med dedikert stereopre. føler ikke at nevnte MC602, eller MC501 er realistisk med tanke på pris, så neste blir da evt 402 - som ikke får like mye skryt, eller evt JC1 blokkene med rørpre kunne vært noe? den som lever for se..

Jeg mener faktisk at Klipsch RF er noe av det nermeste man kommer enn virkeligt god allround høyttaler til enn overkommelig pris , disse høyttalerene kan nesten alt . Så lenge man matcher dem riktigt . Den beste comboen jeg hadde her hjemme på elektronikk siden når jeg hadde de diverse Klipsch modelene var Audio Valve Eklipse i to spann med Mcintosh MC275. Disse to passet meg som hånd i hanske . De hadde ikke den samme kontrollen i bassen som 602 hadde , men de var søren ikke langt i fra . 275 er enn kraftplugg uten like .

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener faktisk at Klipsch RF er noe av det nermeste man kommer enn virkeligt god allround høyttaler til enn overkommelig pris , disse høyttalerene kan nesten alt . Så lenge man matcher dem riktigt . Den beste comboen jeg hadde her hjemme på elektronikk siden når jeg hadde de diverse Klipsch modelene var Audio Valve Eklipse i to spann med Mcintosh MC275. Disse to passet meg som hånd i hanske . De hadde ikke den samme kontrollen i bassen som 602 hadde , men de var søren ikke langt i fra . 275 er enn kraftplugg uten like .

godt å høre, siden jeg planlegger 275, men mange sier RF83 blir for stor for den, men det kan jeg dermed trygt tørre å prøve med andre ord.

Likte meget godt lyden fra 275, og når man i tillegg kan eksperimentere med forskjellige rør for å forandre lyden til egne preferanser eller rett og slett en liten forandring iblant, er jo det også veldig gøy - ala det jokris nå holder på med..

pluss 275 er jo en smykke å se på, i mørke høstkvelder med glødende rør er jo kjempe snacks..

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først så må jeg bare gratulere med flotte høyttalere .

Angående surr høyttalere er det vel tidspunkte for det nå og handle siden prisene er så pass lave . Personligt ville jeg foretrukket rs52/62 fremfor 82 som surr høyttalere . Billigere først og fremst , samt mye letter og plassere riktigt om du ikke har mye vinduer etc i rommet .

Jeg ville også valgt ekstra effekt til RF7 . Det er ikke bare kreftene det komme til , men også kvaliteten. Å enn surr reciver i film modus med alle kannaler i bruk ytter som regel langt i fra de produsent lover . Hvilken effekt du skal velge kommer der an på hvilke bruksområder de vill få film/musikk etc. hvilken musikk du foretrekker og ikkje minst hva budsjette ditt er .

Kablene dine er helt sikkert ok , så lenge de har nok tverrsnitt og godt isolert .
    Ellers har jeg gode erfaringer med de "billige" lakkris kablene til Kimber.

Takker så mye for gratulasjonen. Jeg er MEGET fornøyd med RF-7 så langt. :-D

Har vurdert opp og i mente vedrørende effektforsterkere og surroundhøytalere. Har nesten bestemt meg for Emotiva UPA-1 til min nye center, Emotiva XPA-2 til RF-7 og så får receiver drive resten. Lukter også på SVS PB 13 Ultra, da jeg har lest mye positivt om denne SW.

Surroundhøytalerne blir nok RS 62.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Klipsch-folk!

Jeg er temmelig ny i yrket å har bestemt meg for å bygge et sourround-anlegg med Klipsch RF82 og Klipsch RS52 som er kjøpt ny for et par dager siden..Frem mot jul skal jeg handle reciever,fronthøyttaler og en eller to subber..

Det jeg lurer på er :

Hvilken reciever anbefaler dere til disse? Har lest de siste testene som står i Hjemmekino og det er Yamaha og Pioneer som frister mest.Har tenkt å bruke 10.000-15.000 på reciever.Noen erfaringer? Hva med Marantz i samme prisklasse?

Hvilken front passer til disse? (prisklasse 5.000)

Hvilken sub/subber?

Og hvor dyre kabler trenger jeg?

Mvh ToreKoks

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks
    Hei Klipsch-folk!

Jeg er temmelig ny i yrket å har bestemt meg for å bygge et sourround-anlegg med Klipsch RF82 og Klipsch RS52 som er kjøpt ny for et par dager siden..Frem mot jul skal jeg handle reciever,fronthøyttaler og en eller to subber..

Det jeg lurer på er :

Hvilken reciever anbefaler dere til disse? Har lest de siste testene som står i Hjemmekino og det er Yamaha og Pioneer som frister mest.Har tenkt å bruke 10.000-15.000 på reciever.Noen erfaringer? Hva med Marantz i samme prisklasse?

Hvilken sub/subber?

Mvh ToreKoks
    jeg ville gått for marantz uten tvil, har opplevd det som best match hos meg, men det trenger ikke å være det samme hos deg, så prøv å se om du kan få tatt en lyttetest
    sub ville jeg gått for svs eller sett om det forsatt var mulig å få tak i klipsch rsw 10d, sett den til 6 demobrukt
    dette er generellt svar bygd på egene preferanser som sagt

lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Takker så mye for gratulasjonen. Jeg er MEGET fornøyd med RF-7 så langt. :-D

Har vurdert opp og i mente vedrørende effektforsterkere og surroundhøytalere. Har nesten bestemt meg for Emotiva UPA-1 til min nye center, Emotiva XPA-2 til RF-7 og så får receiver drive resten. Lukter også på SVS PB 13 Ultra, da jeg har lest mye positivt om denne SW.

Surroundhøytalerne blir nok RS 62.

blir nok steike bra, liker valget ditt av effekt , spessiellt til centern

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    blir nok steike bra, liker valget ditt av effekt , spessiellt til centern

jeg hadde nok valgt å kjøre samme på frontene som center, evt også kjørt center på XPA..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville gått for marantz uten tvil, har opplevd det som best match hos meg, men det trenger ikke å være det samme hos deg, så prøv å se om du kan få tatt en lyttetest
    sub ville jeg gått for svs eller sett om det forsatt var mulig å få tak i klipsch rsw 10d, sett den til 6 demobrukt

lykke til

ville valgt SVS over rsw10d, uten å ha hørt nøyaktig den altfor mye, men har mye erfaring med RT-12d som er største Klipschen, og SVSen utfyller Klipschene til film bedre, den tar over hvor RF'ene har sine "svakheter" mens Klipsch sine subwoofere er vel så bra, så er den best på områdene hvor RF også er best..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lykke til
    +1

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg hadde nok valgt å kjøre samme på frontene som center, evt også kjørt center på XPA..
    Da går jeg ut i fra at du tenker på XPA3 til å drive front og center? Den går for $529 eksl moms/toll, men et kupp likevel. Emotiva Audio XPA-3 Three Channel Power Amplifier

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Da går jeg ut i fra at du tenker på XPA3 til å drive front og center? Den går for $529 eksl moms/toll, men et kupp likevel. Emotiva Audio XPA-3 Three Channel Power Amplifier
    Ja, eller 3x upa..

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crown XTI på klipsch rf-63. Vil det bli en god kombinasjon eller gi deg skarpe sèr fra *******?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Crown XTI på klipsch rf-63. Vil det bli en god kombinasjon eller gi deg skarpe sèr fra *******?

Tror ikke du vil bli noe mer fornøyd med den enn Emotivaen! evnt kjøpt deg en Xpa 2 og bruk xpa3 på center og bak

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks
    Hei Klipsch-folk!

Det jeg lurer på er :

Hvilken sub/subber?

Mvh ToreKoks

Jeg har meget gode Erfaringer med Harman/kardon avr 660 på Klipsch rf82! Trykker noe hinsides og er ikke masete overhodet ved høyt volum!

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okk.

Sitter å vurdere 2xupa-1, men må vente til etter nyttår. I første omgang skal rommet fylles med rockwool plater.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Crown K2 funket bra på RF-82, men vet ikke hvordan XTi serien deres låter.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okk.

Sitter å vurdere 2xupa-1, men må vente til etter nyttår. I første omgang skal rommet fylles med rockwool plater.

Ja det kan funke det! Vet ikke hva du er ute etter med å oppgradere effekt? eller hva du føler at du mangler nå?

2x Upa1 vil nok spille hakket penere enn xpa3 men om det vil trykke noe mer eller spille høyere tviler jeg sterkt på da jeg har pratet med Emotiva om akkurat dette

Side 467 av 1033 FørsteFørste ... 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 463 464 465 466 467 468 469 470 471 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 967 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •