Klipsch klubben - Side 466

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 466 av 1034 FørsteFørste ... 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 462 463 464 465 466 467 468 469 470 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 966 ... SisteSiste
Viser resultater 9,301 til 9,320 av 20677
    Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    nå synes jeg takhøyden ble lav her gutter, det ble spurt om å ramse opp favoritthøytalere fra klipsch , og om man da har med visse høytalere eller ikke bør ikke ha noe å si fordi dette er jo subjektive meninger :???:

min liste vil se slik ut , og ikke da kun basert på det jeg har hatt hjemme

khorn-cornwall-belle-la scala-heresy- rf63-rf83-rf82-rf62 (plasseringen av nr 2-5 er tilfeldig,kunne vært byttet om på, rf7 har jeg ikke hørt og vet ikke hvor den skal inn før jeg har hørt den)
    I min stue synes jeg RF-82 gjør en utmerket jobb, skjønner ikke hvor gode 83 og 63 kan være som er SÅ mye bedre. Nå har jeg fortsatt til gode å høre begge og det gleder jeg meg til. Hadde besøk av eieren av Surround.no og fikk svært gode kommentarer for både lydkvalitet og ikke minst dynamikken og bassen. Lurte på hvor subben var

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner meg igjen litt der, mente det samme jeg når jeg hadde rf82, trivdes godt med den , rf63 er en del hakk bedre hos meg , alt ved den er bedrenår jeg hadde tidligere eier av mcintoshen min på besøk fikk jeg også beskjed om å slå av subben min så vi kunne høre hvordan det låt med bare høytalerne, problemet var bare at den ikke var på han ble overrasket spessiellt over hvor dypt det hørtes ut som om de gikk .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg også endelig medlem i Klipsch klubben. Dro å hentet et par RF-83 Black hos Bass Brothers i Fosnavåg tidligere idag og da stod der en DIGER Tollpost lastebil som var kommet direkte fra Oslo stappfull av RF-63, RF-83 og RF-7.

Aldri sett så mye høyttalere på en gang før! :-D For dere som tror det er tomt for 63 og 83 i Norge så er jeg i allefall overbevist om at det ikke er det nå.

Gleder meg til få koblet opp å høre! :-D

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stbendal
    Da er jeg også endelig medlem i Klipsch klubben. Dro å hentet et par RF-83 Black hos Bass Brothers i Fosnavåg tidligere idag og da stod der en DIGER Tollpost lastebil som var kommet direkte fra Oslo stappfull av RF-63, RF-83 og RF-7.

Aldri sett så mye høyttalere på en gang før! :-D For dere som tror det er tomt for 63 og 83 i Norge så er jeg i allefall overbevist om at det ikke er det nå.

Gleder meg til få koblet opp å høre! :-D

Gratulerer med nye HT

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja favoritt eller det den HT som dere mener gir mest for pengene i klipsch serien!

Personlig så er jeg mektig imponert over rf52! makan til troll i esket har jeg ikke opplevd siden jeg fikk en System audio demo^^

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Gratulerer med nye HT

kommer en ladning med rf63 og 83 , det har jeg hørt ihvertfall

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Tror ikke du er helt med nå! hvorfor mener du jeg skal ha høytalere som låter dårlig i mine ører i normale stuer på 30 til 50m2? Hvorfor skal jeg synes det er bra at jeg må ut med masse penger på krefter til elektronik når jeg klarer meg med en brøkdel på andre modeller? mener du virkelig at jeg burde kjøåe meg et hus med en stue på 40-50m2+ for at jeg skal få RF7/83 til og låte bra?
    I mine ører så spiller feks Forte II dritten av de nevnte i min stue på 36m2
    med "normale" forsterkere,disse kostet meg 7 lapper så hvorfor bytte til noe som i mine ører låter dårligere? Har ikke hatt RF83 men en kompis har,har selv hatt RF7 i flere år men fant ut etter mange års lytting og prøving at de ble alt for store for mine ører i "normale" lytterom

Kan omformulere litt.RF7/RF83 er kjempe høytalere i mine ører i lytterom fra 40-50m2 og oppover samt meget dyr elektronik da det må være rør/hybrid/klasse A etter min mening hvis du skal få ut det beste av klipsch i mine ører

det jeg ikke skjønner er at mine RF83 låter bedre i rom på f.eks 15-20kvadrat enn mine RF82, og det med kun receiver til å drive de. jo større rommet blir jo større blir forskjellen, jo bedre elektronikken blir jo større blir forskjellen.

men det er lov å ha forskjellige meninger, men iblant virker de fastlåst til enkelte ting som rett og slett ikke virker logisk etter alle år jeg har hatt RF82 og RF83.. men nok om det..

RF82 er en fantastisk høytaler, og til prisen et kupp - men RF63/83 opplever jeg som rett og slett som det samme bare et par hakk bedre på det meste..

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg behøve en sub i tillegg dersom jeg går fra 82 til 63?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Vil jeg behøve en sub i tillegg dersom jeg går fra 82 til 63?

behøve og behøve.. begge spiller jo med masse trykk,dynamikk og punch i bassen, og til musikk leverer jo begge disse så det holder, til film derimot er det en annen verden når de får oppleve lydsporet med sub uansett om du har RF82 eller RF63..

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt medlem i klubben.

Har nå gått til anskaffelse av RF-7 og blitt nyfrelst Klipsch-tilhenger.
    Etter å ha hatt de i 2 dager nå, merker jeg forskjell i lyden for hver time som går med musikk. Dette er noen monsterhøytalere med monsterlyd.:-D Foreløpig blir de drevet av Pioneer sin SC-LX 72, men skjønner at behovet for mer kraft vil melde seg.

De siste dagene har blitt brukt til å tråkle meg igjennom dette forumet. Det for å få flest mulig tips på hvordan jeg skal få det beste ut av disse høytalerne.

Jeg har lest nesten alt det skal være om monoblokker, forforsterkere og effektforsterkere. Om hva som passer best sammen med den eller den andre. Om brokobling, bi-wireing og faens oldemor :-D

Sitter nå med en hodepine ut av en annen verden og føler meg nesten like dum som da jeg begynte å lese i dette forumet

Men det skal være sagt: kunnskapen mange innehar om høytalere og elektronikk var overraskende høyt. Selv føler jeg meg akterutseilt, da jeg hoppet av hifi/surround-karusellen for 10 år siden. Så takk til alle dere som har bidratt i dette forumet. Dere har hjulpet meg mye, selv om jeg fremdeles sitter igjen med en del spørsmål 8)

Det er en ting jeg har innsett. Spesielt etter å ha surfet nettet rundt etter forskjellige komponenter og priser. Skal du ha det beste må du være villig til å selge det hvite du har i øynene. Hadde det bare vært nok å selge svigermor Hjemmekino er dyrt!!!

I skrivende stund har jeg fått bestilt meg den nye utgaven av Klipsch RC-64 II Black fra L-Sound AS. Forventet levering er langt ute i november. Håper bare jeg får den før jul. Det var 10 raske laken for den.

Så skal jeg se på surroundhøytalere. Der er det fremdeles mye å få tak i ennå, selv om nye modeller er i anmarsj. Tenker da på RS-52/62. De er nå på tilbud overalt og må nesten være et kupp til så lav pris??

Vurderte faktisk også å dytte inn en RF-82 som bakhøytalere i surroundsystemet, men er noe usikker på om det er en god løsning. Noen her som har erfaring der?? Skjønner jo at de vil kreve egen kraftforsyning og vil kanskje være litt i overkant av hva som er normalen innenfor et brukbart oppsett.

Så er jeg litt i tvil om jeg skal kjøpe inn egne effektforsterker(e) til front og senter. Rommet jeg skal bygge om til kino er vel ikke større enn ca 25kvm. Blir ikke rommet veldig lite i forhold til lyden jeg eventuelt har tenkt å dra ut av mine RF-7?? Holder det kanskje å investere i en Yamaha Z7??

Og til slutt håper jeg noen kan gi meg noen tips om gode kabler til høytalerne mine. Vet ikke hva de heter, men i dag bruker jeg noen feite kobbertråd-ledninger. Kanskje det er mer enn godt nok?? :???:

Newcomer kanztad sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må si det var en stiv pris på nye RF-7 II!

Klipsch RF-7 II Gulvhøyttaler - 2 x 10" basselement - L-Sound AS

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanztad
    må si det var en stiv pris på nye RF-7 II!

Klipsch RF-7 II Gulvhøyttaler - 2 x 10" basselement - L-Sound AS
    Tja, er vel ikke mer enn 5 - 6 lapper over det RF-7 og RF-83 opprinnelig kostet.......
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Har nå gått til anskaffelse av RF-7 og blitt nyfrelst Klipsch-tilhenger.
    Etter å ha hatt de i 2 dager nå, merker jeg forskjell i lyden for hver time som går med musikk. Dette er noen monsterhøytalere med monsterlyd.:-D Foreløpig blir de drevet av Pioneer sin SC-LX 72, men skjønner at behovet for mer kraft vil melde seg.

De siste dagene har blitt brukt til å tråkle meg igjennom dette forumet. Det for å få flest mulig tips på hvordan jeg skal få det beste ut av disse høytalerne.

Jeg har lest nesten alt det skal være om monoblokker, forforsterkere og effektforsterkere. Om hva som passer best sammen med den eller den andre. Om brokobling, bi-wireing og faens oldemor :-D

Sitter nå med en hodepine ut av en annen verden og føler meg nesten like dum som da jeg begynte å lese i dette forumet

Men det skal være sagt: kunnskapen mange innehar om høytalere og elektronikk var overraskende høyt. Selv føler jeg meg akterutseilt, da jeg hoppet av hifi/surround-karusellen for 10 år siden. Så takk til alle dere som har bidratt i dette forumet. Dere har hjulpet meg mye, selv om jeg fremdeles sitter igjen med en del spørsmål 8)

Det er en ting jeg har innsett. Spesielt etter å ha surfet nettet rundt etter forskjellige komponenter og priser. Skal du ha det beste må du være villig til å selge det hvite du har i øynene. Hadde det bare vært nok å selge svigermor Hjemmekino er dyrt!!!

I skrivende stund har jeg fått bestilt meg den nye utgaven av Klipsch RC-64 II Black fra L-Sound AS. Forventet levering er langt ute i november. Håper bare jeg får den før jul. Det var 10 raske laken for den.

Så skal jeg se på surroundhøytalere. Der er det fremdeles mye å få tak i ennå, selv om nye modeller er i anmarsj. Tenker da på RS-52/62. De er nå på tilbud overalt og må nesten være et kupp til så lav pris??

Vurderte faktisk også å dytte inn en RF-82 som bakhøytalere i surroundsystemet, men er noe usikker på om det er en god løsning. Noen her som har erfaring der?? Skjønner jo at de vil kreve egen kraftforsyning og vil kanskje være litt i overkant av hva som er normalen innenfor et brukbart oppsett.

Så er jeg litt i tvil om jeg skal kjøpe inn egne effektforsterker(e) til front og senter. Rommet jeg skal bygge om til kino er vel ikke større enn ca 25kvm. Blir ikke rommet veldig lite i forhold til lyden jeg eventuelt har tenkt å dra ut av mine RF-7?? Holder det kanskje å investere i en Yamaha Z7??

Og til slutt håper jeg noen kan gi meg noen tips om gode kabler til høytalerne mine. Vet ikke hva de heter, men i dag bruker jeg noen feite kobbertråd-ledninger. Kanskje det er mer enn godt nok?? :???:

Først så må jeg bare gratulere med flotte høyttalere .

Angående surr høyttalere er det vel tidspunkte for det nå og handle siden prisene er så pass lave . Personligt ville jeg foretrukket rs52/62 fremfor 82 som surr høyttalere . Billigere først og fremst , samt mye letter og plassere riktigt om du ikke har mye vinduer etc i rommet .

Jeg ville også valgt ekstra effekt til RF7 . Det er ikke bare kreftene det komme til , men også kvaliteten. Å enn surr reciver i film modus med alle kannaler i bruk ytter som regel langt i fra de produsent lover . Hvilken effekt du skal velge kommer der an på hvilke bruksområder de vill få film/musikk etc. hvilken musikk du foretrekker og ikkje minst hva budsjette ditt er .

Kablene dine er helt sikkert ok , så lenge de har nok tverrsnitt og godt isolert .
    Ellers har jeg gode erfaringer med de "billige" lakkris kablene til Kimber.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg kjøpte RF7 for mange år siden kostet de 30k. Å noen år etter når jeg kjøpte RF83 mener jeg å huske at prisen var ca 28k.

Så prisene er mer eller mindre de samme som de "altid" har vært på topp modelen i RF serien

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Da jeg kjøpte RF7 for mange år siden kostet de 30k. Å noen år etter når jeg kjøpte RF83 mener jeg å huske at prisen var ca 28k.

Så prisene er mer eller mindre de samme som de "altid" har vært på topp modelen i RF serien
    Stemmer det, jeg som husket feil. Da er de priset omtrent der de andre toppmodellene i RF serien har ligget mao
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mener å huske noe slikt jeg også..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så over til han som nevnte hvilke modeler som var våre favoritter.

Jeg må si at Cornwall og RF7 er mine favoritter innen for pris rammen opp til 30k.

Videre opp over på rang stigen så synes jeg Palladium er enn usansyneligt god høyttaler .

Jeg har aldri hørt Khorn , så mye muligt den kunne vært med der oppe . Eide Lascala II enn periode og de var enn utroligt morsom høyttaler , men som desverre ikke passet meg helt da den hadde så pass store begrensninger ned over .

Vill skytte inn noen innspill til Eddie , C-V og noen av dere andre gutta som diskuterte litt rundt RF flaggskipene . Hva er deres kritterier for god lyd ?
    Ikke ment som negativt , men jeg oppfatter det som at dere har ganske ulike preferanser . Da er det ofte vanskeligt og bli enige om noe som helst :-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så over til han som nevnte hvilke modeler som var våre favoritter.

Jeg må si at Cornwall og RF7 er mine favoritter innen for pris rammen opp til 30k.

Videre opp over på rang stigen så synes jeg Palladium er enn usansyneligt god høyttaler .

Jeg har aldri hørt Khorn , så mye muligt den kunne vært med der oppe . Eide Lascala II enn periode og de var enn utroligt morsom høyttaler , men som desverre ikke passet meg helt da den hadde så pass store begrensninger ned over .

Vill skytte inn noen innspill til Eddie , C-V og noen av dere andre gutta som diskuterte litt rundt RF flaggskipene . Hva er deres kritterier for god lyd ?
    Ikke ment som negativt , men jeg oppfatter det som at dere har ganske ulike preferanser . Da er det ofte vanskeligt og bli enige om noe som helst :-D

for min del er god lyd vanskelig å beskrive men jeg kan prøve:

Liker at den opplevde kvalitetet en god, at høytaleren klarer å gjengi alt den skal gjengi, ikke nødvendigvis stopp ved 50-60hz, men fungere over hele linja med god kvalitet.

Om den er tungdrevet eller lettdrevet, rør eller transistor spiller mindre rolle for meg så lenge slutt resultatet blir bra.

Jeg liker at musikk og film er engasjerende, dvs at midbass og bass trøkker litt, bra med punch og dybde i lydbildet, men liker ikke når høytalere stresser, dvs prøver for hardt om det kan skrives slik..

For min del avskriver jeg ikke ikke RF7 fordi den krever mer av forsterker, ei heller RF62 fordi den er for "liten og lett"

Liker at jeg synes det er gøy å høre på musikk, kontra at alt er superflott og uinteressant hvis du skjønner hva jeg mener.

Jeg kan godt spille med subwoofer til film, dersom det betyr at jeg får det beste resultatet på den måten (f.eks La scala som ruller av litt tidlig for min smak, men som jeg eller digger..)

Det jeg derimot ikke skjønner er folk som avskriver høytalere fordi de har hørt andre som ikke likte osv osv, det kan hende det er rommets betydnig som spiller inn at resultatet ofte blir bedre med enten større eller mindre høytalere

Jeg klarer å like rør og transistor, uten at jeg trenger å fullstendig låse alt på et bestemt teknologi. Jeg klarer også å like andre løsninger enn hva jeg har hjemme, uavhengig av om prisen er høyere eller lavere - så lenge jeg synes det høres bra ut. Det trenger ikke nødvendigvis å være klipsch, selv om jeg til nå liker det klart best, og det trenger ikke å være "ekte Klipsch" som tydeligvis kun er de gamle er.

Den beste musikk opplevelsen jeg har pr. i dag er faktisk med Klipsch og rør, mens det samme oppsettet dessverre ikke imponerte meg like mye til film..

problemstillingen jeg egentlig ikke helt skjønner er vel hvordan man kan ha RF82 blant sine favoritter, og ikke f.eks RF63/83, som sagt har jeg både RF82 og RF83 og 83 er jo bedre på alle områder, og låter i tillegg "likt" når jeg sammenligner i samme rom på samme elektronikk (ikke bare en type elektronikk eller 1 rom) både billig gammel surr.receiver, og nyere elektronikk og bla. emotiva,parasound NC og Halo for å nevne noe - så spiller jo RF83 bedre uansett enn RF82 - men RF82 spiller jo også fantastisk - eneste jeg klarer å se RF82 vinne på er jo prisen, og value for money - ytelse er jo rett og kvalitet er jo RFx3 bedre, med bedre kabinett, bedre basselementer, bedre horn etc..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott . Det er så utroligt mye hyggeligere og diskutere med noen når man vet hvor de står .

Er helt enig med deg når det kommer til og beskrive lyd . Det er utroligt vanskeligt .

Jeg selv har de siste årene blitt mer og mer opptatt av Micro/macro dynamikk , dybde , oppløst og nærhet/realisme . Dette i sammen med dynamikk , trøkk og muligheten til og kunne spille høyt. Å få alt dette i enn og samme høyttaler på akkurat det nivået jeg ønsker er umuligt . Som det er nevnt tideligere så er ikke den perfekte høyttalere produsert enda. Så her må man gjøre noen kompremiser . Noe jeg også bitter meg merke i er at folk ofte holder fast på gammle opplevelser som har satt inntrykk . Dette gjelder spesielt meg selv , noen av de første opplevelsene mine med lyd som virkeligt imponerte meg var nettopp Klipsch i sammen med MC275 . Så horn og rør har fulgt meg ganske trofast siden da .

Men føler jeg har truffet rimeligt bra med Avantgarde sine horn . Dette er per dags dato den beste høyttaleren jeg har opplevd . Den passer utroligt bra til mine preferanser . Jeg merke også at hungeren etter å spille grisehøyt sakte men sikkert har avtatt , dette har nok også noe med at musikk smaken har blitt mye støre . Ikke bare Rammstein , Manowar osv som spilles lengre .

Ellers er jeg enig med deg på andre teknologier . Jeg har hørt utroligt mye bra både på høyttaler og elektronikk siden som verken er horn eller rør .

Min desiderte favoritt til RF83 er Mcintosh MC602 , når den begynte og peake over 600w begynte det virkelig og bli gøy . Fyf... så tight og dyp i bassen mens den fortsatt hadde alle de andre gode egenskapene oppover .

Side 466 av 1034 FørsteFørste ... 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 462 463 464 465 466 467 468 469 470 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 966 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •