Klipsch klubben - Side 465

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 465 av 1033 FørsteFørste ... 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 461 462 463 464 465 466 467 468 469 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 965 ... SisteSiste
Viser resultater 9,281 til 9,300 av 20659
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    X-over er greit, sparer yamahaen for den bypeste bassen så den får brukt kreftene til bedre lyd over x-over.

Forsøk litt hva som funker... 60hz - 80hz x-over... 80hz er mest vanlig (THX standaren)

Sett x-over FØR du kjører ypao.. må tvangsstyre yamahaen på det området
    Så du anbefaler meg å bruke sub? Da antar jeg at jeg må sette frontene til small igjen, eller er det andre muligheter?

Utrolig hvor mye de RF-82 frontene fyller rommet her nå!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Så du anbefaler meg å bruke sub? Da antar jeg at jeg må sette frontene til small igjen, eller er det andre muligheter?

Utrolig hvor mye de RF-82 frontene fyller rommet her nå!
    Ja, om det funker så. Du har jo veldig respons på subene...
    Men sånn under innspilling så er det fint og ha de stående i Large så basselementene får kjørt seg inn...

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei! Ja det er imponerende med dynamikk i BARE Klipschene, så tror jeg faktisk skal kjøre de som large i innspillingsperioden ja!

Takk for råd!

Hva slags erfaringer har dere ang vinkling mot sweetspot eller stående og peke rett ut?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Den er grei! Ja det er imponerende med dynamikk i BARE Klipschene, så tror jeg faktisk skal kjøre de som large i innspillingsperioden ja!

Takk for råd!

Hva slags erfaringer har dere ang vinkling mot sweetspot eller stående og peke rett ut?

Rett ut vil gi en bedre lyd i hele rommet, mens vinklet vil gi veldig bra akkurat der de er vinklet mot! så gjør som meg ha de vinklet når du er alene og sett de rett når det er flere der.

Koster ingenting å prøve seg fram

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AnaXyd
    Horna sprer lyden meget bra, så jeg har mine pekende rett frem. Lydbildet åpner seg mere opp i mitt oppsett slik. Det er bare å prøve. Husk også på at bassportene trenger litt plass på baksiden. Setter du dem for nærme veggen kan du lett få bassen "i taket". Prøv stående i sweetspot, og hør om bassen øker mye, i så fall kan du trekke dem lenger ut på gulvet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tidenes mest value for the buck Klipsch HT

Hva mener dere er den beste klipsch høyttaleren som er laget? eller gir mest for pengene?

Tenker da på både dagens og heritage! så et lignende spm på Klipsch forumet som fikk masse oppmerksomhet!

Så artig å se hva vi nordmenn mener

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at Lsound nå har fått ubekreftede datoer for Reference II på sidene deres, hvorav også priser ligger, RF7 til rett under 30 000, Center og surround høytalere så relativt likt ut i forhold til forrige serie, forøvrig også gulvstående, bortsett fra RF7II ligger oppunder 30 000, mens RF83 vel lå rundt 25 000 ca når denne kom i sin tid..

håper på Hjemmekino /lydogbilde rekker en test til juletider:-P

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Hva mener dere er den beste klipsch høyttaleren som er laget? eller gir mest for pengene?

Tenker da på både dagens og heritage! så et lignende spm på Klipsch forumet som fikk masse oppmerksomhet!

hehe Khorn-La Scala-Forte II-Heresy III-RF5-RF63-RF82-RF3

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du fått dine ForteII ennå?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe Khorn-La Scala-Forte II-Heresy III-RF5-RF63-RF82-RF3

Klipsch horn = enig, La Scala = enig, at RF5, RF63 og forøvrig også resten du nevner er bra er det ingen tvil om, men synes det er VELDIG rart at du nevner f.eks RF82, men ikke RF83 og ikke RF7.. av og til lurer jeg oå om du har hørt alt du til stadighet nevner, siden du kan like høytalere som er tydelig "lik" med dårligere..

Bortsett fra det må jeg si meg enig i at K.horn og Lascala er way up there, ville nok også nevnt Palladium også dog..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Klipsch horn = enig, La Scala = enig, at RF5, RF63 og forøvrig også resten du nevner er bra er det ingen tvil om, men synes det er VELDIG rart at du nevner f.eks RF82, men ikke RF83 og ikke RF7.. av og til lurer jeg oå om du har hørt alt du til stadighet nevner, siden du kan like høytalere som er tydelig "lik" med dårligere..

Bortsett fra det må jeg si meg enig i at K.horn og Lascala er way up there, ville nok også nevnt Palladium også dog..
    Synes litt av kjennetegnet til klipsch forsvinner med slike tungdrevne høytalere som faktisk RF7/83 er! krever mye krefter og stooore rom så de er ikke blandt mine favoritter sorry

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synes litt av kjennetegnet til klipsch forsvinner med slike tungdrevne høytalere som faktisk RF7/83 er! krever mye krefter og stooore rom så de er ikke blandt mine favoritter sorry

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Favoritter ok! Men mine rf83 spiller bedre på billig og på bra elektronikk enn mine rf82. Spiller bedre i alle store såvel så små rom! Til og med med kun receiver spiller 83 bedre enn 82! Derfor skjønner jeg ikke helt hvor du får alt fra til tider. Men at rf83 og rf7 er bedre enn rf82 burde være hevet over enhver tvil?

Alt annet er jeg likevel veldig enig med deg i, har ikke hørt khorn,dessverre - men la scala 2 var FANTASTISK på mc275!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Favoritter ok! Men mine rf83 spiller bedre på billig og på bra elektronikk enn mine rf82. Spiller bedre i alle store såvel så små rom! Til og med med kun receiver spiller 83 bedre enn 82! Derfor skjønner jeg ikke helt hvor du får alt fra til tider. Men at rf83 og rf7 er bedre enn rf82 burde være hevet over enhver tvil?

Alt annet er jeg likevel veldig enig med deg i, har ikke hørt khorn,dessverre - men la scala 2 var FANTASTISK på mc275!
    Når jeg snakker om RF82 så går det også litt på pris kontra kvalitet også.Når det gjelder RF7 så har jeg hørt hva de er gode for i et rom på 100m2 og da har jeg konkludert med hvor jævlig dærlige de er i "små" rom i forhold!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått dine ForteII ennå?

Nope de er underveis ennå vurderer å bestille Bob Crites oppgraderinger også for best mulig lyd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope de er underveis ennå vurderer å bestille Bob Crites oppgraderinger også for best mulig lyd
    vent litt til du har hørt de.Synes ikke diskantet henger etter mine la scala med crites diskanter.Kjøpte et par Duevel bella luna diamante,ligger på rundt 80000.- og diskanten i forte II overrasker meg stooort

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. Dette syns jeg var rart ut du ikke tar dem med som dine favoritter siden dem krever krefter og stort rom. Er det eneste begrunnelsen? prøv å få hørt RF-7 og RF-83 med krefter og stort rom så er dem med i dine favoritter.

Jeg ville vært småflau ved å nevne dette.

Klipsch RF-52,62 og 82 er ikke mine farvoritter da dem ikke krever krefter og spiller bra i bare små rom. (ironi)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    hehe. Dette syns jeg var rart ut du ikke tar dem med som dine favoritter siden dem krever krefter og stort rom. Er det eneste begrunnelsen? prøv å få hørt RF-7 og RF-83 med krefter og stort rom så er dem med i dine favoritter.

Klipsch RF-52,62 og 82 er ikke mine farvoritter da dem ikke krever krefter og spiller bra i bare små rom. (ironi)
    Hehe...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

Tror ikke du er helt med nå! hvorfor mener du jeg skal ha høytalere som låter dårlig i mine ører i normale stuer på 30 til 50m2? Hvorfor skal jeg synes det er bra at jeg må ut med masse penger på krefter til elektronik når jeg klarer meg med en brøkdel på andre modeller? mener du virkelig at jeg burde kjøåe meg et hus med en stue på 40-50m2+ for at jeg skal få RF7/83 til og låte bra?
    I mine ører så spiller feks Forte II dritten av de nevnte i min stue på 36m2
    med "normale" forsterkere,disse kostet meg 7 lapper så hvorfor bytte til noe som i mine ører låter dårligere? Har ikke hatt RF83 men en kompis har,har selv hatt RF7 i flere år men fant ut etter mange års lytting og prøving at de ble alt for store for mine ører i "normale" lytterom

Kan omformulere litt.RF7/RF83 er kjempe høytalere i mine ører i lytterom fra 40-50m2 og oppover samt meget dyr elektronik da det må være rør/hybrid/klasse A etter min mening hvis du skal få ut det beste av klipsch i mine ører

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå synes jeg takhøyden ble lav her gutter, det ble spurt om å ramse opp favoritthøytalere fra klipsch , og om man da har med visse høytalere eller ikke bør ikke ha noe å si fordi dette er jo subjektive meninger :???:

min liste vil se slik ut , og ikke da kun basert på det jeg har hatt hjemme

khorn-cornwall-belle-la scala-heresy- rf63-rf83-rf82-rf62 (plasseringen av nr 2-5 er tilfeldig,kunne vært byttet om på, rf7 har jeg ikke hørt og vet ikke hvor den skal inn før jeg har hørt den)

Side 465 av 1033 FørsteFørste ... 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 461 462 463 464 465 466 467 468 469 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 965 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •