Klipsch klubben - Side 464

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 464 av 1034 FørsteFørste ... 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 460 461 462 463 464 465 466 467 468 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 964 ... SisteSiste
Viser resultater 9,261 til 9,280 av 20677
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arguzen
    Hvor har du denne informasjonen fra?

Selgeren på Lefdal Sørlandsparken (Kristiansand) sa at de ikke hadde noen informasjon om at hverken de eller Elkjøp fikk selge Klipsch.
    Leveringsdatoen er foreløpig ubekreftet til 29.10.2010.

Synes dette begynner å ligne på villedende markedsføring.
    Hva med annonsegarantien dere? De har i to påfølgende annonseaviser avertert RF82B til Kr. 4995,- per par uten at de er i nærheten av å kunne levere dem.
    Mitt problem er at jeg SKAL ha Klipsch, mens annonsegarantien sier at de vil kunne tilby tilsvarende produkt.
    Hva vil tilsvare RF-82B mkII fra f.eks. Kef eller Jamo?
    Informasjonen ligger ute på elkjøps intranett. Noe som selvfølgelig ikke er tilgjengelig for oss andre, men hvilken som helst ansatt i elkjøp har tilgang til dette å burde ha fått det med seg. Spesiellt en avdelingsleder.

Klarer de absolutt ikke å anskaffe deg et par Klipsch får du nok tilbud om et annet par høyttalere ja. Men du kan spørre om de kan sjekke lagerbeholdningen til landets forskjellige butikker. Ofte noen som har inne på lager som kan overflyttes i nødsituasjoner. Eventuellt få utstillingspar'et til en butikk. Er ikke akkurat som at butikkene har hatt de lenge utstillt Kanskje får du da enda litt bedre pris

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mange RF82 igjen nå, tror Elkjøp på Ski hadde igjen 6stk før helga. Ellers er det ganske raka i Oslo nå! Fikk heldigvis tak i det siste paret på Lørenskog...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Informasjonen ligger ute på elkjøps intranett. Noe som selvfølgelig ikke er tilgjengelig for oss andre, men hvilken som helst ansatt i elkjøp har tilgang til dette å burde ha fått det med seg. Spesiellt en avdelingsleder.

Klarer de absolutt ikke å anskaffe deg et par Klipsch får du nok tilbud om et annet par høyttalere ja. Men du kan spørre om de kan sjekke lagerbeholdningen til landets forskjellige butikker. Ofte noen som har inne på lager som kan overflyttes i nødsituasjoner. Eventuellt få utstillingspar'et til en butikk. Er ikke akkurat som at butikkene har hatt de lenge utstillt Kanskje får du da enda litt bedre pris
    Jeg vet at Lefdal og Elkjøp ligger under samme "paraply", men har Lefdalansatte tilgang til Elkjøp sitt Intranett?

Får vel ta turen ut til Lefdal igjen på mandag.

Takk for tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle..

Da har jeg fått hjem Klipsch RF-52 og bi-ampet dem til min
    Onkyo TX SR-508.

Det er vel bare en ting å si...: "Fy f#%& for en lyd!!!" 8)

Har hørt mange oppsett i mange hjem, men ingen slår Klipsch.. Basta!!

Og til dere som lurer på hvilke høyttalere dere skal kjøpe;
    Ikke kjøp før dere har lyttet til disse fantastiske høyttalerne.
    Jeg var ute etter bass, og bass det fikk jeg. Var veldig skeptisk til
    de små elementene på RF-52, men at de kunne levere slikt trykk
    og dyp bass det hadde jeg aldri trodd.

Takk til Elutstyr i Molde for god hjelp og for demonstrasjonen
    i "lytterommet". Det tok ikke mange sekundene å overbevise meg...

Hilsen Nyfrelst!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er nok tingen ja! Har du spilt dem inn lenge? Sliter selv med å bli overbevist over mine RF-82. De er dog ikke spilt mer enn 20t, men skal kjøre burn in på de nå fremover.

Hvor mye effekt får dine RF-52 nå? Og hvilke effektforsterkere kjører du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Klipsch er nok tingen ja! Har du spilt dem inn lenge? Sliter selv med å bli overbevist over mine RF-82. De er dog ikke spilt mer enn 20t, men skal kjøre burn in på de nå fremover.

Hvor mye effekt får dine RF-52 nå? Og hvilke effektforsterkere kjører du?
    Heisann
    Ser du har RF 82.. Har ett par jeg også, kjøpte dem i juli i sommer.
    Du må bare vente litt så blir dem bedre og bedre.
    Jeg blir fortsatt overrasket av dem enda.
    Etter 100 - 200 timer med spilling, det er da morroa begynner
    Morrofaktor i femte gir!
    "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves"

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HellKeeper
    Heisann
    Ser du har RF 82.. Har ett par jeg også, kjøpte dem i juli i sommer.
    Du må bare vente litt så blir dem bedre og bedre.
    Jeg blir fortsatt overrasket av dem enda.
    Etter 100 - 200 timer med spilling, det er da morroa begynner
    Morrofaktor i femte gir!
    "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves"
    Da får jeg håpe det "løsner" etter noen hundre timer! Fikk de jo for 2 dager siden, så skal ikke dømme de enda!

Men når dere guffer på skikkelig, skal elementene på Klipschene bevege mye på seg? Mulig jeg kanskje har litt lite effekt i min Yamaha RX-V659 til disse, eller noe.

Og det var anbefalt 8-10cm ut fra bakvegg? Har satt de i en svak grad mot midten og ca 15-20cm fra bakvegg akkurat nå.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg håpe det "løsner" etter noen hundre timer! Fikk de jo for 2 dager siden, så skal ikke dømme de enda!

Men når dere guffer på skikkelig, skal elementene på Klipschene bevege mye på seg? Mulig jeg kanskje har litt lite effekt i min Yamaha RX-V659 til disse, eller noe.

Og det var anbefalt 8-10cm ut fra bakvegg? Har satt de i en svak grad mot midten og ca 15-20cm fra bakvegg akkurat nå.

Mine 10" rører seg nesten ikke i det heletatt.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Greit, da antar jeg at de smeller bra selv om de ikke beveger på seg!

Noen som har anbefalninger til hvordan de bør stå? 20cm ut fra bakvegg ca, og rett ut i rommet eller vinklet mot sweetspot? Litt usikker her, og driver å prøver ut nå for å se hva som kan bli bra.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må helst en effektforsterker med store strømreserver til for at de skal våkne helt til live. Kun reciever blir litt snaut.......

Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Mine beveger seg godt når volumet blir høyt nok. Men ja, det skal litt til
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF 82 krever ikke all verden fra en forsterker, de er veldig lettdrevene.
    Jeg "mater" dem med en Rotel rb 1070. Er 130 watt per utgang hvis jeg ikke tar helt feil.
    Mine står ca 30-40 cm fra bakvegg, så dem får litt rom til å "puste".
    Når det kommer til bevegelighet på elementene, så ta en titt på denne: YouTube - Klipsch rf-82 with harman kardon avr 460 basstronics Bass I LOVE YOU

Elementene er veldig stive i begynnelsen, men mykner fort opp etter en del timers spilling

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Mine beveger seg godt når volumet blir høyt nok. Men ja, det skal litt til
    Så høyt spiller jeg skjeldent... men ja... seff går det, men ikke på vanlig volum :P

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arguzen
    Jeg vet at Lefdal og Elkjøp ligger under samme "paraply", men har Lefdalansatte tilgang til Elkjøp sitt Intranett?

Får vel ta turen ut til Lefdal igjen på mandag.

Takk for tips!
    Nei akkurat det vet jeg ikke. Etter hva jeg har skjønt ligger det ganske mye sensitiv informasjon der så konkurransetilsynet ville neppe likt at begge kjedene hadde tilgang på hverandres informasjon. Men akkurat denne biten om Klipsch er jo felles for begge så rart om ikke Lefdal får den samme info'en.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, nå ble jeg faktisk akkurat imponert over Klipschene. Sitter å spiller litt Infected Mushroom, hvor det er ganske god og fast punch i bassen for å høre etter litt forskjeller. Så skulle jeg sjekke om elementene bevegde noe særlig på seg, og så at alle subbene mine stod avslått. Hvordan kunne det ha seg? Det var jo vanvittig bra trøkk i rommet, så det måtte være en subb som stod og hjalp til? Men nei, det var det faktisk ikke!

Imponerende bra lyd bare disse alene! Kan ikke huske at det var sånn med Yamahaene, da jeg alltid måtte ha litt drahjelp av en sub i tillegg for å få det godt og saftig "der nede" i frekvensområdet.

Nei, nå var det morro gitt!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 4 8" som beveger seg da... flytter noe luft de også.

Finn en sånn AHA opplevelse da jeg holdt på og spille inn Diva 6.2f høytalerne i stuen.
    De spilte dypt og skapte greit med vibrasjoner selv om de bare var koblet til en Rotel RA-1062 som yter 2*80w 8 ohm.

Bruker du surround back ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, nå ble jeg faktisk akkurat imponert over Klipschene. Sitter å spiller litt Infected Mushroom, hvor det er ganske god og fast punch i bassen for å høre etter litt forskjeller. Så skulle jeg sjekke om elementene bevegde noe særlig på seg, og så at alle subbene mine stod avslått. Hvordan kunne det ha seg? Det var jo vanvittig bra trøkk i rommet, så det måtte være en subb som stod og hjalp til? Men nei, det var det faktisk ikke!

Imponerende bra lyd bare disse alene! Kan ikke huske at det var sånn med Yamahaene, da jeg alltid måtte ha litt drahjelp av en sub i tillegg for å få det godt og saftig "der nede" i frekvensområdet.

Nei, nå var det morro gitt!
    Hehe! ja det er morro Du kommer til å ha det veldig morro iløpet av innspillingen
    Har en Infinity beta sw 12. den er så si ikke i bruk lenger. Er så si kun til film den blir brukt

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører musikk i stereo nå, så da er det kun frontene og subben som koser seg. Etter jeg kjørte en YPAO istad, så gjorde den om frontene til large, noe som førte til at subkanalen ikke blir brukt. Nesten sånn at jeg tror jeg skal fortsette med den innstillingen! Hva er vanlig? Hjelp av subben eller ikke? Altså under musikklytting i stereo.

Nei NÅ ble jeg imponert ja! Trøkker godt her jeg sitter nå! Kanskje jeg gjorde et bra kjøp alikevel ja!

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører musikk i stereo nå, så da er det kun frontene og subben som koser seg. Etter jeg kjørte en YPAO istad, så gjorde den om frontene til large, noe som førte til at subkanalen ikke blir brukt. Nesten sånn at jeg tror jeg skal fortsette med den innstillingen! Hva er vanlig? Hjelp av subben eller ikke? Altså under musikklytting i stereo.

Nei NÅ ble jeg imponert ja! Trøkker godt her jeg sitter nå! Kanskje jeg gjorde et bra kjøp alikevel ja!
    Må ikke si sånt, får bare lyst på jeg og.. :cry:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

X-over er greit, sparer yamahaen for den bypeste bassen så den får brukt kreftene til bedre lyd over x-over.

Forsøk litt hva som funker... 60hz - 80hz x-over... 80hz er mest vanlig (THX standaren)

Sett x-over FØR du kjører ypao.. må tvangsstyre yamahaen på det området

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe! Jeg har for og effektforsterker, så jeg kutta ut subben under innspillinga av Klipschene.
    Kun for å høre fremgangen av høytalerne, er jo morsomt å høre hvordan dem drar seg til
    Jeg bruker ikke subben når jeg hører på musikk, da lar jeg høytalerne gjøre jobben.
    Men under film, så har jeg subben på, kun for å få det lille ekstra i bunn..

Side 464 av 1034 FørsteFørste ... 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 460 461 462 463 464 465 466 467 468 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 964 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •