Klipsch klubben - Side 460

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 460 av 1034 FørsteFørste ... 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 456 457 458 459 460 461 462 463 464 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 960 ... SisteSiste
Viser resultater 9,181 til 9,200 av 20677
    Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Det høres meget bra ut i mine ører. Og det er jeg som skal være fornøyd. Jeg kommer nok altid til å benytte subben til musikk.

Men en hi-fi nerd som sitter ytterst på stolkanten å nilytter finner sikkert mye å klage på i anlegget mitt.

Er ikke poenget at man selv skal være fornøyd...?
    Og ikke hva andre sier?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er RF 3 MKII kommet på besøk,flate og bra de er
    Har da RF 3 MKII RB 3 RB 51 RB 10 og RW 12.
    Kan fint leve med de til RF 7 MKII kommer eller RF 63.

O

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,384
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    Er ikke poenget at man selv skal være fornøyd...?
    Og ikke hva andre sier?
    Helst det ja.8)

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Weeee da er jeg blitt en lykkelig eier av et par flunkende nye Klipsch RF-82B. Gleder meg til de har spillt seg inn skikkelig!

Men fy a store de egentlig var. Lite godt mottatt i heimen med tanke på at de erstatter et par Yamaha NS-555.
    Allerede ut av boksen er de i en annen liga enn yamaha'ene
    Gratulerer med nye høytalere, jeg vurderte disse selv for en tid siden.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Velkommen i klubben. Hva driver du dem med?
    Forløpig drives de av en CAV A8M. Men har en H/K 245 og en Nad 218 stående som jeg tenkte å prøve på de etterhvert. Hørt litt ymse om kombinasjonen Nad/Klipsch så litt skeptisk til hvor bra det vil fungere. Føler også at Cav'en ikke passer helt på de. Må la de få litt mer tid på seg. Minuset med Cav'en er at den gir fra seg en del støy på lavt volum og dette ble litt mer fremtredene på Klipsch'ene.

Lurer på om det må bli en Rotel RB-1572 eller 1582 etterhvert. Har lenge siklet på en av de. Helst sistnevnte da jeg har en svakhet for store tunge A/B forsterkere.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Da er RF 3 MKII kommet på besøk,flate og bra de er
    Har da RF 3 MKII RB 3 RB 51 RB 10 og RW 12.
    Kan fint leve med de til RF 7 MKII kommer eller RF 63.

O
    Fanken, var det du som stakk av med disse RF-3 som var på sentralen?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen er Xindak sammen med Klipsch? Kan ikke huske jeg har lest noe spess. om dette her, men kanskje jeg har oversett noe. Noen som har testet?

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvor ofte hører du på musikk under 30Hz?
    VELDIG ofte. Veldig mye musikk har informasjon i disse frekvensene. Ikke bare egne sinustoner, men en lyd som brer seg over veldig mange frekvenser, og utelater man de nedre frekvensene, så er jo moe av musikken borte. Praktisk talt.

En sang jeg pleier å høre på har "hoved frekvenser" eller beat på 54-44-37-34 og 27Hz, om man da spiller det på en høyttaler som "kutter" ved 40Hz(da er jo allerede avrulleringen stor, hører lite til 40Hz) så faller halve "sangen" vekk.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man hører mye på rock/metall der det er mye futt i basstrommer osv, og man har krav til å få frem trykk i midbass/bass, ville dere da anbefale Abrahamsen? Er snakk om enten RF-82 eller RF-63.

Eller hva med Vincent?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Fanken, var det du som stakk av med disse RF-3 som var på sentralen?
    Jepp

O

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd å male RC-62 eller andre høyttalere i cherryutførelse? Jeg tenkte på å kjøpe en senter i cherry, og male den sort.

Grunnen til dette er at det er ingen som har en RC-62 i sort for tiden, så da må vi tenkte alternativt!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Er det noen som har prøvd å male RC-62 eller andre høyttalere i cherryutførelse? Jeg tenkte på å kjøpe en senter i cherry, og male den sort.

Grunnen til dette er at det er ingen som har en RC-62 i sort for tiden, så da må vi tenkte alternativt!
    Få tak i en lakksprøyte, og øv først på noe annet, så bør finishen blir absolutt godkjent. Du har en dedikert kino, der WAF ikke er like viktig som om den skulle stå i stuen, om du skulle være uheldig å "faile".... :wink:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig, derfor kommer mine forte II også til å få en runde med lakksprøyta Men det jeg lurer på, vil treverket fortsatt syntes på samme måte som det gjør originalt? men till mønster og ringer osv? eller blir de da helt sorte og kjedelig? kommer vel ann på mengde lakk og type lakk sikkert! men så på et program at de ofte brukte "sot" eller aske når de skulle få ting til å få en trefinish som feks plast osv.. så de penslet rundt med soten på en nylakkert ting og vips så så den ekte ut! begynner vel å spore greit av og kanskje passe bedre i en annen del av forumet men gjelder jo klipsch^^

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Enig, derfor kommer mine forte II også til å få en runde med lakksprøyta Men det jeg lurer på, vil treverket fortsatt syntes på samme måte som det gjør originalt? men till mønster og ringer osv? eller blir de da helt sorte og kjedelig? kommer vel ann på mengde lakk og type lakk sikkert! men så på et program at de ofte brukte "sot" eller aske når de skulle få ting til å få en trefinish som feks plast osv.. så de penslet rundt med soten på en nylakkert ting og vips så så den ekte ut! begynner vel å spore greit av og kanskje passe bedre i en annen del av forumet men gjelder jo klipsch^^
    Lakker du får du samme struktur som du har nå, då må ev. legge mange lag å slipe eller legge flytesparkel el. for å få bort strukturen tipper jeg uten å ha sett spess. nøye på det..

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for råd!

Tenkte å liksom male med rulle i førsteomgang, da det blir en litt "grov" finish med rulle. Men kanskje dette blir litt for grovt?

Det er ingen som har gjort noe lignende før? Altså malt om cherry til sort med hell slik at de matcher den orginale sortfargen til Klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch Rc64

Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    heisann

Er det mange av dere som har solgt noe som folk ikke henter ut elelr svarer på verken PM eller SMS? det har nemmling hendt meg å det er utrolig ergelig
    Ja det har jeg ,av dei

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for råd!

Tenkte å liksom male med rulle i førsteomgang, da det blir en litt "grov" finish med rulle. Men kanskje dette blir litt for grovt?

Det er ingen som har gjort noe lignende før? Altså malt om cherry til sort med hell slik at de matcher den orginale sortfargen til Klipsch.

Skal du rulle Klipschene dine med malekost? Har det klikket fullstendig i boksen din? Få de lakkert i tilfelle, alle kjenner noen som kjenner en bil lakkerer. Betalt noen slanter, så får du tilnærmet lik finish som original? Nok farger og velge i. Det går ofte treverk igjennom lakkboksene på jobb (privat sammenheng da det stort sett går biler igjennom på dagtid) med supert resultat.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klikket og klikket! Siden den har en såppas grov finish tenkte jeg at dette ville bli ganske så bra!

Men kjenner en møbellakkerer som holder til 5min unna meg, så han kan sikker svippe over noen lag med lakk slik at det blir 100%, men det koster jo litt da.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Lakker du får du samme struktur som du har nå, då må ev. legge mange lag å slipe eller legge flytesparkel el. for å få bort strukturen tipper jeg uten å ha sett spess. nøye på det..

Flotters dama er lakkerer så hu fikser den biffen forhåpentligvis,de skal bli brukt mye til film også så er greit at de ikke syntes altfor mye i mørket

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klikket og klikket! Siden den har en såppas grov finish tenkte jeg at dette ville bli ganske så bra!

Men kjenner en møbellakkerer som holder til 5min unna meg, så han kan sikker svippe over noen lag med lakk slik at det blir 100%, men det koster jo litt da.
    Test selv. Mal under/bak først

Har selv malt en DIY stereobenk til matt sort og den er mye "likere" høytalerne enn først forventet! Kunne lakket litt på det og nærmet seg enda mer, men liker finishen slik den er...

Jotun Pure Color Matte Black tror jeg den går under. Try it

Side 460 av 1034 FørsteFørste ... 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 456 457 458 459 460 461 462 463 464 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 960 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •