Klipsch klubben - Side 459

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 459 av 1034 FørsteFørste ... 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 455 456 457 458 459 460 461 462 463 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 959 ... SisteSiste
Viser resultater 9,161 til 9,180 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    1: Så du mener at en SUB til 14000 kr må kunne følge noen værstinghøytalere til 250 000 kr for å være kjappe nok?

2: Flere på forumet som kjører SVS sammen med høytaler systemer i opp mot millionklassen uten å klage. De må bare være hjernevasket de da regner jeg med.

3: Men for all del. Kjøp hva du vil du.

4: La-Scala eier ikke dypbass, så det sier seg selv at det vil "føles" tregere når man får en SUB som pluttselig tar seg av den dypbassen som før ikke var tilstedet, men det betyr da for fa*n ikke at den er treg.
    1: Det var jo det som ble hevdet.

2: Ja jeg mener faktisk det. Eventuelt at man ikke har fått prøvd noe bedre.

3: Kjøper ikke sub. De kan lages billig, og mye bedre.

4: La Scala vil trenge substøtte fra rundt 70Hz eller deromkring. Dersom subben får det hele til å låte tregere, så er den nettopp det. Treg.

Liten tankevekker til alle: La oss si at du har ett maksnivå du spiller på ved 100Hz. Kanskje bassene i hovedhøyttalerne dine er 2x10" som RF-7. De beveger seg kanskje 1cm. Altså +-5mm. For å ha samme nivå ved 50Hz, må 2x10" basser bevege seg 4 ganger lengre. Altså +-2cm. Ved 12.5Hz blir den enda en 4 gang. Altså +-8cm. En 13" har litt mindre areal enn 2x10". Den må altså slå bortimot +-10cm for å spille helt rent, og linært. Så kan man jo sitte å drømme om 20cm reelt linær Xmax.........

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    timc:Kanskje du kan lage en sub til meg da...??

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    3: Kjøper ikke sub. De kan lages billig, og mye bedre.
    Hvis du kan lage mye billigere å bedre enn dagens SUB'er på markedet skjønner ikke jeg hvorfor du ikke starter ditt eget merke å setter alle dagens produsenter på plass på likt som du tjener deg selv rik?

Sitat Opprinnelig postet av timc
    Liten tankevekker til alle: La oss si at du har ett maksnivå du spiller på ved 100Hz. Kanskje bassene i hovedhøyttalerne dine er 2x10" som RF-7. De beveger seg kanskje 1cm. Altså +-5mm. For å ha samme nivå ved 50Hz, må 2x10" basser bevege seg 4 ganger lengre. Altså +-2cm. Ved 12.5Hz blir den enda en 4 gang. Altså +-8cm. En 13" har litt mindre areal enn 2x10". Den må altså slå bortimot +-10cm for å spille helt rent, og linært. Så kan man jo sitte å drømme om 20cm reelt linær Xmax.........
    Helt greit at du kanskje kan mer enn meg teoretisk med tanke på SUB å høytalere. Det jeg sier er at jeg ikke kan merke forskjell på om jeg kjører kun RF-7, eller om jeg deler de på 80hz og lar SUB'ene ta seg av alt under her. Like kjapt, stramt og morro å høre på. Forskjellen er at SUB'ene ikke på langt nær gir seg like tidlig i hz når jeg setter på musikk med informasjon under 30Hz. Er først da jeg merker forskjellen med eller uten SUB. Ingenting du skriver her kommer til å forandre hva jeg HØRER her hjemme.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke pa-forsterkere er å anbefale til KLF-30

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at en SUB til 14000 kr må kunne følge noen værstinghøytalere til 250 000 kr for å være kjappe nok? La-Scala eier ikke dypbass, så det sier seg selv at det vil "føles" tregere når man får en SUB som pluttselig tar seg av den dypbassen som før ikke var tilstedet, men det betyr da for fa*n ikke at den er treg.

Flere på forumet som kjører SVS sammen med høytaler systemer i opp mot millionklassen uten å klage. De må bare være hjernevasket de da regner jeg med.

Men for all del. Kjøp hva du vil du. Du som skal høre på ditt eget anlegg. Hos meg er Klipsch + SVS helt fantastisk bra, noe det ser ut som det er hos MANGE andre også.

Uansett, gidder ikke spamme denne tråden noe mer med off topic.
    Den eneste subben jeg har hørt på mine la scala som henger brukbart med er min diy sub fra hifisentralen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan lage mye billigere å bedre enn dagens SUB'er på markedet skjønner ikke jeg hvorfor du ikke starter ditt eget merke å setter alle dagens produsenter på plass på likt som du tjener deg selv rik?

Helt greit at du kanskje kan mer enn meg teoretisk med tanke på SUB å høytalere. Det jeg sier er at jeg ikke kan merke forskjell på om jeg kjører kun RF-7, eller om jeg deler de på 80hz og lar SUB'ene ta seg av alt under her. Like kjapt, stramt og morro å høre på. Forskjellen er at SUB'ene ikke på langt nær gir seg like tidlig i hz når jeg setter på musikk med informasjon under 30Hz. Er først da jeg merker forskjellen med eller uten SUB. Ingenting du skriver her kommer til å forandre hva jeg HØRER her hjemme.
    Hvor ofte hører du på musikk under 30Hz?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Den eneste subben jeg har hørt på mine la scala som henger brukbart med er min diy sub fra hifisentralen.
    Vet du mener det. Men du mener også at Heresy II er ALT for rask for SVS sin Ultra, selv om Skalle som sitter på akkurat dette selv synes det er en knallkombo og at Ultra'en ikke føles treg i det hele tatt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye oftere enn man skulle tro, og det gjelder nok veldig mange av oss. Det merker jeg jo lett ved å f.eks kjøre en sang først kun med RF-7, så for å høre den på nytt etterpå med SVS'en også tilkoblet.

Men kan legge til at RF-7'ene går såpass dypt i rommet mitt, at hadde jeg kun kjørt dette oppsettet til musikk, så hadde jeg nok lagt pengene jeg har brukt på SUB nå på bedre effekt og pre amp istedet for.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Hmm hvor mange db tror folket her jeg klarer med Forte II? Klarte 119 med rf82 Vil disse slå det tro? spennende!

Også nysgjerrig på hvordan bassen og trykket kommer til å være kontra rf82!
    Spiller nok minst like høyt men det vil føles høyere da de flytter mer luft og har en større spredning i hornet.Har en stue på 36m2 og det skal ikke alt for mye volum til før du kjenner luften trykker gjennom rommet.Ingen i RF serien spiller bass med slik autoritet som Forte II enkelt og greit

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Mmmmye musikk morro under middbassen :-D Er jo der en får massasjen fra ;-)

Kommer jo litt ann på hvilken musikk en lytter til om de plasserer noe informasjon i dypet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Mmmmye musikk morro under middbassen :-D Er jo der en får massasjen fra ;-)

Kommer jo litt ann på hvilken musikk en lytter til om de plasserer noe informasjon i dypet.
    kontrabassen går vel ned til 29hz så det er vel ikke så mange musikk sjangere som har så mye der nede og hente

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi forsette å krangle SVS på Klipsch tråden, eller kan vi gi oss nå? Kommer jo aldri i verden til å bli enige uansett

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kontrabassen går vel ned til 29hz så det er vel ikke så mange musikk sjangere som har så mye der nede og hente
    "Elektronisk musikk" går jo lavere... På denne siden ligger det en del eksempler kringlyd_waterfall_picasa

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weeee da er jeg blitt en lykkelig eier av et par flunkende nye Klipsch RF-82B. Gleder meg til de har spillt seg inn skikkelig!

Men fy a store de egentlig var. Lite godt mottatt i heimen med tanke på at de erstatter et par Yamaha NS-555.
    Allerede ut av boksen er de i en annen liga enn yamaha'ene

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Da kan du glede deg med at allerede etter noen få timer låter de mye bedre, for så å øke i kvalitet de neste 3 - 4 hundre timene. Enormt bra høytalere til den prisen de har gått for i det siste.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan du glede deg med at allerede etter noen få timer låter de mye bedre, for så å øke i kvalitet de neste 3 - 4 hundre timene. Enormt bra høytalere til den prisen de har gått for i det siste.
    Ja kunne ikke la dette tilbudet passere. Hørte at elkjøp/lefdal ikke ville få tak i mer Klipsch på en stund, men at de skulle i forhandlinger med Klipsch-europa/usa og den norske importøren i slutten av november.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben. Hva driver du dem med?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi forsette å krangle SVS på Klipsch tråden, eller kan vi gi oss nå? Kommer jo aldri i verden til å bli enige uansett
    hehe hvem diskuterer svs?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Weeee da er jeg blitt en lykkelig eier av et par flunkende nye Klipsch RF-82B. Gleder meg til de har spillt seg inn skikkelig!

Men fy a store de egentlig var. Lite godt mottatt i heimen med tanke på at de erstatter et par Yamaha NS-555.
    Grattis og velkommen

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,384
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du mener det. Men du mener også at Heresy II er ALT for rask for SVS sin Ultra, selv om Skalle som sitter på akkurat dette selv synes det er en knallkombo og at Ultra'en ikke føles treg i det hele tatt.

Det høres meget bra ut i mine ører. Og det er jeg som skal være fornøyd. Jeg kommer nok altid til å benytte subben til musikk.

Men en hi-fi nerd som sitter ytterst på stolkanten å nilytter finner sikkert mye å klage på i anlegget mitt.

Side 459 av 1034 FørsteFørste ... 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 455 456 457 458 459 460 461 462 463 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 959 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •