Klipsch klubben - Side 458

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 458 av 1033 FørsteFørste ... 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 454 455 456 457 458 459 460 461 462 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 958 ... SisteSiste
Viser resultater 9,141 til 9,160 av 20659
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,257
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Tegner medlemskap i tråden, ble eier av RF 7 i helga.
    Gratulerer.

Har vel blitt litt høytspilling også da?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det går bra, men det går enda bedre med "normale" høyttalere. Da blir det mer balanse mellom senter og presence. RS-42 kan bli for diffust. Jeg går over til RB-61 som presence etter å ha benyttet RS-52.
    RB-61 blir nok litt for store å bruke hjemme hos meg da jeg skal bruke dem i stua.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Gratulerer.

Har vel blitt litt høytspilling også da?
    Ja det kan du nok si, har ikke rukket å få testet så mye enda, men er definitivt mere trøkk enn Electra 936.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm hvor mange db tror folket her jeg klarer med Forte II? Klarte 119 med rf82 Vil disse slå det tro? spennende!

Også nysgjerrig på hvordan bassen og trykket kommer til å være kontra rf82!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,257
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står 119 som maks i spesifikasjonene.

FREQUENCY RESPONSE 32Hz-20kHz(+-)3dB
    POWER HANDLING 100 watts maximum continuous (500 watts peak)
    SENSITIVITY 99dB @ 1watt/1meter
    MAX ACOUSTIC OUTPUT 119dB SPL
    NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms
    CROSSOVER FREQUENCY HF 7,000 Hz
    LF 650 Hz
    MAXIMUM ACOUSTIC OUTPUT 119dB SPL

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting jeg har stussa litt på, ser mange som har klipsch kjører SVS eller Velodyne subwoofere, hvorfor ikke bruke klipsch sine subber?
    Er det ikke like mye "bang-for-buck" opplegg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne sin DD serie er vesentlig bedre enn Klipsch sine egne subber synes jeg.

Det jeg har hørt fra SVS har vært buldre romle, buldre, brake....Bare støy mao. De spiller høyt, og alle vet jo at jo høyere jo bedre.

Så rangeringen for min egen del i synkende rekkefølge blir:

Velodyne (DD)
    Klipsch (RT)
    SVS (PB12/2 & PB13)

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Står 119 som maks i spesifikasjonene.

FREQUENCY RESPONSE 32Hz-20kHz(+-)3dB
    POWER HANDLING 100 watts maximum continuous (500 watts peak)
    SENSITIVITY 99dB @ 1watt/1meter
    MAX ACOUSTIC OUTPUT 119dB SPL
    NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms
    CROSSOVER FREQUENCY HF 7,000 Hz
    LF 650 Hz
    MAXIMUM ACOUSTIC OUTPUT 119dB SPL

Ja et er greit nok, men rommet vil vel også være en ting som kanskje kan bidra eller ødelegge der også?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang subber vil jeg si at Klipsch sine egne er en relativt musikkalsk sub, synes ikke de innfrir i et 5.1 system. Mulig de dyrere subbene til Klipsch gjør det, men ikke dem jeg har testet. Jeg kjøpte en SVS PC13 Ultra for en tid tilbake for å bruke sammen med mitt 7er sett å jeg har bannemeg ikke hatt noen sub som er bedre når det kommer til film, den gir akk. det den skal.... Å litt til

Ser at "timc" nevner DD serien til Velodyne, denne har jeg da ikke hørt så kan ikke utale meg om den, men sånn generellt så lager dem bra suber, det er det nok ingen snakk om. Virker som om dem som kjøper de dyrere Velodyne hvet hva dem skal ha, for det ligger ikke så mange på brukten.

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig mulig.
    Jeg kjører ca 50/50 film musikk så lurer litt på hva min sub oppgradering blir i fremtiden..
    Om det blir klipsch eller hva det blir.

Først må jeg vel skaffe meg HT av klipsch.

Sitter med XTZ 10" nå, og er fornøyd med den, skulle bare hatt litt xtra "trøkk"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne lager meget bra subber.. ingen tvil om det, pris messig er de litt dyrere enn klipsch sine..

Klipsch sine subber er meget bra, men desverre ikke like bang for buck som andre merker.

De svs jeg har hørt har vært meget bra på film! Størrelesmessig er de enorme..

klipsch Rw12d som jeg har hatt, sammen med Rf82 og synergy f3, er f. eks litt dyrere og større enn XTZ 12"( som jeg også har hatt..) men spiller mye bedre IMO..!

Johan

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka

Ser at "timc" nevner DD serien til Velodyne, denne har jeg da ikke hørt så kan ikke utale meg om den, men sånn generellt så lager dem bra suber, det er det nok ingen snakk om. Virker som om dem som kjøper de dyrere Velodyne hvet hva dem skal ha, for det ligger ikke så mange på brukten.
    DD serien skiller seg veldig ut fra de rimeligere modellene. De er servokontrollerte, har bedre forsterkere, og en flott autoeq. De er sammenlignbare med JL audio Fathom subene.

De rimeligere modellene til Velodyne havner sånn midt på treet synes jeg.

Når det gjelder sub, annbefaler jeg alle som den minste "teft" å mekke selv. Mye bedre lyd for mye mindre penger.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Det jeg har hørt fra SVS har vært buldre romle, buldre, brake....Bare støy mao. De spiller høyt, og alle vet jo at jo høyere jo bedre.
    Du har ikke hørt en SVS SUB koblet opp med en ASEQ1 mao.

Har vært innom Velodyne sin DD serie selv, og joda selv om de fremdeles er bra med tanke på alderen så er de ALT for dyre. Man får 2 stk PB13-Ultra og en ASEQ1 billigere enn 1 stk DD18, og sammenligner man dette taper DD'en på alle måter, ikke bare volum.

Men igjen, dette er selvsagt min mening. At det finnes mange som har satt opp SVS'ene sine til bare "buldre romle, buldre, brake" som du så fint kaller det, det er jeg ikke i tvil om
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane

selv om de fremdeles er bra med tanke på alderen så er de ALT for dyre. Man får 2 stk PB13-Ultra og en ASEQ1 billigere enn 1 stk DD18
    + 1!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men igjen, dette er selvsagt min mening. At det finnes mange som har satt opp SVS'ene sine til bare "buldre romle, buldre, brake" som du så fint kaller det, det er jeg ikke i tvil om
    Prøvde å sette opp en PB12/2 ultra (er det rett navn?)

Gav opp etter en stund. Treg og fæl lyd samme hva som ble gjort. Når man ser på elementene som blir brukt (TC sound såvidt jeg har skjønt) så sier det seg egentlig selv. Går ikke ann å få til "hurtig" bass med slike elementer så langt jeg kan forstå. Båndpasskasse har også en del innebygde svakheter man ikke kommer utenom.

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Kane]Du har ikke hørt en SVS SUB koblet opp med en ASEQ1 mao.QUOTE]

Jeg er ikke ute etter å lage bråk eller helle bensin på bålet men for meg var SVS AS-EQ1 rett og slett noe dritt! Jeg lar heller denne Youtube utrykke mine følelser på dette: YouTube - Sony Releases Stupid Piece Of Shit That Doesn't Fucking Work

Litt off topic dette her.... men men

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å sette opp en PB12/2 ultra (er det rett navn?)

Gav opp etter en stund. Treg og fæl lyd samme hva som ble gjort. Når man ser på elementene som blir brukt (TC sound såvidt jeg har skjønt) så sier det seg egentlig selv. Går ikke ann å få til "hurtig" bass med slike elementer så langt jeg kan forstå. Båndpasskasse har også en del innebygde svakheter man ikke kommer utenom.
    Akkurat hva du klarer eller ikke klarer har da ikke så mye å si på hvor bra en SUB er gjør det det? For alt jeg vet er du en halvtomsing som ikke klarer å kalibrere en SUB selv, og derfor tok stor nytte av DD sin innebygde romkorreksjon. På den andre siden er du kanskje gørrflink, men SVS rett å slett ikke er din type SUB grunnet lydpreferanser. Men å si at SVS sin Ultra, er treg tyder på at du ikke fikk den til som du skulle.

Som nevnt, kanskje en ASEQ1 hadde løst alle problemene dine. Da trenger man ikke kalibrere SUB'en manualt lengre, men har en boks som gjør alt, og høyest sannsynling mye bedre enn den innebygde romkorreksjonen i DD serien.

Kjører selv på RF-7 som er godt matet med strøm, så de er ihvertfall L A N G T fra å være trege i bassen, og har enda tilgode å føle mine to Ultra'er henger etter. Har forsåvidt hatt flere på besøk som har vært negative til SVS, som regel grunnet dårlige opplevelser hos kjente og venner som har kalibrert de stein galt.

Sier seg selv at hvis man liker lyden i f.eks DD18 som omtrent ikke klarer noe under 20Hz, så vil en PB13-Ultra som er justert inn med 10db økning fra 80 til 15 hz høres for jævlig ut. Den ser til å med jeg.

Mine går flatt fra 80 til ca 10 i rommet mitt, uten noen økning nedover, og har flere ganger fått tilbakemeldinger fra "tvilerene" om at de pluttselig synes de er veldig hifi, akkurat som på samme måten jeg til tider får tilbakemeldinger fra BASSFREAK'S som kjører med housecurve fra helve*e og 10db høyere LFE nivå enn resten om at jeg må få økt SUB'ene mine litt.

Når ett seriøst HI-FI blad, ikke hjemmekino blad, men HI-FI blad kommer med uttaleser som dette for å nevne ett:

SVS PC Ultra er såpass god at den har fortjent en fast plass i mitt referanseoppsett

må folk som mener de kun duger til kino har gjort noe galt spør du meg........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    Du har ikke hørt en SVS SUB koblet opp med en ASEQ1 mao.
    Jeg er ikke ute etter å lage bråk eller helle bensin på bålet men for meg var SVS AS-EQ1 rett og slett noe dritt!

Litt off topic dette her.... men men
    Er vel alltid noen som ikke får den til, men da er du en av de få. Alle jeg har snakket med som har kjøpt den har fått mye bedre respons og lyd, og spesielt hvis de kjører med flere SUB'er. At L-Sound omtrent ikke har returer på de tyder nok også på at de fleste er veldig fornøyd. For prisen er stiv, og jeg hadde aldri beholdt den hvis jeg ikke hadde fått store forskjeller før og etter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen argumenter FOR at elementene skal kunne levere kjapp presis bass? Hva med båndpassproblemene? De er der samme hvordan du snur og vender på ting. Det kan bare ikke bli presist.

Hva er argumentet for at denne boksen skal kunne måle så presist så lavt i frekvens? Slikt er ikke bare bare.

Det finnes ingen "seriøse" hifiblader lenger

RF-7 har langt fra det jeg vil kalle kjapp bass. Morsomt? ja. Kjapt og presist? Ikke i nærheten.

Prøv å stille den inn sammen med f.eks en La-Scala eller JBL K2, så skal du jammen få jobbe.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen argumenter FOR at elementene skal kunne levere kjapp presis bass? Hva med båndpassproblemene? De er der samme hvordan du snur og vender på ting. Det kan bare ikke bli presist.

Hva er argumentet for at denne boksen skal kunne måle så presist så lavt i frekvens? Slikt er ikke bare bare.

Det finnes ingen "seriøse" hifiblader lenger

RF-7 har langt fra det jeg vil kalle kjapp bass. Morsomt? ja. Kjapt og presist? Ikke i nærheten.

Prøv å stille den inn sammen med f.eks en La-Scala eller JBL K2, så skal du jammen få jobbe.
    Så du mener at en SUB til 14000 kr må kunne følge noen værstinghøytalere til 250 000 kr for å være kjappe nok? La-Scala eier ikke dypbass, så det sier seg selv at det vil "føles" tregere når man får en SUB som pluttselig tar seg av den dypbassen som før ikke var tilstedet, men det betyr da for fa*n ikke at den er treg.

Flere på forumet som kjører SVS sammen med høytaler systemer i opp mot millionklassen uten å klage. De må bare være hjernevasket de da regner jeg med.

Men for all del. Kjøp hva du vil du. Du som skal høre på ditt eget anlegg. Hos meg er Klipsch + SVS helt fantastisk bra, noe det ser ut som det er hos MANGE andre også.

Uansett, gidder ikke spamme denne tråden noe mer med off topic.

Side 458 av 1033 FørsteFørste ... 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 454 455 456 457 458 459 460 461 462 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 958 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •