Klipsch klubben - Side 456

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 456 av 1033 FørsteFørste ... 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 452 453 454 455 456 457 458 459 460 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 956 ... SisteSiste
Viser resultater 9,101 til 9,120 av 20659
    Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Forbehold: Siden du nevner RF-82 og RF-83, så tolker jeg det som at du egentlig er ute etter en helt annen lydsignatur og imponatoreffekt enn hva jeg er ute etter. Dersom musikksmaken er mer "heavy", så hvorfor ikke Emotiva?
    Hører på nesten alle musikk sjangere, men er ikke interessert i for mye i toppen, eller at det blir skrikende da det går mye i rock og enda værre.

Stemmer det at RF-63 er mer musikalsk?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorvidt RF-63 er mer musikalsk enn RF-82 og RF-83 er det ikke noe fasitsvar på. Men, det er indikasjoner at RF-63 og RF-83 i utgangspunktet er bedre konstruksjoner, elementer og delefilter.

Så; om RF-63 er mer musikalsk enn RF-83?

Noen hevder det. Andre det motsatte. Jeg aner at de i første leiren er i marginalt flertall.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Hører på nesten alle musikk sjangere, men er ikke interessert i for mye i toppen, eller at det blir skrikende da det går mye i rock og enda værre.

Om du har superøre så stemmer det nok! Den skal dog være litt bedre i mellomtonen, kommer vel av litt smalere kabinett o.l.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis RF-83 får stort nokk rom så har jeg mer tro på at dem er mer muikalske enn det RF-63 er.

Di fleste av som er her som har eventuelt hatt begge parrene har garantert brukt dem i samme rom, det er igrunn feil sammenligning med stor og mindre ht.

Newcomer Hondarider sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal solgte Klipsch RF-82 til 4999,- pr. par, venter selv på disse, da de måtte bestille flere. Lurer på om Pioneer vsx-ax2as er grei til disse høytalerne??
    Har nå Proson stratego 212, håper Klipsch spiller bedre, tenker da på bass??
    Tenker å oppgradere til Klipsch RS-42 & Klipsch RC-52 etterhvert.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet de skal stå i er 15kvm i rektangel+5kvm helt bakerst på ene siden som er et lite rom, men helt åpent inn mot rommet.

Hvilke høyttalere i RF-serien ville dere da valgt til musikk? Og gjerne også hvilken forsterker.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet de skal stå i er 15kvm i rektangel+5kvm helt bakerst på ene siden som er et lite rom, men helt åpent inn mot rommet.

Hvilke høyttalere i RF-serien ville dere da valgt til musikk? Og gjerne også hvilken forsterker.
    82 eller 63

Hvor mye har du tengt og bruke på effektforsterker ?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf7 vs rf7 II

liten review jeg fant, sikkert noen som er interessert:

RF-7II vs RF-7 review:

Ok, I called my Klipsch dealer today to see if they've gotten the RF-7II in for demo, I was really surprised when he told me they've had them in for a full week now listening to them. He said I should come in and listen to them that they sounded better than the RF-83, I told him I was more interested in how they sounded compared to the RF-7, he said you better come in and have a listen to them.

I have RF-7 and was very curious about how the RF-7II would compare to it. Here's the changes I could hear:

The RF-7II has a wider vocal presentation. The RF-7 has a more centered vocals in the middle. The bass sounded very good.
    Overall I was very impressed with the sound. I think Klipsch really did a nice job on how they sound. They aren't
    as in your face as the RF-7, the wider spreading of the top horn (probably from crossover design) gives it a little
    more smoother presentation since it's not as direct to your ears.

I really like how the RF-7 sound. The dealer was telling me that they are really happy to see Klipsch bring back the RF-7 because it was always a better seller for them than the RF-83 were. He said Klipsch realized this and that is why they wanted to bring them back, and to improve the sound while doing so.

I'm not sure about improved sound, they both sound very good, that would more depend on how one likes their sound, more direct to them or more spread out sounding before it reaches your ears. The only way I can try to explain this, is that the way it spreads the sound out is simular how the Klipsch heritage does. Also the ever so slight softened midrange carried in the cones of the RF-7 seems not as noticeable with the lower crossover point of the RF-7II but the RF-II has a little less fullness in this cone area since the cone no longer carries this upper crossover point.

The RF-7II metal feet are a nice change from the RF-7 plastic feet, even if they look a little odd. The platic feet crack easy, I did so bearly moving mine when towing them in, so anything metal is better than those plastic feet. I was disappointed that Klipsch took away the binding post like the RF-83 had and kept to the RF-7 binding post!! For the price being asked for these speakers, I think it should have the binding post like the RF-83. Also the grills are now back to the peg type again! I have broken one of mine even carefully taking them off, a simple uneven removal will snap off the peg, I was very unhappy with the peg type and I'm very careful taking them off. It should have the magnetic holding grills like the RF-83 for this price in my opinion! I do like the new grill design with showing off some of the speaker in front! Are the pegs stronger than before? I don't know, I couldn't ask the dealer to let me test it to see if it would break off and damage his grill!

The RF-7II sounded really nice, I was impressed! I like them very much. I still very much like my RF-7. At $1,000.00 more than the RF-7 it's really up there in price. I'm still very happy with my RF-7. For those that think the RF-7 sound harsh, will probably like the RF-7II wider top horn sound and less in your face sound. The whole time I sat listening to the RF-7II, I kept thinking how really good they sounded. I have nothing bad to say about the sound, I wouldn't mind having a pair!

The RF-7II is taller than the RF-7 and I picked up the RF-7II and noticed it doesn't weigh as much as my RF-7 so I'm a bit confused how it's taller but weight is less? How is the RF-7II internal volume larger with same size 10 inch cones and still the bass seems very good. The RF-7II has a very nice sound, I can't see how anyone wouldn't really like them!!

Which do I like better, the RF-7 or RF7-II? It's hard to answer, I like them both. They are just a little different in how it does the sound. It doesn't make me want to sell my RF-7 but does make me want a pair of RF-7II!

My friend who went with me to hear the RF-7II has listened to my RF-7 many times, his take was this:

RF-7II sounded really sweet, he likes how it has a wider sound while keeping to the imaging and detail of the RF-7 but taking off the edge that the RF-7 can have sometimes to his ears. That was his quick take on it when I asked him what he thought.

I think Klipsch has another winner on their hands!!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    liten review jeg fant, sikkert noen som er interessert:

RF-7II vs RF-7 review:

Ok, I called my Klipsch dealer today to see if they've gotten the RF-7II in for demo, I was really surprised when he told me they've had them in for a full week now listening to them. He said I should come in and listen to them that they sounded better than the RF-83, I told him I was more interested in how they sounded compared to the RF-7, he said you better come in and have a listen to them.

I have RF-7 and was very curious about how the RF-7II would compare to it. Here's the changes I could hear:

The RF-7II has a wider vocal presentation. The RF-7 has a more centered vocals in the middle. The bass sounded very good.
    Overall I was very impressed with the sound. I think Klipsch really did a nice job on how they sound. They aren't
    as in your face as the RF-7, the wider spreading of the top horn (probably from crossover design) gives it a little
    more smoother presentation since it's not as direct to your ears.

I really like how the RF-7 sound. The dealer was telling me that they are really happy to see Klipsch bring back the RF-7 because it was always a better seller for them than the RF-83 were. He said Klipsch realized this and that is why they wanted to bring them back, and to improve the sound while doing so.

I'm not sure about improved sound, they both sound very good, that would more depend on how one likes their sound, more direct to them or more spread out sounding before it reaches your ears. The only way I can try to explain this, is that the way it spreads the sound out is simular how the Klipsch heritage does. Also the ever so slight softened midrange carried in the cones of the RF-7 seems not as noticeable with the lower crossover point of the RF-7II but the RF-II has a little less fullness in this cone area since the cone no longer carries this upper crossover point.

The RF-7II metal feet are a nice change from the RF-7 plastic feet, even if they look a little odd. The platic feet crack easy, I did so bearly moving mine when towing them in, so anything metal is better than those plastic feet. I was disappointed that Klipsch took away the binding post like the RF-83 had and kept to the RF-7 binding post!! For the price being asked for these speakers, I think it should have the binding post like the RF-83. Also the grills are now back to the peg type again! I have broken one of mine even carefully taking them off, a simple uneven removal will snap off the peg, I was very unhappy with the peg type and I'm very careful taking them off. It should have the magnetic holding grills like the RF-83 for this price in my opinion! I do like the new grill design with showing off some of the speaker in front! Are the pegs stronger than before? I don't know, I couldn't ask the dealer to let me test it to see if it would break off and damage his grill!

The RF-7II sounded really nice, I was impressed! I like them very much. I still very much like my RF-7. At $1,000.00 more than the RF-7 it's really up there in price. I'm still very happy with my RF-7. For those that think the RF-7 sound harsh, will probably like the RF-7II wider top horn sound and less in your face sound. The whole time I sat listening to the RF-7II, I kept thinking how really good they sounded. I have nothing bad to say about the sound, I wouldn't mind having a pair!

The RF-7II is taller than the RF-7 and I picked up the RF-7II and noticed it doesn't weigh as much as my RF-7 so I'm a bit confused how it's taller but weight is less? How is the RF-7II internal volume larger with same size 10 inch cones and still the bass seems very good. The RF-7II has a very nice sound, I can't see how anyone wouldn't really like them!!

Which do I like better, the RF-7 or RF7-II? It's hard to answer, I like them both. They are just a little different in how it does the sound. It doesn't make me want to sell my RF-7 but does make me want a pair of RF-7II!

My friend who went with me to hear the RF-7II has listened to my RF-7 many times, his take was this:

RF-7II sounded really sweet, he likes how it has a wider sound while keeping to the imaging and detail of the RF-7 but taking off the edge that the RF-7 can have sometimes to his ears. That was his quick take on it when I asked him what he thought.

I think Klipsch has another winner on their hands!!
    Off, synd at jeg ikke er så flink i Engelsk.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google translate kan sikkert hjelpe deg en hel del der, Hoppe`s..

Dette er copy paste bare!

" RF-7II vs RF-7 gjennomgang:

Ok, ringte jeg min Klipsch forhandler i dag for å se om de har fått den RF-7II i for demoen, ble jeg virkelig overrasket da han fortalte meg at de har hatt dem i en hel uke nå lytter til dem. Han sa jeg skulle komme inn og høre på dem at de hørtes bedre enn RF-83, fortalte jeg ham at jeg var mer interessert i hvordan de hørtes forhold til RF-7, sa han deg bedre komme inn og ha en lytt til dem .

Jeg har RF-7, og var veldig nysgjerrig på hvordan RF-7II ville sammenligne med det. Her er endringene jeg kunne høre:

RF-7II har en bredere vokal presentasjon. RF-7 har en mer sentrert vokal i midten. Bassen hørtes veldig bra.
    Samlet Jeg var veldig imponert over lyden. Jeg tror Klipsch virkelig gjorde en fin jobb på hvordan de høres. De er ikke
    som i ansiktet som RF-7, en bredere spredning av den øverste horn (trolig fra crossover design) gir den litt
    mer jevnere presentasjon siden det er ikke så direkte til ørene.

Jeg liker hvordan RF-7 sound. Giveren fortalte meg at de er veldig glade for å se Klipsch bringe tilbake den RF-7 fordi det var alltid en bedre selger for dem enn RF-83 var. Han sa Klipsch skjønte dette, og det er derfor de ønsket å bringe dem tilbake, og for å forbedre lyden mens du gjør det.

Jeg er ikke sikker om bedre lyd, de både høres veldig bra, som ville mer avhengig av hvordan man liker lyden deres, mer direkte til dem eller mer spredt ut lyd før den når ørene dine. Den eneste måten jeg kan prøve å forklare dette, er at måten den sprer lyden ut er lignende hvordan Klipsch arv gjør. Også aldri så liten myk midrange gjennomført i kjeglene på RF-7 virker ikke som merkbar med lavere crossover punktet i RF-7II men RF-II har en litt mindre fylde i en kjegle området siden membranen ikke lenger bærer denne øvre crossover punktet.

RF-7II metall fot er en fin forandring fra RF-7 plast fot, selv om de ser litt rart. Den platic føttene sprekk lett, jeg gjorde det Bearly flytte meg når tauing dem i, så noe metall bedre enn plastikk fot. Jeg var skuffet over at Klipsch tok bort bindingen innlegget som RF-83 hadde, og holdt seg til RF-7 bindende innlegg! For den prisen blir bedt om disse høyttalerne, tror jeg det burde ha bindende innlegget som RF-83. Også griller er nå tilbake til pinne typen igjen! Jeg har brutt en av mine selv forsiktig ta dem av, vil en enkel ujevn fjerning sprette av pinnen, jeg var veldig misfornøyd med pinnen type og jeg er veldig forsiktig med å ta dem av. Den bør ha den magnetiske holde griller som RF-83 for denne prisen etter min mening! Jeg liker den nye grillen design med vise fram noen av de høyttalerne i front! Er pinnene sterkere enn før? Jeg vet ikke, jeg kunne ikke be forhandleren om å la meg teste den for å se om det ville bryte ut og skade hans grill!

RF-7II hørtes veldig hyggelig, ble jeg imponert! Jeg liker dem veldig mye. Jeg fortsatt veldig mye som mine RF-7. På $ 1,000.00 mer enn RF-7 er det egentlig der oppe i pris. Jeg er fortsatt veldig fornøyd med min RF-7. For de som tror RF-7 høres hardt ut, vil trolig som RF-7II bredere topp horn lyd og mindre i ansiktet lyden. Hele tiden satt jeg hører på RF-7II, holdt jeg tenker hvor veldig gode de hørtes. Jeg har ikke noe dårlig å si om lyden, ville jeg ikke imot å ha et par!

RF-7II er høyere enn RF-7, og jeg plukket opp den RF-7II og la merke til det ikke veier ikke så mye som mine RF-7 så jeg er litt forvirret hvordan det er høyere, men vekten er mindre? Hvordan er det RF-7II interne volumet større med samme størrelse 10 tommer kjegler og fortsatt bassen virker veldig bra. RF-7II har en veldig fin lyd, kan jeg ikke se hvordan noen ville egentlig ikke liker dem!

Hvilken liker jeg bedre, RF-7 eller RF7-II? Det er vanskelig å svare på, jeg liker dem begge. De er bare litt forskjellig i hvordan det gjør lyden. Det gjør ikke meg ønsker å selge min RF-7, men gjør meg vil ha et par RF-7II!

Min venn som dro med meg å høre RF-7II har lyttet til mine RF-7 mange ganger, han tar var dette:

RF-7II hørtes veldig søt, han liker hvordan det har en bredere lyd samtidig til bilder og detaljer av RF-7, men ta av kanten at RF-7 kan ha noen ganger til ørene. Det var hans raskt ta på det når jeg spurte ham hva han mente.

Jeg tror Klipsch har en annen vinner på hendene! "

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    82 eller 63

Hvor mye har du tengt og bruke på effektforsterker ?
    Jeg har tenkt til å bruke en sum som står i stil med prisen til høyttalerene jeg kjøper. Har ikke tenkt til å "spare inn" noen steder, da jeg har den filosofien at om man har høyttalere til en verdi, for så å kjøpe elektronikk til mye mindre verdi, vil også lyden være tilsvarende det billigeste produktet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det tror jeg kommer helt ann på hva du liker selv, rognlien , som jeg selv mener er en kompetent herremann holder vel rf63 som den beste i rf serien, men som sagt egene preferanser vil vel gi deg svaret på det

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt til å bruke en sum som står i stil med prisen til høyttalerene jeg kjøper. Har ikke tenkt til å "spare inn" noen steder, da jeg har den filosofien at om man har høyttalere til en verdi, for så å kjøpe elektronikk til mye mindre verdi, vil også lyden være tilsvarende det billigeste produktet.
    Stereo og utnytte klipschene så er det Rør-forsterker som gjelder.
    Har dog ingen erfaring med rør :-/

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Stereo og utnytte klipschene så er det Rør-forsterker som gjelder.
    Har dog ingen erfaring med rør :-/

enig her, selv om det finnes transistor og klasse a somm er meget kompetent på klipsch, en stor fordel som jeg liker godt er å kunne tune lyden med smårørene dit jeg selv vil, og da er jeg ikke låst fast i noe, mitt utstyr oppfatter jeg ihvertfall slik, og det kan oppnås langt større forskjeller ved rørmatching enn f.eks kabelbytter hos meg

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller begge deler, hybrid, kraften til en transistor som effekt, og en rørlinje som forforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Eller begge deler, hybrid, kraften til en transistor som effekt, og en rørlinje som forforsterker.

+1:-D

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå gått ifra rør til hybrid på stueanlegget,i kjelleranlegget er hybrid byttet ut med klasse A transe!!!!!!!!!!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har nå gått ifra rør til hybrid på stueanlegget,i kjelleranlegget er hybrid byttet ut med klasse A transe!!!!!!!!!!
    Det må låte hardt og jævlig?:twisted: Transe og klipsch har jo vært omtalt som en synd blant mange fra menigheten.. Deg inkudert eddie

Spøk til alvor: grattis. Hvilken klasse A?

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har prøvd Music Angel kt88 til klipsch rf-63. Så mye rør snakk her og lurer på om jeg vil anskaffe meg en til ren musikkavspilling.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Det må låte hardt og jævlig?:twisted: Transe og klipsch har jo vært omtalt som en synd blant mange fra menigheten.. Deg inkudert eddie

Spøk til alvor: grattis. Hvilken klasse A?
    hehe ennå ikke hørt den! en Sugden som snart er på vei i posten.Men nå har jeg faktisk annbefalt klasse A transe før.
    AudioNote Oto er faktisk den beste forsterker jeg har hørt på klipsch men det blir litt lite krefter med 10w når jeg vil ha igang rockefoten på mine Forte II.På la scalaene så var det krefter nok men der ble det litt for mye støy

Side 456 av 1033 FørsteFørste ... 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 452 453 454 455 456 457 458 459 460 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 956 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •