Klipsch klubben - Side 455

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 455 av 1033 FørsteFørste ... 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 451 452 453 454 455 456 457 458 459 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 955 ... SisteSiste
Viser resultater 9,081 til 9,100 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Tillat meg å være SVÆRT skeptisk. Jeg har aldri hørt en høyttaler klare å gjengi seriøs dybde uten tilsvarende fritt rom i bakkant. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skulle være noe annerledes med et "hønngammalt" design som dette (bokstavelig talt)
    Har du demping på veggen bak høyttalerne, er dette omtrent det samme som å ha ett rom bak dem. Avhengig av hvordan det er gjort.

Dette er ikke noe spesielt for akkurat denne høyttaleren.

Jeg har ikke hevdet at Forte kan konkurrere med de beste nye konstruksjoner. Jeg svarete bare i forhold til RF serien. Uansett så vil ett stort elment ha en del fordeler kontra å ha flere mindre i vertikal søyle. Flere mindre vil også ha sine fordeler. Pick your poison.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Det går fint an å få dybde, selv med plassering nærme vegger.

Forte har en del klare fordeler kontra RF serien. Blant annet har den spredningskontroll lengre ned, og vesentlig bedre kobling til luften.
    Og det betyr? kobling til luften altså!

O

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Har du demping på veggen bak høyttalerne, er dette omtrent det samme som å ha ett rom bak dem. Avhengig av hvordan det er gjort.

Dette er ikke noe spesielt for akkurat denne høyttaleren.

Jeg har ikke hevdet at Forte kan konkurrere med de beste nye konstruksjoner. Jeg svarete bare i forhold til RF serien. Uansett så vil ett stort elment ha en del fordeler kontra å ha flere mindre i vertikal søyle. Flere mindre vil også ha sine fordeler. Pick your poison.
    Da er vi på bølgelengde. Jeg fikk inntrykk av at Forte var et fullverdig high-end alternativ til en hvilken som helst høyttaler kvalitetsmessig. I forhold til ref. serien kan det godt hende.

Men er det noen grunn til at ref II blir dømt nord og ned kontra de eldre klipsch-konstruksjonene før de i det hele tatt er hørt? Jeg synes det er merkelig at klipsch ikke skal klare å overgå sine gamle modeller i form av en moderne konstruksjon som f.eks RF-7 II til hele 30 laken. Det vil med andre ord si at de ikke har klart å gjøre noe som helst vettugt de siste 30-40 årene, bare gjøre designet mer stuevennlig og lyden dårligere.
    Det høres for meg merkelig ut.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Slå til nå! uansett om MKII blir bedre eller dårligere enn forrige versjon så vil den ikke nå opp til Forte II,RF82 MKII vil du jo få billig om et år eller noe allikevel men Forte holder seg i pris.Ga 7 lapper for mine og de er strøkne.
    Spesielt mellomtonen er rå på disse og du har jo 1 stk 12" 1 stk 15" hurtige basser fremfor 8" samt at de er ennå mer lettdrevne

Forte II er nå kjøpt og på vei fra usa til torsdag, aner ikke hvor lang tid shippingen vil ta men gleder meg som en unge er de ikke det jeg forventer så får jeg jo solgt de igjen for det jeg har brukt uansett^^

Har kompis med rf82, rf52 og muligens snart rf82mkII så her vil det komme mye testing oppimot hverandre fremover.. i samme rom og med samme elektronikk såklart

Eddie har overbevist meg, og selger selv hevder at de knuste hans eldre rf82 og 63 på alle områder!

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    HVILKE Klipsch? Meningsløst å svare på uten og vite det. Hva det skal koste er jo også greit å vite før man svarer...samt om du skal benytte forsterkeren en gang i fremtiden til hjemmekino (ref. HT-inngang).
    RF-82/83/63

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde RB-81 før, dette er stativ-utgaven av RF-82. Har nå Heresy III, denne høytaleren spiller bokstavelig talt ræva av RB-81 på alle tenkelige måter med samme forsterker og CD-spiller. Både makro og mikrodynamikk, trykk, holografi, crisphet, spiller også mye klarere, mye mer ryddig lydbilde og bedre stereoperspektiv, mye større headroom; lydbildet går opp etter veggen i langt større grad, med tanke på at det er mer trykk i lyden er den også mye mer behagelig å lytte til med en snillere topp og mye bedre basskontroll, går også dypere i bassen i dette rommet, noe som på papiret sterkt motsier, ellers kan jeg nevne at bassen er mye raskere, mye mer snert i, mye bedre rytme i hele lydbildet og sist men ikke minst, mellombassen dette er nok det heresy er best på, uten tvil. Kan nevne mye annet og men begynner å bli lei av å skrive.

Denne høytaleren er basert på et design som er mye eldre enn Forte, og dette jeg har nevnt har alle som har vært innom og lyttet på begge parene, også kunne bekrefte uten tvil.

Rart det der

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,307
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Hvorfor i alverden skulle MKII bli dårligere??? MKII veier mere enn MKI og der lå litt av svakheten til MKI,bedre drivere i MKII også. Så hvorfor skulle den bli dårligere?.Forte II låter bra,men de ser jo helt jævlige ut,ikke alle som vil ha heritage i huset av den grunn det er bare Lascala bell og Khorn som ser bra ut i heritage serien.

O
    Heresy er da ikke støgg? Bare spesiell.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt av komoder og slikt i et designhjem skal være firkantete kasser med bare en farge, hvor kan ikke høytalerne være det? :wink:

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Alt av komoder og slikt i et designhjem skal være firkantete kasser med bare en farge, hvor kan ikke høytalerne være det? :wink:
    Fordi de er høyttalere og ikke komoder? Noe man ikke har lyst til å assosiere med komoder..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Fordi de er høyttalere og ikke komoder? Noe man ikke har lyst til å assosiere med komoder..
    Inventar er inventar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

1: Men er det noen grunn til at ref II blir dømt nord og ned kontra de eldre klipsch-konstruksjonene før de i det hele tatt er hørt?

2: Jeg synes det er merkelig at klipsch ikke skal klare å overgå sine gamle modeller i form av en moderne konstruksjon som f.eks RF-7 II til hele 30 laken. Det vil med andre ord si at de ikke har klart å gjøre noe som helst vettugt de siste 30-40 årene, bare gjøre designet mer stuevennlig og lyden dårligere.
    Det høres for meg merkelig ut.

1: Både ja og nei. Selv foretrekker jeg Ref 3 serien. Akkurat av samme grunn folk frykter Ref 5 serien. Ref 4 er strengt tatt bedre enn Ref 3, men ikke like morro.

Klipsch har gjort mye vettug de siste årene. Er bar å se til
    Palladium serien det. Grunnen til at vi kan finne på å rangere Forte over RF, er måten de er bygget på. Forte har ikke inteiørgener i samme forstand. Og som sagt, så har den spredningskontroll mye lengre ned i frekvens, og 12" bassene kobler bedre til luften.

Å gjøre ting mer stuevennlig og dårligere er noe nesten alle produsenter har gjort de siste 20 årene.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Forte II er nå kjøpt og på vei fra usa til torsdag, aner ikke hvor lang tid shippingen vil ta men gleder meg som en unge er de ikke det jeg forventer så får jeg jo solgt de igjen for det jeg har brukt uansett^^

Har kompis med rf82, rf52 og muligens snart rf82mkII så her vil det komme mye testing oppimot hverandre fremover.. i samme rom og med samme elektronikk såklart

Eddie har overbevist meg, og selger selv hevder at de knuste hans eldre rf82 og 63 på alle områder!
    Grattis du skal få se at høytalerne er mye råere utseende messig enn de er på bilder.Disse høytalerne er i ekte amerikansk eik.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    RF-82/83/63
    Har nå følgende her hjemme på RF-63:

- Abrahamsen V2.0 (ikke oppgradert versjon)
    - Abrahamsen V3.0 + 2 stk. V4.0 (alle oppgraderte versjoner)
    - Electrocompaniets nye ECI-5 mkII
    - Copland CTA-405

Mitt konkrete råd er at alle disse passer Klipsch RF-63 (og muligens RF-82). Hvorvidt de passer RF-83 har jeg ingen mening om.

Utifra det jeg nå har erfart i mitt eget rom med alle disse så er mitt beste tips en V3.0 + 1 stk. V4.0 til RF-82 / 63 med DAC V6.0 som kilde. Da kjører du balansert hele veien, og vil få en flott mellomtone og lyttetretthet vil være et fremmedord.

Forbehold: Siden du nevner RF-82 og RF-83, så tolker jeg det som at du egentlig er ute etter en helt annen lydsignatur og imponatoreffekt enn hva jeg er ute etter. Dersom musikksmaken er mer "heavy", så hvorfor ikke Emotiva?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Heresy er da ikke støgg? Bare spesiell.
    Ikke misforstå meg jeg elsker klipsch både Heritage og RF,men jeg liker ikke designet på Heritage,Lascala bell og Khorn er unntaket jeg har eid lascala og hadde ikke solgt de om jeg hadde fått de til i rommet mitt.

O

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Grattis du skal få se at høytalerne er mye råere utseende messig enn de er på bilder.Disse høytalerne er i ekte amerikansk eik.
    Kan godt være så stygge de vil for min del Settingen jeg ønsker er når evnt folk kommer på besøk så vil de le av de, men etter en kjapp liten demo så vil de sitte med hakeslep og spørre om å kjøpe de

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker 2x1.5mm kabler til fronthøyttalerne for øyeblikket. Er dette i det minste laget? Kablene er 2-3m lange.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billig

Er det lov å selge disse nye så billig? Ser det er stk. pris, men anyways.....

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...ubmitButton=GO

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Bruker 2x1.5mm kabler til fronthøyttalerne for øyeblikket. Er dette i det minste laget? Kablene er 2-3m lange.
    Det generelle rådet er 2.5mm2 og oppover. Jo større tverrsnitt, jo mindre motstand er det i kabelen (les; bedre og mindre påvirket kobling mellom forsterker / høyttaler).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Er det lov å selge disse nye så billig? Ser det er stk. pris, men anyways.....
    Jeg tror at siden man ikke kan bestille de ennå, så er de kun lagt ut som placeholder til endelig utsalgspris pr. par er klar.

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch har vel fått pengene sine, så kan Elkjøp velge selv hvor mye de ønsker å tape på å selge det.... De er mestere i å annonsere ting som ikke er tilgjengelig så vil ikke tro dette har allverden å si... heller ei at det berører store kvanta.

Side 455 av 1033 FørsteFørste ... 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 451 452 453 454 455 456 457 458 459 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 955 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •