Klipsch klubben - Side 454

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 454 av 1034 FørsteFørste ... 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 450 451 452 453 454 455 456 457 458 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 954 ... SisteSiste
Viser resultater 9,061 til 9,080 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Som sagt, kjører jo egentlig aldri RF-7'ene som fullrange. Så å oppgradere fordi forsterkeren min ikke klarer å drive de max ut i en innstilling jeg aldri kjører de i blir litt "stormannsgalskap" føler jeg. Men skal tilstå at jeg vurderer å bytte XPA-3'en ut i en 5 x 300w som L-Sound etterhvert får inn. Får jeg litt mer effekt bak i samme slengen som frontrekka også får 50% mer effekt.

tviler på at de 50 % er nok til å temme rf7 noe særlig bedre, men det er jo vanskelig å uttale seg bastant om før det nevnes hvilket merke det dreier seg om, klasse a burde vært en god løsning for deg, men det fører vel ikke l-sound?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Nei, han har 200W/kanal nå. Så med 300W/kanal får han 50% mer effekt per kanal.

Men noe jeg da lurer på 5x300W trenger mye strøm, så blir morro å se om dem faktisk yter såpass.

godt poeng

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror 2x emotiva xpa-1 skal kunne klare å drive rf-7 som full range. De har ihvertfall et godt tak på mine rf-63.
    Xpa-1 har det som trengs av strømreserver, lyttebank og oppgitt watt.

Prismessig er det et stort hopp fra f.eks. Xpa-3, men sammenlignet med andre merker får du mye kraft for pengene i en xpa-1, som ellers for emotiva.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg tror 2x emotiva xpa-1 skal kunne klare å drive rf-7 som full range. De har ihvertfall et godt tak på mine rf-63.
    Xpa-1 har det som trengs av strømreserver, lyttebank og oppgitt watt.

jepp det bør de absolutt ha

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Uff, har Forte II for hånd nå, men får ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe de eller vente på rf 82mkII :\
    Slå til nå! uansett om MKII blir bedre eller dårligere enn forrige versjon så vil den ikke nå opp til Forte II,RF82 MKII vil du jo få billig om et år eller noe allikevel men Forte holder seg i pris.Ga 7 lapper for mine og de er strøkne.
    Spesielt mellomtonen er rå på disse og du har jo 1 stk 12" 1 stk 15" hurtige basser fremfor 8" samt at de er ennå mer lettdrevne

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Burde da være 5*400 om frontene skulle få dobbel effekt til frontene da :-D

xpa-3 er da 3*200w 8 ohm og 3*300 4 ohm
    5*300w... 4 eller 8 ohm ?
    ups, var det 50% mindre altså
    Seriøst? Håper du hadde drukket litt igår :lol:

Sier jeg har 3x200 i 8ohm, og at den nye forsterkeren vil gi meg 50% MER til frontrekka. Trenger ikke noen kalkulator for å regne det ut altså.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst? Håper du hadde drukket litt igår :lol:

Sier jeg har 3x200 i 8ohm, og at den nye forsterkeren vil gi meg 50% MER til frontrekka. Trenger ikke noen kalkulator for å regne det ut altså.
    Takk Kane, trodde egentli JEG hadde blitt drita på 3 øl igår. Eneste faget jeg gikk ut med en 6er i var matte så litt % regning skulle da gå fint etter noen øl også tenkte jeg

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men skal tilstå at jeg vurderer å bytte XPA-3'en ut i en 5 x 300w som L-Sound etterhvert får inn. .
    Ser for meg at det må være noe ICE-baserte greier fra Rotel?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Slå til nå! uansett om MKII blir bedre eller dårligere enn forrige versjon så vil den ikke nå opp til Forte II,RF82 MKII vil du jo få billig om et år eller noe allikevel men Forte holder seg i pris.Ga 7 lapper for mine og de er strøkne.
    Spesielt mellomtonen er rå på disse og du har jo 1 stk 12" 1 stk 15" hurtige basser fremfor 8" samt at de er ennå mer lettdrevne
    Hvorfor i alverden skulle MKII bli dårligere??? MKII veier mere enn MKI og der lå litt av svakheten til MKI,bedre drivere i MKII også. Så hvorfor skulle den bli dårligere?.Forte II låter bra,men de ser jo helt jævlige ut,ikke alle som vil ha heritage i huset av den grunn det er bare Lascala bell og Khorn som ser bra ut i heritage serien.

O

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Hvorfor i alverden skulle MKII bli dårligere??? MKII veier mere enn MKI og der lå litt av svakheten til MKI,bedre drivere i MKII også. Så hvorfor skulle den bli dårligere?.Forte II låter bra,men de ser jo helt jævlige ut,ikke alle som vil ha heritage i huset av den grunn det er bare Lascala bell og Khorn som ser bra ut i heritage serien.

O
    Det var vel ikke helt dette han mente, at de skulle bli dårligere- heller at forte mente han var bedre uavhengig om mkI eller mkII ble best..

Er dog enig med deg, de er ikke pene, men det et egentlig ikke la scala heller i mine øyne- men de skulle jeg LETT levd med uansett!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm

O
    smaksak igjen,jeg synes Heritage serien er råkule mens RF serien ser ut som noe plæstkrapp men meg om det,det viktigste for enkelte er faktisk lyden.Aldrig sagt at MKII blir dårligere men hører rykter om at de blir litt "snillere" og det er ikke det jeg forbinder med Klipsch

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke fatte hvorfor f.eks Forte skal gi bedre lyd. Jeg lurer på om det er objektiv lydkvalitet eller subjektiv personlig preferanse det er snakk om.

Om jeg har forstått det korrekt vil Forte trives best nærmest mulig bakvegg. Med andre ord bye bye reell dybde på stereoperspektiv. Allerede der utelukkes den lydkvalitetsmessig i forhold til moderne alternativer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg kan ikke fatte hvorfor f.eks Forte skal gi bedre lyd. Jeg lurer på om det er objektiv lydkvalitet eller subjektiv personlig preferanse det er snakk om.

Om jeg har forstått det korrekt vil Forte trives best nærmest mulig bakvegg. Med andre ord bye bye reell dybde på stereoperspektiv. Allerede der utelukkes den lydkvalitetsmessig i forhold til moderne alternativer.

Det går fint an å få dybde, selv med plassering nærme vegger.

Forte har en del klare fordeler kontra RF serien. Blant annet har den spredningskontroll lengre ned, og vesentlig bedre kobling til luften.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker bør man bruke på Klipsch. Begrunn hvorfor, er så meningsløst å bare si noe uten grunn. Skal brukes i 2.0 oppsett.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVILKE Klipsch? Meningsløst å svare på uten og vite det. Hva det skal koste er jo også greit å vite før man svarer...samt om du skal benytte forsterkeren en gang i fremtiden til hjemmekino (ref. HT-inngang).

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke som en bombe for mange her, men Onkyo gjør en veldig bra jobb sammen med Klipsch. Testet hele dagen... å jeg er igrunn Yamahamann, men 5007 er RÅ

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mine står ca 40cm fra bakvegg og 30cm fra sidevegg,der synes jeg det låter best,har hatt RF7/RF35/RF3/RF5 samt RF82 på lån så det er disse jeg sammenligner med.La Scala står jo klint inntil bakvegg/sidevegg og jeg har aldrig hørt en så sinnsyk dybde/stereoperspektiv,3D eller hva du kaller det

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et råd er at det er best og høre høytalerne med egne ører fremfor og lese tall!!!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Et råd er at det er best og høre høytalerne med egne ører fremfor og lese tall!!!
    +1

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tillat meg å være SVÆRT skeptisk. Jeg har aldri hørt en høyttaler klare å gjengi seriøs dybde uten tilsvarende fritt rom i bakkant. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skulle være noe annerledes med et "hønngammalt" design som dette (bokstavelig talt)

Jeg kan heller ikke fatte at disse gamle høyttalerne kan konkurrere med dagens beste superdiskanter i toppen. Jeg tenker ikke da på reference serien, men andre konkurrenter.
    Min opplevelse er at diskantene generelt ikke har blitt virkelig oppløste og samtidig naturlig låtende før nå de siste årene, noe en lytt til eldre høyttalere virkelig bekrefter.

Side 454 av 1034 FørsteFørste ... 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 450 451 452 453 454 455 456 457 458 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 954 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •