Klipsch klubben - Side 452

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 452 av 1034 FørsteFørste ... 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 448 449 450 451 452 453 454 455 456 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 952 ... SisteSiste
Viser resultater 9,021 til 9,040 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Alle jeg har hørt med mener LS II er bedre enn LS I, spesielt kabinettet skal være forbedret sies det..

De LS I jeg har sett har
    Vært i lyst tre, Noe som ikke er aktuelt for meg heller..
    Ja og noen mener det går på bekostning av en litt tregere bass og mindre dynamik men ikke vet jeg

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Har pratet med en kar som kan selge meg forte 2 for 2700 fra usa, men han må da sende med fedex.. noen som har peil hvor mye det vil koste sånn ca?

Så går nå fra RF 62 til forte 2 på Eddie`s anbefaling så får vi se hvordan det går
    Etter min mening så er Forte II inne blandt topp 6 hos Klipsch.Du har Khorn,La scala,Cornwall,Belle Heresy III og Forte II

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av dere Klipsch folk som kan hjelpe meg ang. reciver spm. mitt? Han hadde ev. tenkt å handle idag å ringte meg nå å spurte hva han burde gå for.

Onkyo TX-NR5007 eller Yamaha Z7 på RF-63, RC-64, RS-62??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Ingen av dere Klipsch folk som kan hjelpe meg ang. reciver spm. mitt? Han hadde ev. tenkt å handle idag å ringte meg nå å spurte hva han burde gå for.

Onkyo TX-NR5007 eller Yamaha Z7 på RF-63, RC-64, RS-62??
    De er så bra begge to at her må dine preferanser gjelde. Hør før kjøp er vel alltids det beste. Personlig hadde jeg gått for Onkyoen til Klipsch men dette er som sagt veldig individuelt.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    576 dollar skal fedex ha for å shippe! Hmm blir fort 6tusen for et par da.. kanskje bedre å vente til noe kommer brukt her til lands?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    De er så bra begge to at her må dine preferanser gjelde. Hør før kjøp er vel alltids det beste. Personlig hadde jeg gått for Onkyoen til Klipsch men dette er som sagt veldig individuelt.
    Er vel Onkyoen som frister mest for han som jeg har skjønt, da han får den noen tusen billigere enn Yamahaen. Da skal jeg bare be han å hente den. Jeg mener den en litt mer rikta mot framtiden med fler HDMI osv. Men ville høre litt med noen her inne, så jeg ikke anbefaller "feil" så han kjøper "katta i sekken".

Lyd å bildemessig så tror jeg ikke det er store forskjellene igrunn. Skal se om jeg fåt testet den på mitt oppsett endag også da jeg selv vurderer denne.8)

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nok gått for Onkyoen. Har ingen god begrunnelse foruten av at foretrekker Audyssey fremfor YPAO.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Jeg hadde nok gått for Onkyoen. Har ingen god begrunnelse foruten av at foretrekker Audyssey fremfor YPAO.
    Audyssey fremfor YPAO også har du Yamaha selv

Kompisen er hvertfall å henter Onkyoen nå, så må bort til han etterpå tenker jeg å se på "beistet" om man skal kunne kalle det for det. Er jo ikke Z11 standard... men tror den plasserer seg meget godt i mellomklassen av recivere??

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visste ikke det da jeg handlet. Er derfor jeg vil ha 5508 nå :P

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Visste ikke det da jeg handlet. Er derfor jeg vil ha 5508 nå :P
    Hva er vitsen med xxx8 dersom du ikke skal kjøre 3D? Tror det som skiller er 3D?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel Onkyoen som frister mest for han som jeg har skjønt, da han får den noen tusen billigere enn Yamahaen. Da skal jeg bare be han å hente den. Jeg mener den en litt mer rikta mot framtiden med fler HDMI osv. Men ville høre litt med noen her inne, så jeg ikke anbefaller "feil" så han kjøper "katta i sekken".

Lyd å bildemessig så tror jeg ikke det er store forskjellene igrunn. Skal se om jeg fåt testet den på mitt oppsett endag også da jeg selv vurderer denne.8)
    Hva med en YAMAHA RX-V3067 som har HDMI 1.4? Burde være fremtidssikker (et par år ihvertfall) på HDMI fronten, den nye serien til Yamaha har også fått mye skryt for lyden.

Personlig foretrekker ihvertfall jeg Yamaha fremfor Onkyo på Klipsch RF-63 8)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hva med en YAMAHA RX-V3067 som har HDMI 1.4? Burde være fremtidssikker (et par år ihvertfall) på HDMI fronten, den nye serien til Yamaha har også fått mye skryt for lyden.

Personlig foretrekker ihvertfall jeg Yamaha fremfor Onkyo på Klipsch RF-63 8)
    Sant, men den koster ikke 9.000.- :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som vil være med til Audiocompaniet!
    Det blir lytte kveld om ca en mnd,da skal vi høre MKII serien til RF og avlive noen myter om RF 63 og 83 som det IKKE er noen planer om i MKII vesjon av pr dags dato. Det er max 10 personer som kan komme.
    Meld dere på. Jeg er NR 1
    Mvh Ove

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen planer om mk2 av rf63 og rf83?? Wtf har Klipsch røket.
    Hva er vitsen med xxx8 dersom du ikke skal kjøre 3D? Tror det som skiller er 3D?
    Vil alltid ha det nyeste når jeg først skal handle nytt, men receiver-planene mine må vente. Må finne meg effekt asap.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    576 dollar skal fedex ha for å shippe! Hmm blir fort 6tusen for et par da.. kanskje bedre å vente til noe kommer brukt her til lands?
    Det kan nok være billigere å bruke f.eks jetcarrier til å frakte de da.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter omfattende testing frem å tilbake med og uten SUB er det nå klart at Emotiva XPA-3 ( 3x200w 8ohm ) IKKE er nok til å drive RF-7'ene tilfredstillende ( for meg ) når jeg kjører de som fullrange uten SUB. Man merker det når man begynner å gnu på ( skikkelig ) at den puster tungt, og at toppene på høytalerene begynner å klage. Kjører jeg over til deling på 80hz, og Ultra'ene i bunnen derimot ( slik jeg kjører til vanlig ) kan jeg spille til jeg ser mannen med ljåen.

Spr.målet er da. Skal jeg la denne bagatellen som i det daglige ikke betyr noe som helst for meg irritere meg nok til å bytte til større amp, eller skal jeg ta det smarte valget å ikke bry meg? Argh..........skulle aldri ha testet dette ut.....
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Til dere som vil være med til Audiocompaniet!
    Det blir lytte kveld om ca en mnd,da skal vi høre MKII serien til RF og avlive noen myter om RF 63 og 83 som det IKKE er noen planer om i MKII vesjon av pr dags dato. Det er max 10 personer som kan komme.
    Meld dere på. Jeg er NR 1
    Mvh Ove
    Hva? Skal de ikke ha noen høyttalere mellom RF-82 mkII og RF-7mkII

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Etter omfattende testing frem å tilbake med og uten SUB er det nå klart at Emotiva XPA-3 ( 3x200w 8ohm ) IKKE er nok til å drive RF-7'ene tilfredstillende ( for meg ) når jeg kjører de som fullrange uten SUB. Man merker det når man begynner å gnu på ( skikkelig ) at den puster tungt, og at toppene på høytalerene begynner å klage. Kjører jeg over til deling på 80hz, og Ultra'ene i bunnen derimot ( slik jeg kjører til vanlig ) kan jeg spille til jeg ser mannen med ljåen.

Spr.målet er da. Skal jeg la denne bagatellen som i det daglige ikke betyr noe som helst for meg irritere meg nok til å bytte til større amp, eller skal jeg ta det smarte valget å ikke bry meg? Argh..........skulle aldri ha testet dette ut.....
    Jeg er litt enig med deg her, men jeg testet da med XPA-5. Har nå en Parasound NC-2250 som jeg synes gjør en bedre jobb, men vet ikke om det er bra nok! 2stk JC 1 hadde vært tingen for å få mer kontroll, men lommeboken sier at jeg bør beholde det jeg har eller gå for en A51(brukt).

Jeg har fått tilbud på å kjøpe en ny reciver nå, men dilemmaet er at den er sølv, allt annet er svart!! Men om jeg kjøper denne reciveren å der etter bytter ut mine effekt forsterkere med en A51 så står det i stil å slipper så mange stikkontakter

Følger med spenning hva du finner på her, er jo morro med effekt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hva? Skal de ikke ha noen høyttalere mellom RF-82 mkII og RF-7mkII
    Nei,ikke ennå. Blir vel til neste år tenker jeg, de må jo ha en i 20 000 kr klassen
    Christian hos Audiocompaniet sa det ikke er noen hos klipsch som har nevnt noen etterkommere etter de.

O

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt enig med deg her, men jeg testet da med XPA-5. Har nå en Parasound NC-2250 som jeg synes gjør en bedre jobb, men vet ikke om det er bra nok! 2stk JC 1 hadde vært tingen for å få mer kontroll, men lommeboken sier at jeg bør beholde det jeg har eller gå for en A51(brukt).

Følger med spenning hva du finner på her, er jo morro med effekt
    Som sagt, kjører jo egentlig aldri RF-7'ene som fullrange. Så å oppgradere fordi forsterkeren min ikke klarer å drive de max ut i en innstilling jeg aldri kjører de i blir litt "stormannsgalskap" føler jeg. Men skal tilstå at jeg vurderer å bytte XPA-3'en ut i en 5 x 300w som L-Sound etterhvert får inn. Får jeg litt mer effekt bak i samme slengen som frontrekka også får 50% mer effekt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Side 452 av 1034 FørsteFørste ... 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 448 449 450 451 452 453 454 455 456 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 952 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •