Klipsch klubben - Side 450

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 450 av 1034 FørsteFørste ... 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 446 447 448 449 450 451 452 453 454 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 950 ... SisteSiste
Viser resultater 8,981 til 9,000 av 20677
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Men dersom du vil ha BÅDE jazz, og futt og fart, så bør du jo glemme hele RF serien, og se til Heritage. Der får du god oppløsning, og presisjon, samt en råskap RF serien bare kan drømme om.
    Det er godt mulig, har ikke fått æren av å høre Heritage ennå, men per dags dato så er RF serien midt i blinken for meg, og de fleste andre tror jeg mer bang for the buck skal du leite lenge etter^^

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heresy er da billigere enn både RF63 og RF-83?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hva er problemet med bedre lydkvalitet ?

det er selvsagt ikke et problem..

-men det er viktig å ikke ta deler av et innlegg ut av kontekst heller, da det gjerne blir misvisende.

lydkvalitet = bra

mindre trøkk, og fokus på råskap og dynamikk,som RF7 var veldig kjent for = dårlig

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    det er selvsagt ikke et problem..

-men det er viktig å ikke ta deler av et innlegg ut av kontekst heller, da det gjerne blir misvisende.

lydkvalitet = bra

mindre trøkk, og fokus på råskap og dynamikk,som RF7 var veldig kjent for = dårlig
    Tok da ikke deler av innlegget ut av konteksten jeg, lot hele innlegget stå, var jo bare ett spørsmål på noe av din konklusjon, altså hva tenker du når du sier det du sier. Personlig er Klipsh tiltalende fordi de har klart å mikse en del av råskapen med en rimelig hifihøytaler, CV derimot blir for meg litt for mye party dunk,dunk høytaler og kanskje mer i den gaten flere her vill ha virker det som noenganger.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok da ikke deler av innlegget ut av konteksten jeg, lot hele innlegget stå, var jo bare ett spørsmål på noe av din konklusjon, altså hva tenker du når du sier det du sier. Personlig er Klipsh tiltalende fordi de har klart å mikse en del av råskapen med en rimelig hifihøytaler, CV derimot blir for meg litt for mye party dunk,dunk høytaler og kanskje mer i den gaten flere her vill ha virker det som noenganger.

hva andre her inne vil ha eller ikke er vel ikke vesentlig for forskjell i lydsignatur, fra forrige gen --> dagens gen. --> den nye gen. ref serie vel? du gikk jo selv fra RF63 over på RF7 som i så måte trøkker betydelig mer, mer bass, mer punch - vil det si at du gikk nærmere party dunk dunk høytaler? Det tviler jeg egentlig på, du likte den vel bare bedre vil jeg tro..

(nå var dette satt litt på spissen bare for å poengtere, at ikke Klipsch er blitt forandret til det ugjenkjennelige over natten, MEN; det er forskjeller fra generasjon til generasjon - og det er ikke til å stikke under en stol at grunnen til at svært mange fremdeles liker forrige gen. bedre pga råskapen denne hadde, det betyr likevel ikke at RF7 og RF5 er av dårligere kvalitet av den grunn..)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært min uke kan det virke som, for noen dager siden var jeg akkurat for sent ute til en McIntosh MC402 til å drive høytalerne mine - og nå ser jeg at jeg gikk glipp av et strøkent sett La Scala 2 for et par dager siden også.. fysj å fy...

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg har hatt ksp-400 en stund nå, begynner det å krible litt etter å få prøvd ut noe nytt fra Klipsch og det lener seg mot RF83. Da jeg kun har hørt de et par minutter med musikk hos forhandler, lurer jeg på om noen har hørt både ksp-400 og rf83 som kanskje har noen synspunkt? 50/50 musikk/film

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye subwoofere lagt ut på hjemmesiden til Klipsch

Subwoofer

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken av de erstatter RT-12d/10d?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja si det 8)

ser det er lagt ut 5 nye: SW-311, SW-310, SW-308, SW-112 and SW-110

"3" serien har kraftigere forsterkere og 2 passive elementer, forholdsvis 8 og 10"
    "1" levers i 10 og 12" uten passive elementer-

Da antar jeg "1" serien erstatter RW og "3" serien RSW.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har mitt første steg inn i Klipsch familien kommet(skulle egentlig være RC-62 først men..)

Skal plassere opp noen RS-42 i mitt 5.0 oppsett som da blir 7.0.

Men hvor høyt på veggen i forhold til hodehøyde skal jeg plassere disse? Skal bruke dem som LS og RS som vis på bildet over.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel ikke så lang avstand til sideveggene, så 50 - 60cm over hodehøyde skulle kunne spre lyden godt i hele sofan

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da blir dem en del høyere enn de andre høyttalerne mine, men det er kanskje poenget med sidehøyttalere?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Men dersom du vil ha BÅDE jazz, og futt og fart, så bør du jo glemme hele RF serien, og se til Heritage. Der får du god oppløsning, og presisjon, samt en råskap RF serien bare kan drømme om.
    +1 synes det er helt utrolig hvor få det er her inne som har Heritage serien men går for RF serien som er langt dårligere på de fleste parametre selv om det selvfølgelig er suverene høytalere.
    Står eller stod Forte til 5 lapper på hifisentralen og de slår vel både RF7 og RF83 på de fleste parametere men for dem som tror at jo nyere jo bedre så er det vel ok

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    jeg har en Unison hybrid med platespillerinngang som passer perfekt til Klipsch som ligger for salg på avtorget
    Hadde det hvert preout på den så jeg kunne koblet den gjennom receiver til film så hadde jeg tatt den tvert.Helt sykt bra på Klipsch

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er problemet med bedre lydkvalitet ?
    Da går man for Heritage serien så får man i pose og sekk

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har vel ikke så lang avstand til sideveggene, så 50 - 60cm over hodehøyde skulle kunne spre lyden godt i hele sofan
    Jeg har en 3 seter sofa som sitte plass, den er plasser slik at sitteposisjonen blir midt mellom stenderene(har gips vegger og ønsker å skru skruen fast i en stender i tillegg til gipsen) i veggen (cc60), er det da bedre å plassere dem litt framfor hodet eller bak for hodet?

Jeg går utifra at litt framfor er best?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Jeg har en 3 seter sofa som sitte plass, den er plasser slik at sitteposisjonen blir midt mellom stenderene(har gips vegger og ønsker å skru skruen fast i en stender i tillegg til gipsen) i veggen (cc60), er det da bedre å plassere dem litt framfor hodet eller bak for hodet?

110 - 120 grader (litt bak hodet) og over hodehøyde ja

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill

Litt bak skal du ha dem. som H / K sier

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men rommet mitt er ikke så stort 3x4 m og da vil jo dem bli plassert nesten ved siden av bakhøytalerne! Blir ikke det dumt?

Side 450 av 1034 FørsteFørste ... 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 446 447 448 449 450 451 452 453 454 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 950 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •