Klipsch klubben - Side 449

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 449 av 1033 FørsteFørste ... 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 445 446 447 448 449 450 451 452 453 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 949 ... SisteSiste
Viser resultater 8,961 til 8,980 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Mao ikke noe for små rom! da går jeg tilbake til RF 63 og sparer masse penger de har et par svarte hos stereofil,kommer vel noen brukte i kirsebær etter vært håper jeg.

O
    Tomt for cherry overalt?

Finnes jo ikke noe fasit svar her, spesielt siden svært få faktisk har hørt de nye rf7 mk2 enda, så det blir uansett spennende..

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Noen små tilbakemeldinger jeg fant på mk2 serien

RF 82mk2: Customer Reviews
    read reviews (1)
    by paul on Sep 25th 2010 23:06

I listened to the RF-82 II today at my local Klipsch dealer next to the RF-82 and RF-83. All I can say is WOW! The RF-82 II is so much more dynamic in the mid and high range
    Terrific job Klipsch! I am proud new owner of RF-82 ii's. I am also replacing my RC-64 with the 64 II when it comes in.

Klipsch RF7 mk2: "...everything we loved about the old RF7 and better in so many ways."

"...the bass is better defined and smoother and the mids and highs are much improved over the older version. There is great extension, with very wide and deep soundstage already and all with better tonality than before."

"I will say it now…this speaker is a home run. If you have room for this 'big box' get out there and give them a listen."

Spennende lesning. De jeg har lest går
    Mye i det samme? Men at svært mange også mener de nye rf, spes rf7 mk2 jeg har lest om, har blitt litt for smooth. Der de gamle var råere og slemmere i lydsignaturen, mens de nye spiller med bedre lydkvalitet!

Personli gleder jeg meg til å lytte på disse, og til de første skikkelige testene og sammenligninger opp mot
    Gamle rf7 kommer..

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Mye i det samme? Men at svært mange også mener de nye rf, spes rf7 mk2 jeg har lest om, har blitt litt for smooth. Der de gamle var råere og slemmere i lydsignaturen, mens de nye spiller med bedre lydkvalitet!

Personli gleder jeg meg til å lytte på disse, og til de første skikkelige testene og sammenligninger opp mot
    Gamle rf7 kommer..

Blir vel mer og mer "vinfaktor" over klipsch med tiden, men personlig så kommer jeg til å gå for nye rf serien av ren nysgjerrighet

Klipsch folka selv er vel klar over at folk er sånn enten så elsker man eller så hater man klipsch, og ved å lage de gradvis mildere og mildere så håper de vel på fler fans Vet om utrolige mange som syntes klipsch er altfor skarpt og skrikete, men igjen så er det mange som liker det sånn også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle klipsch-fans!

Har gått til innkjøp av RF-82 for avspilling av vinyl (Rega P1)

Noen forslag til stereoforsterker med innebygd platespillerinngang?

Hva med Onkyo A-5VL? For lite kraft?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ezpen88
    Hei alle klipsch-fans!

Har gått til innkjøp av RF-82 for avspilling av vinyl (Rega P1)

Noen forslag til stereoforsterker med innebygd platespillerinngang?

Hva med Onkyo A-5VL? For lite kraft?
    2 * 40 watt høres lite ut. Hva med en rørforsterker med 2 * 60 - 80 watt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Copland CTA-405 med platespillerinngang og "kun 50W"?

Vedrørende 50W - Merk: The current capacity of the CTA405 power supply and output transformers is fully sufficient for a 100 Watts output power. However, ... excellent performance is obtained with very low feedback at 2x 50 Watts per channel.

Benytter denne selv på RF-63 med stort hell.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    2 * 40 watt høres lite ut. Hva med en rørforsterker med 2 * 60 - 80 watt
    jeg har en Unison hybrid med platespillerinngang som passer perfekt til Klipsch som ligger for salg på avtorget

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal finne en verdig konkurrent til klipsch på Morrofaktor volum og trykk, hva ville dere anbefalt da?

Bare tenker som en evnt erstatter som spiller tøft, og da snakker jeg ikke om sånn vega ræl.. Men kvalitetshøytalere som det er fart i

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom noe ville brukket armen om jeg ikke kom opp med alternativ til Klipsch på 1 minutt ville jeg sagt:

- Monitor Audio (what ever your budget can allow)
    - Dynaudio (men da må du putte 5 x pengene i effekt)

Mao. Klipsch har egentlig ingen reelle konkurrenter.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Dersom noe ville brukket armen om jeg ikke kom opp med alternativ til Klipsch på 1 minutt ville jeg sagt:

Haha artig måte å si det på! regnet igrunn ikke med det

Eneste jeg har tenkt på er vel Focal og JBL, har ikke hørt noen av de så det er ren synsing, har kun lest meg til tankene

Men selv om jeg er klipsch frelst så har jeg latt meg kraftig imponere av system audio selvom de svikter litt på volumet jeg ønsker, men gudene skal vite at det er fart i de^^

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med noe fra JBL da?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA. Har kun hørt SA1750, Ranger og Expoler. INGEN av dem er Klipsch. Glem det. Boring stuff...

JBL? Jeg har ikke nok erfaring der, sorry. HAr kun hørt messelyd på Array. Ikke imonerende, men messelyd er jo sjelden det. Vil du si man får det samme med JBL som på Klipsch, Anfield? Hvis ja; hvilken modell (og opp)?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når man får inn den nye II-serien her til lands?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Noen som vet når man får inn den nye II-serien her til lands?

Slutten av oktober

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA. Har kun hørt SA1750, Ranger og Expoler. INGEN av dem er Klipsch. Glem det. Boring stuff...

JBL? Jeg har ikke nok erfaring der, sorry. HAr kun hørt messelyd på Array. Ikke imonerende, men messelyd er jo sjelden det. Vil du si man får det samme med JBL som på Klipsch, Anfield? Hvis ja; hvilken modell (og opp)?

Har vært borti ls 60 og den rocker bra den dog litt dyrere en konkurrenten rf62

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du si man får det samme med JBL som på Klipsch, Anfield? Hvis ja; hvilken modell (og opp)?
    Ingen erfaring selv. Men i flere andre forum og kretser har jeg opplevd at folk har anbefalt JBL i samme setning som Klipsch (uten at jeg har konkrete eksempler å gi deg.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v

Gamle rf7 kommer..
    Hva er problemet med bedre lydkvalitet ?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hva er problemet med bedre lydkvalitet ?

Det er vel ikke akkurat et problem, men folk liker klipsch pga den Røffe lyden, og de mener vel da at for å øke lyd kvaliteten så må de bremse litt ned på akkurat den lyden, selvom jeg selv syntes lyden er tipp topp! aldri vært i en situasjon hvor jeg følte at de ikke spilte "fint" nok..

Faktisk med rett matching så syntes jeg at det er få høyttalere som klarer å spille like fint og klart etter mine ører.

Men blir vel fort litt mer "jazz" faktor over den nye serien muligens hvor de har prioritert "finhet" mer en herjedelen.

Klarer de dog å beholde den råskapen rf7 besitter for så at de spiller enda finere og klarere så finnes det såklart ikke noe negativt i det

Blir jo bare synsing etter det jeg har lest såklart, men må da være lov det inntil de kommer i hus!

mvh Thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hvorfor synes du det? Skulle trenge noen sammenligninger...

RF-83 er jo også en kandidat...

Feelingen du får av dobble 10" basser kan ikke sammenlignes med det 3x8" klarer.

2x10" gir en mye grommere, og kontrollert lyd (tenker akkurat her nå). Synes rett og slett RF-7 spiller mektigere og mer majestetisk. MEN, krever god elektronikk.

Anngående JBL vs. Klipsch:
    Jeg er selv ihuga JBL fan, men på de billigste hyllene, har ikke JBL noe bra pr. i dag. Første som er "sånn passe" er LS serien. Må helt opp til Array før man får ekte JBL lyd

Så nei...Jeg synes ikke at RF-62/82 har noen konkrete konkurrenter. RF-83 må vurderes opp mot LS60. Hadde nok selv valgt JBL LS60 forran RF-83.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Det er vel ikke akkurat et problem, men folk liker klipsch pga den Røffe lyden, og de mener vel da at for å øke lyd kvaliteten så må de bremse litt ned på akkurat den lyden, selvom jeg selv syntes lyden er tipp topp! aldri vært i en situasjon hvor jeg følte at de ikke spilte "fint" nok..

Faktisk med rett matching så syntes jeg at det er få høyttalere som klarer å spille like fint og klart etter mine ører.

Men blir vel fort litt mer "jazz" faktor over den nye serien muligens hvor de har prioritert "finhet" mer en herjedelen.

Klarer de dog å beholde den råskapen rf7 besitter for så at de spiller enda finere og klarere så finnes det såklart ikke noe negativt i det

Blir jo bare synsing etter det jeg har lest såklart, men må da være lov det inntil de kommer i hus!

mvh Thomas
    Men dersom du vil ha BÅDE jazz, og futt og fart, så bør du jo glemme hele RF serien, og se til Heritage. Der får du god oppløsning, og presisjon, samt en råskap RF serien bare kan drømme om.

Side 449 av 1033 FørsteFørste ... 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 445 446 447 448 449 450 451 452 453 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 949 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •