Klipsch klubben - Side 447

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 447 av 1034 FørsteFørste ... 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 443 444 445 446 447 448 449 450 451 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 947 ... SisteSiste
Viser resultater 8,921 til 8,940 av 20677
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arguzen
    Har Yamaha RX-V2065 og Klipsch RC-52.

Venter på Klipsch RF-82B mkII.
    Venter også på RB-51.

Spørsmålet er om RC-3 II vil forbedre oppsettet i særlig grad?
    Hva i alle dager er det som innbiller deg at noen veit hvordan komponenter fra den nye senteren er? En serie som knapt "ikke" har blitt lansert engang!
    Unnskyld meg altså, men synes spørsmålet blir litt latterlig 8)

Edit: Men nei, tror ikke den RC-3 II vil forbedre oppsettet ditt betydelig. Vil nok bare være minimal i forhold til valuta/pris. Eller vet jo ikke, men tror ikke lydsignaturen skal være noe særlig annerledes mtp den nye rf 82'n f. eks. Er bare de "svake ledda" fra forrige RF, som er bedret og forandret i den nye.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Hva i alle dager er det som innbiller deg at noen veit hvordan komponenter fra den nye senteren er? En serie som knapt "ikke" har blitt lansert engang!
    Unnskyld meg altså, men synes spørsmålet blir litt latterlig 8)
    ?

Vedkommende spør jo om ytelsen til en "haug-gammel" høyttaler, ikke en ny modell.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arguzen
    Har en Yamaha RX-v2065 og på veg inn i mørketida kommer et gryende ønske om høyttalere.
    Har en Klipsch RC-52 som jeg vil beholde. Resten (Dantax P2500 og B&W DM310) skal skiftes ut til fordel for Klipsch - tror jeg.
    Ifm. Lefdal sin tilbudsavis hadde jeg reservert et par Klipsch RB82B til Kr. 4995,-
    Nå viser det seg at Lefdal dessverre ikke klarer å levere disse høyttalerne. Har fått tilbud om RF82B mk II med en antatt leveringsdato mot slutten av måneden til samme pris.
    Har fra en annen forhandler fått tilbud om RB-51 (også i sort) til Kr. 2000,-

Vil dette bli et bra oppsett?
    Yamaha RX-V2065
    RF-82B mk II
    RC-52
    RB-51

Jeg funderer på om RF-82B mkII vil bli for "store" i forhold til RC-52 og stua?
    Bør jeg vurdere RF-62 alt. RF-52 i stedet for RF-82B mkII?

Jeg har ingen umiddelbare planer om ytterligere effekt, og er derfor i tvil om Yamahaen vil klare å drive dette oppsettet?
    Planen er å bi-wire frontene.

Synspunkter?
    Absolutt potensielt dette, og tror også centeren er fint brukendes, tross at den er på grensen, fysisk
    ...sier gutten som i 2 år hadde dynavoice f6 som fronter med klipsch rc 64 som center !! 8-) Men jeg klaget ikke....
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gulle god!

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    ?

Vedkommende spør jo om ytelsen til en "haug-gammel" høyttaler, ikke en ny modell.
    Jeg kan bekrefte at ytelsen er bra, fin og myk lydsignatur med fin trøkk i miden. Jeg synes den låter meget bra! Grunnet lukket kasse vil den nok ikke gå like dypt som andre med porter

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF 82 - hvilken center

Skal til med dedikert kinorom, ca 22-23kvm.

Bestilte RF-82 som fronter nå, hvilken center skal jeg gå for. RC-62 eller 64? Gjern begrunn svaret litt

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av need4quattro
    Skal til med dedikert kinorom, ca 22-23kvm.

Bestilte RF-82 som fronter nå, hvilken center skal jeg gå for. RC-62 eller 64? Gjern begrunn svaret litt

RC-64 er så mye hefftigere, slår RC-62 til di grader. Men her er det noen spørsmål man skal stille seg. Det bor så mye i RC-64 at man må nesten ha egen effektforsterker til den for at den skal leve skikkelig. åsså er den vel mer enn dobbelt så dyr nå som RC-62? Så det spørs hvor du vil legge pengene.

Men jeg hadde helt klart gått for en skikkelig senter med noe billig effekt, å tatt noen mindre surround høytallere. Du må også tenke på at du har et ganske stort rom som skal fylles.... RC-64 er veien å gå.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye serien ser direkte kjedelig ut,ikke det "rå" utseende som dagens versjon men det er min smak,håper ikke det samme gjelder lyden

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Den nye serien ser direkte kjedelig ut,ikke det "rå" utseende som dagens versjon men det er min smak,håper ikke det samme gjelder lyden
    +1

Kunne ikke vært mer enig! Har også hørt rykter fra USA om at nye serien er noe roligere i spillestil, håper ikke råheten og punch og dynamikk har blitt for lite prioritet. Designet er hvertfall ikke et steg i riktig retning, spør du meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon/NAD til Klipsch

Eg prøver å få drevet Klipsch RF83, RC64 og RF82 med en Denon AVR-2311 og en NAD M25.
    Blir ikke fornøyd med lyden, blir allt for høyt i toppen når eg spiller høyt(Film og lavere musikk går greit). Har jo lest at NAD kanskje ikke er bestevalget her, men lurer på om Denon reciveren kanskje har litt av skylden også?

Noen tips om biamping eller instillinger på reciveren?

Har allerede lest mye her inne, men vil no høre først. Føles litt dumt å hive ut en av komponentene etter så kort tid..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puretone
    Eg prøver å få drevet Klipsch RF83, RC64 og RF82 med en Denon AVR-2311 og en NAD M25.
    Blir ikke fornøyd med lyden, blir allt for høyt i toppen når eg spiller høyt(Film og lavere musikk går greit). Har jo lest at NAD kanskje ikke er bestevalget her, men lurer på om Denon reciveren kanskje har litt av skylden også?

Noen tips om biamping eller instillinger på reciveren?

Har allerede lest mye her inne, men vil no høre først. Føles litt dumt å hive ut en av komponentene etter så kort tid..

Personlig hadde jeg
    Valgt onkyo eller Yamaha, mange skryter av marantz, uten at jeg har alt for mye erfaringer der.

Rør, mcintosh, parasound, emotiva etc
    Passer også klipsch bra! Fokus på akustikk er også lurt, demping av
    Refleksjoner og ikke et tomt rom med mye tomme vegger!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Onkyo jeg har hatt før, så ser kanskje at jeg må gå tilbake til det. Eller kjøpe en Emotiva/Parasound til frontene, hvis det hadde virket?
    Synes det er vanskelige menyer på Denon.

Må da være mulig å bruke en NAD med Klipsh så lenge det går an å gjøre litt instillinger på signalet inn?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puretone
    Har jo lest at NAD kanskje ikke er bestevalget her, men lurer på om Denon reciveren kanskje har litt av skylden også?
    Synes hverken NAD eller Denon er noen gode valg på Klipsch, så joda du er nok inne på noe der. Ville fått lånt meg en Reciever av annet merke å testet å sett om det hjalp først. Helst en Marantz eller Onkyo. Yamaha bør også gå greit. Se om dette hjelper før du vurderer å bytte ut effektdelen.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble min rt12d hentet og betalt, tilbake står en ensom SVs pc13ultra. Supplere med en ultra til, eller selge ultra og prøve
    2x epik? Hmm..

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Da ble min rt12d hentet og betalt, tilbake står en ensom SVs pc13ultra. Supplere med en ultra til, eller selge ultra og prøve
    2x epik? Hmm..

Hjemme hos deg, utifra bildene du har her ville jeg kjørt på med en Ultra til. Blir litt vanskelig å plasere 2 stk Epik ?? Men snur man på det skulle det jo vært morro å prøve noe nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch Rf 82

Ønsk meg velkommen og så utrolig digg å være medlem av Klipsch klubben. Jeg har sliti med mye rart av høytallere og siste par var B&W 683 som jeg virkelig har prøvd å bli venner med, men det ville seg bare ikke gjøre. Tilbud på Rf 82 og mye lovord her inne om Rf`ene gjorde at jeg nærmest gjorde et impulskjøp på Lefdal og her sitter jeg...... og smiler

Endelig. Dette låter rett og slett utrolig iforhold til mine fortidsminner av nevnte gamle høytallere. Det puncher i bassen, tammene på trommene høres kjempe godt og rocker, gitarene er deilig plassert der fremme (Som det skal gjøre i rock/prog/metal). Nei, dette satt sent, men utrolig digg.

Men jeg forer Rf`82 mine nå med NAD375bee. Hørt at noen ikke opplever NAD som noen fin match til Klipschene, så jeg lurer på om jeg rett og slett skal selge alt gammelt og investere i nytt her. Vil gjerne ha anbefallinger av hva jeg burde være på utkikk etter, for å virkelig få Rfène til å blomstre enda mer. Prisklasse kan være rundt 10 lapper. + - Skal brukes mest til musikk (rock/prog/metal). litt film også selvsagt.

Nå skal Circus Maximus så jævelig i spillern

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hjemme hos deg, utifra bildene du har her ville jeg kjørt på med en Ultra til. Blir litt vanskelig å plasere 2 stk Epik ?? Men snur man på det skulle det jo vært morro å prøve noe nytt

2 epik går fint an å plassere.

ang pcultra har jeg valget slik;

enten i begge hjørner foran, da vil v. stå nærmere TV enn h. siden det er litt tomrom til ene siden for rommet.

mellom begge fronter og Tv-benk. blir da symmetrisk.

På hver sin side av sofa bak.

kommer nok til å prøve å kalibrere bak samt foran, for å se hva som blir best resultat uansett, så bestemmer jeg meg da.

ang Epik, ville jeg hatt plass til de mellom TV-benk og frontht, evt på hver sin side bak.

har hørt rykter om at Epik er bra, men at Ultra kanskje er noe bedre, så godt mulig det blir en ny ultra.. får se hva folk mener om Epik'en først..

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sarke87
    Ønsk meg velkommen og så utrolig digg å være medlem av Klipsch klubben. Jeg har sliti med mye rart av høytallere og siste par var B&W 683 som jeg virkelig har prøvd å bli venner med, men det ville seg bare ikke gjøre. Tilbud på Rf 82 og mye lovord her inne om Rf`ene gjorde at jeg nærmest gjorde et impulskjøp på Lefdal og her sitter jeg...... og smiler

Endelig. Dette låter rett og slett utrolig iforhold til mine fortidsminner av nevnte gamle høytallere. Det puncher i bassen, tammene på trommene høres kjempe godt og rocker, gitarene er deilig plassert der fremme (Som det skal gjøre i rock/prog/metal). Nei, dette satt sent, men utrolig digg.

Men jeg forer Rf`82 mine nå med NAD375bee. Hørt at noen ikke opplever NAD som noen fin match til Klipschene, så jeg lurer på om jeg rett og slett skal selge alt gammelt og investere i nytt her. Vil gjerne ha anbefallinger av hva jeg burde være på utkikk etter, for å virkelig få Rfène til å blomstre enda mer. Prisklasse kan være rundt 10 lapper. + - Skal brukes mest til musikk (rock/prog/metal). litt film også selvsagt.

Marantz er en veldig bra kombo til klipsch hvertfall.
    Du får jo gode nye til den prisen, eller bedre brukt.

Onkyo, Vincent og Yamaha er også gode matcher.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Skal sjekke litt ut her. Vil en Sourrund reciver ala Yamaha RXV-3900 være bra for et oppsett med bare 2 fronter. Mulig man bygger i fremtiden. Så kanskje begynt med det. Ellers har jeg sikla litt etter Rotel ForF og EffektF. Mye pga LYdogbilde testen. Men mye å velge i.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Yamaha V3900 her og kunne tenkt meg en effektforsterker. Vil en Emotiva effekt være et godt tilskudd til mine klipsch rf 63 ? 2 kanal eller 3 kanalen som er annbefalt ?

Skal legge på Senterhøytaleren etterhver nå.

Vurderer også parasound og Vincent.

Ute etter å få enda mer liv og kontroll på høytalerne. Helle mot det varme lydbildet.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sarke87

Da ville jeg sett etter noe innen rør eller klasse A transistor/hybrid
    Unison Research,sugden osv

Side 447 av 1034 FørsteFørste ... 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 443 444 445 446 447 448 449 450 451 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 947 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •