Klipsch klubben - Side 444

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 444 av 1033 FørsteFørste ... 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 440 441 442 443 444 445 446 447 448 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 944 ... SisteSiste
Viser resultater 8,861 til 8,880 av 20659
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    personlig, både ja og nei.

Når man har begge, og har mulighet å teste de samtidig over lengre perioder - så er det vel ikke akkurat en personlig smak når det er svært så tydelig at de spiller på nøyaktig samme måte, samme lydsignatur, alt føles veldig likt, bare at RF83 har mer bass, mer mellomtone, mindre resonnans fra kassen (som ikke er altfor merkbart hos meg) samt diskanten er en del bedre.

Skal til nød gå med på smak og behag, men så forskjellig er de nok dessverre ikke. og PS, testen har jeg lest tidligerer, opp til flere ganger, og er like overrasket over den hver gang, etter flere år med RF83 og RF82 i hus.. siste året har jeg hatt begge samtidig også..

så en slik "test" hadde da ismåte ikke vært noe problem for meg heller å laget, da jeg har mulighet til direkte sammenligning av de to, i samme rom, på samme utstyr, under samme forutsetninger.
    Det jeg leser ut ifra testen er at RF82 er litt råere i spillestilen samt bedre dynamikk,altså at RF83 er litt "snillere" har som sagt ikke testet selv men Skrotnisse har testet mye og det er nok mange som har hørt på rådene hans her inne men som sagt så mener jo du det motsatte

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Eddie:
    Har du "sammenlignet" RF-82 og RF-35??Noen synspunkter der?
    Nei det har jeg ikke men tror de er tålig like.De skal etter hva jeg ha hørt låte mer som de "eldre" RF.Jeg liker eldre klipsch og mener at det meste av "nye" klipsch ikke lenger har filosofien som paul klipsch hadde"DYNAMIKK"

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Det jeg leser ut ifra testen er at RF82 er litt råere i spillestilen samt bedre dynamikk,altså at RF83 er litt "snillere" har som sagt ikke testet selv men Skrotnisse har testet mye og det er nok mange som har hørt på rådene hans her inne men som sagt så mener jo du det motsatte

godt mulig, som du sier, det kan være personlig, og godt mulig det bare er meg, men som sagt; jeg har hatt RF83 i til sammen over 3 år, og RF82 har jeg hatt over 1 år nå, samtidig som jeg har RF83, så føler jeg har testet de såpass mye at jeg har en viss sammenligningsgrunnlag på dette..

For meg har RF83 enda mer og kraftigere bass, mer punch, trolig pga flere basser, men det er ikke til å stikke under en stol at det du får med RF82, får du enda mer av i RF83, både trøkk, punch, bass og dynamikk. med bedre kvalitet også..

Men nok om det - jeg får bare ha min egen mening om akkurat det.. :P heh

spillestilen klarer hvertfall ikke jeg å skille, selv ikke når de sto i samme rom og direkte sammenlignet de for 6-7mnd siden.. men men..

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stativer til Klipsch RS-52

Prøver igjen. Fortsatt på jakt etter passende stativer til Klipsch RS-52. Stativer er den eneste løsningen og jeg trenger tips til noen som kanskje vil passe halveis. Aller helst til en rimelig penge, også brukt.

Del gjerne erfaringer!

På forhånd takk for svar!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt mulig, som du sier, det kan være personlig, og godt mulig det bare er meg, men som sagt; jeg har hatt RF83 i til sammen over 3 år, og RF82 har jeg hatt over 1 år nå, samtidig som jeg har RF83, så føler jeg har testet de såpass mye at jeg har en viss sammenligningsgrunnlag på dette..

For meg har RF83 enda mer og kraftigere bass, mer punch, trolig pga flere basser, men det er ikke til å stikke under en stol at det du får med RF82, får du enda mer av i RF83, både trøkk, punch, bass og dynamikk. med bedre kvalitet også..

Men nok om det - jeg får bare ha min egen mening om akkurat det.. :P heh

spillestilen klarer hvertfall ikke jeg å skille, selv ikke når de sto i samme rom og direkte sammenlignet de for 6-7mnd siden.. men men..
    Har selv hatt begge deler, opp til flere ganger. Når jeg gikk fra RF-82 til RF-83 følte jeg at jeg fikk litt mer av alt. Alt var liksom litt bedre. Når jeg da en stund etterpå solgte RF-83'ene og koblet opp RF-82 igjen for en periode merket jeg mye mer forskjell. RF-82 er i mine øyne endel dårligere på alt. Er mye værre å nedgradere igjen enn det var å oppgradere. At det fremdeles er en knall høytaler til prisen er jeg helt enig i, men den kan desverre ikke måle seg med RF-83 eller RF-63 i mine øyne. Antagligvis grunnet dårligere horn og delefilter.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Prøver igjen. Fortsatt på jakt etter passende stativer til Klipsch RS-52. Stativer er den eneste løsningen og jeg trenger tips til noen som kanskje vil passe halveis. Aller helst til en rimelig penge, også brukt.

Del gjerne erfaringer!

På forhånd takk for svar!
    tror jeg har noen sølvfargete b tech du kan få av meg for en hundrings eller to men du må hente de i asker.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    tror jeg har noen sølvfargete b tech du kan få av meg for en hundrings eller to men du må hente de i asker.
    Lite aktuelt siden jeg bor i Kristiansund ;P

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Har selv hatt begge deler, opp til flere ganger. Når jeg gikk fra RF-82 til RF-83 følte jeg at jeg fikk litt mer av alt. Alt var liksom litt bedre. Når jeg da en stund etterpå solgte RF-83'ene og koblet opp RF-82 igjen for en periode merket jeg mye mer forskjell. RF-82 er i mine øyne endel dårligere på alt. Er mye værre å nedgradere igjen enn det var å oppgradere. At det fremdeles er en knall høytaler til prisen er jeg helt enig i, men den kan desverre ikke måle seg med RF-83 eller RF-63 i mine øyne. Antagligvis grunnet dårligere horn og delefilter.

er så enig så enig. de spiller likt, samme spille"stil" og alt dette, bare at RF83 / 63 er bedre på alt, skulle bare mangle.. så kan rett og slett ikke skjønne at man kan slakte RF83, men like RF82? for meg blir det rett og slett merkelig:P

og er helt enig- forskjell er det, bare at alt er bedre - ikke forskjellig - bare bedre.. :P

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Nei det har jeg ikke men tror de er tålig like.De skal etter hva jeg ha hørt låte mer som de "eldre" RF.Jeg liker eldre klipsch og mener at det meste av "nye" klipsch ikke lenger har filosofien som paul klipsch hadde"DYNAMIKK"
    Det jeg mener å.RF-35 er jo en nyere versjon av RF-3,den mest solgte høyttaler i Usa i noen år.
    Trur ikke jeg bytter ut mine RF-35 med 82 nei.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har peil på hva RF-82 mk II vil koste hos Elkjøp? De har jo offisiellt blitt forhandlere av Klipsch etter hva jeg kunne lese her på forumet. Og er det noen forskjell på disse og nåværende utgående modell?
    Nesten litt for lav pris på RF-82 nå synes jeg, er jo blitt rene billighøyttaleren :P

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Noen som har peil på hva RF-82 mk II vil koste hos Elkjøp? De har jo offisiellt blitt forhandlere av Klipsch etter hva jeg kunne lese her på forumet. Og er det noen forskjell på disse og nåværende utgående modell?
    Nesten litt for lav pris på RF-82 nå synes jeg, er jo blitt rene billighøyttaleren :P
    helt enig, den er FOR billig nå, latterlig billig. Men kjenner jeg elkjøp rett vil de gå opp i pris med en gang de merker at det er for billig. De bør vite at folk er villige til å betale EN GOD DEL MER ENN 5K for en sånn høyttaler, dette er utrolig svakt fra markedsførerne til elkjøp. Selv skulle jeg seff ønske at rf-82 mkII ble like billig, men det skjer ikke, forhandlerne har problemer med å få den ned til 10k til og med.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er så enig så enig. de spiller likt, samme spille"stil" og alt dette, bare at RF83 / 63 er bedre på alt, skulle bare mangle.. så kan rett og slett ikke skjønne at man kan slakte RF83, men like RF82? for meg blir det rett og slett merkelig:P

og er helt enig- forskjell er det, bare at alt er bedre - ikke forskjellig - bare bedre.. :P
    Det var også det inntrykket jeg fikk. Jeg har ikke hatt begge selv, men sammenlignet RF83, RF63 og RF 82 i butikken før jeg endte opp med å kjøpe RF83. RF83 og RF82 er jo ganske like, bare mye mer av godsakene med RF83 og uten tvil en mye bedre høyttaler i mine ører. Alt er såklart smakssak. Begge er gode høyttalere hvor man får mye for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    helt enig, den er FOR billig nå, latterlig billig. Men kjenner jeg elkjøp rett vil de gå opp i pris med en gang de merker at det er for billig. De bør vite at folk er villige til å betale EN GOD DEL MER ENN 5K for en sånn høyttaler, dette er utrolig svakt fra markedsførerne til elkjøp. Selv skulle jeg seff ønske at rf-82 mkII ble like billig, men det skjer ikke, forhandlerne har problemer med å få den ned til 10k til og med.

dette er vanlig elkjøp tilbud, dvs gamle eller utgående modeller billig,er jo restepartier av rf82 som skal ut før de nye kommer

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Vet ikke helt om det er rom for rf5mk2, siden den har samme element bestykning som rf82mk2. Blir veldig likt i allefall.
    Nå har ikke samme bestykkning noe med at de er like bra . Slik som før. RF-5 var jo klasse forskjell bedre enn f.eks daværende RF-3II. Enda RF-3II anses som en av de mer musikalske høyttalerene i RF serien (av veldig mange ranka over RF-82).

RF-5, den gamle versionen, er en vannvittig god høyttaler som fint knaller ut langt dyrere konstruksjoner. Jeg vil nok savne en ny RF-63/5 i den nye serien. RF-7 er jo kurrant nok, men svært få har råd til bra nok elektronikk til disse mastredonene, samtidig de trenger ROM .

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    RF-5, den gamle versionen, er en vannvittig god høyttaler som fint knaller ut langt dyrere konstruksjoner. Jeg vil nok savne en ny RF-63/5 i den nye serien. RF-7 er jo kurrant nok, men svært få har råd til bra nok elektronikk til disse mastredonene, samtidig de trenger ROM .

Det kommer en høyttaler mellom 82 og RF-7. Etter ryktene jeg har lest; 63mk2. Klipsch er ikke dumme så de ser nok også at det mangler noe i den nye serien nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    ...men det eg faktisk reagerte på er at salget av rf 63 og 83 er ikkje lengre videreført. og er borte.

derimot er rf7 mk 2 kommet istedet.
    Vil det si at når jeg har bestilt rf 83 men butikken ikke hadde de på lager og venter på et nytt parti, at det partiet aldri kommer?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsinnj
    Vil det si at når jeg har bestilt rf 83 men butikken ikke hadde de på lager og venter på et nytt parti, at det partiet aldri kommer?
    Er fullt mulig at det er noen partier igjen som kommer til diverse butikker.

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett har ikke butikkene tilgang på varenummeret til en vare som aldri mer kommer, så hvis de har et parti i vente, må det nesten ha skjedd en feil om de ikke får dette partiet..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får da virkelig håpe det.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elkjøp

Sitat Opprinnelig postet av Larsinnj
    Får da virkelig håpe det.
    Ja dette blir spennende

Side 444 av 1033 FørsteFørste ... 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 440 441 442 443 444 445 446 447 448 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 944 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •