Klipsch klubben - Side 443

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 443 av 1034 FørsteFørste ... 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 439 440 441 442 443 444 445 446 447 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 943 ... SisteSiste
Viser resultater 8,841 til 8,860 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hyggelig tilbud på Lefdal

Lese de siste sidene her. Så Lefdal-tilbudet var nevnt. Viser seg at jeg er sooo two thousand and late.

Sniker en oppfølger til RF82 i buskaset, eller?

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye ligger RF63 til på brukten om dagen? Ser få på finn og forumet her.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    Mye ligger RF63 til på brukten om dagen? Ser få på finn og forumet her.
    Spørs da litt på alder... men dem ble jo solgt for 13k på slutten. Så rundt 10k bør vel være en kurant pris både for selger å kjøper dersom dem er strøkne.

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Spørs da litt på alder... men dem ble jo solgt for 13k på slutten. Så rundt 10k bør vel være en kurant pris både for selger å kjøper dersom dem er strøkne.
    Får leite litt da, mest interissert i å få bytta et par til meg.
    Men spørs jo hvor lett det er da.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arguzen
    Var innom den lokal Lefdal-butikken (Sørlandsparken, Kristiansand) og reserverte et par RF82B i dag.
    De har ikke fått leveransen som de bestilte for ca 3 uker siden for å ha varene på plass til denne ukas kampanje.
    Jeg ble lovet tilbakemelding så snart de visste noe mer om leveringstid.

Forstod det slik at Lefdal inntil videre ville ta inn bare RF82B av Klipsch sine høyttalere.

For dere som etterlyser link, så ligger ikke Klipsch inne på Lefdal sin web-side enda. Bare i denne ukas tilbudsavis.

Sjekk her:

Ukens avis

"Bla" noen sider bakover, og dere vil finne Klipsch RF82B til Kr. 4995,-
    DET kan jo ikke bli feil? :grin:
    Fleire som har lagt merke til tilbudet ser eg, nå har el-kjøp samme tilbud men dei venter nok på samme leveranse som lefdal.

Det eg sto å stusset over er hvorfor slike tilbud, eg kjøpte eit par for 1 år siden eller vel det og da var kostprisen på høytalerene hos importør ca 6000 + moms husket eg ikkje helt feil.

Men eit raskt søk på klipsch sine sider bekreftet det. dei selger ut dei siste restene av rf82

På klipsch sine sider er allerede mk2 for salg. og har mindre oppgraderinger bla utseende . men fant ikkje noen store forbedringer, samme elementer og samme kasse. hornet skal være tweaket litt og nytt delefilter.
    men det eg faktisk reagerte på er at salget av rf 63 og 83 er ikkje lengre videreført. og er borte.

derimot er rf7 mk 2 kommet istedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    Fleire som har lagt merke til tilbudet ser eg, nå har el-kjøp samme tilbud men dei venter nok på samme leveranse som lefdal.

Det eg sto å stusset over er hvorfor slike tilbud, eg kjøpte eit par for 1 år siden eller vel det og da var kostprisen på høytalerene hos importør ca 6000 + moms husket eg ikkje helt feil.

Men eit raskt søk på klipsch sine sider bekreftet det. dei selger ut dei siste restene av rf82

På klipsch sine sider er allerede mk2 for salg. og har mindre oppgraderinger bla utseende . men fant ikkje noen store forbedringer, samme elementer og samme kasse. hornet skal være tweaket litt og nytt delefilter.
    men det eg faktisk reagerte på er at salget av rf 63 og 83 er ikkje lengre videreført. og er borte.

derimot er rf7 mk 2 kommet istedet.
    rf 63 kommer nok lite trolig i en ny utgaVE, dette fordi den ikke har solgt like bra som sine storebrødre på det amerikanske markedet, de er ikke like glade i 6,5 tommere som vi er:-D
    rf83 tror jeg det kommer en avløser for, vi får håpe europeerne maser nok etter rf63 til at det kommer en avløser

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF82 til 5 lapper er et syyykt kjøp,de kunne kostet 20-30 lapper og fortsatt hvert bra høytalere.Vår alles kjære Skrotnisse hadde jo disse til test og mener at de er "råere" og mere Klipsch enn storebror RF83 og går mer i retning RF7 enn sine storebrødre.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    RF82 til 5 lapper er et syyykt kjøp,de kunne kostet 20-30 lapper og fortsatt hvert bra høytalere.Vår alles kjære Skrotnisse hadde jo disse til test og mener at de er "råere" og mere Klipsch enn storebror RF83 og går mer i retning RF7 enn sine storebrødre.

høres helt sykt ut, heg har både RF82 og RF83, og de låter HELT LIKT, bare alt er er mer, større og mer kvalitet over RF83. Kjenner meg ikke igjen i dette, men RF82 er et sinnsykt godt kjøp til 10 000kr, til 5000kr har jeg ikke engang ord for hvor bra det er!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    rf 63 kommer nok lite trolig i en ny utgaVE, dette fordi den ikke har solgt like bra som sine storebrødre på det amerikanske markedet, de er ikke like glade i 6,5 tommere som vi er:-D
    rf83 tror jeg det kommer en avløser for, vi får håpe europeerne maser nok etter rf63 til at det kommer en avløser
    personleg tror eg rf63 vill bli erstattet av rf5 mk2
    rf7 mk2 har veldig mye likhetstrekk med den nye rfxx serien , ser man på elementene, men dei er fremdeles tro mot størrelsen, altså 2 x10 tommer.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja 5k er veldig billig for dei høyttalerene.
    synd dei ikkje har rf63 på lignende tilbud da hadde vi jo fått den for ca 10k

Store spørsmålet er , hvor mye bedre er mk2 utgaven av desse. ser dei tilogmed har forandret klipsch logoen.. eller logoen er vekke på dei nye.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    savner fremdeles et par subwoofere i ref. serien jeg da.. det må da komme!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hadde jeg hatt plass og noe elektronikk hadde jeg kjøpt igjen ett par tvert

hvordan funker AN dac hos deg eddie?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hadde jeg hatt plass og noe elektronikk hadde jeg kjøpt igjen ett par tvert

hvordan funker AN dac hos deg eddie?
    Funker meget bra på Forte IImen ble for mye støy på mine la scala

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som at det ordner seg for meg mtp RF-82. Har funnet noen å sette de hos til jeg flytter ut, nå får jeg bare håpe at jeg klarer å komme meg til Elkjøp før kl 8 der et par er reservert ut dagen...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    høres helt sykt ut, heg har både RF82 og RF83, og de låter HELT LIKT, bare alt er er mer, større og mer kvalitet over RF83. Kjenner meg ikke igjen i dette, men RF82 er et sinnsykt godt kjøp til 10 000kr, til 5000kr har jeg ikke engang ord for hvor bra det er!
    Dette er jo personlig smak men du kan lese "testen" her
    forum.hjemmekino.no • Se emne - Klipsch RF82 - De Tusens Hjems Dynamikkbomber

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye fronter

Jeg har skaffet meg KLF-30, og venter på nye Diaphragmmer til alle elementer fra Bob Crites. Det blir titanium til diskant. Hvor lang tid tar det med frakten til Norge?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo personlig smak men du kan lese "testen" her
    forum.hjemmekino.no • Se emne - Klipsch RF82 - De Tusens Hjems Dynamikkbomber

personlig, både ja og nei.

Når man har begge, og har mulighet å teste de samtidig over lengre perioder - så er det vel ikke akkurat en personlig smak når det er svært så tydelig at de spiller på nøyaktig samme måte, samme lydsignatur, alt føles veldig likt, bare at RF83 har mer bass, mer mellomtone, mindre resonnans fra kassen (som ikke er altfor merkbart hos meg) samt diskanten er en del bedre.

Skal til nød gå med på smak og behag, men så forskjellig er de nok dessverre ikke. og PS, testen har jeg lest tidligerer, opp til flere ganger, og er like overrasket over den hver gang, etter flere år med RF83 og RF82 i hus.. siste året har jeg hatt begge samtidig også..

så en slik "test" hadde da ismåte ikke vært noe problem for meg heller å laget, da jeg har mulighet til direkte sammenligning av de to, i samme rom, på samme utstyr, under samme forutsetninger.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eddie:
    Har du "sammenlignet" RF-82 og RF-35??Noen synspunkter der?

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Jeg har skaffet meg KLF-30, og venter på nye Diaphragmmer til alle elementer fra Bob Crites. Det blir titanium til diskant. Hvor lang tid tar det med frakten til Norge?

Da jeg bestilte fra han, kom de første delene etter en uke

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    personleg tror eg rf63 vill bli erstattet av rf5 mk2
    rf7 mk2 har veldig mye likhetstrekk med den nye rfxx serien , ser man på elementene, men dei er fremdeles tro mot størrelsen, altså 2 x10 tommer.
    Vet ikke helt om det er rom for rf5mk2, siden den har samme element bestykning som rf82mk2. Blir veldig likt i allefall.

Side 443 av 1034 FørsteFørste ... 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 439 440 441 442 443 444 445 446 447 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 943 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •