Klipsch klubben - Side 440

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 440 av 1033 FørsteFørste ... 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 436 437 438 439 440 441 442 443 444 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 940 ... SisteSiste
Viser resultater 8,781 til 8,800 av 20659
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Hvilken Onkyo?
    Gikk fra en Onkyo 807 + Emotiva XPA-3 til kun en Pioneer VSX-1020 i 14 dager, for så å koble opp Onkyo 807 og Emotiva XPA-3 igjen. Visste selvsagt det kom til å bli forskjell, spesielt hvis jeg ville spille opp litt, men regnet ikke med den drastiske forskjellen selv ved moderate nivåer.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Gikk fra en Onkyo 807 + Emotiva XPA-3 til kun en Pioneer VSX-1020 i 14 dager, for så å koble opp Onkyo 807 og Emotiva XPA-3 igjen. Visste selvsagt det kom til å bli forskjell, spesielt hvis jeg ville spille opp litt, men regnet ikke med den drastiske forskjellen selv ved moderate nivåer.
    Nå skal man vel ikke stikke under en stol at 7 serien til klipsch har noen ekstra stygge dipper som gjør at noen receivere sliter med kreftene.. Og den Pioneeren er jo en budsjett receiver å regne...

Hva synes du forresten om Emo kontra Rotel? Og har du hørt noe mer om den krem- vincenten på L-sound?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Nå skal man vel ikke stikke under en stol at 7 serien til klipsch har noen ekstra stygge dipper som gjør at noen receivere sliter med kreftene.. Og den Pioneeren er jo en budsjett receiver å regne...

Hva synes du forresten om Emo kontra Rotel? Og har du hørt noe mer om den krem- vincenten på L-sound?
    Jeg har også 7 serien... har testet en god del recivere 6.000-20.000.- . Og det låter tamt iforhold til billig reciver å effekt.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983

Foretrekker faktisk Emo fremfor Rotel på Klipsch. Parasound er nok hakket over, men ikke verdt prishoppet i mine øyne. Er litt sugen på den Vincenten ja, å Jan Over fyrer selvsagt på meg om å kjøpe den. Desverre er det litt permisjoner ute å går på jobb for tiden, så vet ikke helt om jeg tør å ta meg råd til ny forsterker nå, ihvertfall ikke med tanke på hvor fornøyd jeg er med Onkyo/Emotiva komboen jeg kjører nå.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Jeg har også 7 serien... har testet en god del recivere 6.000-20.000.- . Og det låter tamt iforhold til billig reciver å effekt.
    Kun reciever på RF-7 er som å banne i kirken spør du meg. Joda, det blir lyd, men fa*n ikke så mye mer enn det heller. Har mer trøkk i midbassen nå ved moderat / lavt nivå enn jeg klarte å lure ut av kun Pioneer'en uansett hvor høyt jeg spilte med den. Men tror nok at en Pioneer reciever + effektforsterker kunne blitt bra :-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foretrekker faktisk Emo fremfor Rotel på Klipsch. Parasound er nok hakket over, men ikke verdt prishoppet i mine øyne. Er litt sugen på den Vincenten ja, å Jan Over fyrer selvsagt på meg om å kjøpe den. Desverre er det litt permisjoner ute å går på jobb for tiden, så vet ikke helt om jeg tør å ta meg råd til ny forsterker nå, ihvertfall ikke med tanke på hvor fornøyd jeg er med Onkyo/Emotiva komboen jeg kjører nå.
    De er billige de vincetene som ligger der nå ja ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelige greier med permisjoner.. men er ikke emo`n relativt lettsolgt? Greit å få frigjort litt ekstra cash!

Selv lurer jeg litt på to delt løsning ala abrahamsen v2 med kinoinngang til stereobruk.. er også sugen på en parasound halo med AX10`en som pre..

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun reciever på RF-7 er som å banne i kirken spør du meg. Joda, det blir lyd, men fa*n ikke så mye mer enn det heller. Har mer trøkk i midbassen nå ved moderat / lavt nivå enn jeg klarte å lure ut av kun Pioneer'en uansett hvor høyt jeg spilte med den. Men tror nok at en Pioneer reciever + effektforsterker kunne blitt bra :-)
    Vi var ikke så alt for uenig tidligere allikevel! Prøvde en kompis sin 920 på RF82 og det var kjipe greier. Hehe, så da skjønner jeg hva du ble utsatt for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen3
    Snakket med Elkjøp som skulle holde av et par RF-82B, men er litt usikker om jeg burde kjøpe siden jeg ikke er 100% sikker på at jeg kan oppbevare de inne til jeg får meg ny leilighet/hus i januar. Hvordan er det å ha slike høyttalere stående i original embalasje i garasjen? Sitter med følelsen at dette kan være skadelig for byggematerialene :-?
    Noen? :roll:

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppbevaring i kulde er ikke og anbefale for noen innehøytaler eller elektronikk.

Har ikke familie i nærheten som kan oppbevare de til så lenge..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Oppbevaring i kulde er ikke og anbefale for noen innehøytaler eller elektronikk.

Har ikke familie i nærheten som kan oppbevare de til så lenge..
    Hmm, har ikke mye familie i Trondheimsområdet nei (er student her). Er vanskelig å ikke slå til på en såpass lav pris som 5000kr, men er vel like greit å vente til i januar når jeg skal flytte. Finner de vel til kanskje 6000kr elns hvis jeg er heldig.

Er vel bedre å betale noen kroner ekstra for å være sikker på at de ikke blir stående og blir skadet. Uansett om de ekstra pengene hadde kommet godt med som student (spesielt etter å ta lån på et par millioner...)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen3
    Hmm, har ikke mye familie i Trondheimsområdet nei (er student her). Er vanskelig å ikke slå til på en såpass lav pris som 5000kr, men er vel like greit å vente til i januar når jeg skal flytte. Finner de vel til kanskje 6000kr elns hvis jeg er heldig.

Er vel bedre å betale noen kroner ekstra for å være sikker på at de ikke blir stående og blir skadet. Uansett om de ekstra pengene hadde kommet godt med som student (spesielt etter å ta lån på et par millioner...)
    Eller begynne og ta de i bruk... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller begynne og ta de i bruk... ;-)
    Hadde jeg bare hatt plass i leiligheten jeg bor i nå så vil jeg klart ha gjort det. Er kjipt å våkne opp hver morgen å se RS-52, RC-62 og Onkyo TX-SR805 ligge i sine esker...

Tror uansett at hvis jeg spiller på anlegget i det huset der, så vil det falle sammen...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dukker nok opp klipsch på avtorget med gjevne mellomrom også utover om noen finner på g oppgradere til mk2 utganene

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dukker nok opp klipsch på avtorget med gjevne mellomrom også utover om noen finner på g oppgradere til mk2 utganene
    Ja, det må jo være ekstremt store mengder med RF-82 i det norske riket mtp hvor mange de har solgt i fra sommertidene (og selvsagt før dette). Er sikkert noen som har kjøpt disse på kampanjepris til rundt 4000-5000kr og selger de til omtrent samme prisen rundt juletider når den nye serien kommer

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har testet LX-52 sammen med Parasound NC5250 på 7 serien å det var helt greit... men var VELDIG kjekt å få inn Yamaha RX-V2065 i systemet isteden for Pioneern, mer behaglig.

Sitter å tenker litt over akustikk plater jeg nå. Dette hadde da ikke vært noe problem å lage selv? Noen i klubben som har gjort det? 2x2"s ramme med rockwool sine plater inne i, trekke dette med noe kult stoff?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville 2stk Parasound NC-275 være en grei å rimelig løsning på RC-7 (mono) og RS-7?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Ville 2stk Parasound NC-275 være en grei å rimelig løsning på RC-7 (mono) og RS-7?
    Det tror jeg faktisk. NC 275 er kruttsterk. Jeg hadde A21 på min og det var rått men tror ikke den trenger så mye får å livne opp.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Det tror jeg faktisk. NC 275 er kruttsterk. Jeg hadde A21 på min og det var rått men tror ikke den trenger så mye får å livne opp.
    Sentern er jo grei... får en NC-275 alene, men bakhöytallerne må dele på en, kan det bli litt lite?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller tatt 2* nc125 jeg

Side 440 av 1033 FørsteFørste ... 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 436 437 438 439 440 441 442 443 444 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 940 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •