Klipsch klubben - Side 438

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 438 av 1034 FørsteFørste ... 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 434 435 436 437 438 439 440 441 442 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 938 ... SisteSiste
Viser resultater 8,741 til 8,760 av 20677
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    500 timer +++ 8) er gøy å se hvordan høyttaleren blir bedre og bedre da, du som hadde den knøttlille blå bilen forresten ?
    Bilen min er kanskje liten, men blå er den ei!
    Kjører en liten hvit Nissan Almera

Og musikk spiller man kontinuerlig på Klipschene!

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uhm, har egentlig bare latt klipschene stå til innspilling uten egentlig å lytte så veldig mye til de.. satt meg ned nå og lytta litt.
    Er det helt normalt at de skal låte så.. sprengt?

Dette er spesielt i mellontoneområdet, når elementene får litt mye å jobbe med.
    F.eks på Infected Mushroom sin B.P. Empire

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt og ikke til uGn:

Mitt inntrykk er at folk har lyst på Klipsch, kjøper nye Klipsch, forventer at de spiller "helt rått" / "nydelig" med en gang og selger de kort tid etterpå fordi de ikke spiller dem inn før de feller dommen.

Jeg har nå hatt mine RF-63 siden starten på året, og de spiller nå helt nydelig. DET kan man ikke si om dem helt i starten...selv om det var "morro".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

elkjøp = klipsch

kan noen med sikkerhet si at dete stemer? spurte på elkjøp lade(? trur det er det det heter her borte hehe(kjent i theim nei.. han titta rart og gliste og forvant på "pause romet" så ikke duden i gjen og gikk heller på butikken og handlet:S

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Mitt inntrykk er at folk har lyst på Klipsch, kjøper nye Klipsch, forventer at de spiller "helt rått" / "nydelig" med en gang og selger de kort tid etterpå fordi de ikke spiller dem inn før de feller dommen.

Jeg har nå hatt mine RF-63 siden starten på året, og de spiller nå helt nydelig. DET kan man ikke si om dem helt i starten...selv om det var "morro".

veldig enig i dette tiger, synd men sant, man bør også jobbe med avstander og plassering over tid også, dette kan man ha veldig mye igjen for

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Prøvde å søke i tråden her uten de store treffene.
    Ville bare forsikre meg, siden jeg litt redd for at det var noe galt. Jeg har absolutt ikke dårlig tid. Eller, har jo hatt lyst på RF-83 i et par år, men det er en annen sak.
    Så hvis det kommer en kar som vil negradere pga. et suttrete kvinnfolk så ikke skyt meg for at jeg 'kvitta' meg med de så fort!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,482
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Uhm, har egentlig bare latt klipschene stå til innspilling uten egentlig å lytte så veldig mye til de.. satt meg ned nå og lytta litt.
    Er det helt normalt at de skal låte så.. sprengt?

Dette er spesielt i mellontoneområdet, når elementene får litt mye å jobbe med.
    F.eks på Infected Mushroom sin B.P. Empire
    De skal selfølgelig ikke høres ulyder fra ht, om det er det du mener.

Litt hardt og lite bass kansje, men ikke "sprengt"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    De skal selfølgelig ikke høres ulyder fra ht, om det er det du mener.

Litt hardt og lite bass kansje, men ikke "sprengt"
    hadde noe av samme lyden, det forsvant over tiden...får det av og til nå også, men har funnet ut det er dårlig musikk kvalitet da...ikke høytalerene, blir sånn når kamerater drar med "god" musikk :P

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å søke i tråden her uten de store treffene.
    Ville bare forsikre meg, siden jeg litt redd for at det var noe galt. Jeg har absolutt ikke dårlig tid. Eller, har jo hatt lyst på RF-83 i et par år, men det er en annen sak.
    Så hvis det kommer en kar som vil negradere pga. et suttrete kvinnfolk så ikke skyt meg for at jeg 'kvitta' meg med de så fort!
    hmmm, jeg har ikke fått koblet opp mine enda pga manglende forsterkeri, men opplever jeg det samme så skriver jeg det her. Hva for no kilde brukte du? Via pc?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    kan noen med sikkerhet si at dete stemer? spurte på elkjøp lade(? trur det er det det heter her borte hehe(kjent i theim nei.. han titta rart og gliste og forvant på "pause romet" så ikke duden i gjen og gikk heller på butikken og handlet:S
    Tidligere har Elkjøp fått selge Klipsch hvis det ikke var noen "offisiell" Klipsch-forhandler (som kjøpte fra Audiocompaniet) i nærheten. Nå kan det se ut som om Elkjøp går utenom Audiocompaniet og trenger da ikke å følge disse "reglene."

Dette er forøvrig ren synsing fra min side.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hmmm, jeg har ikke fått koblet opp mine enda pga manglende forsterkeri, men opplever jeg det samme så skriver jeg det her. Hva for no kilde brukte du? Via pc?
    Bruker PC med HDMI til Emotiva pre-pro'n min. Først brukte jeg spotfy men på et par sanger så virka kvaliteten helt latterlig dårlig. Så jeg spilte av noen FLAC men synes det låt merkelig der også, på et par av sangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar vel langt tid før forhandlere får "gamle" serien inn på lager nå som den nye har kommet?

Bestilte den fra mus-mag.no 9. sept, da var de utsolgt. Skulle få inn et nytt parti uken etter, men alle de var solgt også. Sitter her å venter på at de skal få inn enda et parti da.

Kjedeliiiig!

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker PC med HDMI til Emotiva pre-pro'n min. Først brukte jeg spotfy men på et par sanger så virka kvaliteten helt latterlig dårlig. Så jeg spilte av noen FLAC men synes det låt merkelig der også, på et par av sangene.
    var det jeg tenkte å foreslå, at det kanskje ble bedre med flac, men lurer på om andre har erfart det samme? De sies jo at de trenger mellom 700 og 1000 timer inspilling for å løsne opp, er veldig mye i forhold til andre høyttalere. Har du effekt også? hva med å slå av effekten, og bruke en forsterker med dårligere kontroll, og kjøre litt høyt slik at bassene får løsna seg litt, lurer på om dette gir kortere innspillingstid?

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du merkelig? Litt skarpt?
    Hatt horn før?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg komplett 7:er sett hjemme i stua

Plassering av surrounden blir nok ikke populær hos fruen, men men

Må teste litt imorgen når det kommer til plassering, må nesten ha dem på bakveggen rett bak sofaen, å når dem da stikker 25cm ut blir det vanskelig å sette dem i lytte høyde... PROBLEM :P

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei apekatter.Nå kan dere få kjøpt RF-82B til 4995kr hos Lefdal..

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Hei apekatter.Nå kan dere få kjøpt RF-82B til 4995kr hos Lefdal..
    Link? !!!

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Link? !!!
    Nei sorry.Leser i reklame blad jeg fikk i posten.Pure Acoustics sine elementer er like Klipsch sine ja..

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ifølge bladet til lefdal så ligger de til 4995 men finner de ikke på nett jeg heller
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Nei sorry.Leser i reklame blad jeg fikk i posten.Pure Acoustics sine elementer er like Klipsch sine ja..
    Ser du er fra Kristiansund området..Er det ikke Lefdal i Molde og Ålesund?Ring dit å hør.

Side 438 av 1034 FørsteFørste ... 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 434 435 436 437 438 439 440 441 442 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 938 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •