Klipsch klubben - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 43 av 1033 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 543 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 20659
    Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan fungerer delefilteret?

Heisan!
    Enda en stolt Klipsch eier her :-D
    Hentet mine RF62 forrige uke, å har latt de spille 24/7 på moderat volum (-40dB på RX-V3900) i en liten uke nå. Storfornøyd så langt.

Men jeg lurer litt på hvordan delefilteret i disse egentlig fungerer og er koblet internt.
    På terminalene bak står det HF (Highpass Filter?) på det øvre paret og LF (Lowpass Filter?) på det nedre paret.
    Er det slik at hvis man fjerner broene så går det øvre terminalparet kun til diskanten, og det nedre paret kun til mellomtonene?

Hvis så, hva er da egentlig poenget med å Bi-wire?
    Den samme forsterkerutgangen vil jo sende de samme signalene til elementene som den gjør ved standard tilkobling, bortsett fra at høyttalerkabelen er splittet i høyttalerenden.

Mulig jeg har totalt misforstått hvordan dette fungerer. I så fall feel free to correct me.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V3900 har mulighet for for å kjøre 4 av sine 7 kanaler til front. Du kan mao fjerne broene å i teorien doble antall watt du gir til de. Det vil ikke si det er sånn i praksis, men jeg kjenner flere som har gjort dette med sine Yamaha forsterkere på sine høytalere med bra resultater. Man får som regel litt ekstra volum ut av det, og også litt mer kontroll over høytalerene ved høye volumer.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg spør om nå står sikkert et annet sted her på tråden, men ga opp etter 20sider.hehe. Sitter og vurderer og gå over til Klipsch RF62 da jeg ønsker litt mer "volum" og trøkk enn det mine B&W Dm685 klarer. stua er på 28m2, vil bli brukt 70%musikk og 30%film. Vil da bli brukt som fronter. Vil jeg fort komme til og angre på at jeg ikke gikk for RF82?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cossie87
    Det jeg spør om nå står sikkert et annet sted her på tråden, men ga opp etter 20sider.hehe. Sitter og vurderer og gå over til Klipsch RF62 da jeg ønsker litt mer "volum" og trøkk enn det mine B&W Dm685 klarer. stua er på 28m2, vil bli brukt 70%musikk og 30%film. Vil da bli brukt som fronter. Vil jeg fort komme til og angre på at jeg ikke gikk for RF82?
    Rf-82 har jo et ekstra bass element så hvis det er trøkk du er på jakt etter ville jeg heller gått for disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte og nevne at jeg har sub som hjelper mine B&W fra før av. Musikk stilen min er slikt som Diare Straits og den sjangeren. Ytterst skjelden det blir brukt noe hard-core-dance og den type musikk. Stor forsterker bør en ha på eks RF62

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cossie87: Med ditt bruk tror jeg faktisk ikke Klipsch RF er riktige valget, jeg ville heller satset på Dm683 med den fordelingen, dukker jo opp på brukten titt og ofte. Forøvrig, RF-62 og RF-82 har akkurat like mange bassere, men sistnevnte har større elementer. Jeg har selv hørt DM685, og til å være stativ/hylle HT er dem veldig voksne av seg, jeg tror ikke det er mye å hente opp til RF-62, mens RF-82 derimot kan bli veldig voksne av seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, surra med modellene litt der:P 81 som har ett mindre

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har RF-82, hva slags elektronikk mater dere med?
    Har selv Yamaha rx-v861 som jeg synes gir varm og fyldig lyd men kan ha tendens til å slite litt med kontrollen hvis volumet blir meget høyt (-15 til -10 db). Skjelden jeg spiller noe høyere enn dette.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok du har litt snøtt med guffe der ja, min yamaha har stålkontroll, etter -20 begynner det bli for høyt rett og slett hos meg.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    tror nok du har litt snøtt med guffe der ja, min yamaha har stålkontroll, etter -20 begynner det bli for høyt rett og slett hos meg.
    Har lest flere steder at 1900 er en knall forsterker 8) Men lurer på om jeg bør gå ennå lengre ved en evt. oppgradering til våren.. Lyst til å ha overskudd og ikke ligge på grensen til hva amp'en klarer å gi.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du er fornøyd med receiveren allover, så går du til innkjøp av en effekt da vet du. Søk her i tråden etter effekt, burde få litt pekepinner på hva folk kjører på, Parasound er en gjenganger.

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt medlem av klubben,hentet mine RF-83 og RS-62 på torsdag,hadde RC-64 fra før.Så langt veldig fornøyd Klipsch eier,spiller helt rått .
    Av elektronikk har jeg Yamaha RX-v3900 og en gammel DP no1

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thrawn
    Hentet mine RF62 forrige uke....

Men jeg lurer litt på hvordan delefilteret i disse egentlig fungerer og er koblet internt.
    På terminalene bak står det HF (Highpass Filter?) på det øvre paret og LF (Lowpass Filter?) på det nedre paret.
    Er det slik at hvis man fjerner broene så går det øvre terminalparet kun til diskanten, og det nedre paret kun til mellomtonene?

Hvis så, hva er da egentlig poenget med å Bi-wire?
    Den samme forsterkerutgangen vil jo sende de samme signalene til elementene som den gjør ved standard tilkobling, bortsett fra at høyttalerkabelen er splittet i høyttalerenden.

Mulig jeg har totalt misforstått hvordan dette fungerer. I så fall feel free to correct me.
    Noen som kan svare på dette?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel diskuteres hvor my bi wire i seg selv gjør med lyden, bi amping derimot kan ha større merkbare forskjeller etter egen erfaring.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var akkurat det jeg tenkte.
    Men hva er da egentlig poenget med Bi-wire?

Noe svar på mine spørsmål ang. delefilter?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF 82 er vel egentlig litt mer av alt og spiller dypere. Deler vel av 200 htz før på 62 modellen i forhold til 82.

Jeg har begge og foretrekker faktisk å høre på musikk på RF 62 ene. Men så sitter jeg da nærmere de enn 82 osv. Uansett konge på både musikk og film spør du meg. ( gå for riktig elektronikk ). Jeg elsker Rotel men mange liker Parasound og rør. Ellers er Yamaha og Onkyo samt Marantz fine receevere til disse.

Men du bør høre først da Klipsch er en helt annen type ht en B&W

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og vurderer og gå over til Klipsch RF62 da jeg ønsker litt mer "volum" og trøkk enn det mine B&W Dm685 klarer. stua er på 28m2, vil bli brukt 70%musikk og 30%film. Vil da bli brukt som fronter. Vil jeg fort komme til og angre på at jeg ikke gikk for RF82?
    Liker du B&W på musikk, og ligger på fordelingen 70/30, omtrent samme som meg, så tror jeg du vil angre å gå over til Klipsch! Enda sikrere blir jeg når du nevner musikksmaken din! Har nemmelig prøvd akkurat dette. Gikk fra B&W til RF82. RF lager definitivt vei i vellinga på film, men på musikk ble jeg aldri helt fortolig med de. Prøvde endel elektronikk, deriblant rør, EC, Thule, Onkyo og Parasound. Sistnevnte var definitivt best, men likevel... Har nå endt opp med B&W igjen :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Watershed: Slik du beskriver det så tror jeg Marantz bør passe som hånd i hanske.

-Tim
    Da har jeg fulgt rådet ditt. Det ble Marantz SR 6003 som forforsterker og
    MM 8003 effektforsterker. AV 8003 ble langt over busjett. Så langt er jeg meget fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du du vil synes det blir bedre med tiden. MM8003 trenger litt tid for å sette seg. Den låter litt rart rett ut av esken.

Gratulerer med nytt forsterkersett

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering av Klipch, kabeltips?

Hei

Føler jeg har oppgradert medlemskapet mitt i klubben her...:-D

Tidligere løsning:
    Jasmine Serinade + Klipsch B3

Ny løsning
    Jasmine Serinade eller Onkyo rx606, bytter på med et par RF62
    (har ikke sjanse til å gå over til Onkyo for musikk. Rørforsterkeren er helt overlegen der, og driver høytalerne overraskende godt).

I denne sammenheng, noen tips på gode kabler som passer med rørforsterker+klipsch rf62? Har idag brukt et par QUED silver Anniversary som jeg i for seg er fornøyd med. Men alltid spennende å teste noe nytt.

Side 43 av 1033 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 543 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •