Klipsch klubben - Side 428

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 428 av 1034 FørsteFørste ... 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 424 425 426 427 428 429 430 431 432 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 928 ... SisteSiste
Viser resultater 8,541 til 8,560 av 20677
    Newcomer StianBrand sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Espen3
    Noen som har anbefalinger mtp. høyttalerkabler, bananplugger o.l.? Er helt fersk på dette så kunne gjerne tatt til takke med litt hjelp

Har hørt før at rundt 10% av prisen til anlegg er det som skal brukes til kabler o.l. Jeg kan vel også si at jeg er student så får meget gunstige priser på en del av kablene fra Dustinhome!

Er det noe spesielt jeg må tenke på som andre kabler, kabel lengder, om det er vanskelig å gjøre dette selv e.l.? :neutral:

Mvh
    Espen :wink:
    Hei Det er viktig å ha godt isolerte kabler vist du ha mye kabler bak tvbenken, men du må ikke glemme kablene til bakhøytalerne, må helst være 4mm tykke Dem på Bilteam fungere godt vist budsjette er stramt 8)

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pre

Blir snart gal av å lete etter en rimelig pre til mitt søple anlegg..
    Marantz,Pioneer,Yamaha og nå senest Onkyo har jeg vurdert..Hyyyyl.
    Kan dere kloke hoder komme med noen innspill..??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det e rnoen som har problemer med suselyd fra RF-82?

Har skilt høyttaler ledninger bory fra strøm ledninger.

Hva ant kan jeg prøve?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro det er noen med litt peiling på sub'er her inne

Har sett litt rundt og vet at SVS er en favoritt på forumet. Er da spesielt PC12-NSD jeg har sett på, og den ligger på 6500kr. Hvordan vil denne være sammenlignet med en Klipsch sub? For eksempel har jo RT-12d vært på salg til 12000kr og burde kanskje være mulig å få denne til rundt 7000-8000kr på bruktmarkedet da? :-?

Eventuelt andre sub'er?

Mvh
    Espen

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro det er noen med litt peiling på sub'er her inne

Har sett litt rundt og vet at SVS er en favoritt på forumet. Er da spesielt PC12-NSD jeg har sett på, og den ligger på 6500kr. Hvordan vil denne være sammenlignet med en Klipsch sub? For eksempel har jo RT-12d vært på salg til 12000kr og burde kanskje være mulig å få denne til rundt 7000-8000kr på bruktmarkedet da? :-?

Eventuelt andre sub'er?

Mvh
    Espen

hvor har RT-12d vært på salg tild en prisen? RT-10d lå en stund på den prisen, mens RT-12d egentlig har vært umulig å skaffe siste året i sort etter den gikk ut av produksjon..(dette vet jeg godt ettersom jeg ringte og mailet alle som selger Klipsch i norge for å skaffe RT-12d nr 2 rundt juletider, noe som ikke lot seg gjøre..)

men jeg har PC13ultra, og RT-12d (som jeg forøvrig vurderer å selge) og vil basert på å sammenligne disse, tro at RT-12d og RT-10d spiller bedre enn NSD'en...

du må nok minst opp i 12plus(SVS) for å komme opp på nivå med RT-1xd subbene til Klipsch..

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Vuderer ny forsterker til mine rf-82!

Pioneer sc-lx82,onkyo tx-nr905/906/5007 eller yamaha rx-v3900!

Hvilken av disse vil være det beste alternativet?

Min sc-lx71 er en god forsterker,men savner mer trykk!
    Vil karaktisere min smak som 50/50 film/musikk.

Jeg vil ha en reciver som er mer drag i bassen,mer på driv!
    Men som låter bra både til musikk og film.

Hvilken av disse er den kraftigste strøm-messig?
    Effekt-messig?

Hvem av disse vil levere varene hos meg?

Liker pioneer godt,men kanskje vil onkyo eller yamaha være mer egnelig.
    Pioneer ble også valgt av meg sist pga utseende.
    Men dog pga gode omtaler blant avforums medlemer.

Noen som kan hjelpe meg på min vei?

Har også i tankene og bytte høytaler etterhvert til RF63.
    Og da må den forsterkeren jeg velger nå være egnelig til disse også.

Jeg har fortiden ikke mulighet til og ha effektforsteker i hus.
    Mye pga plass mangel,men også på grunn av madamen som ikke ser det helt aktuelt og ha store kasser i stua.

Jeg blir til og beholde rc62 og mirage omnisat v.2 inntil videre.
    Så får vi se etter hvert om jeg får oppgradere.

Takker for alle svar påforhånd!
    Jeg har testet en onkyo tx-nr906 mot det jeg har nå:
    Onkyo TX-NR807 + Emotiva XPA-5, og sistnevnte kombinasjon overgår kraften til onkyo tx-nr906 totalt. Og prismessig sparer du også mange tusen kroner.

Bruker kombinasjonen på RF-63, og jeg er svært godt fornøyd med myden.
    Sjekk linken under for flere detaljer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hvor har RT-12d vært på salg tild en prisen? RT-10d lå en stund på den prisen, mens RT-12d egentlig har vært umulig å skaffe siste året i sort etter den gikk ut av produksjon..

men jeg har PC13ultra, og RT-12d (som jeg forøvrig vurderer å selge) og vil basert på å sammenligne disse, tro at RT-12d og RT-10d spiller bedre enn NSD'en...

du må nok minst opp i 12plus(SVS) for å komme opp på nivå med RT-1xd subbene til Klipsch..
    Var til den prisen flere plasser med Reference-salget (eksempelvis Stereofil (utsolgt), Oslohificenter (tror de har den i Cherry til den prisen enda, Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 begin_of_the_skype_highlighting**************22 01 04 30******end_of_the_skype_highlighting - Klipsch RT-12d) osv). Sier dog ikke at prisen du forlanger er ekstrem, men siden den har vært (kanskje er) såpass billig så burde det jo være en mulighet å finne den relativt billig på bruktmarkedet

PS! Er selvsagt ikke i sort da, men prisforskjellen burde vel ikke være "så" stor

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var til den prisen flere plasser med Reference-salget (eksempelvis Stereofil (utsolgt), Oslohificenter (tror de har den i Cherry til den prisen enda, Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Klipsch RT-12d) osv). Sier dog ikke at prisen du forlanger er ekstrem, men siden den har vært (kanskje er) såpass billig så burde det jo være en mulighet å finne den relativt billig på bruktmarkedet

alle jeg ringte til kunne kun skaffe den i cherry - ikke sort.

snakket med importøren også, uten hell - og også mange som reklamerte for akkurat denne siste halvåret, mens når jeg ringte til de - så hadde de ikke på lager, men de kunne skaffe ( kort stund senere ringte de tilbake uten unntak og gav beskjed om at subwooferen ikke kunne skaffes likevel, ifølge importør..)

men nok om det, det er hvertfall en kanonsubwoofer, de er vanskelig å skaffe ny, og omtrent like vanskelig å skaffe brukt - men likevel er det hva markedet er interessert i å betale som er den reelle verdien - selger kan i beste fall da bare la være å selge dersom han ikke er fornøyd med prisen markedet ønsker å betale..

edit: eneste grunnen jeg har fått opplyst hver gang jeg har sjekket er at de fleste ønsker den i sort, og det er eneste grunnen til at noen få har den igjen i cherry - i sort hadde de vært solgt flere ganger, de få som var igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle jeg ringte til kunne kun skaffe den i cherry - ikke sort.

snakket med importøren også, uten hell - og også mange som reklamerte for akkurat denne siste halvåret, mens når jeg ringte til de - så hadde de ikke på lager, men de kunne skaffe ( kort stund senere ringte de tilbake uten unntak og gav beskjed om at subwooferen ikke kunne skaffes likevel, ifølge importør..)

men nok om det, det er hvertfall en kanonsubwoofer, de er vanskelig å skaffe ny, og omtrent like vanskelig å skaffe brukt - men likevel er det hva markedet er interessert i å betale som er den reelle verdien - selger kan i beste fall da bare la være å selge dersom han ikke er fornøyd med prisen markedet ønsker å betale..

edit: eneste grunnen jeg har fått opplyst hver gang jeg har sjekket er at de fleste ønsker den i sort, og det er eneste grunnen til at noen få har den igjen i cherry - i sort hadde de vært solgt flere ganger, de få som var igjen..
    Som sagt kritiserer ikke prisen du har satt eller noe, jeg er bare litt gjerrig siden jeg er student Prøver å få alt så billig som jeg kan, men best mulig. Jeg vil tro du får den solgt til det du forlanger, men hvis det ikke skulle være tilfellet og blir å droppe prisen litt ned så er jo alltid jeg her, haha.

Btw, er det noe jeg misser med denne: SVS PB12 Plus m/ 12.3 elementer

Ser jo utrolig billig ut?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt kritiserer ikke prisen du har satt eller noe, jeg er bare litt gjerrig siden jeg er student Prøver å få alt så billig som jeg kan, men best mulig. Jeg vil tro du får den solgt til det du forlanger, men hvis det ikke skulle være tilfellet og blir å droppe prisen litt ned så er jo alltid jeg her, haha.

Btw, er det noe jeg misser med denne: SVS PB12 Plus m/ 12.3 elementer

Ser jo utrolig billig ut?

prisen dropper nok ikke under 8000 uansett, da beholder jeg den selv, ganske enkelt..

Hadde jeg forresten klart å skaffe en til i sort, hadde jeg nok ikke engang vurdert å selge..;P

kvalitet koster, og kan ikke skjønne at noen som evt har en slik hadde solgt den for 6-7000 for å si det slik..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prisen dropper nok ikke under 8000 uansett, da beholder jeg den selv, ganske enkelt..

Hadde jeg forresten klart å skaffe en til i sort, hadde jeg nok ikke engang vurdert å selge..;P

kvalitet koster, og kan ikke skjønne at noen som evt har en slik hadde solgt den for 6-7000 for å si det slik..
    Er nok enig med deg, er bare jeg som er litt gjerrig etter å ha brukt så ekstremt mye i det siste

Hvis du ikke skulle få solgt den (tror nok du vil det) så kanskje jeg kan se om jeg kan skrape sammen 8000 (hvis det er inkl frakt), men tror vel neppe denne kan sendes i posten uansett, hehe :lol:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok enig med deg, er bare jeg som er litt gjerrig etter å ha brukt så ekstremt mye i det siste

Hvis du ikke skulle få solgt den (tror nok du vil det) så kanskje jeg kan se om jeg kan skrape sammen 8000 (hvis det er inkl frakt), men tror vel neppe denne kan sendes i posten uansett, hehe :lol:

vekten er ca 46kg, godt over postens krav, og nei - prisen er selvsagt ikke inkl frakt. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianBrand
    Gratulere RC-64 vill gi et mye større løft i lyden da
    Ja har lest att den skal være grom, men da spørst det om eg må få handlet meg en emotiva til å drive den også

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vekten er ca 46kg, godt over postens krav, og nei - prisen er selvsagt ikke inkl frakt. :-)
    Var det jeg tenkte mtp vekt, blir nok vanskelig å sende den ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch kommet med ny RF serie?

Ser det har dukket opp RF 7 II på hjemmesidene dems.

RF-7 II Floorstanding Speaker - Overview

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Godlike
    Klipsch kommet med ny RF serie?

Ser det har dukket opp RF 7 II på hjemmesidene dems.

RF-7 II Floorstanding Speaker - Overview
    Bare å bla litt bakover, står en del om det

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes mine RF-52 gir sangstemmer litt nasalt preg, å mellomtonen føles litt tynn. Blir dette bedre med riktig forsterker og kilde ? eller er dette litt av Klipsch sin lydsignatur siden de bruker horn ?

Kunne sett for meg å kjøre Abrahamsen V2.0 og V6.0 på dem om dette fjerner litt skarp diskant og får sangstemmer / mellomtone til å høres mer naturlig ut.

PS : Er aboslutt klar over at jeg har en kilde som suger og feil forsterker på dem.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Min var kjøpt direkte på Mono.no. Mao. ikke parallellimportert.

nei,mente ikke det tiger mente bare at det jeg har hørt om har vært paralellimport

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Silverking
    Melder meg inn her

RF-82
    RC-62
    RS-42
    2x RW-12D

Dette blir per dags dato drevet av Onkyo TX-NR807 med bi-amping på frontene.

Planer videre er 2 stk Emotiva UPA-1 til frontene, og noen RS-62 til sidene, og på sikt kanskje bytte center til RC-64

grattis og velkommen

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Jeg synes mine RF-52 gir sangstemmer litt nasalt preg, å mellomtonen føles litt tynn. Blir dette bedre med riktig forsterker og kilde ? eller er dette litt av Klipsch sin lydsignatur siden de bruker horn ?

Kunne sett for meg å kjøre Abrahamsen V2.0 og V6.0 på dem om dette fjerner litt skarp diskant og får sangstemmer / mellomtone til å høres mer naturlig ut.

PS : Er aboslutt klar over at jeg har en kilde som suger og feil forsterker på dem.
    Det kan vel bli litt tynn lyd med hk tror jeg(har jeg hørt).
    Tror i allefall du kan få litt mer fylde oppover i frekvens med
    riktig forsterker. Den nasale lyden vet jeg ikke noe om=).

Hva tror folket om den nye marantz sr7005 til 15995 til klipsch?

Side 428 av 1034 FørsteFørste ... 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 424 425 426 427 428 429 430 431 432 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 928 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •