Klipsch klubben - Side 426

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 426 av 1034 FørsteFørste ... 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 422 423 424 425 426 427 428 429 430 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 926 ... SisteSiste
Viser resultater 8,501 til 8,520 av 20677
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    +1

Støtter den, brukte i overkant av et halvt år med meget flittig bruk hver dag før det smakte fugl av de :wink:
    Hatt de siden juni jeg, og med 3 ukers pause til nå synes jeg de er gode.

Blir de bedre altså ?

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Recivervalg Til Rf82/63

Vuderer ny forsterker til mine rf-82!

Pioneer sc-lx82,onkyo tx-nr905/906/5007 eller yamaha rx-v3900!

Hvilken av disse vil være det beste alternativet?

Min sc-lx71 er en god forsterker,men savner mer trykk!
    Vil karaktisere min smak som 50/50 film/musikk.

Jeg vil ha en reciver som er mer drag i bassen,mer på driv!
    Men som låter bra både til musikk og film.

Hvilken av disse er den kraftigste strøm-messig?
    Effekt-messig?

Hvem av disse vil levere varene hos meg?

Liker pioneer godt,men kanskje vil onkyo eller yamaha være mer egnelig.
    Pioneer ble også valgt av meg sist pga utseende.
    Men dog pga gode omtaler blant avforums medlemer.

Noen som kan hjelpe meg på min vei?

Har også i tankene og bytte høytaler etterhvert til RF63.
    Og da må den forsterkeren jeg velger nå være egnelig til disse også.

Jeg har fortiden ikke mulighet til og ha effektforsteker i hus.
    Mye pga plass mangel,men også på grunn av madamen som ikke ser det helt aktuelt og ha store kasser i stua.

Jeg blir til og beholde rc62 og mirage omnisat v.2 inntil videre.
    Så får vi se etter hvert om jeg får oppgradere.

Takker for alle svar påforhånd!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner godt til innspillingstiden på klipsch ja, var bare litt nysgjerrig
    Hadde et par RF-82 i et år, og følte vel aldri at de var helt innspilt inntil jeg solgte dem.

RF-63 skal forhåpentligvis bli stående lenge nok til at jeg får spillt dem inn8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leveringstid fra importør!

Er det noen som har erfaring med leveringstid på Klipsch høytallere.

Jeg bestilte en høyttaler hos en seriøs forhandler i Oslo for snart en og en halv uke siden. Den har fremdeles ikke kommet til butikken og jeg har fått forsikringer om at varen er på lager hos importør.

(Jeg har fra før gode erfaringer med denne butikken men befinner meg ikke i Oslo området så all kommunikasjon går på mail.)

Er dette vanlig praksis med Klipsch i Norge??

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-NR805

Er det noen som har testet Onkyo TX-NR805 på Klipsch (spesielt interessert i RF-62/82, RC-62 og RS-52) eller eventuelt andre høyttalere. Hvordan er den i forhold til for eksempel Onkyo TX-NR807?

Har hørt at det har vært en del feil på Onkyo. Hvordan er det da å kjøpe disse brukt (denne er 2 år gammel og kjøpt fra Mono med personalpris)? Hvis jeg skulle få problemer med den så har jeg ingen garanti eller? :???:

Er det noe spesielt TX-NR805 mangler i forhold til eksempelvis TX-NR807? Andre ting jeg burde vite/tenke på? :neutral:

På forhånd takk
    Espen

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen3
    Er det noen som har testet Onkyo TX-NR805 på Klipsch (spesielt interessert i RF-62/82, RC-62 og RS-52) eller eventuelt andre høyttalere. Hvordan er den i forhold til for eksempel Onkyo TX-NR807?

Har hørt at det har vært en del feil på Onkyo. Hvordan er det da å kjøpe disse brukt (denne er 2 år gammel og kjøpt fra Mono med personalpris)? Hvis jeg skulle få problemer med den så har jeg ingen garanti eller? :???:

Er det noe spesielt TX-NR805 mangler i forhold til eksempelvis TX-NR807? Andre ting jeg burde vite/tenke på? :neutral:

På forhånd takk
    Espen

har selv hatt både 805 og 875, og mener at de er gode receivere, tror heller ikke at de er mer plaget med feil enn andre receivere, har vært noen som har byttet HDMI kort mener jeg på..

husk at det er 5 års reklamasjon på varer kjøpt ny i norge, og da skal det ikke være noe problem..

Onkyo er jo også en god match til Klipsch, og 805 er/var jo også en tung og solid receiver i forhold til konkurrentene i denne prisklassen, og har godt med krefter:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohoi
    Er det noen som har erfaring med leveringstid på Klipsch høytallere.

Jeg bestilte en høyttaler hos en seriøs forhandler i Oslo for snart en og en halv uke siden. Den har fremdeles ikke kommet til butikken og jeg har fått forsikringer om at varen er på lager hos importør.

(Jeg har fra før gode erfaringer med denne butikken men befinner meg ikke i Oslo området så all kommunikasjon går på mail.)

Er dette vanlig praksis med Klipsch i Norge??

tja, hvis varer en på lager hos importør bruker det vanligvis ikke ta særlig lenger tid enn hva jeg har opplevd med andre merker, men er de ikke hos importør derimot, har det kunne tatt litt tid..

Hver gang jeg har kjøpt f.eks hos HFK har det alltid tatt min 1 uke, dvs ikke noe altfor unormalt for meg..

Nå holder jo Klipsch på å bytte ut nåværende Ref. serie, og har gode rabatter, og dette kan kanskje ha sitt å si for leveringstidene - mulig de har solgt mye siste ukene pga hyggelige priser?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det er stor forskjelle om jeg bruker Bi-Wire på RF-82? om det blir mer
    trykk i de da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått et tilbud på rundt 4000kr på den Onkyo TX-NR805'en. Høres det ut som en grei pris (han har kvittering og original embalasje)?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjosn
    Lurer på om det er stor forskjelle om jeg bruker Bi-Wire på RF-82? om det blir mer
    trykk i de da?
    Hvis du fremdeles skal kun bruke en forsterker så er det ikke noe poeng. Har recieveren mulighet for å kjøre bi-amp, altså at man kjører surround back som front de også er der litt forskjell, men den er fremdeles minimal.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvis du fremdeles skal kun bruke en forsterker så er det ikke noe poeng. Har recieveren mulighet for å kjøre bi-amp, altså at man kjører surround back som front de også er der litt forskjell, men den er fremdeles minimal.
    Har en onkyo 807.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjosn
    Har en onkyo 807.
    jeg testet dette selv med min 807, og syns rett og slett ikke det var noe å hente, så jeg droppet hele greia..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    har selv hatt både 805 og 875, og mener at de er gode receivere, tror heller ikke at de er mer plaget med feil enn andre receivere, har vært noen som har byttet HDMI kort mener jeg på...
    Hadde en 805 som tok fyr (kun noen uker gammel og stod midt på gulvet med god lufting og spilte i stereo da POFF!) og jeg er ikke den eneste, for å si det slik. Se her: onkyo 805 smoke - Google Search
    Fikk en ny 805 selvsagt, men jeg turde ikke beholde den modellen...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hadde en 805 som tok fyr og jeg er ikke den eneste, for å si det slik. Se her: onkyo 805 smoke - Google Search

det var da lite hyggelig.. :P

tror jeg generelt hadde vært noe skeptisk til Onkyo etter noe slikt jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hadde en 805 som tok fyr (kun noen uker gammel og stod midt på gulvet med god lufting og spilte i stereo da POFF!) og jeg er ikke den eneste, for å si det slik. Se her: onkyo 805 smoke - Google Search
    Hmm, det hørtes ikke bra ut....

Hvor lenge hadde du din 805 c-v? Og hva syns dere om en pris på rundt 4000kr (2 år gammel, brukt i 1 måned, kjøpt hos mono med personalpris, orginalembalasje og kvittering)?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor lenge hadde du din 805 c-v? Og hva syns dere om en pris på rundt 4000kr (2 år gammel, brukt i 1 måned, kjøpt hos mono med personalpris, orginalembalasje og kvittering)?

jeg hadde min i ca 6mnd, før jeg fikk et godt tilbud på 875, så jeg gikk for, som egentlig var samme receiver med med noe ekstra stasj i..

jeg har ikke hatt noe problemer med mine Onkyo produkt enda, og hadde nok gått for enten Onkyo eller evt Yamaha neste gang også...

pris tørr ikke jeg spekulere i egentlig, hvem har egentlig en receiver i 2 år, og kun brukt den i 1 mnd ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, og her er en lokal tråd (805 og 875 er samme receiver, bortsett fra bedre videodel på sistnevnte): http://avforum.no/forum/receivere-fo...o-875-a-2.html Røyk og ild der også... :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    pris tørr ikke jeg spekulere i egentlig, hvem har egentlig en receiver i 2 år, og kun brukt den i 1 mnd ?
    Virket som han bare ikke brukte den, bilde av den ser veldi bra. Han hadde ikke så mye peiling for å være helt ærlig, han måtte ringe sin svigersønn for å svare på noen av mine spørsmål angående receiveren

Link til den her:
    Onkyo TX-SR805..SORT..Som NY

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virket som han bare ikke brukte den, bilde av den ser veldi bra. Han hadde ikke så mye peiling for å være helt ærlig, han måtte ringe sin svigersønn for å svare på noen av mine spørsmål angående receiveren

Link til den her:
    Onkyo TX-SR805..SORT..Som NY

det er hvertfall en solid sak, som du ser på vekten på ca 24kg (?)

ser på dagens receivere i prisklassen 10-20 000 ligger disse på rundt 15-18kg.
    Jeg var hvertfall fornøyd med min 805 og 875, men ble litt skeptisk selv når jeg hører at det er "vanlig" at de tar fyr.. det er lite hyggelig..:P

Side 426 av 1034 FørsteFørste ... 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 422 423 424 425 426 427 428 429 430 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 926 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •