Klipsch klubben - Side 425

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 425 av 1034 FørsteFørste ... 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 421 422 423 424 425 426 427 428 429 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 925 ... SisteSiste
Viser resultater 8,481 til 8,500 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    JC1 er i en anne liga enn A21 og A23. Den er oppgitt til 400w fra produsent, men er målt av Stereophile til nesten 600w og dobbler helt ned til 1 ohm der den er målt 4,2kw. :arrow: Stereophile: Parasound Halo JC 1 monoblock power amplifier
    Hvorfor så opptatt av watt? det meste av de 400w trengs ikke,det er hvor mye strøm den kan levere som betyr noe.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Egentli sett på litt forskjellig denne gangen, ikke kun Klipsch, men La Scala er på listen men da blir det kun stereo. Ville ikke brukt dem i et 5.1 system :P

Men har sett en god del på Swans F2.2, fælt å snakke om annet en Klipsch i denne tråden, men sånn er det Noe jeg også har tenkt litt på er Dali sin Mentor 6/8... om det siste er noen "oppgradering" vet jeg ikke, men skulle vært morro å teste
    Hvorfor ikke la scala i et 5.1 system?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette jeg er redd for, tror ikke du får mer morro for penga enn som så, men du vet... mye vil ha mer Er alltid morro å teste noe nytt, og hørt mye bra om Swans da, å da tenker jeg mest på F2.2. Men skal få se om jeg får lyttet på disse før ev. kjøp. Var jo ikke lenge siden det må noen ute på HFS, tror dem lå til 20k å det er ikke SÅ gæli. Men som sagt, fror ikke det er mange steder du får like mye valuta for pengene som i RF-7
    Tror ikke du vil savne RF7 hvis du går til la scala hehe.Står et oppgradert par på hifisentralen

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke åssen dte ville låte med La Scala i et 5.1 system. Men tror ikke de ville ta seg så bra ut som RF-7 i hjemmekinoen. Men bare en tanke jeg har.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,752
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt innkjøp av rc64 senter, er 6296 en ok pris for den?

Dette er en god senter right?

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvorfor så opptatt av watt? det meste av de 400w trengs ikke,det er hvor mye strøm den kan levere som betyr noe.
    Det har nå vel aldri vært noen tvil om at JC1 kan levere mye strøm, bare spør Loffen69 om hva som skjedde med høyttalerne hans. :wink:

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Vurderer sterkt innkjøp av rc64 senter, er 6296 en ok pris for den?

Dette er en god senter right?
    Er en meget bra senter! Men du trenger en effektforsterker for at den skal komme skikkelig fram i lyset. Veldig bra senter.

Er jo 30% rabatt... så det må jo være en god deal

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,752
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en effektforsterker som står å støver i kjelleren så fant ut at enten får jeg selge den eller bruke den til noe, og dermed har jeg plutselig unskyldning for å kjøpe en ny senter.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt av tingen nå er igrunn åssen 7er serien tar seg ut i an vanlig stue, det er stort å uten noe fin design :P
    Hehe, da passer nokk ikke La scala eller Swans F2.2. RF-7 har ett vanlig orginalt design på kabinettet, så hvis dem ikke vil passe i en vanlig stue for deg da har du vansklige valg forran deg. RF-7 med gitter kan ligne på hvem som helst annen høyttaler.
    Di alle fleste HT er formet som rf-7.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har RF 82 sammen med Abrahamsen V2,0 intregrert amp og Bryston BDA-1 DAC, Rega P1 platespiller (noe skuffet der) ellers fungerer anlegget helt utmerket, bare synd eg ikkje kan dra på av hensyn til naboer.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hehe, da passer nokk ikke La scala eller Swans F2.2. RF-7 har ett vanlig orginalt design på kabinettet, så hvis dem ikke vil passe i en vanlig stue for deg da har du vansklige valg forran deg. RF-7 med gitter kan ligne på hvem som helst annen høyttaler.
    Di alle fleste HT er formet som rf-7.
    SWANS er jo bare pynt da dem er jo så stilige

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Med så følsomme høyttalere som klipsch har du mye rett i det, men JC1 er fryktelige strømsterke. Som andre her nevner overgår den spesifikasjonene når lasten blir vanskelig. Du annbefaler vel ikke røramper pga de er så strømsterke heller?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål angående innspilling av basselementer.

Hva er det som fysisk skjer med en høyttaler over tid når den får flere spilletimer på nakken?
    Jo, opphenget myknes opp(har jeg ihvertfall lest her på forumet).

På mine RF-63 drevet av Emotiva XPA-1, er basselementene såvidt i bevegelse, selv på lavere frekvenser på svært høyt volum. Dette er fordi XPA-1 har god kontroll på disse elementene vil jeg påstå.

Det jeg da også lurer på angående innspilling, er om en svakere forsterker/effekt som gir elementene mer slakk, vil gjøre at opphenget raskere myknes opp?

Jeg tenker slik at jo mer elementene beveger seg, jo lenger trekker de seg inn og ut, og man oppnår dermed at opphenget fortere blir mykt.

Regner med at noen har forstått spørsmålet, men ikke misforstå, jeg har ikke planer om å koble på en receiver med 50w til 2000kr nå altså:P

Edit: Grunnen til at jeg spør jo selvsagt fordi det er kjedelig å vente på at RF-63 skal sette seg inn. Nå etter ca 100timer føles det fortsatt ikke helt riktig. Tror XPA-1 må ta noen av skylden :P

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv RF63, og det tok LANG tid før jeg fikk den helt store AHA!!!-opplevelsen.
    For å få fortgang i prosessen var det noen som tipset om å sette HT mot hverandre, koblet i motfase, full guffe med dyner og lignende over for å dempe volumet. Du får søke litt så finner du vel ut av det.
    Jeg benyttet det enkleste trikset: spilte mye musikk og film til det ble av seg selv. Og ja, ting tar tid på disse. Men det er verdt det.

Her var det noe: http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...oyttalere.html

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke åssen dte ville låte med La Scala i et 5.1 system. Men tror ikke de ville ta seg så bra ut som RF-7 i hjemmekinoen. Men bare en tanke jeg har.
    Råere dynamikk og ennå mer attak enn RF/ men tror selv RC64 vil få problemer så jeg kjører uten senter og det låter bare helt vilt,savner ikke senter

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Med så følsomme høyttalere som klipsch har du mye rett i det, men JC1 er fryktelige strømsterke. Som andre her nevner overgår den spesifikasjonene når lasten blir vanskelig. Du annbefaler vel ikke røramper pga de er så strømsterke heller?
    Veldig mange klasse A rørforsterkere som har lite eller få watt men som er ganske så strømsterke

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Spørsmål angående innspilling av basselementer.

Hva er det som fysisk skjer med en høyttaler over tid når den får flere spilletimer på nakken?
    Jo, opphenget myknes opp(har jeg ihvertfall lest her på forumet).

På mine RF-63 drevet av Emotiva XPA-1, er basselementene såvidt i bevegelse, selv på lavere frekvenser på svært høyt volum. Dette er fordi XPA-1 har god kontroll på disse elementene vil jeg påstå.

Det jeg da også lurer på angående innspilling, er om en svakere forsterker/effekt som gir elementene mer slakk, vil gjøre at opphenget raskere myknes opp?

Jeg tenker slik at jo mer elementene beveger seg, jo lenger trekker de seg inn og ut, og man oppnår dermed at opphenget fortere blir mykt.

Regner med at noen har forstått spørsmålet, men ikke misforstå, jeg har ikke planer om å koble på en receiver med 50w til 2000kr nå altså:P

Edit: Grunnen til at jeg spør jo selvsagt fordi det er kjedelig å vente på at RF-63 skal sette seg inn. Nå etter ca 100timer føles det fortsatt ikke helt riktig. Tror XPA-1 må ta noen av skylden :P
    Bare spill lavere frekvenser så beveger de seg mer. Spill 20hz sinustone og se hvordan elementene dine ser ut da?

Jeg kan ikke selv forklare innspilling av høyttalere noe mer en mykhet i opphenget. At det skal ta 1000 timer er for meg et mysterium som høres like mye ut som å spille inn ørene. Har aldri gjort noen skikkelig resarch på dette så her skal jeg ikke uttale meg spessielt skråsikkert.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp. Mine elementer flakser godt på en 30hz sinustone

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Har selv RF63, og det tok LANG tid før jeg fikk den helt store AHA!!!-opplevelsen.

Jeg benyttet det enkleste trikset: spilte mye musikk og film til det ble av seg selv. Og ja, ting tar tid på disse. Men det er verdt det.
    +1

Støtter den, brukte i overkant av et halvt år med meget flittig bruk hver dag før det smakte fugl av de :wink:

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mine rf-82 tok det ca ei uke før de begynte og løsne, og da gikk de på på morran og av når uka var slutt De fulgte på Vors, Nach og for få igang kroppen til vors igjen, gjennom hele ekstremsportsveko på voss! Flott og bo på bydga der en har noen meter til nermeste hus

Men føler det gikk ca ei uke til med hyppig filmtitting og mye musikk før lyden begynte og leve opp til forventningene.

Side 425 av 1034 FørsteFørste ... 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 421 422 423 424 425 426 427 428 429 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 925 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •