Klipsch klubben - Side 424

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 424 av 1033 FørsteFørste ... 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 420 421 422 423 424 425 426 427 428 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 924 ... SisteSiste
Viser resultater 8,461 til 8,480 av 20659
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    støtter definitivt ideen om swans f2.2, er noen høyttalere jeg ikke har hatt gleden av å høre på, men ser definitivt RÅE ut, uten tvil...Men har sett dem i fler hjemmekinoopsett enn stereoopsett, kanskje pga størrelsen?
    Ja, stl. har nok noe å si. Dem er jo ca. 1,5m. Men dem ser jo bare SÅ brutale ut da! Men blir veldig dyrt om man skal kjøpe nytt Så om det blir det så må det blir brukt. Så også at det lå noen Dali Mentor 6 på Finn.no for 8.000.- Det kunne jo vært en grei ting å prøve hvertfall.. men ja... vi får se...

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Sitter litt med tanken om å oppgradere på HT-fronten, Hva er en fornuftig pris på RF-7 og RC-7? Er på ingen måte sikkert at dette skjer, men er morsomt å leke litt med tanken
    Gøy og prøve andre ting , men du kommer til og angre

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnie
    Gøy og prøve andre ting , men du kommer til og angre
    Ja, du snakker vel av erfaring?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har sjekket Naim på Klipsch?
    Fikk tips fra Rognlien på dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette jeg er redd for, tror ikke du får mer morro for penga enn som så, men du vet... mye vil ha mer Er alltid morro å teste noe nytt, og hørt mye bra om Swans da, å da tenker jeg mest på F2.2. Men skal få se om jeg får lyttet på disse før ev. kjøp. Var jo ikke lenge siden det må noen ute på HFS, tror dem lå til 20k å det er ikke SÅ gæli. Men som sagt, fror ikke det er mange steder du får like mye valuta for pengene som i RF-7

ville ikke gitt slipp på de så fort, virker som om du er på søken, og har vært det i det siste? test rør på dine klipsch rf7, det er en helt annen opplevelse enn transistor(ikke alle liker det best), det jeg mener er at det ikke virker som om du kommer i mål med matchingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer

ja, det har jeg hørt og det var en kjempekombo det, vurderte supernaim før jeg handlet nå siste gangen og hvis jeg skal tilbake til transistor er nok naim høyaktuellt, regner med han nevnte rør og klasse a til deg og? Ml9?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Har hatt lyst å prøve Naim, men designen får meg til vegre meg. Har ikke sansen for den alien-grønne fargen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ja, det har jeg hørt og det var en kjempekombo det, vurderte supernaim før jeg handlet nå siste gangen og hvis jeg skal tilbake til transistor er nok naim høyaktuellt, regner med han nevnte rør og klasse a til deg og? Ml9?
    Sugden, Ayon og Naim var nevnt ja. Mere plundring med rør for meg, og dermed anbefaler han også Sugden og Naim.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville ikke gitt slipp på de så fort, virker som om du er på søken, og har vært det i det siste? test rør på dine klipsch rf7, det er en helt annen opplevelse enn transistor(ikke alle liker det best), det jeg mener er at det ikke virker som om du kommer i mål med matchingen?

Hmm, er nok ikke det som er tingen her, digga parasound på Klipschene, men man vil jo alltid prøve noe nytt. Å hvis man har mulighet, så hvorfor ikke? Det som er litt av tingen nå er igrunn åssen 7er serien tar seg ut i an vanlig stue, det er stort å uten noe fin design :P Driver å bytter møbler å designet på "nye stuen". Da passer igrunn ikke 7er serien inn på noen måte. Men finner jeg ingenting som kan måle seg med dem så blir dem stående her. Å jeg trenger ikke selge disse for å ev. kjøpe noe nytt, og der ved har jeg en backup. Derfor jeg heller ikke gidder å kjøpe noe nytt, for da er det masse penger å tape.

Men har jo som dere vet Abe på vei(V3.0 og V4.0) så dette skal testes. Men har også lagt fram at jeg sikler på Parasound JC 1. Men ser disse leverer 400W i 8 Ohm, A21 gir 750W i 8Ohm om man brokobler dem. Og her vil begge forsterkerne gi nok strøm for f.eks. RF7. Er det da noen ide å velge JC 1 fremfor A21? A23 gir 400W i 8Ohm som også er et alternativ, men her har man ikke de samme strømreservene som i de to andre. Noen som vet noe om dette?

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JC1 er i en anne liga enn A21 og A23. Den er oppgitt til 400w fra produsent, men er målt av Stereophile til nesten 600w og dobbler helt ned til 1 ohm der den er målt 4,2kw. :arrow: Stereophile: Parasound Halo JC 1 monoblock power amplifier

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    JC1 er i en anne liga enn A21 og A23. Den er oppgitt til 400w fra produsent, men er målt av Stereophile til nesten 600w og dobbler helt ned til 1 ohm der den er målt 4,2kw. :arrow: Stereophile: Parasound Halo JC 1 monoblock power amplifier
    Jo, at den gjør det er helt sant det, men "trenger" man såpass mye til f.eks. RF-7 eller holder det med A modellene er spørsmålet.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser jeg jo at JC1 var solgt... da blir det nok ikke noe av det uansett :P

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan slå deg til ro med at dette holder, så gå for en A21. Ellers vil du gjerne etterhvert begynne å angre litt på at du ikke gikk for toppmodellen likevel.

Tror nok at a21 holder til RF7. Ville ikke kjøpt A23, den blir for svak (selv brokoblet). Men for all del, det koster jo penger også

Lykke til.

Kan til slutt nevne at JC1 krever en god pre for å levere det den er god for.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Hvis du kan slå deg til ro med at dette holder, så gå for en A21. Ellers vil du gjerne etterhvert begynne å angre litt på at du ikke gikk for toppmodellen likevel.

Tror nok at a21 holder til RF7. Ville ikke kjøpt A23, den blir for svak (selv brokoblet). Men for all del, det koster jo penger også

Lykke til.

Kan til slutt nevne at JC1 krever en god pre for å levere det den er god for.
    Takk for bra svar =) For lengesiden drømte jeg om 2stk A21 og 2stk A23 til min hjemme kino, og hvis det blir å beholde Klipsch så tror jeg dette holder en stund... men det er klart, JC1 er vel en saftigdrøm... men grunnet penger så blir det nok en drøm en stund til...

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra svar =) For lengesiden drømte jeg om 2stk A21 og 2stk A23 til min hjemme kino, og hvis det blir å beholde Klipsch så tror jeg dette holder en stund... men det er klart, JC1 er vel en saftigdrøm... men grunnet penger så blir det nok en drøm en stund til...
    Jeg har 2 stk A21 som jeg er veldig fornøyd med, men som deg er jeg alltid på søken etter å prøve noe nytt/anderledes, bare for å teste. Har vært inne på tanken på å selge mine a21, men tror jeg kommer til å angre. Har ikke råd til å både kjøpe noe nytt og ha a21 stående, så må nødvendigvis selge før jeg prøver noe annet. Skal ikke være enkelt denne hi-fi basillen

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 807'en koblet fra for å sendes på service. Har lånt meg en Pioneer VSX-1020 i mellomtiden, men den mangler desverre pre-out. Får derfor ikke kjørt Emotiva'en. Fatter ikke folk kan overleve med kun Reciever på store Klipsch'er. RF-7'ene mine har aldri vært så tamme. Selv ved deling på 80Hz, klarer ikke Pioneer'en å drive de. Huff, håper ikke servicetiden blir for lang på Onkyo'en min........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Da er 807'en koblet fra for å sendes på service. Har lånt meg en Pioneer VSX-1020 i mellomtiden, men den mangler desverre pre-out. Får derfor ikke kjørt Emotiva'en. Fatter ikke folk kan overleve med kun Reciever på store Klipsch'er. RF-7'ene mine har aldri vært så tamme. Selv ved deling på 80Hz, klarer ikke Pioneer'en å drive de. Huff, håper ikke servicetiden blir for lang på Onkyo'en min........
    Svært så mange som må sende onkyoene sine på service :-o
    Er det noe svakhet med 7`erne ?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Svært så mange som må sende onkyoene sine på service :-o
    Er det noe svakhet med 7`erne ?
    Hørt noe rykte om at mange av de har problemer med HDMI kortet eller noe sånn ja.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, er nok ikke det som er tingen her, digga parasound på Klipschene, men man vil jo alltid prøve noe nytt. Å hvis man har mulighet, så hvorfor ikke? Det som er litt av tingen nå er igrunn åssen 7er serien tar seg ut i an vanlig stue, det er stort å uten noe fin design :P Driver å bytter møbler å designet på "nye stuen". Da passer igrunn ikke 7er serien inn på noen måte. Men finner jeg ingenting som kan måle seg med dem så blir dem stående her. Å jeg trenger ikke selge disse for å ev. kjøpe noe nytt, og der ved har jeg en backup. Derfor jeg heller ikke gidder å kjøpe noe nytt, for da er det masse penger å tape.

Men har jo som dere vet Abe på vei(V3.0 og V4.0) så dette skal testes. Men har også lagt fram at jeg sikler på Parasound JC 1. Men ser disse leverer 400W i 8 Ohm, A21 gir 750W i 8Ohm om man brokobler dem. Og her vil begge forsterkerne gi nok strøm for f.eks. RF7. Er det da noen ide å velge JC 1 fremfor A21? A23 gir 400W i 8Ohm som også er et alternativ, men her har man ikke de samme strømreservene som i de to andre. Noen som vet noe om dette?

jc1 er en drøm av en effektforsterker,men A21 er ett stein sikkert valg på klipsch da, passer veldig bra spennende med abrahamsen, gleder meg til å lese hvaa du synes om det

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jc1 er en drøm av en effektforsterker,men A21 er ett stein sikkert valg på klipsch da, passer veldig bra spennende med abrahamsen, gleder meg til å lese hvaa du synes om det
    Er SÅ svak jeg.. kjøpte EC4.6 og en defekt AW120 idag... greit anlegg å ha på soverommet?

Side 424 av 1033 FørsteFørste ... 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 420 421 422 423 424 425 426 427 428 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 924 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •