Klipsch klubben - Side 422

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 422 av 1033 FørsteFørste ... 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 418 419 420 421 422 423 424 425 426 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 922 ... SisteSiste
Viser resultater 8,421 til 8,440 av 20659
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Godt tenkt. Få smilet tilbake.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlegg slettet av administrator.
    Det ble advart om moderering Qrt, du kunne gitt deg mens leken var god. Tråden heter Klipsch Klubben, og i lys av det, blir det umulig å forstå innleggene dine som annet en ren provokasjon.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en KLUBB-tråd så er meningen at man har en positiv tone. Andre spørsmål er selvsagt helt OK, men bør forfattes / initieres i separate tråd(er).

Kutyme på ulike fora er at "klubber" er uten kritikk. Dersom du (Qrt) er ny med slik kutyme så beklager jeg eventuelle skarpe toner...Dersom du kjenner til dette så er det på sin plass med vennlig moderering.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens, vi er såpass fornøyde med våres Klipsch. Så isteden for å bruke tid på å besvare usaklige innlegg, synes jeg vi skal sette oss i sweetspot å lytte

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som benytter Abrahamsen på Klipsch her?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God stemning her i Klipsch-tråden ser jeg.....

Trodde vel at Abrahamsen ville vært et mer aktuelt matchingsalternativ, Tiger, da de høyttalerne ikke akkurat kler lystklingende elektronikk.....?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    (Qrt: Jeg ser du poster, men gidder ikke svar deg og håper alle andre også tier deg ihjel i denne tråden)

OT: Er det bare jeg som benytter Abrahamsen på Klipsch her?
    Jeg bruker ikke enda, men det er bestillt Hva bruker du for noe?

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    God stemning her i Klipsch-tråden ser jeg.....

Trodde vel at Abrahamsen ville vært et mer aktuelt matchingsalternativ, Tiger, da de høyttalerne ikke akkurat kler lystklingende elektronikk.....?
    Grunnen til det ikke blir brukt mer tror jeg er prisen, men ser også at brukt prisen holder seg oppe på Abrahamsen, de fleste kjøper brukt å da er Emotiva, Parasound osv et mer prisgunstig alternativ. Hvertfall sånn jeg ser på saken.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser egentlig etter et par V4.0, men i det siste er tilbudet tørket ut. Om det skyldes sesongen (sommer) eller at flere får øynene opp for Abrahamsen vites ikke. Men, jeg vil ha mer Abe. til mine Klipsch.

Kekka: Jeg ville også satset på 2 stk. brokoblede V4.0 via V3.0. "Problemet" er mangel på tilbud på begge disse. At du fikk tak i brukte til dine RF7 er godt for deg. Spent på hva du synes når du får koblet dem opp og testet ei drøy ukes tid.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser egentlig etter et par V4.0, men i det siste er tilbudet tørket ut. Om det skyldes sesongen (sommer) eller at flere får øynene opp for Abrahamsen vites ikke. Men, jeg vil ha mer Abe. til mine Klipsch.

Kekka: Jeg ville også satset på 2 stk. brokoblede V4.0 via V3.0. "Problemet" er mangel på tilbud på begge disse. At du fikk tak i brukte til dine RF7 er godt for deg. Spent på hva du synes når du får koblet dem opp og testet ei drøy ukes tid.
    Da kommer vi å "slåss" om alle V4.0 framover da :P jeg skal ha 4stk 8)

Nei, skal være litt mer sakelig her nå, jeg har lenge tenkt på Abrahamsen men det har aldri latt seg gjøres før nå, når jeg så fikk dette tilbudet så hadde ALLE som noengang har tenkt tanken på Abrahamsen slått til. Eneste som er litt surt er at jeg ikke vel om de er oppgraderte eller ikke... men det må jeg finne ut av.

Opsettet mitt vil da bli Yamaha RX-V2065, Abrahamsen V3.0, 4stk Abrahamsen V4.0, Abrahamsen V1.0. Så vurderer jeg å bytte ut min Magicdac med en Abrahamsen V6.0 for å gjøre dette komplett :P

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 stk. V4.0! WTF. Kan vi ikke dele litt på det. 8)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 stk. V4.0! WTF. Kan vi ikke dele litt på det. 8)
    Må jo ha en til hver i frontrekka åsså må bak kanalene få en på deling

Men sånn seriøst tror jeg dette kan bli gromt som fy! Men rett meg her om jeg har feil finner ikke klare spec. på dette Men den har effekt på 2x70W i 8 Ohm, så står det at effekten 4 dobbles v brokobling. For meg vil det da si at dem leverer 280W i 8Ohm. Er du enig i tankegangen min?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fasiten:

Sitat Opprinnelig postet av Abrahamsen
    The V4.0 delivers 2x70Watts in 8 Ohm and doubles the output in 4 ohm.
    In addition you can bridge the amplifier to achieve 4 times the output power in mono.
    Så; 70W x 4 = 280 i 8 ohm og 560 i 4 ohm. Men, dette blir vel akademiske betraktninger. Bottomline: Du har nok strøm til Klipsch og en lydsignatur som kler Klipsch.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fasiten:

Så; 70W x 4 = 280 i 8 ohm og 560 i 4 ohm. Men, dette blir vel akademiske betraktninger. Bottomline: Du har nok strøm til Klipsch og en lydsignatur som kler Klipsch.
    Ja, lydsignaturen håper jeg passer midt i blinken. Å med V3.0 så håper jeg å få et deilig musikksystem også.

Jo, men tenkte mer sånn "vite hva man mater med". Slapp jo min Parasound NC-5250 ut døren idag å den mater jo "250W x 5" å det har jo holdt i massevis.

Men det skal bli VELDIG morro å få inn litt Norskdesign i stuen

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka

Men sånn seriøst tror jeg dette kan bli gromt som fy! Men rett meg her om jeg har feil finner ikke klare spec. på dette Men den har effekt på 2x70W i 8 Ohm, så står det at effekten 4 dobbles v brokobling. For meg vil det da si at dem leverer 280W i 8Ohm. Er du enig i tankegangen min?
    Ikke for å virke kritisk, men har du hørt på dette før du kjøper Kekka?:-D Lett å bestemme seg at noe blir gromt på forhånd.
    De fleste jeg vet om som har hatt 4.0 syntes ikke disse er perverst sterke. (Tiger slet litt med kreftene på Dynaudio?). Og jeg betviler at disse leverer kontinuerlig 280W brokoblet i virkeligheten, samt at brokobling også har drawbacks. RF-7 har vanskelig impedanse og ved brokobling håndterer mange effekttrinn dette dårligere, du får ikke mer strøm bare økt spenning. I så måte kan det faktisk henda at en ikke brokoblet 4.0 har bedre kontroll enn en brokoblet en. Altså 1 stk til hver høyttaler i normal modus. Det er en tommelfingerregel i mange samenhenger at brokoblede trinn ikke bør utsettes for laster noe særlig under 4ohm. Etter det jeg vet dipper RF-7 langt ned på 2 tallet ved enkelte frekvenser?

Sier ikke at dette blir tilfelle, håper du blir maks fornøyd, men prøver kanskje å nyansere dine forvetninger noe? :-P

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Ikke for å virke kritisk, men har du hørt på dette før du kjøper Kekka?:-D Lett å bestemme seg at noe blir gromt på forhånd.
    De fleste jeg vet om som har hatt 4.0 syntes ikke disse er perverst sterke. (Tiger slet litt med kreftene på Dynaudio?). Og jeg betviler at disse leverer kontinuerlig 280W brokoblet i virkeligheten, samt at brokobling også har drawbacks. RF-7 har vanskelig impedanse og ved brokobling håndterer mange effekttrinn dette dårligere, du får ikke mer strøm bare økt spenning. I så måte kan det faktisk henda at en ikke brokoblet 4.0 har bedre kontroll enn en brokoblet en. Altså 1 stk til hver høyttaler i normal modus. Det er en tommelfingerregel i mange samenhenger at brokoblede trinn ikke bør utsettes for laster noe særlig under 4ohm. Etter det jeg vet dipper RF-7 langt ned på 2 tallet ved enkelte frekvenser?

Sier ikke at dette blir tilfelle, håper du blir maks fornøyd, men prøver kanskje å nyansere dine forvetninger noe? :-P
    Ser helt klart hva du mener her, og vet åssen ting funker i teorien. Og jeg har aldrig hørt dette på Klipsch, men på mye annet. Å jeg må si at det har imponert meg, kanskje også derfor jeg har litt høye forventninger til dem. Men neste helg vet jeg litt mer å passer det ikke så får jeg solgt det for hva jeg ga for det, de er jeg helt sikker på. Men håper jo da at dette skal gå veien. Hvis ikke så får jeg bruke litt av sparekontoen å kjøpe de Parasound JC 1 som ligger på sentralen sammen med de to A23 som jeg så her omdagen. DA skal elektroniken være på plass hvertfall Men håper for gudsskyld at Abrahamsen er godt nok

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja helt klart et trykt kjøp.

Men som sagt vær litt forsiktig. Å presse en amp i brokoblet modus kan rett og slett ta liv av forsterkeren. Du henter ut maks effekt ved en lang høyere impedanse. Går du under dette har ikke forsterkeren mer å ta av og da kan både ampen og høyttalerne ta kvelden.

Var inne på tanken om disse selv på RF-63 så blir spennende å høre hva du syntes.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opptrer gjerne som et sikkerhetsnett. RF-63 på "kun" V2.0 spiller (etter min musikksmak og volum) helt nydelig. Så, skulle du ha en diametralt annen smak og dumpe V4.0 ... I´m here to catch.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka

håper dette funker for deg kekka hvis ikke er jo jc1 god å ha sjekk også ut Ml9

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    I så måte kan det faktisk henda at en ikke brokoblet 4.0 har bedre kontroll enn en brokoblet en. Altså 1 stk til hver høyttaler i normal modus. Det er en tommelfingerregel i mange samenhenger at brokoblede trinn ikke bør utsettes for laster noe særlig under 4ohm. Etter det jeg vet dipper RF-7 langt ned på 2 tallet ved enkelte frekvenser?
    Dette er vel en av grunnene Abrahamsen har oppgradert de nye, og kan oppgradere de gamle for en "rimelig" penge. Synes personlig ikke V4.0 er dyr i forhold til andre. Tester tilsier også det.

Tiger: hva har du hatt tidligere som du kan sammenligne V2.0 med? Sitter med en avtalt pris fra Abe og klø meg i hue.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som benytter Abrahamsen på Klipsch her?
    Uten å mene noe negativt med Abrahamsen, som burde være bra på Klipsch, så sammenlignet vi et Abrahamsen sett med forsterker og Cd spiller, mot Pioneer sin G-clef serie. Samme høyttalere ble bruk, og to brente cdèr av samme slag ble satt på samtidig. Så byttet vi mellom de to og i dette tilfellet låt Pioneer mye mere engansjerende og friskere. Abrahamsen låt veldig nøytralt, det skal den ha, men også veldig kjedelig. Og til dobbel pris av Pioneer, burde det vært motsatt. Kan ha vært høyttalerene som ikke passet sammen med Abrahamsen, uten at jeg husker nøyaktig hva det var.
    Dette inntrykket jeg fikk da, har gjort at jeg aldri har vurdert Abrahamsen komponenter desverre...

Side 422 av 1033 FørsteFørste ... 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 418 419 420 421 422 423 424 425 426 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 922 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •