Klipsch klubben - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 42 av 1034 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 542 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takk takk

Står ca 40Cm fra bakvegg og har bare sidevegg på den ene siden og avstanden til den veggen er ca 70cm. Ikke enkelt å plassere i en ikke alt for stor leilighet :P

Har bare testet på pcen foreløpig og vet jo at det ikke er det aller beste
    Man merket det utrolig godt om mp3 filene er av litt dårlig kvalitet:P
    men synes jeg merker forskjell på lyden allerede jeg.. kanskje bare innbilling

Ja har hørt di trenger en del innspilling så får vente etterhvert :P får vel spille litt hele helgen

Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Gratulerer med nye høgtalere Hvor langt er de fra bakvegg og sidevegg da? Hvilken kilde bruker du når du hører på musikk? Tenker da på cd spiller, pc o.s.v. Har jo mye å si det også RF63 har sikkert heller ikke noe i mot mer effekt og ikke minst en mer strømsterk effektforsterker viss du vurderer det senere:wink: Har jo hørt att RF63 trenger MYE innspilling så det kommer seg helt sikker etter litt innspilling Merker sikkert forskjell allerede de første ukene viss du spiller døgnet rundt:wink:

Edit: Har RF82 nå, men blir snart en stolt eier av RF63 eg også:-) Gleder meg:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kripet
    takk takk

Står ca 40Cm fra bakvegg og har bare sidevegg på den ene siden og avstanden til den veggen er ca 70cm. Ikke enkelt å plassere i en ikke alt for stor leilighet :P

Har bare testet på pcen foreløpig og vet jo at det ikke er det aller beste
    Man merket det utrolig godt om mp3 filene er av litt dårlig kvalitet:P
    men synes jeg merker forskjell på lyden allerede jeg.. kanskje bare innbilling

Ja har hørt di trenger en del innspilling så får vente etterhvert :P får vel spille litt hele helgen

Har du cd spiller og spiller av originale cd plater kommer du virkelig til å høre STOR forskjell i forhold til mp3 filer fra pc'n Du kann selvfølgelig bruke en blu-ray spiller eller dvd spiller også. Det vil også bli mye bedre enn mp3 filer fra pc'n

Lykke til med innspillingen Det er jo bare gøy å høre att det blir bedre og bedre

Edit: Har hørt att de trenger alt fra 200 til 1000 timer så det blir uansett bedre og bedre litt etter litt og det er jo som sagt bare gøy:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du cd spiller og spiller av originale cd plater kommer du virkelig til å høre STOR forskjell i forhold til mp3 filer fra pc'n Du kann selvfølgelig bruke en blu-ray spiller eller dvd spiller også. Det vil også bli mye bedre enn mp3 filer fra pc'n

Lykke til med innspillingen Det er jo bare gøy å høre att det blir bedre og bedre

Edit: Har hørt att de trenger alt fra 200 til 1000 timer så det blir uansett bedre og bedre litt etter litt og det er jo som sagt bare gøy:-)

hehe ja skulle brukt blu ray spilleren min men den er desverre til reperasjon :???:

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjører fra PC'en, anbefaler jeg deg å enten invistere i ett bra lydkort, eller ihvertfall kjøre lyden digitalt (optisk eller coax) fra PC til Yamahaen, slik at den tar seg av da converteringen av lyden. Prøv også litt FLAC sanger istedet for MP3, så vil du nok merke god forskjell der også.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja skulle brukt blu ray spilleren min men den er desverre til reperasjon :???:

Da kann du bare glede deg til du får den igjenn fra reperasjon

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører optisk til yamahaen har ett ok lydkort og mp3 god kvalitet er ikke så dårlig, men filer med lav bitrate høres helt grusomt ut

Ja gleder meg til den kommer tilbake får vist helt ny spiller..

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åå elsker rf 82 nå er di endlig inspilte =) spiller sykt bra . hejlper med mye kraft .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører optisk til yamahaen har ett ok lydkort og mp3 god kvalitet er ikke så dårlig, men filer med lav bitrate høres helt grusomt ut

Ja det hjelper jo selvfølgelig med ett bra lydkort Og mp3 filer varierer jo som du sier veldig i kvalitet ja. Mp3 filer av rimelig bra kvalitet går jo greit så eg tviler ikke på att det er så bra som det kann bli med mp3 filer fra pc'n din Men du kann uansett glede deg til du får igjenn spilleren og kann bruke den siden eg tror att du da vil få ett skikkelig løft når det gjelder lydkvalitet med cd avspilling Det er jo veldig bra att du får en helt ny spiller da Er jo alltid gøy å høre cd'r på nytt med nye høgtalere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har ikke Yamaha en slik modus eller noe som skall forbedre lyden på mp3 filer o.s.v? Eg har jo ikke bruk for det siden eg ikke bruker pc til avspilling av musikk, men tenker att det kansje er en god løsning når du bruker pc'n som kilde. Du kann jo prøve og høre om det blir bedre da:wink: Når du bruker spilleren er det vel bare å bruke pure direct eller andre valg alt etter smak og behag

Dette er bare ett tips fra meg Mulig du vet om denne funksjonen fra før også

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    åå elsker rf 82 nå er di endlig inspilte =) spiller sykt bra . hejlper med mye kraft .
    Ja RF82 er veldig bra høgtalere Du kann jo lese her hvordan RF82 spiller med 2x130 watt Kann tenke meg att du kommer til å smile fra øre til øre når du leser dette selv om en aldri skall kjøpe høgtalere bare ut fra en test som dette. En bør selvfølgelig prøve høgtalerne hjemme med sitt oppsett i sitt rom, men litt artig lesning alikevel:

Rotel Rotel og Klipsch - Tester - Lyd og Bilde

Er jo selvfølgelig forskjellige meninger om hva som er den beste match sammen med Klipsch høgtalerne i sitt rom med sitt oppsett av komponenter o.s.v siden vi ikke alle har lik smak:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Yamaha en slik modus eller noe som skall forbedre lyden på mp3 filer o.s.v? Eg har jo ikke bruk for det siden eg ikke bruker pc til avspilling av musikk, men tenker att det kansje er en god løsning når du bruker pc'n som kilde. Du kann jo prøve og høre om det blir bedre da:wink: Når du bruker spilleren er det vel bare å bruke pure direct eller andre valg alt etter smak og behag

Dette er bare ett tips fra meg Mulig du vet om denne funksjonen fra før også
    Kun lest om den :P Men kanskje man må prøve det.. Regner med du tenkte på den compressed music enhancer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun lest om den :P Men kanskje man må prøve det.. Regner med du tenkte på den compressed music enhancer

Ja det er den eg tenker på. Har V1900 selv og det er derfor eg har hørt om den:wink: Det koster jo ikke noe å prøve Blir det bedre er jo det bra, men viss ikke det funker som du ønsker er det jo bare å ha det slik som du har det nå Lykke til

Edit: Eg har som sagt ikke prøvd dette siden eg bruker kunn cd spiller og lp spiller til musikk så eg kann ikke uttale meg om det er en bra løsning. Har hørt att noen synes det blir bedre, men sikkert en del som ikke synes det er så bra også. Men dette blir jo en smaksak:-) Er jo verd å prøve siden du har muligheten:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er den eg tenker på. Har V1900 selv og det er derfor eg har hørt om den:wink: Det koster jo ikke noe å prøve Blir det bedre er jo det bra, men viss ikke det funker som du ønsker er det jo bare å ha det slik som du har det nå Lykke til

Edit: Eg har som sagt ikke prøvd dette siden eg bruker kunn cd spiller og lp spiller til musikk så eg kann ikke uttale meg om det er en bra løsning. Har hørt att noen synes det blir bedre, men sikkert en del som ikke synes det er så bra også. Men dette blir jo en smaksak:-) Er jo verd å prøve siden du har muligheten:-)

Ja nå mangler jeg bare senter og bak så jeg får testet orntli soround når bluray spillern kommer tilbake :P spare spare:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå mangler jeg bare senter og bak så jeg får testet orntli soround når bluray spillern kommer tilbake :P spare spare:roll:
    Ja, men det er fint å ha noe å se frem til også da. Du har i allefall ett VELDIG godt utgangspunkt med RF63 og V3900. Har du tenkt på hvilken senter og suroundhøgtalere du skall spare til eller ønsker du å vente til RF63 er innspelt før du tenker på det? Eg må spare til ny senter selv og tenkte litt på RC64, men har funnet ut att det blir for dyrt for meg desverre:???: Når eg har fått RF63 høgtalerne må eg spare til ny senter som sagt og har da tenkt på RC62 som ligger i en prisklasse som passer meg bedre Vet att senteren er VELDIG viktig på film, men eg tror RC62 er bra nokk til meg RC62 er jo en veldig bra senter da. Spiller jo for det meste musikk. Og eg spiller alltid musikk i stereo. Det er det eg liker best Da blir RC64 for dyrt med tanke på mitt bruk i allefall

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg må spare til ny senter selv og tenkte litt på RC64, men har funnet ut att det blir for dyrt for meg desverre:???: Når eg har fått RF63 høgtalerne må eg spare til ny senter som sagt og har da tenkt på RC62 som ligger i en prisklasse som passer meg bedre Vet att senteren er VELDIG viktig på film, men eg tror RC62 er bra nokk til meg RC62 er jo en veldig bra senter da. Spiller jo for det meste musikk. Og eg spiller alltid musikk i stereo. Det er det eg liker best Da blir RC64 for dyrt med tanke på mitt bruk i allefall
    Sikker på det? Er jo bare å bruke litt lengre tid på å spare så har du jo en kongesenter etter hvert! Tro meg, den er verd prisen!

Jeg hadde mine RF-63 i litt over et år før jeg fikk råd til min senter... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja vurderer sterkt rc64 problemet mitt med feks rc62 er å finne en plassering av den :P RC64 tror jeg passer fint under tven min

Den koster litt men er jo som sagt bare å spare litt ekstra tror det kan være værdt det

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja vurderer sterkt rc64 problemet mitt med feks rc62 er å finne en plassering av den :P RC64 tror jeg passer fint under tven min

Den koster litt men er jo som sagt bare å spare litt ekstra tror det kan være værdt det
    Det er ikke noe å tro engang, det er garantert verdt det!

Det lønner seg som regel å ha matchende fronter og senterhøyttaler, så kan man omså kompromisse med bakhøyttalere alt etter om man ikke har råd eller plass til de største/beste...

Man må jo tross alt huske på at senterhøyttaleren som regel spiller av 70% av filmlyden!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dere har nokk helt rett selvfølgelig. Er jo ikke tvil om at RC64 er en bedre match og en mer "riktig" senter til RF63 siden diskant og bass/mellomtone elementene er helt like som i RF63:-D RC62 har jo ikke samme diskant og samme bass/mellomtone element som står i RF63 heller. Får vel bare spare ca dobbelt så lenge da:-? Dere har nokk rett i att det er verd å vente litt lenger og heller få en bedre senter:-D Kommer sikkert ikke til å angre på det nei:-D Uff, skulle helst hatt den i går Har tatt frem meterstokken og får faktisk akkurat plass til den også:-D he he...

Edit: Senteren er jo i bruk når eg ser på tv også så den blir nokk brukt en del ja. Og er jo klar over att over 60% av lyden kommer fra senter og att den betyr VELDIG mye:-) Det er bare eg som er så utålmodig:-) Men som eg har skrevet tidligere er det jo gøy å ha noe å se frem til også selv om det blir lenge å vente for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt Klipsch Medlem

Melder meg inn i Klipsch klubben! :-D

Har nå kjøpt Klipsch RF-82 fra Komplett. De har satt ned prisen med 2000,- til 7598,-
    Kjøpte også en OCZ SSD Vertex Series 60GB i samme slengen som skal testes i HTPCen min. Tror det blir bra når jeg slipper knatring fra harddisker.

Klipsch HT skal parres med Technics SU-VX500 (2x50W RMS @8ohm). Kommer til å være redd for volumknappen til eg skaffer meg en kraftigere Forsterker. Vil jo ikke skade høyttalerene. :?

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får vell melde meg inn her jeg også da jeg har skaffet meg ett par Klipsch-RF7 idag. Som amp jeg bruker nå er en CV 0.8 amp med NAD 162 som forforsterker og Nordost kabler. Grunnen til jeg bruker 0.8 ampen er at den ene midgarden 6.1 min er på rep. Men jeg er uttolig overrasket hvor bra det spiller. Jeg prøvde å bruke HK avr 255 som forforsterker man da var all bassen borte og syns det låt uttrolig tynt. Men når jeg bruker Nad C162 som forforsterker så spiller det akkuratt sånn jeg vil skal spille med god bass og deilig diskant. Men det blir spennende å prøve Midgard 6.1 når jeg får den tilbake fra rep. Jeg trodde ikke Klipsch skulle spille så rått med den gode bassen så jeg er uttolig glad jeg valgte dem.

Side 42 av 1034 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 542 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •