Klipsch klubben - Side 413

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 413 av 1034 FørsteFørste ... 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 409 410 411 412 413 414 415 416 417 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 913 ... SisteSiste
Viser resultater 8,241 til 8,260 av 20677
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    oki, noen spessiell måter du beregnet deg frem til hvor du skulle ha de , eller
    har du bare prøvd deg litt frem?
    Jeg satte platene stående langs begge sideveggene med litt avstand mellom.
    Flyttet frem og tilbake flere ganger. Platene ble til slutt montert ca 50 cm over gulvet. 70 cm fra fronten på høyttalerne.
    Platene er stående, 3 på rad, 10cm mellom hver plate i lengderetningen.
    De er også montert med 50mm luftspalte til veggen.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    . Har nå bestilt rf 7 mkII.
    Har importøren fått de inn eller får du de via amerikabåten? Jeg merker at jeg er klar for å teste RF7 II i heimen snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Jeg satte platene stående langs begge sideveggene med litt avstand mellom.
    Flyttet frem og tilbake flere ganger. Platene ble til slutt montert ca 50 cm over gulvet. 70 cm fra fronten på høyttalerne.
    Platene er stående, 3 på rad, 10cm mellom hver plate i lengderetningen.
    De er også montert med 50mm luftspalte til veggen.

oki, takker så mye:-D

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ringt endel forhandlere om effekt til mine RF63. Får så nøytrale svar som det overhodet går an å gi:
    "kan ikke si den er kald, men ikke varm i lydbildet heller", "på våre nøytrale høyttalere virker den nøytral", "har ikke sett noen målinger så noen uttalelse kan jeg ikke gi", etc.
    Kjedelig!!! Virker som om ingen vil "rakke ned" på konkurrentene. Har forhandlerne 2 - 3 forskjellige merker er det ennå verre at de sier de ikke synes den ene er ditt og den andre er datt. Og nå snakker vi såkalte respekterte forhandlere.
    Så noen løsning kommer ikke derfra iallefall.
    ...the hunt goes on, and on, and on, and...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,384
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har snakket litt med han om det, han mente jeg kanskje ikke ville trenge noe
    demping fordi refleksjonspunktet ville være bak meg
    Hornet er ganske så retningsbestemt, og du får derfor mindre førsterefleksjoner med Klipsch enn med andre ht.

Jeg har fjernet mine plater på siden av Heresy uten å høre forskjell, så hos meg er det nå bare front og bakvegg som er dempet.

Så du må nesten bare prøve deg frem. Men det er ikke tvil om at demping av et rom er viktig. Forskjellen er veldig stor. Mange sier det er viktig å dempe taket også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Hornet er ganske så retningsbestemt, og du får derfor mindre førsterefleksjoner med Klipsch enn med andre ht.

Jeg har fjernet mine plater på siden av Heresy uten å høre forskjell, så hos meg er det nå bare front og bakvegg som er dempet.

Så du må nesten bare prøve deg frem. Men det er ikke tvil om at demping av et rom er viktig. Forskjellen er veldig stor. Mange sier det er viktig å dempe taket også.
    :evil:

får gjøre det, får en pakke senere denne uken, det med taket har jeg tenkt på
    vurderer å lage rammer og plassere opp 2 stk plater

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rs-52

Er det ingen som har sine RS-52 på gulvstående stativer. Jeg har lett og lett, men finner ingen som passer til emnet... Inge ideér eller forslag?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Er det ingen som har sine RS-52 på gulvstående stativer. Jeg har lett og lett, men finner ingen som passer til emnet... Inge ideér eller forslag?
    Var det ikke slik at du kunne ha de på bakvegg?
    Jeg ville bare hengt dem på veggen altså, mye billigere, og det blir sikkert tilnærmet like bra.
    Romkorreksjon på receiveren tar seg av avstander osv.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Var det ikke slik at du kunne ha de på bakvegg?
    Jeg ville bare hengt dem på veggen altså, mye billigere, og det blir sikkert tilnærmet like bra.
    Romkorreksjon på receiveren tar seg av avstander osv.
    Sakens kjerne er at det er lite muligheter med reciever, da det er en H/K AVR-7500. Uansett finere å få de på siden av lyttetsilling

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Har importøren fått de inn eller får du de via amerikabåten? Jeg merker at jeg er klar for å teste RF7 II i heimen snart.
    Har bestilt via Norge,så jeg må pent vente til de kommer til landet

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DIY men det er du kanskje ikke så hissig på?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY men det er du kanskje ikke så hissig på?
    Nei, jeg er ikke noen flink håndtverker, dessuten er jeg meget lat når det kommer til den biten. Tror heller ikke det kommer til å bli særlig fint, men hvis det er kjempe-enkelt og noen har tegninger/materialbeskrivelse, så kan det la seg gjøre. Aller greiest hadde det vært med ett ferdig produkt, gjerne brukt da.

https://www.abbo.no/abbo/default.asp...11B+%284190%29

noe lignende, bare litt kraftigere konstruksjon ser jeg for meg

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett finere å få de på siden av lyttetsilling
    Finere ja, men hva med lyden da? :P
    Har du prøvd å hatt de på bakvegg?
    Jeg synes du gjør det litt vanskelig med at du MÅ ha de på siden, og at du da må ha stativer, som koster penger.
    Å henge de på veggen er gratis

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finere ja, men hva med lyden da? :P
    Har du prøvd å hatt de på bakvegg?
    Jeg synes du gjør det litt vanskelig med at du MÅ ha de på siden, og at du da må ha stativer, som koster penger.
    Å henge de på veggen er gratis
    Joda, jooo. Det er også litt trist å henge de på vegg. Det er ikke store rommet, og generelt en dårlig romløsning. Har nettopp flyttet inn på liten leilighet grunnet skolegang. Da er det to store vindu bak sittestilling og åpenrommet mellom bak-høyttalere blir for store. Hvis ikke må de henges rett oppunder taket. Passende høyde vil være mellom 1,00-1,40m tenker jeg. Det som er krise er at hvis jeg henger de på hver side av vinduene, vil ikke jeg være i sentrum i forhold til fronter og bak-høyttalere. Litt vanskelig problemstilling, skulle nesten ha lagt ut litt bilder.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jooo. Det er også litt trist å henge de på vegg. Det er ikke store rommet, og generelt en dårlig romløsning. Har nettopp flyttet inn på liten leilighet grunnet skolegang. Da er det to store vindu bak sittestilling og åpenrommet mellom bak-høyttalere blir for store. Hvis ikke må de henges rett oppunder taket. Passende høyde vil være mellom 1,00-1,40m tenker jeg. Det som er krise er at hvis jeg henger de på hver side av vinduene, vil ikke jeg være i sentrum i forhold til fronter og bak-høyttalere. Litt vanskelig problemstilling, skulle nesten ha lagt ut litt bilder.
    Jeg skjønner problemstillingen.
    Jeg kjenner ikke den receiveren din, og en slik problemstilling har ikke vært aktuelt for meg da jeg bare hatt receivere med romkorreksjonsmuligheter, enten automatiske, men ihvertfall manuelle.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner problemstillingen.
    Jeg kjenner ikke den receiveren din, og en slik problemstilling har ikke vært aktuelt for meg da jeg bare hatt receivere med romkorreksjonsmuligheter, enten automatiske, men ihvertfall manuelle.

Ja, du har ett poeng der, men det er vel mest gunstig å ha surround høyttalere på siden. Jeg kan vel gi det ett forsøk, men ønskesituasjonen er høyttaler stativer, slik at jeg får korrekt surround.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sette avstand og volum manuelt for hver enkelt kanal?
    Da er det ikke såååå nøye om du har forskjellig avstand til bakhøyttalerne.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har ett poeng der, men det er vel mest gunstig å ha surround høyttalere på siden. Jeg kan vel gi det ett forsøk, men ønskesituasjonen er høyttaler stativer, slik at jeg får korrekt surround.
    RS-52 har 180 graders spredning, så de er svært fleksible hva gjelder plassering.
    Jeg tror det funker gull å ha de på bakveggen. Gjør i hvertfall et forsøk!

Som denonbuster sier, kan jeg ikke forstå annet en at receiveren din har funksjonalitet for å kunne stille avstand og volum for hver kanal manuelt.
    Da kan du plotte inn avstanden til hver høyttaler selv, og så eventuelt, kjøre pink noise på hver av høyttalerene og enten måle med en SPL(lydtrykksmåler) eller ta det på øret, hvor høyt volum du skal sette på hver kanal. Målet ditt er å få samme desibel(volum) fra hver høyttaler når du sitter i sweetspot.

Lykke til

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RS-52 har 180 graders spredning, så de er svært fleksible hva gjelder plassering.
    Jeg tror det funker gull å ha de på bakveggen. Gjør i hvertfall et forsøk!

Som denonbuster sier, kan jeg ikke forstå annet en at receiveren din har funksjonalitet for å kunne stille avstand og volum for hver kanal manuelt.
    Da kan du plotte inn avstanden til hver høyttaler selv, og så eventuelt, kjøre pink noise på hver av høyttalerene og enten måle med en SPL(lydtrykksmåler) eller ta det på øret, hvor høyt volum du skal sette på hver kanal. Målet ditt er å få samme desibel(volum) fra hver høyttaler når du sitter i sweetspot.

Lykke til
    Dette er nok helt riktig, men hadde fortsatt vært morsomt hvis det hadde vært ett stativ som passer formålet. Hvis det dukker opp noe, så vil jeg gjerne høre om stativene Enn så lenge skal jeg henge de opp da

Takk for gode tips! "som vanlig"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter en lang samtale med christian hos audiocompaniet idag kan jeg ikke si noe annet enn at den nye serien antageligvis ikke beveger seg langt unna nåværende serien og dette er jo gode nyheter, hvis alt bare har blitt noe forbedret/tweaket

Side 413 av 1034 FørsteFørste ... 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 409 410 411 412 413 414 415 416 417 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 913 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •