Klipsch klubben - Side 412

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 412 av 1033 FørsteFørste ... 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 408 409 410 411 412 413 414 415 416 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 912 ... SisteSiste
Viser resultater 8,221 til 8,240 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    folk er forskjellig vettu. forskjellige preferanser og forskjellige ønsker. Godt vi har mange forskjellige Klipsch serier og forsterker valg..

ja dette er vel en av styrkene , det at man kan bruke masse forskjellig på klipsch alt fra latterlig biliig til veldig dyrt og transe/klasse a/ rør og man får god lyd, hva som hver enkelt synes er best kommer an på preferanser og hva man eventuellt har testet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for de av dere som eventuellt er ute etter en rørpre med cinema loop , så står det en på hfs nå, en cary pre som er 7 mnd gammel, nypris vel er 30k, selges for 11k, mener det er noen som har skrevet at de har kikket etter en slk her nne på klipsch tråden

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    selv hørt palladium og etter min mening så viskes det som kjennetegner klipsch mer ut
    Det er vel ikke akkurat et pluss at en høyttaler blir gjenkjent på lyden?
    Hele idèen med en høyttaler, er jo å gjengi lyden av et produsert opptak, så nøytralt og riktig som mulig, uten å "farge" eller endre på det.
    At Palladium har i dine ører "mistet" denne egenskapen, er jo da egentlig bare positivt og på vei mot så riktig det lar seg gjøre. Kan jo ha noe med at de nye elementene til Klipsch er de som produserer minst støy for øyeblikket.
    Men smaken er jo som baken
    Kunne godt tenkt meg å prøve ut div forsterkere på mine P37, så hvis folk har erfart gode opplevelser, tar jeg imot alle innspill... :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vell helt feil og si at Heritage er sååå mye bedre en RF serien. Smaken er som baken. Jeg har prøvd begge seriene,lascala er en kjempe bra høyttaler,men den er ikke for værmansen,rf 63 er den jeg likte best. Har nå bestilt rf 7 mkII.
    Noen liker rør andre ikke,hybrid synes jeg er kult på rf. Klipsch er jo en høyttaler vi alle liker her inne . Blir også litt lei av og lese innleggene om hvor mye bedre heritage er kontra rf

O

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet av forhandlere av Parasound i statene? For å sammenligne pris med emotiva

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound NC 2100 pre og Parasound NC 2125 effekt vil vel funke bra på mine RF-52, men vil det holde mål om jeg oppgraderer til RF-63 også ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Blir vell helt feil og si at Heritage er sååå mye bedre en RF serien. Smaken er som baken. Jeg har prøvd begge seriene,lascala er en kjempe bra høyttaler,men den er ikke for værmansen,rf 63 er den jeg likte best. Har nå bestilt rf 7 mkII.
    Noen liker rør andre ikke,hybrid synes jeg er kult på rf. Klipsch er jo en høyttaler vi alle liker her inne . Blir også litt lei av og lese innleggene om hvor mye bedre heritage er kontra rf

O
    Alle her liker klipsch,har selv hatt RF7,RF3,RF5,RF35,Forte II og La Scala og min mening er at heritage serien er best,altså etter min smak og det må vel være lov og mene det akkurat som at du synes RF63 er den beste!!!
    Det jeg elsker ved Klipsch er at de spiller musikk,de er ikke hifi korrekte hva nå enn det betyr men det er det nærmeste du kommer en live konsert/orkester hjem i din egen stue.
    Så skal det sies at det kan være noe galt med mine ører også da jeg sjelden eller nesten aldrig har hørt transistor klasse a/b som har hvert bra i toppen men som du/dere sier smaken er som baken.
    Jeg elsker uansett det meste av det klipsch har produsert

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ikke all sugden passer like godt på klispch, tenker på a21 se utgaven bla, den billgere a21 ll derimot skal være god match

den du har kjøpt er jo en kjempeforsterker på la scalaene du har, Grattis med kjempekjøp Eddie , unson reasearch settet ditt var ett knallkjøp for den som fkk det

forøvrig kan man ikke sammenligne settet ditt med vanlig para og emo da det
    kostet veldig mye mer i utgangspunktet, jeg sammenligner ikke min mc med upa 1 ihvertfall , det ville vært en nedtur hvs det kunne gjøres emo gir forsatt utrolig mye for pengene, men klasse a er noe mange fler burde testet ut på klipsch, ulempen er varme og strømbruk
    Beklager selvølgelig er Emotiva et kjempekjøp til prisen,jeg startet jo den tråden hehe.Mener bare fortsatt at det er mange klipsch eiere som ser seg blinde på watt og det er en del av de som vil få skikkelig bakover sveis da det er mange klasse A/rør produkter der ute som spiller helt rått på klipsch både til rock`roll og film bruk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager selvølgelig er Emotiva et kjempekjøp til prisen,jeg startet jo den tråden hehe.Mener bare fortsatt at det er mange klipsch eiere som ser seg blinde på watt og det er en del av de som vil få skikkelig bakover sveis da det er mange klasse A/rør produkter der ute som spiller helt rått på klipsch både til rock`roll og film bruk

helt klart enig der jeg eddie, har nok mange årsaker dette, noen foretrekker jo
    transistor uansett men mange kunne nok fått seg ett hakeslepp med godt klasse A/rør oppsett, men som i transe verdenen så må man passe på med god matching, man kan ikke bare slenge på hva som helst av små rørforsterkere (/kina) og forvente knallgod lyd med stålkontroll opp i db himmelen
    selv brukte jeg de erfarne rørfolkene på hfs til hjelp av valg og matching før jeg brukte ørene til å velge mellom det jeg hadde sett meg ut
    rockn roll har aldri vært så ørevennlig som nå hjemme hos meg, råskapen er beholdt men lyden er bare helt annerledes, til film fikk jeg og litt hakeslipp med mcintoshen
    er nok litt slik at hfs er mer 2 kanals orientert, og dermed er rør og klasse A en større selvfølge enn her på avforumet hvor overvekten er hjemmekino orientert og man går for flerkanals utstyr
    men pose og sekk er en mulighet for de som vil

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle her liker klipsch,har selv hatt RF7,RF3,RF5,RF35,Forte II og La Scala og min mening er at heritage serien er best,altså etter min smak og det må vel være lov og mene det akkurat som at du synes RF63 er den beste!!!
    Det jeg elsker ved Klipsch er at de spiller musikk,de er ikke hifi korrekte hva nå enn det betyr men det er det nærmeste du kommer en live konsert/orkester hjem i din egen stue.
    Så skal det sies at det kan være noe galt med mine ører også da jeg sjelden eller nesten aldrig har hørt transistor klasse a/b som har hvert bra i toppen men som du/dere sier smaken er som baken.
    Jeg elsker uansett det meste av det klipsch har produsert

skjønner godt hva du mener, men det går igjen at du alltid skal si meningen din, og hva som er best - ingen protest ( etter din mening..) er ikke nødvendig å disse andre høytalere for å få frem hva du liker. Eddie liker heritage best, oppklart. trenger ikke å gjenta samme annenhver side av den grunn. og ikke når du må snakke negativt om Ref eller palladium i samme slengen.. :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Parasound NC 2100 pre og Parasound NC 2125 effekt vil vel funke bra på mine RF-52, men vil det holde mål om jeg oppgraderer til RF-63 også ?

min mening om det er at pre kan brukes men nc2125 vil ikke kunne forløse potensiale til rf63:neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Noen som vet av forhandlere av Parasound i statene? For å sammenligne pris med emotiva

bare å google i vei, du finner nok ut at det er mulig å finne halv pris i forhold til norske priser

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil spørre menigheten her om noe

jeg har bestillt rockwool akustikk plater for å dempe førsterefleksjoner , men jeg tror at plasseringen blir noe annerledes i og med hornkonstruksjonen, noen som har erfaring med dette ? hvordan man finner førsterefleksjoner med såpass retningsstyrte høytalere?
    alle innspill mottas med stor takknemmelighet

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har bestillt rockwool akustikk plater for å dempe førsterefleksjoner , men jeg tror at plasseringen blir noe annerledes i og med hornkonstruksjonen, noen som har erfaring med dette ? hvordan man finner førsterefleksjoner med såpass retningsstyrte høytalere?
    Tror Rognlien kan være en og forhøre seg med

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    skjønner godt hva du mener, men det går igjen at du alltid skal si meningen din, og hva som er best - ingen protest ( etter din mening..) er ikke nødvendig å disse andre høytalere for å få frem hva du liker. Eddie liker heritage best, oppklart. trenger ikke å gjenta samme annenhver side av den grunn. og ikke når du må snakke negativt om Ref eller palladium i samme slengen.. :P
    +1

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi er inne på temaet om forsterkere, og f.eks. Emotiva, så har jeg akkurat bestilt to XPA-1 monoblokker til å drive mine RF-63. Det skal bli spennende å teste ut 8)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har platene overraskende langt mot sweetspot. Nå har jeg riktignok 3 plater stående på hver side, men fortsatt: relativt langt fra høyttaleren.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Red Wine Audio Signature 70.2 på Klipsch?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Rognlien kan være en og forhøre seg med

har snakket litt med han om det, han mente jeg kanskje ikke ville trenge noe
    demping fordi refleksjonspunktet ville være bak meg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Jeg har platene overraskende langt mot sweetspot. Nå har jeg riktignok 3 plater stående på hver side, men fortsatt: relativt langt fra høyttaleren.
    oki, noen spessiell måter du beregnet deg frem til hvor du skulle ha de , eller
    har du bare prøvd deg litt frem?

Side 412 av 1033 FørsteFørste ... 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 408 409 410 411 412 413 414 415 416 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 912 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •