Klipsch klubben - Side 411

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 411 av 1033 FørsteFørste ... 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 407 408 409 410 411 412 413 414 415 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 911 ... SisteSiste
Viser resultater 8,201 til 8,220 av 20659
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eller, kanskje noe du egentlig ser etter: Oppsøk en blikkenslager / "rørbutikk" (VVS) og skaff deg (stål / plast) MAl dem etter own liking. Fyll røret nederst med sandblåsesand (for å få tyngdepunkt lavest mulig). "Mekk" en fot og heng RS-52 i en skrue som den er tenkt å henge øverst.

Velger du stålrør så klemmer du de øverste 30-40 cm flatt, så slipper RS-52 å vingle rundt stanga som en vimpel.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har drevet et par RF-63 med Emotiva XPA-1 monoblokker?
    Lurer på om jeg skal slå til om det skulle bli salg på emotiva.com nå som det er Emofest.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    supert, jeg har jo hatt en løselig avtale med de om ett slikt treff,men det blir vanskelig for meg pga gravid kone, så da kanskje du kan overta arrangeringen av dette treffet?
    Det går bra kommer med info når nye RF serien er kommet.

O

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det blir i så fall kreative. Heng dem i taket med fiskesnøre. Virtuel surround speakers får ny mening. Ser enkelte som faktisk har hengt surround ned fra tak i tynn snor og vinklet slik den høyttaleren i bjørk over er vinklet.
    Det ser ikke jeg for meg som noen trygg løsning. Kan se for meg selv komme vasende i grøftefylla og skal lage nattmat og se litt film :S
    Ja, her er alle påfunn velkomne. Var meget fornøyd når de hang på siden i hvertfall. Hvis det finnes noen gode, gjerne brukte stativer med passe høyde, så tar jeg imot forslag

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Lurer på om jeg skal slå til om det skulle bli salg på emotiva.com nå som det er Emofest.
    Vurdert dette selv men da på RF-7. Vil prøve 3stk XPA-1 og 2stk UPA-1 i mitt system, men synes det blir litt for dyrt akk. nå :P

Men tror man vil få mer ut av 3stk Halo A21 og en A23. Dette blir da omtrent den samme prisen hvis man kjøper brukt å har litt flax

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Eller, kanskje noe du egentlig ser etter: Oppsøk en blikkenslager / "rørbutikk" (VVS) og skaff deg (stål / plast) MAl dem etter own liking. Fyll røret nederst med sandblåsesand (for å få tyngdepunkt lavest mulig). "Mekk" en fot og heng RS-52 i en skrue som den er tenkt å henge øverst.

Velger du stålrør så klemmer du de øverste 30-40 cm flatt, så slipper RS-52 å vingle rundt stanga som en vimpel.
    Også en smart idé, men jeg er for lat til denslags DIY prosjekter nå. Ser svart på alle flatpakkene jeg har i møte i morgen. Men sånn er det å flytte ut fra mors trygge rede.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Vurdert dette selv men da på RF-7. Vil prøve 3stk XPA-1 og 2stk UPA-1 i mitt system, men synes det blir litt for dyrt akk. nå :P

Men tror man vil få mer ut av 3stk Halo A21 og en A23. Dette blir da omtrent den samme prisen hvis man kjøper brukt å har litt flax
    Søkte litt rundt XPA-1, og fant blandt annet Jorntoffe og Gpt33 har prøvd disse, men ikke på klipsch. Jeg tror XPA-1 kan få dynamikken i RF-63 til å blomstre.
    Frister veldig å bestille nå...8)

Parasound kan jeg teste en annen gang, hehe.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norstone - Finn

Hva med denne karen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86

vet det er en på forumet her fra k.berg som har den komboen,men har ikke snakket med han etter han fikk ht, i utgangspunktet tror jeg det blir en god kombo, har selv kjørt upa 1 på rf63 og det fungerte over all forventning og xpa 1 skal jo bare ha mer av alt
    hvis du skal vurdere andre ting vil jeg absolutt anbefale å kikke på en brukt rørforsterker eller en klasse a forsterker, f.eks MI9, eller Ayon eller Rogue

mange gode kjøp om dagen, gikk ett unison sett for 13500 på hfs igår, settet hadde kostet 70 veil for 3 år siden, det var en hybrid forforsterker og hybrid effektforsterker

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Det går bra kommer med info når nye RF serien er kommet.

O

Supert

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om Referance serien til Klipsch har kommet i versjon II. RF7 foreløpig toppmodell. Ingen nye sub ennå.

Men det virker som en relativt "lett" oppgradering. Nye føtter og finish, samt deksel. Det ble til det bedre, men hadde håpet på noe mer elegant.

Geir Arne

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Ser ut som om Referance serien til Klipsch har kommet i versjon II. RF7 foreløpig toppmodell. Ingen nye sub ennå.

Men det virker som en relativt "lett" oppgradering. Nye føtter og finish, samt deksel. Det ble til det bedre, men hadde håpet på noe mer elegant.

Geir Arne
    Du må gå mer i dybden før du kommenterer. Den er nok litt heftigere enn forrige modell, med oppgradert diskant som er mer lik Palladium serien. Selve høyttaleren veier mer, og skal ha ett litt annerledes lydbilde. Det er en oppgradert versjon av RF-7, en kanskje mye bedre musikkhøyttaler. Prisen kommer også til å være noe høyere enn før. Designmessig så holder den jo Klipsch gode gamle standard. Kan ikke si det har skjedd så mye med noen av høyttalerene i RF-serien de siste 10 årene når det gjelder design.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at det ha skjedd ting og tang på element fronten. Men så ikke radikalt ut ved første øyekast. Klipsch nevner heller ingenting om dette.

Men syntes likevel dette er mye av det samme som forrige serie, men riktignok tunet litt.

Hva er mer likt Palladium med denne diskanten? Syntes den er mer lik gamle RF enn Palladium i allefall.

Geir Arne

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Er klar over at det ha skjedd ting og tang på element fronten. Men så ikke radikalt ut ved første øyekast. Klipsch nevner heller ingenting om dette.

Men syntes likevel dette er mye av det samme som forrige serie, men riktignok tunet litt.

Hva er mer likt Palladium med denne diskanten? Syntes den er mer lik gamle RF enn Palladium i allefall.

Geir Arne
    Du har nok riktig der, bare noe jeg har lest på forumet. Men høyere vekt tyder i hvertfall på bedre kvalitet. Jeg kunne i hverfall ønsket meg en serie som var midt i mellom Reference og Palladium. Kanskje en Reference serie med mer Palladium look. Bare mitt syn på saken

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Du har nok riktig der, bare noe jeg har lest på forumet. Men høyere vekt tyder i hvertfall på bedre kvalitet. Jeg kunne i hverfall ønsket meg en serie som var midt i mellom Reference og Palladium. Kanskje en Reference serie med mer Palladium look. Bare mitt syn på saken
    tror den serien vi har nå vil være litt råere enn den nye. De sier at den er fintunet og vil låte mye finere og bedre i toppen, samt det har blitt gjort små kosmetiske endringer, alt dette tilsammen må ha gått på kompromiss for noe, og da tenker jeg dynamikken og bassen....:neutral:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Du må gå mer i dybden før du kommenterer. Den er nok litt heftigere enn forrige modell, med oppgradert diskant som er mer lik Palladium serien. Selve høyttaleren veier mer, og skal ha ett litt annerledes lydbilde. Det er en oppgradert versjon av RF-7, en kanskje mye bedre musikkhøyttaler. Prisen kommer også til å være noe høyere enn før. Designmessig så holder den jo Klipsch gode gamle standard. Kan ikke si det har skjedd så mye med noen av høyttalerene i RF-serien de siste 10 årene når det gjelder design.
    Etter min mening så låter Heritage seroen bedre enn RF serien tross at de er mye eldre enn RF og det som betyr noe etter min mening på den nye serien er dynamikk!!!selv hørt palladium og etter min mening så viskes det som kjennetegner klipsch mer ut

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    vet det er en på forumet her fra k.berg som har den komboen,men har ikke snakket med han etter han fikk ht, i utgangspunktet tror jeg det blir en god kombo, har selv kjørt upa 1 på rf63 og det fungerte over all forventning og xpa 1 skal jo bare ha mer av alt
    hvis du skal vurdere andre ting vil jeg absolutt anbefale å kikke på en brukt rørforsterker eller en klasse a forsterker, f.eks MI9, eller Ayon eller Rogue

mange gode kjøp om dagen, gikk ett unison sett for 13500 på hfs igår, settet hadde kostet 70 veil for 3 år siden, det var en hybrid forforsterker og hybrid effektforsterker
    Rart det er så mange her inne med transe på klipsch og ingen som har Sugden klasse A som går for å være den beste transistor forsterkeren til klipsch!!! Solgte mitt Unison sett til 13500.- og det kostet 70000.- for 2,5 år siden så her var det mange som kunne gjort et varp,dette settet spiser opp parasound og emotiva osv og fungerer utmerket bortsett fra litt for mye støy på la scala.
    Selv så har jeg endt opp med en Audionote Oto Se som skal være noe av det beste du kan fore klipsch med,spesielt de med høy følsomhet

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Rart det er så mange her inne med transe på klipsch og ingen som har Sugden klasse A som går for å være den beste transistor forsterkeren til klipsch!!! Solgte mitt Unison sett til 13500.- og det kostet 70000.- for 2,5 år siden så her var det mange som kunne gjort et varp,dette settet spiser opp parasound og emotiva osv og fungerer utmerket bortsett fra litt for mye støy på la scala.
    Selv så har jeg endt opp med en Audionote Oto Se som skal være noe av det beste du kan fore klipsch med,spesielt de med høy følsomhet

folk er forskjellig vettu. forskjellige preferanser og forskjellige ønsker. Godt vi har mange forskjellige Klipsch serier og forsterker valg..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke all sugden passer like godt på klispch, tenker på a21 se utgaven bla, den billgere a21 ll derimot skal være god match

den du har kjøpt er jo en kjempeforsterker på la scalaene du har, Grattis med kjempekjøp Eddie , unson reasearch settet ditt var ett knallkjøp for den som fkk det

forøvrig kan man ikke sammenligne settet ditt med vanlig para og emo da det
    kostet veldig mye mer i utgangspunktet, jeg sammenligner ikke min mc med upa 1 ihvertfall , det ville vært en nedtur hvs det kunne gjøres emo gir forsatt utrolig mye for pengene, men klasse a er noe mange fler burde testet ut på klipsch, ulempen er varme og strømbruk

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening så låter Heritage seroen bedre enn RF serien tross at de er mye eldre enn RF og det som betyr noe etter min mening på den nye serien er dynamikk!!!selv hørt palladium og etter min mening så viskes det som kjennetegner klipsch mer ut

tror du har fått frem poenget ditt nå, og tror alle har fått det med seg også, du skriver jo samme konklusjon hver 3 side her i klubben.. :P

Synes det er bra Klipsch fremdeles lager de gamle klassikerne - siden de fortsatt holder mål i stor stil, MEN- synes også at det er bra at de lager nye serier og høytalere, slik de har noe for en hver smak - så slipper alle å sitte på B&W høytalere..

selv synes jeg Lascala var kjempe morro og kunne godt tenkt meg de, samme med Palladium.

Det som kjennetegner Klipsch er akkurat det du får i en høytaler fra Klipsch, noen serier fokuserer på noe, men andre fokuserer litt mer på andre ting - likevel er Palladium så Klipsch'd du får det åkkersom.

Side 411 av 1033 FørsteFørste ... 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 407 408 409 410 411 412 413 414 415 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 911 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •