Klipsch klubben - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 41 av 1033 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 541 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tipper det er litt misforståelser ute å går Sub-Lock. De fleste mener transientvillighet når de snakker om dynamikk. Altså evnen til å gjenngi f.eks klasket på en cymbal eller skaprtromme. Dynamikk er mye mer enn det, men i akkurat dette tilfellet tror jeg dette holder.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Det er ørene dine som bestemer om hegel/klipsch er en god kombo!
    ikke andre

Ove

Viss du leser mine tidligere innlegg vil du fort finne ut att eg er HELT enig med deg:-D Eg prøvde selvfølgelig H200'n på mine RF82 i mitt rom og med mitt oppsett siden eg hadde den muligheten. Eg kjøpte min hegel H200 som var en demomodell og fikk med angreskjema også i tilfelle eg kom til å angre meg etter noen dager, men eg hørde ganske fort att dette var en kombo EG syntes var kanonbra i mitt rom og etter MINE ØRER. Overgangen fra en Rotel receiver med RB1070 som effekt til Hegel H200 var ENORM i mitt rom og etter min smak av lyd:-D Så JA det er alltid mine ører som avgjør til slutt om eg velger ett produkt eller ikke, men det skader heller ikke å høste litt erfaringer fra andre og lytte på sine venners oppsett for å få en liten pekepinn på om det kann være ett produkt som er verd å prøve Eg bruker alltid god tid før eg bestemmer meg for å prøve for eksempel en forsterker, høgtalere o.s.v. Å undersøke og studere ting grundig på forhond før en tar det med hjem og prøver hvordan det blir skader aldri og det gjør eg selvfølgelig hver gang eg skall oppgradere til noe nytt så sant eg har mulighet til å gjøre det Men som eg har skrevet selv flere ganger her på forumet så er det alltid forskjellig smak av lyd ute og går så en bør prøve det hjemme uansett for å høre om det blir ett lydresultat en liker selv siden ikke alle har lik smak som sagt og utforming, størrelse på rom, møblering og demping i hvert rom ofte gjør att det ikke blir den samme lyden i sitt rom som i butikk og andre stuer eller rom. Match av forsterker, høgtalere og andre komponenter betyr også selvfølgelig VELDIG mye som eg også har skrevet MANGE ganger før Dette har eg som sagt skrevet så mange ganger her på forumet att de fleste har vel fått med seg att eg alltid mener det beste er å prøve hjemme siden rom, smak og bla bla bla har VELDIG mye å si:-D He he... Men eg skall være erlig å si att eg ikke får prøvd RF63 i mitt rom før etter eg har kjøpt de, men de er i såfall lette å selge skulle det gå helt galt:wink: Men eg har selvfølgelig veldig stor tro på att det blir bra siden eg synes RF82 og H200'n i mitt rom og oppsett er lyd etter min smak Av og til blir det bare slik att en ikke får prøvd det hjemme og da er det jo opp til hver enkelt å vurdere hvor stor sjans en tar Eg tror faktisk ikke det er noen stor risiko for att eg blir skuffet av å oppgradere fra RF82 til RF63 i mitt rom som er godt dempet og med tanke på størrelse på rommet og match av H200 og RF82 som sagt passer meg og min smak av lyd perfekt:-D Med tanke på min smak av lyd har eg tro på att RF63 blir det rette valget for meg siden eg hører veldig mye på musikk også:-D Og som sagt viss eg skulle være så uheldig att eg tar feil er det jo bare å selge RF63 lett:-D

Dette innlegget er ikke ment som kritikk mot deg, men bare en forklaring til deg slik att du forstår att eg ikke bruker andre sine ører og smak til å avgøre mine valg:-D Kjøper jo ikke ett stereoanlegg fordi naboen skall like det når det er eg som skall bruke det og nyte lyden av det Håper du forstår hva eg mener:-D Forstår jo også att du bare ønsker å gi meg ett godt råd og det er jo fint, men eg følte for å forklare litt til deg i tilfelle du har misforstått hvordan eg velger ut komponenter o.s.v til meg selv:-D Men det du skrev er ett godt råd til alle som kansje kjøper noe bare fordi ett produkt får terningkast 6 i ett eller annet magasin:-D Att ett produkt får gode terningkast eller andre sier det er veldig bra i deres rom med deres forsterker, høgtalere o.s.v betyr ikke nødvendigvis att det er en bra kombo for hver enkelt siden ikke alle har lik smak og bla bla bla:-D

Håper du forstår det eg prøver å forklare, men er ikke så flink å forklare:-D

Edit: Beklager Ove:-) Tror eg misforstod innlegget ditt litt her:-) Du mente det sikkert som en hyggelig komentar til meg om att eg ikke skulle bry meg om andre som kansje ikke liker Hegel/Klipsch komboen. Viss det var det du mente så er svaret att eg ikke bryr meg om hva andre sier så lenge eg er fornøyd med lyden selv:-) Så det kann virke som det er eg som har misforstått deg og det beklager eg selvfølgelig:-) Ja ja...Alle kann vel misforstå av og til og eg håper du ikke blir fornermet fordi eg misforstod deg:-)

Edit 2: Fikk heller ikke med meg att det var deg Ove som er "wikstrøm". Koblet ikke helt hvem som skrev dette lille innlegget til meg. Det er ikke første gang eg ikke får med meg hvem som skriver innlegget heller så det kann eg skjerpe meg på:-) Du er jo en flittig bruker her i denne tråden og du er jo en av de som har vært snill og forklart meg litt om RF63 når eg har spurt om råd:-) Er jo selvfølgelig veldig takknemlig til alle som prøver å hjelpe når det er noe eg lurer på:-)

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamikk har vel noe med å gjengi svake og myke partier like bra som de sterke. For eksempel å gå fra uvær med torden etc til svak hviskring.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bingo!"!!!

Edit: Beklager Ove Tror eg misforstod innlegget ditt litt her Du mente det sikkert som en hyggelig komentar til meg om att eg ikke skulle bry meg om andre som kansje ikke liker Hegel/Klipsch komboen. Viss det var det du mente så er svaret att eg ikke bryr meg om hva andre sier så lenge eg er fornøyd med lyden selv Så det kann virke som det er eg som har misforstått deg og det beklager eg selvfølgelig Ja ja...Alle kann vel misforstå av og til og eg håper du ikke blir fornermet fordi eg misforstod deg

Ove

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der, der har vi allerede to motstående forklaringer..
    Kan noen som faktisk bruker ordet "dynamisk" om Klipschene utbrodere hva dem tenker på? For rent faktisk så er jo hva Kleivis sier som er dynamikk. Jeg tror ikke akkurat at B&W sine DM683 er dårligere på å gjengi lave lyder enn det Klipsch er.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Bingo!"!!!

Edit: Beklager Ove Tror eg misforstod innlegget ditt litt her Du mente det sikkert som en hyggelig komentar til meg om att eg ikke skulle bry meg om andre som kansje ikke liker Hegel/Klipsch komboen. Viss det var det du mente så er svaret att eg ikke bryr meg om hva andre sier så lenge eg er fornøyd med lyden selv Så det kann virke som det er eg som har misforstått deg og det beklager eg selvfølgelig Ja ja...Alle kann vel misforstå av og til og eg håper du ikke blir fornermet fordi eg misforstod deg

Ove
    Det var det eg forstod etter en stund ja:-D Som du ser i edit 2 i innlegget mitt fikk eg heller ikke med meg att det var du som skrev innlegget før etterpå så nå er det veldig som eg roter he he... Har jo fått mange gode svar fra deg når eg har lurt på noe Nå skall eg skjerpe meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Dynamikk har vel noe med å gjengi svake og myke partier like bra som de sterke. For eksempel å gå fra uvær med torden etc til svak hviskring.

Nja. Egentlig ikke. Dynamikk er et begrep som i seg selv strengt tatt ikke sier noe om kvalitet.

Det du beskriver er et bra dynamikkområde.

-Tim

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Jeg håper noen kan utdype litt her..
    Jeg er den heldige (og stolte) eier av Klipsch som det står i signaturen min, men jeg har ikke forstått hva folk mener når dem sier at høyttalerene er så dynamiske. Hva mener egentlig folk med dynamiske høyttalere? Det går igjen gang på gang at i prisklassen til f.eks. RF-82 finnes det bedre HT på musikk, "men Klipsch vinner klart på dynamikk", jeg skjønner rett og slett ikke hva dette betyr jeg, noen som vil hjelpe til?
    Står endel om dynamikk i denne tråden

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Står endel om dynamikk i denne tråden
    Tusen takk for link, jeg skal lese nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for link, jeg skal lese nå.
    Du kann tenke deg att du spiller i ett symfoni orkester og dere spiller ett parti i "piano" som betyr svagt eller "rolig" og så skall det kansje gå rett over i ett veldig dramatisk parti der det braker løst med full kraft med høytspillende fioliner, trommer, pauker o.s.v. Dette kann da oppleves som en veldig stor overgang fra lavt og "snilt" til kraftig og mer "dramatisk" som også kann oppleves som aggresivt og hardtslående alt etter hvilken musikk det er. Dette hører du ofte i klassisk musikk men selvfølgelig også i alle andre typer av musikksjangere. Det er jo forskjellige grader av dynamikk selvfølgelig og eg bare prøver å beskrive det på en måte som er lett å forstå:-) Klipsch er jo kjend for å spille med bra dynamikk og det er en av de egenskapene eg liker med Klipsch som gjør att du blir revet med i musikken og du får da den "gøy" faktoren som gjør att det aldri låter kjedelig

Dette er bare min erlige mening og en forklaring på hvordan en kann oppleve mye dynamikk i ett klassisk stykke som ett eksempel. Det er jo forskjellige grader av dynamikk selvfølgelig, men prøver bare å beskrive det på min måte Er selvfølgelig mange måter å beskrive dynamikk på, men det er slik eg prøver å forklare på lettest mulig måte:-D

Håper du forstår hva eg prøver å forklare her

Edit: Måtte legge til ett par ord og ett par hermetegn slik att det er lettere å forstå hve ag mener:-) Sikkert mange som kann forklare dette bedre enn meg, men prøver bare å forklare så godt eg kann:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny medlem :)

Nå er endelig jeg og medlem i Klipsch klubben:grin:

Hentet mine RF-63 idag og har nå koblet opp og kjørt autokorigering..

Men siden jeg bare har fronter så syns jeg det ble litt lite bass, noen som har satt opp slike på en yamaha forsterker(RX-V3900) så mottas tips med takk

Er selv rimelig fersk i stereo, mitt forrige anlegg var ett logitech sett :P

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobb litt med plassering, altså avstand til bak veggen og side veggene. At det kanskje kan virke som det er mindre bass enn i ett "Logitech anlegg" ved lave volumer skal du ikke se bort ifra, da man på Logitech settene som regel har bassen for høyt justert. Prøv med litt forskjellige musikk, og spill også litt opp i volum å se om du føler bassen blir bedre da.

Har også hatt erfaringer med at det av å til kan lønne seg å kjøre auto oppsettet ett par ganger før det liksom faller helt på plass.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskeli å plassere di veldig annerledes men får prøve litt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de nye? I såfall vil det gå litt tid før de spiller bass.

-Tim

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke tilfredstillende bass før etter 200+ timer og sikkert 3-4 romkorreksjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke tilfredstillende bass før etter 200+ timer og sikkert 3-4 romkorreksjoner.

Jeg fikk bass etter 4 måneder. :P

Og en del skikkelig brutalt bruk.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja di er helt nye nettopp tatt dem ut av esken

Ble litt bedre når jeg flyttet dem litt får bare vente å se hvordan det blir etterhvert får spille døgnet rundt :P

Sitat Opprinnelig postet av timc
    Er de nye? I såfall vil det gå litt tid før de spiller bass.

-Tim

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har ganske bra pris på RF 82 nå ser eg. 7495,-

Komplett.no - Klipsch RF82 Gulvhøyttaler

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kripet
    Ja di er helt nye nettopp tatt dem ut av esken

Ble litt bedre når jeg flyttet dem litt får bare vente å se hvordan det blir etterhvert får spille døgnet rundt :P

Gratulerer med nye høgtalere Hvor langt er de fra bakvegg og sidevegg da? Hvilken kilde bruker du når du hører på musikk? Tenker da på cd spiller, pc o.s.v. Har jo mye å si det også RF63 har sikkert heller ikke noe i mot mer effekt og en mer strømsterk effektforsterker viss du vurderer det senere:wink: Har jo hørt att RF63 trenger MYE innspilling så det kommer seg helt sikker etter litt innspilling Merker sikkert forskjell allerede de første ukene viss du spiller døgnet rundt:wink:

Edit: Har RF82 nå, men blir snart en stolt eier av RF63 eg også:-) Gleder meg:-)

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det bare å gi høyttalerene skikkelig juling så skal du se det løsner opp i bassen rimelig fort.

Brukte selv 3-4 timer før det løsnet (snakker ikke om komplett inspilling her).

Side 41 av 1033 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 541 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •