Klipsch klubben - Side 407

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 407 av 1034 FørsteFørste ... 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 403 404 405 406 407 408 409 410 411 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 907 ... SisteSiste
Viser resultater 8,121 til 8,140 av 20677
    Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ..

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

<3

Klipsch <3

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tydelig tegn på at den nye reference serien er elendig er vel at det skrives veldig få innlegg her inne på Klipsch klubben for en gangs skyld :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Et tydelig tegn på at den nye reference serien er elendig er vel at det skrives veldig få innlegg her inne på Klipsch klubben for en gangs skyld :twisted:
    Vil vel tro at en medvirkende årsak er at ingen har hatt muligheten til å høre dem ennå...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel de som har hørt dem sagt at hornene er kraftig forbedret og minner om Palladium i signaturen, og det er vel ikke akkurat elendig?!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Årets konklusjon

Det er ikke akkurat kommet så mye informasjon om den nye Reference serien, men det finnes litt info på klipsch sine hjemmesider

Her en generell informasjon:
    Klipsch Introduces Reference II Series Speakers

Her om RC-64-II, en jeg likte :
    RC-64 II Center Speaker - Overview

Her om RS-62-II :
    RS-62 II Surround Speaker - Overview

Å i det hele tatt nevne at de er elendige er bare stupid. Tror ikke Klipsch bygger høyttalere som er dårligere enn forrige generasjon. Hadde det være en ny serie, da hadde det vært lov til å være skeptisk. Reference Mark II er nok nummeret bedre enn den forrige generasjonen

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en tøffing

RS-41 II Surround Speaker - Overview

Må også legge til at Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo har litt left-overs av Klipsch Reference

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Palladium er en serie som ikke bare har tilhengere i klipsch menigheten, så det gjennstår å se hvordan den nye serien blir mottatt, personlig er jeg spent og håper skrittet er tatt fremover

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er helt klart er at DYNAMIKK som er kjennetegnet på Klipsch viskes mer og mer ut selv om RF7 fortsatt er ok der.Paul Klipsch sin lydfilofosofi går ihvertfall motsatt retning av Heritage serien som er Klipsch sin klart beste serie.Derfor tror jeg Klipsch folket fort kan få to forskjellige leire.
    Klipsch er for meg dynamikk og live følelsen,en høytaler som spiller musikk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Det som er helt klart er at DYNAMIKK som er kjennetegnet på Klipsch viskes mer og mer ut selv om RF7 fortsatt er ok der.Paul Klipsch sin lydfilofosofi går ihvertfall motsatt retning av Heritage serien som er Klipsch sin klart beste serie.Derfor tror jeg Klipsch folket fort kan få to forskjellige leire.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg heter Jonas og jeg er Klipschofil

Hei folkens!

Er helt ny på dette forumet. Har nylig fått øynene (Hadde lyst til å skrive ørene) opp for HIFI. Så nå har jeg kjøpt meg Klipsch!

RF-7 Front
    RC-64 Center
    RS-62 Surround

MEN!i har en litt eldre Onkyo TX-SR606. Har på følelsen at det blir litt tynt for disse høytalerene??.

Da er spørsmålet, Hva spiller bra med de klipsch høyttalerne jeg har?
    Tar imot forslag med stor takk! og hvordan fordeler jeg budsjettet?
    F.eks kjøper jeg en surroundreciver til 17 000,- eller kjøper jeg en reciver til 10 000,- og en stereoforsterker til 7 000,-?

Edit:

Takk for alle innspill!

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TXNR708, 6000kr (Eventuelt Emotiva sin prosessor)
    Emotiva XPA-2, 800USD + frakt + moms
    Emotiva XPA-3, 600USD + frakt + moms

Skal vel bli rett rundt 17000kr med moms, frakt og alt det tullet.

Nå har ikke akkurat jeg hørt Emotiva så jeg ror meg litt til havs akkurat nå, men Emotiva får ihvertfall mye skryt på intarwebset

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ec230
    Hei folkens!

Er helt ny på dette forumet. Har nylig fått øynene (Hadde lyst til å skrive ørene) opp for HIFI. Så nå har jeg kjøpt meg Klipsch!

RF-7 Front
    RC-64 Center
    RS-62 Surround

MEN!i har en litt eldre Onkyo TX-SR606. Har på følelsen at det blir litt tynt for disse høytalerene??.

Da er spørsmålet, Hva spiller bra med de klipsch høyttalerne jeg har?
    Tar imot forslag med stor takk! og hvordan fordeler jeg budsjettet?
    F.eks kjøper jeg en surroundreciver til 17 000,- eller kjøper jeg en reciver til 10 000,- og en stereoforsterker til 7 000,-?

Takk
    Hilsen Jonas
    Jeg har idag Yamaha RX-V2065 sammen med effektforsterker Parasound NC-5250. Dette spiller bra som fy på mine RF-7 og RC-7.

Men jeg ville funnet en reviver for 5-10k ( se på bruktmarkedet) Også komplitert med en Emotova XPA-3 eller XPA-5. Her har du bra med kraft for en grei penge. Både recivere o emotivaer dukker opp på brukten hver uke. er bare å følge med. Men pass på at reciveren har preout så du kan koble til effektforsterkeren. Merker på reciver som passer bra med klipsch er Yamaha. Onkyo og Marantz. Min personlige favvo er Yamaha.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flottt valg og velkommen til forumet og klubben. Velkommen også til en hobby der det ikke er et fasitsvar, og der ønskene og rådene overstiger budsjettrammene.

Dersom stereo er viktig for deg, så bør du kjøpe en OK receiver og en integrert stereoforsterker med såkalt HT (prosessor) inngang. Da bruker du sistnevnte alene i stereo, og som ren effektforsterker ved film. Dette dersom du vil ha best mulig utgangspunkt for 2-kanals musikk.

Dersom film er hovedinteressen, så er receiver + effekt et godt valg. Jeg ville gjort en tvist: Kjøp en reciever og en effekt som kan brokobles og benytt den på senterhøyttaleren. Det er der 70% av filmlyden egentlig er...

Og, dersom mitt råd vedrørende senter fenger, så har du jo ikke tapt noe som helst. Du bruker da effektforsterkeren til frontene.

Vil du ha et standardsvar, så tipper jeg folk vil si: Kjøp Emotiva + receiver.

Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innenfor en ramme på 17 k så ville jeg prøvd å kjøpe noe brukt når det gjelder effekt, og f.eks kjørt det sammen med en receiver fra maranz. f.eks sr6005 som kommer snart(hvis 3d og hdmi1.4 er viktig for deg nå), eller en brukt sr 6003/6004 og lagt resten i en knall effektforsterker, for meg er det fristende å foreslå en rogue som har ligget på hifisentralen til ca 9-10 k, hvis du ikke vil ha rørforsteker ville jeg snust på noe brukt klasse a, f.eks sugden a21-1 series 2, eller MI9, eller lignende . Masse snaks å få til en 13-14 k.
    lå en integrert ayon til 14 k for en liten stund siden på hifisentralen

den enkleste løsningen er vel en emotiva effekt + en god receiver som vil gi deg veldig mye for pengene og en heftig kinoopplevelse

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie

+ 1

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ju mer jag läser, ju mer vill jag ha RB-51, i alla fall som front.
    Mitt rum är 4X3 meter, sweetspot ca 1 meter från bakvägg.

Hur pass långt i från frontvägg bör man ha RB-51 för att de skall till sin rätt?
    Jag har inte bestämt mig för bas, center eller surround ännu, men detta blir till 80% film, men jag är kanske av de sällsynta som tycker om punch i film. Jag kommer aldrig att spela i de 115db som en del gör här, men vill gärna ha bra ljud på lägre volymer. Omöjlig situation?
    Jag har Onkyo 707 som har en del kraft inombords, men jag är inte främmande för att köpa en effektstärkare med tiden om det skulle behövas. RB-51 går ju för billigpris nu, men hur är de som surround/bakhögtalare om de sitter mot vägg, eller är nära väggen? Vill 4 RB-51 ge god punch i basen om jag har en 10" eller 12" XTZ eller SVS tunad till låga frekvenser?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RB-51 har bassport BAK, mens RB-61 har bassport FORAN. Ville derfor valgt den sistnevnte.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Nå har vel de som har hørt dem sagt at hornene er kraftig forbedret og minner om Palladium i signaturen, og det er vel ikke akkurat elendig?!
    Jo, men det jeg er redd for at er at Reference serien blir for "hifi". Reference serien for meg spiller MAKRO dynamikk!

Etter hva jeg hører så har nye Reference mkII serien mer fokus på mikro dynamikk og detaljer og den skjiten der :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men det jeg er redd for at er at Reference serien blir for "hifi". Reference serien for meg spiller MAKRO dynamikk!

Etter hva jeg hører så har nye Reference mkII serien mer fokus på mikro dynamikk og detaljer og den skjiten der :roll:

Men det er vel lite trolig at råskapen ikke finnes fortsatt!:-D

Side 407 av 1034 FørsteFørste ... 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 403 404 405 406 407 408 409 410 411 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 907 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •