Klipsch klubben - Side 406

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 406 av 1034 FørsteFørste ... 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 402 403 404 405 406 407 408 409 410 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 906 ... SisteSiste
Viser resultater 8,101 til 8,120 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Rart de ikke har noen modeller mellom 10 og 30k=(

Vil tro det er mange som vil ha ht i akkurat dette prissjiktet.

vet ikke hvorfor, men føler meg sikker på at RF82 II blir noe dyrere enn de gamle, kanskje 11-12 000kr.

likevel var spranget før langt nok, altså fra RF82 til ca 10 000kr, opp til RF63 til ca 20 000 og RF83 til ca 23-25 000 veil pris.

når man nå kommer til å gå fra en pris på rundt omkring 10 000kr og neste valg blir et sted lengre oppe i 20 000kr prisklassen, gå vil mange kjøpere kanskje velge andre alternativ, eller brukt.
    Så de av oss som etterhvert skal selge RF63/83 vil da kanskje få mer igjen for disse enn man ellers ville gjort..

Personlig kan jeg ikke se at jeg kommer til å selge unna mine selv, da jeg kommer til å bytte ut RF82 MkI dersom jeg vil prøve RF7 II, det spørs dog på diverse tester/brukererfaringer på disse VS RF7 I.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen andre enn meg som har fått intrykk av at rf-82 mk2ene ser litt mer snillere og tammere ut enn dagens modeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvordan lyden blir når jeg bruker AVshop.no / Auralex GRAMMA/Subdude Attenuator på RF-82?
    Vill bassen bli den samme?
    Og lyden den samme?
    Bruker nå de spikes som følger med RF-82 med mynter under dem.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har slike under RF-63 og noe spesiell endring i lyden ble det ikke, men lyden forplanter seg ikke så mye i rommet lengre (mao mindre lyd for de i etasjen under meg).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Jeg har slike under RF-63 og noe spesiell endring i lyden ble det ikke, men lyden forplanter seg ikke så mye i rommet lengre (mao mindre lyd for de i etasjen under meg).
    Da tror jeg det blir 2 slike

Men bruler du noen spikes da elle?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonic dempeføtter.

Jeg har Sonic design sine demperføtter under mine RRF-83.

Du finner de her.
    HIFI KIT ELECTRONIC AB - Högtalarelement HiFi Hembio Billjud/Marin Studio PA/DJ Kablage Tillbehör

Funker helt greit og strammer kan hende opp bassen enda mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon og RF-83?

Lurer på om noen har erfaring med eller kunnskaper om Denon integrert forsterker: PMA 2000AE og Rf-83 kan være en bra kombinasjon. Jeg har nylig kjøpt meg RF-83 og har plassproblemer slik at jeg må klare meg med en integrert. Det er en slik brukt Denon tilsalgs ute nå.
    Takknemlig for svar!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonklipsch
    Lurer på om noen har erfaring med eller kunnskaper om Denon integrert forsterker: PMA 2000AE og Rf-83 kan være en bra kombinasjon. Jeg har nylig kjøpt meg RF-83 og har plassproblemer slik at jeg må klare meg med en integrert. Det er en slik brukt Denon tilsalgs ute nå.
    Takknemlig for svar!
    Delte meninger om Denon på Klipsch. Det jeg har hørt av Denon på Klipsch er ikke mye å skryte av, jeg synes det blir litt for slitsomt å høre på. Skal sies at dette er recivere og ikke rein stereoforsterker jeg har hørt.

Men som sagt, delte meninger om dette. Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel flere som hevder at de nye denonmodellene er veldig bra mens de gamle blir for lyse i toppen. Se feks Denonbuster sin profil han er veldig fornøyd.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Er vel flere som hevder at de nye denonmodellene er veldig bra mens de gamle blir for lyse i toppen. Se feks Denonbuster sin profil han er veldig fornøyd.
    Som Hornman her skriver, så er jeg veldig fornøyd.

XX08 receivere og nyere har en veldig fin klangbalanse sammen med Klipsch.
    Kan dessverre ikke uttale meg om PMA 2000 AE, da jeg ikke har hørt den.

Noe som også en kan tenke på, er at Denon, Marantz og Mcintosh har samme eiere. De er faktisk veldig like i lyden, med relativt små forskjeller.
    Man kan selvsagt ikke sammenligne Mcintosh MC501 med Denon AVR 1611, men man kan helt klart trekke sammenligninger med lydsignaturer.

Klipsch har nok også en form for sammarbeid med nevnte produsenter, da det flere plasser dukker opp bilder av Mcintosh sammen med Palladium.

Edit: Link til D&M

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Denon 4308 og Klipsch KL-650THX funker i alle fall veldig bra. Blir litt tynt i bunn, men det er det man har subber til, er det ikke?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    650´ne er vel litt tynne i bunn i seg selv? eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er THX-høyttalere, så de er laget for å rulle av på 80Hz. Naturlig avrulling begynner på 60Hz, ca.

Edit: Men det jeg mente å si var at med mer effekt så våknet de ganske mye, og det ble mer futt i dem. Kjører EP4000 på dem nå, og det skal yte ca 650W i 8ohm.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Som Hornman her skriver, så er jeg veldig fornøyd.

XX08 receivere og nyere har en veldig fin klangbalanse sammen med Klipsch.
    Kan dessverre ikke uttale meg om PMA 2000 AE, da jeg ikke har hørt den.

Noe som også en kan tenke på, er at Denon, Marantz og Mcintosh har samme eiere. De er faktisk veldig like i lyden, med relativt små forskjeller.
    Man kan selvsagt ikke sammenligne Mcintosh MC501 med Denon AVR 1611, men man kan helt klart trekke sammenligninger med lydsignaturer.

Klipsch har nok også en form for sammarbeid med nevnte produsenter, da det flere plasser dukker opp bilder av Mcintosh sammen med Palladium.

Edit: Link til D&M

der må jeg si meg en del uenig det er ikke mange årene siden denon ble kjøpt opp av dette selskapet som fra før eide mcintosh og marantz
    og i mine ører som mcintosh eier og marantz eier og tidligere denon eier så synes jeg at det er ganske stor lydforskjell, i mine ører er denon ganske enkelt kjedelig i forhold, men dette er bare min opplevelse av det

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    der må jeg si meg en del uenig det er ikke mange årene siden denon ble kjøpt opp av dette selskapet som fra før eide mcintosh og marantz
    og i mine ører som mcintosh eier og marantz eier og tidligere denon eier så synes jeg at det er ganske stor lydforskjell, i mine ører er denon ganske enkelt kjedelig i forhold, men dette er bare min opplevelse av det
    Vel, nå var det vel Denon og Marantz som "startet" D&M holding i 2002......

D&M Holding = Denon & Marantz Holding

Parent Company, D&M Holdings, Inc., Makes Investment in Mediabolic
    SAN FRANCISCO and TOKYO, August 28, 2002 - Mediabolic, the leader in networked entertainment middleware, and D&M Holdings, Inc. (TSE II: 6735), parent company of Denon Ltd. and Marantz Japan Inc., today announced that Denon and Marantz have signed an agreement to widely integrate Mediabolic embedded software technologies across the D&M product lines. Denon and Marantz are established brands in the premium home theater, audio/video consumer electronics and professional audio markets.
    Edit: Endret etter litt mer lesing.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som kan si noe om RC-35 senterhøyttaleren?

Vurdere å kjøpe en slik brukt, men aner ikke hvordan den låter. Har hørt en kompis sine Klipsch, og digger lyden av dem, men han har også noen digre Klipsh fronter, mens jeg har B&W CM5 fronter...vil det blihelt kræsj?

Er ute etter en åpen, klar og luftig dialog på filmer, og da trodde jeg Klipsch senter skulle fikse biffen...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Vel, nå var det vel Denon og Marantz som "startet" D&M holding i 2002......

D&M Holding = Denon & Marantz Holding

Edit: Endret etter litt mer lesing.....

tja, det var ihvertfall slik at det var det selskapet som eide marantz som kjøpte opp denon, det vet jeg fordi jeg mobba el jefe hos hfk i drammen med det

hvis man ser på innmaten i disse receiverne eller stereo forsterkerne så skiller marantz seg ut med en del egen patenter slik som hdam , disse brukes vel ikke i denon produkter, vet ikke om driverket heller er likt ,men det er jo så klart en hel del ellers av innmat som er veldig lik, men det gjelder jo for flere av produsentene

det er vel ett megastort selskap som eier alle disse kjente bransjemerkene
    som marantz,denon,mcintosh osv men det er ikke ensbetydede med at produktene er like i lyd

det er såvidt meg bekjent ikke slik at de gjør som f.eks NAD gjorde med sine første receivere eller dvd spillere? de brukte onkyo innmat , pakket det inn i ett billig nad chassi og solgte det dyrere enn onkyo

Edit glemte å ta med at mine meninger er basert på egne erfaringe i hjemmet med produktene, og selvfølgelig vil kombinasjoner som jeg ikke synes noe om være gull for andres ører, slik er det jo bare
    mcintosh bygger ihvertfall etter sine egne ideer og å sammenligne de med denon lydmessig, eller marantz, blir litt rart for meg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående treffet hos audiocompaniet i høst , så skal jeg kontakte de neste uke for å avtale dette, får dessverre antageligvis ikke vært med selv pga bekkenløsning og låsning hos min kjære kone som gjør at det ikke er enkelt å stikke fra henne med de små alene, håper noen kan ta på seg og knipse litt og formidle inntrykk fra kvelden

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonklipsch
    Takknemlig for svar!
    Heisann! Jeg kan si meg svært fornøyd med PMA2000R, men dette er den første 2000 forsterkeren som kom også, men skarpe klangsignatur? Ser ikke helt hvor folk får det fra, for jeg hadde ikke klaga på litt mer sprut i toppen. Syntes det spiller veldig behagelig, men jeg har da Klipsch RP-3, som har samme lydsignatur som RF-3, og en del lik RF-7 hornmessig. Personlig, har jeg ikke noe problem med å anbefale 2000AE til Klipsch, da jeg vet denne er enda bedre enn den modellen jeg har pr i dag, men forskjellene er ikke så store. Håper jeg var til hjelp, og ikke bare laget rot for deg mr. :-D

Side 406 av 1034 FørsteFørste ... 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 402 403 404 405 406 407 408 409 410 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 906 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •