Klipsch klubben - Side 404

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 404 av 1034 FørsteFørste ... 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 400 401 402 403 404 405 406 407 408 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 904 ... SisteSiste
Viser resultater 8,061 til 8,080 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer på hvilken Spike er best til Klipsch RF-82.

De som følger med og Granitt under.

Som Soundcare Spike m gjenge viss gjengene passer RF-82.

Audio Selection Spikes gode?

Eller er det bedre alternativer?

Og
    Er Klipsch RC-64 gode?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    [helde is i blod start]
    Det kan være at mkII av f. eks. RF-82 er blitt bedre. Helt sikkert anderledes, men ikke nødvendigvis bedre. Man har ofte en lei tendens til å tro at alt som oppgraderes nødvendigvis MÅ bli bedre. Forventninger ute av kontroll, kan lede til skuffelse.
    [/helde is i blod slutt]
    helt enig, er spent på hva som har skjedd med utviklingen lydmessig, retningen
    er jo staket ut mot en mer "hifi" riktig lyd,men ikke nødvendigvis bedre for alle
    rf63 blir ihvertfall stående hos meg, men skal ikke se bort fra at det kan dukke
    opp ett annet par etterhvert, ilag med rf63

vil gjerne komme med en anbefaling å lytte til, for de av dere som ikke kjenner til
    horehound, kjempemessig alternativ indie rock, meget god lydkvalitet til denne type musikk, the dead weather heter albumet, jack black er med i denne gruppen sammen med div andre gode artister

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    vil gjerne komme med en anbefaling å lytte til, for de av dere som ikke kjenner til
    horehound, kjempemessig alternativ indie rock, meget god lydkvalitet til denne type musikk, the dead weather heter albumet, jack black er med i denne gruppen sammen med div andre gode artister
    Sikker på du ikke mener gruppen The Dead Weather med albumet Horehound? Eller er det bare meg som surrer???
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Sikker på du ikke mener gruppen The Dead Weather med albumet Horehound? Eller er det bare meg som surrer???

var nok meg, takker for at du så det

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Emotiva

Har bestemt meg for følgende oppsett

Klipsch KSP-400, RS-52, RS-62 og RC-64x2

Det jeg lurer på er hvilken Emotiva combo som passer ett slikt oppsett. Blir vel 7.2 oppsett med 2 sentere.

Fungerer Emotiva like godt på gamle Klipsch høyttalere? Hvordan vil denne samlingen av gromhøyttalere fungere? Nytt+gammelt=?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde kjørt med kun en stk RC-64 først. Bør holde lenge, så kan du heller kjøpe en til hvis du føler ett behov for det, noe jeg tviler på du kommer til å gjøre :-)
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde kjørt med kun en stk RC-64 først. Bør holde lenge, så kan du heller kjøpe en til hvis du føler ett behov for det, noe jeg tviler på du kommer til å gjøre :-)
    Du har kanskje rett i det, men er enda morsommere med 2 senterhøyttalere Har alltid forestilt meg å ha 2, får se når jeg handler hva det blir til. Dette er kun en fremtidsplan og en undersøkelse på hva jeg bør anskaffe til de komponentene. Altså, om ikke alt for lenge har jeg tenkt å investere i en Emotiva-forsterker og muligens mer snadder

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Har bestemt meg for følgende oppsett

Klipsch KSP-400, RS-52, RS-62 og RC-64x2

Det jeg lurer på er hvilken Emotiva combo som passer ett slikt oppsett. Blir vel 7.2 oppsett med 2 sentere.

Fungerer Emotiva like godt på gamle Klipsch høyttalere? Hvordan vil denne samlingen av gromhøyttalere fungere? Nytt+gammelt=?
    Hvis ikke du har en spesiell forkjærlighet for KSP-400, så ville jeg heller gått for et par fronter i RF-serien, og kjøpt deg noen RF-subber.
    Da får du hele RF-linja og da blir det god-gang

Ellers enig med Kane at 2x rc-64 mest sannsynlig blir overflødig.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har kanskje rett i det, men er enda morsommere med 2 senterhøyttalere Har alltid forestilt meg å ha 2, får se når jeg handler hva det blir til. Dette er kun en fremtidsplan og en undersøkelse på hva jeg bør anskaffe til de komponentene. Altså, om ikke alt for lenge har jeg tenkt å investere i en Emotiva-forsterker og muligens mer snadder
    Problemet med 2 Senterkanaler ihvertfall hvis du har de på siden av hverandre, eller opp på hverandre er at det er ikke alltid det blir "godlyd" av det. De er ikke lager for dette, så det kan hende de forstyrrer hverandre. Men for all del, kan godt være det blir knallbra også. Tingen er at RC-64 er laget for sinnsyke nivåer hvis du bare mater den med nok watt, så jeg ser liksom ikke helt poenget med 2 stk, når du antagligvis ikke vil utnytte en fullt ut engang :-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Hvis ikke du har en spesiell forkjærlighet for KSP-400, så ville jeg heller gått for et par fronter i RF-serien, og kjøpt deg noen RF-subber.
    Da får du hele RF-linja og da blir det god-gang

Ellers enig med Kane at 2x rc-64 mest sannsynlig blir overflødig.
    Jeg har fått hørt en demo på RF-83 med NAD THX 218. Dette var egentlig en liten skuffelse, hadde meget høye forventninger. Jeg har derimot ikke fått hørt RF-63.

Har selv ett par RP-5 "samme som KSP-serien "nesten" " i dag og er meget fornøyd med lyden i de.

Jeg har vel på en måte en forkjærlighet for KSP-400, da jeg har ønsket meg de siden jeg var 14-15år.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med 2 Senterkanaler ihvertfall hvis du har de på siden av hverandre, eller opp på hverandre er at det er ikke alltid det blir "godlyd" av det. De er ikke lager for dette, så det kan hende de forstyrrer hverandre. Men for all del, kan godt være det blir knallbra også. Tingen er at RC-64 er laget for sinnsyke nivåer hvis du bare mater den med nok watt, så jeg ser liksom ikke helt poenget med 2 stk, når du antagligvis ikke vil utnytte en fullt ut engang :-)
    Egentlig ett godt poeng. Jeg har fått demoer på RC-64, men da var det kanskje ikke nok forsterkerkraft da de brukte en reciever. Bor vel mer i den enn jeg har fått høre kanskje

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått hørt en demo på RF-83 med NAD THX 218. Dette var egentlig en liten skuffelse, hadde meget høye forventninger.
    Grunnen til skuffelsen har jeg hevet ut her. Synes NAD, og da spesielt gamle NAD og Klipsch låter helt fryktelig selv.

Egentlig ett godt poeng. Jeg har fått demoer på RC-64, men da var det kanskje ikke nok forsterkerkraft da de brukte en reciever. Bor vel mer i den enn jeg har fått høre kanskje
    Koble til en god 200 watters blokk istedet, så skal du se det blir liv i sakene :-D

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til skuffelsen har jeg hevet ut her. Synes NAD, og da spesielt gamle NAD og Klipsch låter helt fryktelig selv.

Koble til en god 200 watters blokk istedet, så skal du se det blir liv i sakene :-D
    Du har sikkert rett i det også, skulle fått meg en opplevelse av ett fullt oppsett med RF-83/KSP-400 og medhørende høyttalere. Helst koblet på Emotiva-forsterker og prosessor.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for rf-63 med emotiva effekt, det blir bra. Glem opplevelsen du hadde med nad og rf-83, den er ikke representativ.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert rett i det også, skulle fått meg en opplevelse av ett fullt oppsett med RF-83/KSP-400 og medhørende høyttalere. Helst koblet på Emotiva-forsterker og prosessor.
    Synes det er veldig forskjellig lyd i RF-83 mot KSP-400. Ser folk her inne som har gått fra RF-83 til KSP-400 å blitt mer fornøyd, men også folk som har gått andre veien å blitt fornøyd. Har selv hatt både RF-83 og KSP-400, men er faktisk mer fornøyd nå med RF-7. Men som sagt, vi er ikke alle like. Beste er å få hørt på det selv før man bestemmer seg. :-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er veldig forskjellig lyd i RF-83 mot KSP-400. Ser folk her inne som har gått fra RF-83 til KSP-400 å blitt mer fornøyd, men også folk som har gått andre veien å blitt fornøyd. Har selv hatt både RF-83 og KSP-400, men er faktisk mer fornøyd nå med RF-7. Men som sagt, vi er ikke alle like. Beste er å få hørt på det selv før man bestemmer seg. :-)
    Absolutt ett godt forslag, synd at det ikke bor så mange lydinterreserte på denne gudsforlatte plassen. RP-5'ne har upåklagelig lyd og spiller stødig og fint på 110dB. Kjører H/K AVR7500, en forsterker som visstnok ikke passer på Klipsch, men jeg synes det er veldig bra.

Er det dumt av meg å kjøpe en Emotiva XPA-2, XPA-5 og en UMC-1 til ett Klipsch 7.2 oppsett? Tenker SVS PB-12/Plus2 og SVS PB-13 ultra suber!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,482
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ett godt forslag, synd at det ikke bor så mange lydinterreserte på denne gudsforlatte plassen. RP-5'ne har upåklagelig lyd og spiller stødig og fint på 110dB. Kjører H/K AVR7500, en forsterker som visstnok ikke passer på Klipsch, men jeg synes det er veldig bra.

Er det dumt av meg å kjøpe en Emotiva XPA-2, XPA-5 og en UMC-1 til ett Klipsch 7.2 oppsett? Tenker SVS PB-12/Plus2 og SVS PB-13 ultra suber!
    Burde bli nok Watt i alle fall. Og det er aldri feil med mye power.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hadde en mistanke om at du ikke ville klare å leve uten klipsch lenge ja må være ett sug i øra etter det kjempeoppsettet du hadde, håper bare de ikke har tatt for mye av toppen på rf82, skal ikke være pusekatter disse høytalerne
    rf7mkll er vel en del mer påkostet enn de mindre så der funker det vel uansett
    Suget er og har vært der hele tiden, problemet er som sagt tiden. men jeg koser meg med PSB Settet også. Noe helt annet så klart men i mellomtiden fungerer det flott.

Skal ikke se bort i fra at det blir klipsh igjen. I mellomtiden har jeg da fortsatt mine promedia på skrivebordet hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjosn
    Lurer på hvilken Spike er best til Klipsch RF-82.

De som følger med og Granitt under.

Som Soundcare Spike m gjenge viss gjengene passer RF-82.

Audio Selection Spikes gode?

Eller er det bedre alternativer?

Og
    Er Klipsch RC-64 gode?
    Dette kommer an på rommet ditt. Selv har jeg bare positive erfaringer med soundcare i mitt rom mens i stua forsvinner all bassen. Så prøv deg frem. Auralex kan også være en god løsning hvis du vil koble helt bort fra gulvet.

Og ja RC 64 er megarå men kjøp en rå forsterker. ( 2 - 600 watt er fint ).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som her som vet om klipsch kommer med noen nye subber snart?

Kjøpte for ikke så lenge siden èn SVS PC13 ultra sub, men syns ikke den passer min spillestil som er 90 % musikk av typen som går på voice + dance/trance/techno. Har prøvd meg fram med plassering og kalibrering, men k.ommer til å benytte meg av 45 dagers returretten og er derfor på utkikk etter en ny subb(er)

Er Klipsch subbene å anbefale eller finnes det bedre alternativ?

Side 404 av 1034 FørsteFørste ... 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 400 401 402 403 404 405 406 407 408 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 904 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •