Klipsch klubben - Side 403

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 403 av 1034 FørsteFørste ... 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 399 400 401 402 403 404 405 406 407 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 903 ... SisteSiste
Viser resultater 8,041 til 8,060 av 20677
    Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Tror det vil spille bra, men ville invistert i en større Centerkanal etterhvert hvis jeg var deg.
    hva er en grei pris for dette da?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    hva er en grei pris for dette da?
    Ikke helt sikker. Vet at KSP-400'ene ligger ganske høyt i pris enda.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peraopp
    Kastet meg i bilen i går kveld for å hente dem, de var meget pent brukt og jeg er meget fornøyd med prisen.
    Gratulerer med nye fronter Jo, prisen er det vel ikke noe å si på nei

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    -Klipsch KSP 400 fronthøytt.
    -Klipsch RC35 senter
    -Klipsch S6 surround

noen formeninger om hvordan et slikt oppsett spiller?
    SIKLE SIKLE, men det er desverre feil farge

Jeg også mener senteren kan bli litt skrall. Går jo an å kjøpe hele oppsettet og heller oppgradere senere da Senteren er nok helt grei sammen med frontene, og til prisen er oppsettet veldig sprekt. Slå til og selg/bytt ut heller senteren senere

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Gratulerer med nye fronter Jo, prisen er det vel ikke noe å si på nei
    Takk, de gjorde savnet av rf7 mye mindre.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ja, litt. Har Lyngdorf TDAI2200, Copland CTA405 og Abrahamsen V2.0 til Klipsch. Noe spesielt du tenker på?
    Tenkte vel på hvordan evt. V2 står til RF63.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en V2.0 før, men da på Dynaudio. Dersom du har lest litt i denne tråden vil du se at det er relativt mange innlegg som går på at noen blir "lyttetrøtte". Spesielt i starten, før Klipsch er innspilt. Nå er mine RF-63 kommet til det stadium at de har åpnet seg og er transparente. Min erfaring med Abrahamsen V2.0 før var at det må omtrent være umulig å oppnå lyttetretthet som skyldes forsterkerens egensignatur. Vel, kombinert med Klipsch RF-63 nå så opplever jeg det samme. Lyttetrøtthet er umulig å oppnå.

Selv om mine RF-63 er plassert piiiiinlig symetrisk i et rektangulært rom med akustikkmatter i tak og på sidevegger, og dette alene bidrar til å legge et godt grunnag for et holografisk lydbilde, så er det nå en gang slik at Abrahamsens V2.0 (sammen DAC V6.0 som jeg også benytter) også bidrar til dette og slik sett er en forsterker det er lett å like.

Spiller en god del variert musikk, og på vokal og akustisk så er det bare å erkjenne at dette er noe V2.0 gjør veldig bra. På musikk á-la Infected Mushroom så går det også overraskende bra.

Skal du spille mer "kompleks" (sammensatt) musikk på høyt volum, så vil nok en V3.0 + 2 stk. V4.0 være en naturlig vei å gå. På den annen side vil det koste 18.000 i merkostnad, så det burde jo være bedre...

Bottomline er at jeg synes Abrahamsens DAC V6.0 + V2.0 er en meget god match til Klipsch. Meget god. Og, jeg understreker igjen mine inntrykk er i et rom som er pinlig symetrisk og med få "nakne" flater.

V2.0 gjør det også levelig å høre "dårlige" innspillinger på Klipsch...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvilken Spike er best til Klipsch RF-82.

De som følger med og Granitt under.

Som Soundcare Spike m gjenge viss gjengene passer RF-82.

Audio Selection Spikes gode?

Eller er det bedre alternativer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Som jeg sa i en annen tråd her, Parasound NC-2100,NC-2250 sammen med RF-7 låter helt konge... går ikke annet enn å glise

Vel. Det ble RF-83. Var redd de skulle spille crappy rett fra boksen da jeg hadde hørt de trengte lang innspillingstid, men syns det låt bra jeg. Manglet endel av nedre bass, men låter spennende. De er utrolig rolige syns jeg, nesten så jeg sovner selv om lyder er skrudd opp endel.

[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en V2.0 før, men da på Dynaudio. Dersom du har lest litt i denne tråden vil du se at det er relativt mange innlegg som går på at noen blir "lyttetrøtte". Spesielt i starten, før Klipsch er innspilt. Nå er mine RF-63 kommet til det stadium at de har åpnet seg og er transparente. Min erfaring med Abrahamsen V2.0 før var at det må omtrent være umulig å oppnå lyttetretthet som skyldes forsterkerens egensignatur. Vel, kombinert med Klipsch RF-63 nå så opplever jeg det samme. Lyttetrøtthet er umulig å oppnå.

Selv om mine RF-63 er plassert piiiiinlig symetrisk i et rektangulært rom med akustikkmatter i tak og på sidevegger, og dette alene bidrar til å legge et godt grunnag for et holografisk lydbilde, så er det nå en gang slik at Abrahamsens V2.0 (sammen DAC V6.0 som jeg også benytter) også bidrar til dette og slik sett er en forsterker det er lett å like.

Spiller en god del variert musikk, og på vokal og akustisk så er det bare å erkjenne at dette er noe V2.0 gjør veldig bra. På musikk á-la Infected Mushroom så går det også overraskende bra.

Skal du spille mer "kompleks" (sammensatt) musikk på høyt volum, så vil nok en V3.0 + 2 stk. V4.0 være en naturlig vei å gå. På den annen side vil det koste 18.000 i merkostnad, så det burde jo være bedre...

Bottomline er at jeg synes Abrahamsens DAC V6.0 + V2.0 er en meget god match til Klipsch. Meget god. Og, jeg understreker igjen mine inntrykk er i et rom som er pinlig symetrisk og med få "nakne" flater.

Noen bilder av lydrommet ditt tiger? Artig sett hvordan det skal gjøres da jeg tenker og lage litt lydmatter selv

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fei
    Vel. Det ble RF-83. Var redd de skulle spille crappy rett fra boksen da jeg hadde hørt de trengte lang innspillingstid, men syns det låt bra jeg. Manglet endel av nedre bass, men låter spennende. De er utrolig rolige syns jeg, nesten så jeg sovner selv om lyder er skrudd opp endel.
    [/IMG]
    Nice. Hvis du synes de spiller bra nå tror jeg du har mye å glede deg til.
    Hvor mye luft har du bak de?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Nice. Hvis du synes de spiller bra nå tror jeg du har mye å glede deg til.
    Hvor mye luft har du bak de?
    Kult.

De har 55cm til bakvegg, 85cm til sidevegg og ca 4m mellom hver høyttaler.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du beskriver mine "utfordringer" godt. Jeg også en sånn symetrifreak. Ikke alltid enkelt det heller, spesielt når man av og til MÅ frem med målbåndet for å sjekke noe som ingen har tatt på siden sist oppmåling ;-) kunne jo ha vibrert seg ut av stilling et par millimeter :-(
    Har også lyddemping så forutsetningene i rommet skulle være greie. Og musikken er like variert som det du beskriver, akkustisk til progrock til, ja all god musikk. Har også knall musikk som ikke er noen gode innspillinger, så da passer jo det som hånd i hanske. Platespilleren er også sentral ved musikkavspilling så jeg regner med å kjøre den via DAC etterhvert.
    Hører med til historien at jeg også venter på evt. "introtilbud" når V.5 laseres. Men hvor lenge kan man vente???
    Du beskriver med andre ord en forsterker jeg kan like.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå lest ett innlegg angående hvordan rf82mkll spiller , den skal visstnok spille
    likt palladium i diskant området, med større oppløsning enn før, de andre elementene er også en helt ny type, og modellene vil dukke opp i oktober hos de første butikkene

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    har nå lest ett innlegg angående hvordan rf82mkll spiller , den skal visstnok spille
    likt palladium i diskant området, med større oppløsning enn før, de andre elementene er også en helt ny type, og modellene vil dukke opp i oktober hos de første butikkene
    Vet hva jeg skal ønske meg til jul ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipcsh rb-81 eller rf-82?

Hei.

Jeg driver å bygger meg opp et "morro" anlegg som skal stå på et gjeste rom på 16-17 kvadrat. Skal drive høyttalerne med en kina rør amp, som dere ser i tittelen står det mellom Rb-81 og Rf-82, hva tror dere vil passe best størrelsesmessig? Er litt redd Rf-82 blir litt store.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thekiller
    Hei.

Jeg driver å bygger meg opp et "morro" anlegg som skal stå på et gjeste rom på 16-17 kvadrat. Skal drive høyttalerne med en kina rør amp, som dere ser i tittelen står det mellom Rb-81 og Rf-82, hva tror dere vil passe best størrelsesmessig? Er litt redd Rf-82 blir litt store.

med en kina røramp ville jeg gått for rb-81, men det er bare meg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Vet hva jeg skal ønske meg til jul ja.

hadde en mistanke om at du ikke ville klare å leve uten klipsch lenge ja må være ett sug i øra etter det kjempeoppsettet du hadde, håper bare de ikke har tatt for mye av toppen på rf82, skal ikke være pusekatter disse høytalerne
    rf7mkll er vel en del mer påkostet enn de mindre så der funker det vel uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    står forøvrig en kjempe forsterker tilsalgs på hfs nå, en kjempematch med rf82 ifølge rognlien selv, det er en ayon spirit med nye kt88 rør, nypris var 26000
    denne går for 14 k, ett år gammel, tror denne har cinema inngang også

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [helde is i blod start]
    Det kan være at mkII av f. eks. RF-82 er blitt bedre. Helt sikkert anderledes, men ikke nødvendigvis bedre. Man har ofte en lei tendens til å tro at alt som oppgraderes nødvendigvis MÅ bli bedre. Forventninger ute av kontroll, kan lede til skuffelse.
    [/helde is i blod slutt]

Side 403 av 1034 FørsteFørste ... 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 399 400 401 402 403 404 405 406 407 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 903 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •