Klipsch klubben - Side 400

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 400 av 1034 FørsteFørste ... 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 396 397 398 399 400 401 402 403 404 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 900 ... SisteSiste
Viser resultater 7,981 til 8,000 av 20677
    Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    synes faktisk at akkurat det der var en stor kosmetisk forbedring, den plastikkplata som var på de gamle gir ikke fra seg den beste kvalitetsfølelsen synes jeg. Jeg er sikker på at rc-64 er mye stiligere å se på i virkeligheten enn på bilder
    Joda, det kan jeg forsåvidt si meg enig i, skulle bare ønske hele serien hadde det (ikke har det)og ikke bare rf 7 og rc 64=)

Begynner å like den nye serien litt bedre nå, får håpe den er god på lyd.
    Blir noe nytt her i løpet av høsten. Litt stusselig med nåværende oppsett kontra tidligere rf 83=)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Sant det. Derfor jeg kun skal teste med en ikveld, å se hvordan det blir. Høres det ikke greit ut, eller ser dumt ut, nei da blir de stående begge to
    Kan jo ha de stående og bruke bare en om gangen da :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch Introduces Reference II Series Speakers

INDIANAPOLIS (August 17, 2010) — Klipsch®, a leading global speaker manufacturer, announces today the launch of its Reference II Series speakers. The new line is an enhanced version of the company’s acclaimed Reference speakers and is comprised of 17 all-new speaker models that are infused with the latest technological audio advancements.

Now in its fifth generation, the Reference II Series speakers present even higher sound quality due to re-engineered drivers and a new crossover system. Complete with proprietary Tractrix® Horn technology, each speaker offers the precision, clarity and effortless power for which Klipsch is known. The new line also exudes elegance with several cosmetic upgrades, including new black metallic finished baffles, machined Cerametallic™ woofers, logos and feet.

“The latest Reference II Series shows why these speakers have remained the true essence of the Klipsch brand for over ten years,” said Mark Casavant, vice president of product development for Klipsch. “The dynamic and detailed sound combined with a vast array of speaker sizes will undoubtedly accommodate any users’ needs and produce an unrivaled sound experience.”

The 17 new models consist of five floorstanding towers (RF-7 II, RF-82 II, RF-62 II and RF-52 II and RF-42 II), four bookshelf models (RB-81 II, RB-61 II, RB-51 II and RB-41 II), four center channels (RC-64 II, RC-62 II,RC-52 II and RC-42 II) and four surround speakers (RS-62 II, RS-52 II, RS-42 II and RS-41 II), which include Klipsch’s exclusive Wide Dispersion Surround Technology (WDST™). WDST is the no-compromise approach to surround speaker design because it provides maximum surround coverage and improved placement flexibility.

All of the Reference II Series loudspeakers feature lightweight, rigid Cerametallic woofer cones to ensure tight musical bass response. New Tractrix horn tweeters incorporate Linear Travel Suspension and titanium compression drivers, which work together to reduce distortion and provide an open, natural sound. Available in black ash or cherry furniture-grade wood and vinyl veneers, each of these speakers boasts a stylish finish for seamless integration into any décor.

“Whether you’re listening to music or watching movies, the new Reference II Speakers sound so realistic it’s like you’re being transported to the artist’s recording studio or the film’s scene,” said Casavant. “As we continue to pay tribute to over 60 years of audio pioneering and our superior horn technology, we also work to incorporate cutting-edge technologies into all our products to continuously enhance our highly efficient, signature sound.”

With this new diverse lineup, the Klipsch Reference II Series now covers U.S. MSRP price points ranging from $549.99 to $3,198.99 for a pair of floorstanding speakers, $279.99 to $798.99 for a pair of bookshelf models, $229.99 to $1,299.99 for a center channel and $329.99 to $1,198.99 for a pair of surrounds.

About Klipsch® Premium Speakers
    Founded in 1946 by Paul W. Klipsch, one of America’s most celebrated audio pioneers, Klipsch has long been a high-end name in speaker design. Today, the brand continues its success as a leading global manufacturer of premium sound solutions for home, personal and commercial use. From massive professional cinema speakers to tiny headphones, Klipsch remains committed to delivering the most powerful, detailed and emotional sound experiences. Klipsch is owned by Indianapolis, Indiana-based Klipsch Group, Inc. For more information, visit klipsch.com.

Klipsch Introduces Reference II Series Speakers

da ser det ut som om rf7 fort kan havne godt over 30 k her hjemme, og jeg vil tro at rf82 vil koste godt over 10 k også i og med at det blir den nest største modellen

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo et veldig stort gap mellom de to største modellene! Får håpe modellene mellom kommer snart=)

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RC-64

Skal flytte sammen med kjæresten snart, vi har kjøpt oss projektor med 77" lerret.

Dette spørsmålet passer kanskje ikke helt på forumet, men det er her folk har peiling på sånt.

Skal kjøpe oss nytt TV-bord, da ett lavt ett, helst over 180cm bredt. Kriteriene er at det rommer Emotiva XPA-2, XPA-5, UMC-1, Sony PS3, BD-spiller og Klipsch RC-64. Hadde vært veldig fint om noen kunne ymte frampå om hvilket bord vi burde velge. Hadde vært veldig fint å fått et med plass til RC-64 inni

Budsjett: Max 3000,-

PS. Kan godt være en DIY-pakke fra IKEA med tegninger og forklaring, samt linker

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utsalgspris på omtrent 20k i usa ja, da kan det fort bli 30k i norge for RF-7 II.

Tror RF-63, 83 og 7 Classic til de prisene de går for nå er svært gode kjøp. Tror ikke det er noen tradisjonelle gulvstående jeg hadde valgt foran disse mellom 12 og 17k.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fortsatt ingen priser på modellene?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    fortsatt ingen priser på modellene?
    Ryktene jeg har hørt angående RF-7 II er rundt 30 lapper. De andre har jeg ikke giddet å sjekke noe opp i.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleOst
    Hei.

Har RF83, RC64 og RS-62 oppsett no.

Vurdere å utvide til 7.1, burde jeg gå for enda et par med RS-62 eller burde jeg vurdet RB-61/81?
    BUMP

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har du slått deg i hodet i det siste... ;-)

2 er dobbelt så morro som 1 :-D
    Med tanke på at jeg fremdeles vil klare tett på 120db med kun den ene Ultra'en min i "Pulse" scenen, så ser jeg ikke behovet. Ser ikke film på det nivået uansett. I musikk klarer jeg mye mer selv uten SUB, så trenger den liksom ikke der heller. Men for all del. Skal selvsagt testet dette først, slik at jeg ikke pluttselig sitter å føler det mangler noe i ettertid.
    ****, holdt ikke med en. Holder nesten, men når jeg begynner og vri volumet opp slik at RF-7'ene også må jobbe hardt så ender Ultra'en opp med å bunne noe jævlig når den skal holde følge ned mot og under 20Hz i harde filmscener. Ja Ja, får koble opp den andre igjen også da og kjøre en ny kalibrering. Da vet jeg ihvertfall at det holder :twisted:
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ****, holdt ikke med en. Holder nesten, men når jeg begynner og vri volumet opp slik at RF-7'ene også må jobbe hardt så ender Ultra'en opp med å bunne noe jævlig når den skal holde følge ned mot og under 20Hz i harde filmscener. Ja Ja, får koble opp den andre igjen også da og kjøre en ny kalibrering. Da vet jeg ihvertfall at det holder :twisted:
    hehe, vanskelig å nedgradere noe=)

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er slem :P

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Du er slem :P
    En holder nok for de fleste. Men jeg vet nå hvordan det var med to stk. Vanskelig å nedgradere som Henningep sier.

Står å kjører siste finkalibrering nå, så er film om 10 - 15 minutter. Ser The Karate Kid (2010) har kommer i Blu-Ray rip, så blir nok den. Får vi se om den fortjener alle millionene den har tjent inn.......

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Skal flytte sammen med kjæresten snart, vi har kjøpt oss projektor med 77" lerret.

Dette spørsmålet passer kanskje ikke helt på forumet, men det er her folk har peiling på sånt.

Skal kjøpe oss nytt TV-bord, da ett lavt ett, helst over 180cm bredt. Kriteriene er at det rommer Emotiva XPA-2, XPA-5, UMC-1, Sony PS3, BD-spiller og Klipsch RC-64. Hadde vært veldig fint om noen kunne ymte frampå om hvilket bord vi burde velge. Hadde vært veldig fint å fått et med plass til RC-64 inni

Budsjett: Max 3000,-

PS. Kan godt være en DIY-pakke fra IKEA med tegninger og forklaring, samt linker
    INGEN?

Må også legge til at lerretet skal henge over benken!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    INGEN?

Må også legge til at lerretet skal henge over benken!
    har du mulighet til å bygge selv? jeg lagde ett etter de mål jeg trengte
    og det kom på godt under 3000, med hobbyplater,som jeg beiset med interiørbeis som matcher taket og plater(mdf) som matcher veggene
    med en slik løsning er bare fantasien din grense, jeg fikk også da mulighet til å skjule alt av kabler i underkant og jeg har lett tilgang ved å vippe ut bunnplaten

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    har du mulighet til å bygge selv? jeg lagde ett etter de mål jeg trengte
    og det kom på godt under 3000, med hobbyplater,som jeg beiset med interiørbeis som matcher taket og plater(mdf) som matcher veggene
    med en slik løsning er bare fantasien din grense, jeg fikk også da mulighet til å skjule alt av kabler i underkant og jeg har lett tilgang ved å vippe ut bunnplaten
    Nå skal det sies at min far er snekker, men han er desverre alltid travelt opptatt. Jeg tor at det kommer til å bli selvbygg, om det ikke dukker opp noen andre løsninger som er fristende da

Hvis det blir selvbygg, så kommer jeg til å ta bilder under prosessen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hat nett fått mine Klipsch RF-82 og lurer på om jeg skal kjøre reciveren på
    6 ohms eller 8 ohms?

Og hvor langt bør Klipsch RF-82 stå fra veggen? minimum og maksimum.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjosn
    6 ohms eller 8 ohms?

Høytallern er vel 8Ohm så kjør på det.

Finnes ingen fasit på plassering, det må du selv finne ut av. Jeg har jo RF-7 å hos meg synes jeg dem spiller best ca 40cm fra veggen... men har ikke mulighet å ha dem mer enn 15cm fra vegg. Så man må ta det litt sånn som det passer...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjosn
    6 ohms eller 8 ohms?

hos meg spillte rf82 godt med 45-50cm avstand til bakvegg,rf63 krever 60cm for å blomster hos meg, men dette vil som kekka sier induviduellt hva som passer

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hos meg spillte rf82 godt med 45-50cm avstand til bakvegg,rf63 krever 60cm for å blomster hos meg, men dette vil som kekka sier induviduellt hva som passer
    Skal jeg virkelig sitte å lytte til musiken så skyver jeg somregel fram Men ellers så står dem der dem står... veier jo også litt

Side 400 av 1034 FørsteFørste ... 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 396 397 398 399 400 401 402 403 404 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 900 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •