Klipsch klubben - Side 399

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 399 av 1034 FørsteFørste ... 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 395 396 397 398 399 400 401 402 403 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 899 ... SisteSiste
Viser resultater 7,961 til 7,980 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Kan ikke svare for alle,men for meg er rf63 det store spiller svært godt på musikk og likeså på film, aldri i verden at rf7 ville spillt slik hos meg som rf63 gjør
    har ikke plassen den krever for å la den utfolde seg ultimat
    Men hver sin egen preferanse Hornman sikkert mange som vil ha den nye rf7 mkll
    Nja er ikke helt enig med deg. Det er tydelig at Klipsch har laget den ultimate reference HT med RF 7 " den har mye av designen fra RF 83 og de enorme elementene til RF7. Jeg har hatt både RF 63 og 7 og RF 7 er bedre på alt hos meg og jeg har et forholdsvis lite rom, tipper RF 7 MK 2 har mye av den litt mer glattpolerte sounden man finner i nyere Klipsch.
    Men så klart er folk fornøyde med RF 63 var ikke det som var poenget mitt.

Dessuten tror jeg at hvis du har plass til RF 63 så har du nok plass til RF 7 også.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Jeg tenkte på rc 64 2 som ikke har samme design som de andre i den nye rf serien utenom rf 7 2. Den har montert elementene rett i kassen uten plast opplegget som var foran på den gamle serien. Syntes den gamle serien hadde et mer gjennomført design over hele rekken.

Rt subbene hadde vel noe problemer med styreenheten på veldig mange subber. Tror det var derfor de ble tatt av markedet?

Godt å høre at rf 83 og 63 kommer tilbake, syntes de er langt penere enn rf 7. Syntes dog det er spesielt at de kommer med både 83 og rf7 i samme serie.
    synes faktisk at akkurat det der var en stor kosmetisk forbedring, den plastikkplata som var på de gamle gir ikke fra seg den beste kvalitetsfølelsen synes jeg. Jeg er sikker på at rc-64 er mye stiligere å se på i virkeligheten enn på bilder

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Nja er ikke helt enig med deg. Det er tydelig at Klipsch har laget den ultimate reference HT med RF 7 " den har mye av designen fra RF 83 og de enorme elementene til RF7. Jeg har hatt både RF 63 og 7 og RF 7 er bedre på alt hos meg og jeg har et forholdsvis lite rom, tipper RF 7 MK 2 har mye av den litt mer glattpolerte sounden man finner i nyere Klipsch.

Dessuten tror jeg at hvis du har plass til RF 63 så har du nok plass til RF 7 også.
    edit: dobbelpost

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytterett på 30% Klipsch

Kjøpte Klipsch RS-52 i Cherry på tilbud. Hvordan er det med angrerett på slike tilbudsvarer? De har blitt brukt kanskje 3-5 timer.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke svare for alle,men for meg er rf63 det store spiller svært godt på musikk og likeså på film, aldri i verden at rf7 ville spillt slik hos meg som rf63 gjør
    har ikke plassen den krever for å la den utfolde seg ultimat
    Men hver sin egen preferanse Hornman sikkert mange som vil ha den nye rf7 mkll

jeg er helt enig, design er jo en ting, men der har RF7 II blitt bedre nå synes jeg, men jeg synes rett og slett ikke lyden i RF7 er like bra som i RF83 - og det er jo en smakssak..

Tror nok Klipsch fatter at noen velger det, ettersom de lages - og selger ganske godt.

Jeg kunne lett hatt RF7, og godt mulig jeg kommer til å kjøpe de nye når de kommer, men ikke på bekostning av RF83, som jeg personlig synes er en bedre høytaler enn RF7.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman

du skrev ett eller annet med at du ikke skjønte hvordan man kunne gå for rf63/83 i forrige innlegg? var derfor jeg skrev mitt svar.
    den nye rf7mkll vil jeg ikke uttale meg om fordi jeg ikke har hørt den, så om det er den ultimate reference høytaleren eller ikke er vel prematur å uttale seg bastant om?
    ikke lenge siden det ble skrevet en del innlegg om hvor overlegen rf7 var rf83/63 men fler av de er jo allerede på brukten?
    hos meg passer 6,5 tommere bedre enn f.eks 8 eller 10 tommere ,har nok en del å gjøre med rommet mitt så jeg står for den påstanden om at rf7 ikke vil fungere like godt hos meg
    at rf63 kommer eventuellt kommer i en mkll versjon skjønner jeg godt da den dekker andre behov enn rf7 som er en del voldsommere og vanskeligere høytaler å hanskes med, rf83 er jo også en knallgod høytaler som også mange har ett godt forhold til
    hvis jeg skulle kjøpt en klipsch høytaler til 30 k så hadde jeg kikket oppover i rekkene istedenfor rf serien

edit
    jeg håper jo selvfølgelig at den nye serien er knakende god

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Kjøpte Klipsch RS-52 i Cherry på tilbud. Hvordan er det med angrerett på slike tilbudsvarer? De har blitt brukt kanskje 3-5 timer.
    Er ikke sikker på dette. Men får du ikke byttet så er jeg interessert av et kjøp. Du kan jo sende meg en PM men hva du tenker...

du skrev ett eller annet med at du ikke skjønte hvordan man kunne gå for rf63/83 i forrige innlegg? var derfor jeg skrev mitt svar.
    den nye rf7mkll vil jeg ikke uttale meg om fordi jeg ikke har hørt den, så om det er den ultimate reference høytaleren eller ikke er vel prematur å uttale seg bastant om?
    ikke lenge siden det ble skrevet en del innlegg om hvor overlegen rf7 var rf83/63 men fler av de er jo allerede på brukten?
    hos meg passer 6,5 tommere bedre enn f.eks 8 eller 10 tommere ,har nok en del å gjøre med rommet mitt så jeg står for den påstanden om at rf7 ikke vil fungere like godt hos meg
    at rf63 kommer eventuellt kommer i en mkll versjon skjønner jeg godt da den dekker andre behov enn rf7 som er en del voldsommere og vanskeligere høytaler å hanskes med, rf83 er jo også en knallgod høytaler som også mange har ett godt forhold til
    hvis jeg skulle kjøpt en klipsch høytaler til 30 k så hadde jeg kikket oppover i rekkene istedenfor rf serien

edit
    jeg håper jo selvfølgelig at den nye serien er knakende god
    Dette med at det er endel på brukten, henger nok mye på at folk må frigjøre kapital og andre prioriteringer. Og dem er VEEEELDIG dominerende i en stue, for og si det mildt. Men vil ikke si at det er fler RF-7 enn RF-63/83 på brukten?? Samme som Emotiva det... MANGE å da mener jeg MANGE som bytter det ut etter noen måneder.. man vil alltid ha noe værre...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Er ikke sikker på dette. Men får du ikke byttet så er jeg interessert av et kjøp. Du kan jo sende meg en PM men hva du tenker...

Dette med at det er endel på brukten, henger nok mye på at folk må frigjøre kapital og andre prioriteringer. Og dem er VEEEELDIG dominerende i en stue, for og si det mildt. Men vil ikke si at det er fler RF-7 enn RF-63/83 på brukten?? Samme som Emotiva det... MANGE å da mener jeg MANGE som bytter det ut etter noen måneder.. man vil alltid ha noe værre...

nei,mente det ikke slik kekka, men mange innlegg ble skrevet når jubileums utgaven kom og da blir det litt rart når mange dumper de kort tid etterpå, når de skulle være så fantastisk mye bedre enn rf63/83
    jeg skjønner utmerket godt det med at de blir dominerende i stua, og det var ikke ett hestespark til noen i det henseende
    finnes masse rf63 og 83 også men de har jo vært i salg lenge nå kontra jub utgaven av rf7?
    angående emotiva så har jeg ett par upa 1 som jeg gjerne vil bytte i annen emotiva,alså ikke kvitte meg med emotiva ble dårlig plass med mc og pre på plass, jeg kjøper ikke annen transistor forsterker fordi da må jeg høyt i pris for å føle at jeg har gjort ett lydmessig godt kjøp i forhold til emo, derfor ble det klasse a rør på meg som er en annen verden

mente overhodet ikke å tråkke på tærne til noen angående rf7, en knakende god høytaler , som klipsch forøvrig har svært mange av etterhvert

håper vi kan få høre noe av dette nye når vi skal inn til audiocompaniet

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Største ulempen med RF-7'ene er at de er veldig dominerende ja. Men liker lyden veldig godt i de. Hadde RF-83 før jeg gikk til innkjøp av RF-7 og de var knallbra de også. Det jeg liker bedre med RF-7'ene er at de er mer brutale, og "in-your-face" enn det RF-83'ene var. Men for all del, knall høytalere begge to.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forøvrig vil jeg si at jeg nå er blitt så glad i klispch at jeg kunne tenkt meg
    å kjøpe flere typer av de, noen av de små f.eks rb75,en eldre type, b3, heresy,cornwall,la scala og rf7 med tiden, føler jeg nå har elektronikk mer eller mindre på plass og at det kunne vært gøy å ha fler par ht men dette må nok vente til kjellerprosjektet er i havn for da kan jeg har de lagret på naborommet

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei,mente det ikke slik kekka, men mange innlegg ble skrevet når jubileums utgaven kom og da blir det litt rart når mange dumper de kort tid etterpå, når de skulle være så fantastisk mye bedre enn rf63/83
    jeg skjønner utmerket godt det med at de blir dominerende i stua, og det var ikke ett hestespark til noen i det henseende
    finnes masse rf63 og 83 også men de har jo vært i salg lenge nå kontra jub utgaven av rf7?
    angående emotiva så har jeg ett par upa 1 som jeg gjerne vil bytte i annen emotiva,alså ikke kvitte meg med emotiva ble dårlig plass med mc og pre på plass, jeg kjøper ikke annen transistor forsterker fordi da må jeg høyt i pris for å føle at jeg har gjort ett lydmessig godt kjøp i forhold til emo, derfor ble det klasse a rør på meg som er en annen verden

mente overhodet ikke å tråkke på tærne til noen angående rf7, en knakende god høytaler , som klipsch forøvrig har svært mange av etterhvert

håper vi kan få høre noe av dette nye når vi skal inn til audiocompaniet
    Har den gamle gode jeg... ikke noen jub. her nei

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Største ulempen med RF-7'ene er at de er veldig dominerende ja. Men liker lyden veldig godt i de. Hadde RF-83 før jeg gikk til innkjøp av RF-7 og de var knallbra de også. Det jeg liker bedre med RF-7'ene er at de er mer brutale, og "in-your-face" enn det RF-83'ene var. Men for all del, knall høytalere begge to.
    Å når di orda kommer fra deg så er det virkelig "in your face" også

Forøvrig Kane, så skal det testes en SVS Ultra her i heimen ikveld og imorgen

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig Kane, så skal det testes en SVS Ultra her i heimen ikveld og imorgen
    Skal prøve å koble fra en av Ultra'ene mine ikveld og kjøre en skikkelig jobb med å få kalibrert det ordentlig med kun 1 Ultra. Skal bli morro å få sammenlignet 1 mot 2 her i huset. Med tanke på output'en jeg har nå, så tror jeg faktisk jeg vil komme imål med kun 1 ultra. Hvis det stemmer, så har vi pluttselig 10 lapper jeg kan bruke ting i kinoen istedet. Vi får se...........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å koble fra en av Ultra'ene mine ikveld og kjøre en skikkelig jobb med å få kalibrert det ordentlig med kun 1 Ultra. Skal bli morro å få sammenlignet 1 mot 2 her i huset. Med tanke på output'en jeg har nå, så tror jeg faktisk jeg vil komme imål med kun 1 ultra. Hvis det stemmer, så har vi pluttselig 10 lapper jeg kan bruke ting i kinoen istedet. Vi får se...........
    Får man med noe skilt el. når man kjøper Ultraen ny? vet det fulgte med det på SVS PB13-Ultra for noen år siden.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Har du slått deg i hodet i det siste... ;-)

2 er dobbelt så morro som 1 :-D

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man med noe skilt el. når man kjøper Ultraen ny? vet det fulgte med det på SVS PB13-Ultra for noen år siden.
    Fikk ihvertfall ikke noe med mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stygge planer om å melde meg inn i Klipsch-klubben i disse dager. Valget hadde falt på et sett RF-83 da de er ganske snille i pris disse dager. Jeg var nesten sikker inntill jeg så de nye RF-7ii. Jeg skal ikke bruke dem til noe annet enn musikk. Jeg har et ganske kraftig pre/power sett fra Parasound (hca-2200mkii)til å drive dem, høytalerkabler er Audioquest Mammoth og cd spiller fra Pioneer. Jeg går fra Martin Logan og til Klipsch mest for å prøve noe nytt og noe som ikke er så vrient å plassere/matche med andre komponenter. Har latt meg imponere av den litt hissige lyden og det unormalt enorme lydbildet fra RF-83 samt en detaljerikdom av det sjeldene. Har en stue på ca 35-40m2 de skal stå. Spiller alt fra klassisk til Scooter.

Hva hadde dere gjort. Kjøpt RF-83 til pølsepris eller ventet på RF-7mkii og betalt sikkert 10.000kr mer for dem?.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har du slått deg i hodet i det siste... ;-)

2 er dobbelt så morro som 1 :-D
    Med tanke på at jeg fremdeles vil klare tett på 120db med kun den ene Ultra'en min i "Pulse" scenen, så ser jeg ikke behovet. Ser ikke film på det nivået uansett. I musikk klarer jeg mye mer selv uten SUB, så trenger den liksom ikke der heller. Men for all del. Skal selvsagt testet dette først, slik at jeg ikke pluttselig sitter å føler det mangler noe i ettertid.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fei
    Jeg har stygge planer om å melde meg inn i Klipsch-klubben i disse dager. Valget hadde falt på et sett RF-83 da de er ganske snille i pris disse dager. Jeg var nesten sikker inntill jeg så de nye RF-7ii. Jeg skal ikke bruke dem til noe annet enn musikk. Jeg har et ganske kraftig pre/power sett fra Parasound (hca-2200mkii)til å drive dem, høytalerkabler er Audioquest Mammoth og cd spiller fra Pioneer. Jeg går fra Martin Logan og til Klipsch mest for å prøve noe nytt og noe som ikke er så vrient å plassere/matche med andre komponenter. Har latt meg imponere av den litt hissige lyden og det unormalt enorme lydbildet fra RF-83 samt en detaljerikdom av det sjeldene. Har en stue på ca 35-40m2 de skal stå. Spiller alt fra klassisk til Scooter.

Hva hadde dere gjort. Kjøpt RF-83 til pølsepris eller ventet på RF-7mkii og betalt sikkert 10.000kr mer for dem?.
    Som jeg sa i en annen tråd her, Parasound NC-2100,NC-2250 sammen med RF-7 låter helt konge... går ikke annet enn å glise

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Med tanke på at jeg fremdeles vil klare tett på 120db med kun den ene Ultra'en min i "Pulse" scenen, så ser jeg ikke behovet. Ser ikke film på det nivået uansett. I musikk klarer jeg mye mer selv uten SUB, så trenger den liksom ikke der heller. Men for all del. Skal selvsagt testet dette først, slik at jeg ikke pluttselig sitter å føler det mangler noe i ettertid.
    Symetrien er viktig også da

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Symetrien er viktig også da
    Sant det. Derfor jeg kun skal teste med en ikveld, å se hvordan det blir. Høres det ikke greit ut, eller ser dumt ut, nei da blir de stående begge to

Side 399 av 1034 FørsteFørste ... 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 395 396 397 398 399 400 401 402 403 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 899 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •