Klipsch klubben - Side 395

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 395 av 1034 FørsteFørste ... 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 391 392 393 394 395 396 397 398 399 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 895 ... SisteSiste
Viser resultater 7,881 til 7,900 av 20677
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg har vurdert å kjøpe emotiva etter hvert, mest pga den lave prisen da jeg nå i månedskiftet får en sønn(min første), og andre prioriteringer økonomisk sett.

Men er det noe jeg er veldig glad i med Klipsch så er det den vannvittige "smekken" man får i toppen på enkelte sanger, og det er det mange av mine kompiser som har blitt imponert over siden deres høyttalere med vanlig diskant ikke klarer. Det jeg mener da er en slags "smekk" som får trommehinna till å vibrere på veeeldig høyt volum.

Det jeg lurer på da er om UPA-1 vil bli for snill i toppen da? Bør jeg gå for XPA serien heller til mine RF-63?
    Jeg tror ikke det blir tamt i toppen. Dynamikken i diskanten vil fortsatt være mye bedre enn vanlige dome/bånd diskanter. Selv hadde jeg XPA-2 og 5 på RF-63. UPA har jeg ikke hørt, kun et "rykte" jeg gjengir når jeg sier de er snillere. Det er uansett snakk om små forskjeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det blir RC-64 II og RS-62 II som blir match med RF-7 II da ?

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Uff og huff", det er det jeg sitter og tenker etter å ha sett MK2 modellen, jeg er veldig glad for at jeg gikk for RF-63 når jeg gjorde. Jeg liker rett og slett ikke utseendet på de nye, mulig jeg bare er for vandt med den gamle look'en.

Nå har mine Rf-63 spilt i mange timer (ca. 24/7 i to uker, eller er det blitt tre?) og dæven døtte så snadder! Jeg har ikke rota meg til å kjøre en ny romkorreksjon, så spiller for det meste i Pure Direct, også ved film (har ikke plassert bakHT enda) og dæven så stor lyden er i Rf-63, kan ikke huske samme opplevelsen fra Rf-82.
    Godt fornøyd med kjøpet ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    "Uff og huff", det er det jeg sitter og tenker etter å ha sett MK2 modellen, jeg er veldig glad for at jeg gikk for RF-63 når jeg gjorde. Jeg liker rett og slett ikke utseendet på de nye, mulig jeg bare er for vandt med den gamle look'en.

Nå har mine Rf-63 spilt i mange timer (ca. 24/7 i to uker, eller er det blitt tre?) og dæven døtte så snadder! Jeg har ikke rota meg til å kjøre en ny romkorreksjon, så spiller for det meste i Pure Direct, også ved film (har ikke plassert bakHT enda) og dæven så stor lyden er i Rf-63, kan ikke huske samme opplevelsen fra Rf-82.
    Godt fornøyd med kjøpet ja.

samme her, liker rf63 mer og mer jeg og

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    "Uff og huff", det er det jeg sitter og tenker etter å ha sett MK2 modellen, jeg er veldig glad for at jeg gikk for RF-63 når jeg gjorde. Jeg liker rett og slett ikke utseendet på de nye
    +1

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg lurer fælt på er om RS-62 mk2 surround ht'ene blir å matche mine RF-63 og RC-64?

Hadde litt på følelsen at jeg ikke burde ventet så lenge med å kjøpe RS-62 :-|

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste litt lenger bak istad og det så ut som noen hadde fått intrykk av at samme plastikkfront på rf II har blit benyttet. Ble litt usikker nå, dwt står (fra klipsch.com) "including black metallic finished baffles" Lurer på om det er plastikk eller et annet metall?. Samt dette er også å bemerke (fra rf-82 mkII) "Titanium tweeter with linear travel suspension—trickle-down technology from our flagship Palladium Series"

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Samt dette er også å bemerke (fra rf-82 mkII) "Titanium tweeter with linear travel suspension—trickle-down technology from our flagship Palladium Series"
    Dette fant jeg etter litt googling:

"The Palladium P-17B and P-27C speakers feature 3-way design, while the floorstanding models offer 3.5-way performance. Trickle-down technology is represented in the floorstanding, bookshelf and center channel models by using the same Tractrix® Horn-loaded midrange and supertweeter as the P-39F. "

Det ser med andre ord ut som de benytter samme mellomtone og diskant horn på alle ht'ene i Palladium serien. "Trickle down" betyr å "risle ned" på norsk, så hva de mener med det i forhold til RF-82 mk2 er et mysterium

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke de ser så ille ut. Nå er det bare å vente på en test..........

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fant jeg etter litt googling:

"The Palladium P-17B and P-27C speakers feature 3-way design, while the floorstanding models offer 3.5-way performance. Trickle-down technology is represented in the floorstanding, bookshelf and center channel models by using the same Tractrix® Horn-loaded midrange and supertweeter as the P-39F. "

Det ser med andre ord ut som de benytter samme mellomtone og diskant horn på alle ht'ene i Palladium serien. "Trickle down" betyr å "risle ned" på norsk, så hva de mener med det i forhold til RF-82 mk2 er et mysterium

det betyr utfra hva jeg skjønner at deler,eller alt er dryppet nedover til rf serien
    står under specs

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg lurer fælt på er om RS-62 mk2 surround ht'ene blir å matche mine RF-63 og RC-64?

Hadde litt på følelsen at jeg ikke burde ventet så lenge med å kjøpe RS-62 :-|

det er forsatt mulig å få tak i disse, pluss at mange bytter etterhvert

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    leste litt lenger bak istad og det så ut som noen hadde fått intrykk av at samme plastikkfront på rf II har blit benyttet. Ble litt usikker nå, dwt står (fra klipsch.com) "including black metallic finished baffles" Lurer på om det er plastikk eller et annet metall?. Samt dette er også å bemerke (fra rf-82 mkII) "Titanium tweeter with linear travel suspension—trickle-down technology from our flagship Palladium Series"

tror jeg nevnte dette igår i ett av mine innlegg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir spennende å se hvordan de nye blir tatt imot,mange har jo kritisert
    palladium nettopp pga at de ikke er så rå som andre klipsch ht, personlig har jeg ingen formening om dette da jeg ikke har lyttet på palladium,men har fått med meg mange kommentarer om dette

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det betyr utfra hva jeg skjønner at deler,eller alt er dryppet nedover til rf serien
    står under specs

Det er der jeg blir forvirret, RF-82 mk2 har et 1" hornelement, men palladium har to på 0,75" og 4,5"

Hadde litt på følelsen at jeg ikke burde ventet så lenge med å kjøpe RS-62
    det er forsatt mulig å få tak i disse, pluss at mange bytter etterhvert
    Problemet er bare at jeg ikke har råd til RS-62 akkurat nå, får håpe at RS-62 mk2 matcher like godt ellers må jeg vel se på bruktmarkedet når den tid kommer :roll:

Hadde forsåvidt ikke gjort noe om de nye RS-62'ene hadde matchet frontrekken min da jeg synes grillene på de er mye penere enn på forgjengerne!

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianBrand
    Blir ikke XPA-5 litt for mye for RF-35? kan da heller prøve UPA-5, (en god del billigere men dog litt svakere) Hør med folk som har samme høyttaler og slikt, hva dem anbefalere
    Nå er ikke Rf-35 noen liten bokhylle høyttaler...er to doble 8" i hver.....

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg nevnte dette igår i ett av mine innlegg
    var ikke det i rf-7 II du mente?

jeg er avhengig av at norske importører kommer med noen veiledende priser eller lanseringsdatoer på nye serien, hvis ikke så kjøper jeg rf-82 nåå! fikser ikke en uke til uten skikkelig musikk eller anlegg! kjører noen 2.1 logitech nå...:S

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er der jeg blir forvirret, RF-82 mk2 har et 1" hornelement, men palladium har to på 0,75" og 4,5"

Problemet er bare at jeg ikke har råd til RS-62 akkurat nå, får håpe at RS-62 mk2 matcher like godt ellers må jeg vel se på bruktmarkedet når den tid kommer :roll:

Hadde forsåvidt ikke gjort noe om de nye RS-62'ene hadde matchet frontrekken min da jeg synes grillene på de er mye penere enn på forgjengerne!

vil tro det betyr at selve teknologien er dryppet nedover, ikke at de bruker samme horn, jeg også trenger rs62 etterhvert og jeg tror de nye også kan brukes

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bladd og lest gjennom de ti siste sidene her, og finner ikke mye om den nye serien ? Er det kun de nye RF82 II som det er kommet noe om? Er det noen som har noen linker hvor det står litt mere om herlighetene?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Nå har jeg bladd og lest gjennom de ti siste sidene her, og finner ikke mye om den nye serien ? Er det kun de nye RF82 II som det er kommet noe om? Er det noen som har noen linker hvor det står litt mere om herlighetene?
    Da har du ikke lest nøye nok. Var link til alle de nye modellene litt tidligere i tråden. Men kan slenge den ut igjen jeg :-)

Reference Home Audio
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kane takk skal du. Øynene er det første man blir blind på ;-))

Side 395 av 1034 FørsteFørste ... 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 391 392 393 394 395 396 397 398 399 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 895 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •