Klipsch klubben - Side 394

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 394 av 1034 FørsteFørste ... 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 390 391 392 393 394 395 396 397 398 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 894 ... SisteSiste
Viser resultater 7,861 til 7,880 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Takk for det.

Og ja, jeg har lyst å prøve rørforsterker. Men jeg spiller mye ps3, og da er det litt bortkastet. Men til musikk må det jo være knall. Jeg har jo også fått meg tak i et par hundre LPer, og kjøpt meg en Pro-Ject Debut III.

Hvor lenge varer rørene i en røramp egentlig. Er det 1000 timer er det uaktuellt hos meg(pga ps3), er det 10000, så er det andre boller.

de varer ganske så lenge ,mer enn 1000 timer,kanskje i snitt 4-5 000 timer?men alt varierer utifra hvilken type du trenger og fabrikat osv, er ganske så novise på det punktet selv så ikke så veldig mye jeg vet, rør funker også på film og ps3, ihvertfall det jeg har testet, de små rørene, inngangsrørene har lenger levetid enn driverrørerene
    ,fått en vannvittig mye større og detaljert frontrekke med mc koblet inn
    Man kan jo også gå får en rør sak som har mindre rør enn kt88 f.eks den L4 som jeg har hatt til test, der er rørkostnadene veldig mye mindre

jeg bruker røreffekten til film,musikk og spilling men kommer ikke til å bruke den mye til tv titting, der bruker jeg bare center og bak og det funker ok

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    rockwool vil helt klart gjøre saken bedre + hvis vi bytter så får du en roligere topp
    Men hvis vi bytter så har jeg ingen effekt til centeren :/

Men onkyo 807 klarer vel å drive centeren?

Vil du bytte xpa-3 mot to upa-1?

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JørgenP
    Hvordan synes du Emotiva XPA-3 -fungerer på Klipsch?

Er Emotive PA-forsterkere, eller vanlige stereoforsterkere?

Bråker Emotive'n?(altså vifter o.l)
    Emotivaen min er helt tyst. Ingen vifter i den og blir ikke spesiellt varm heller.

Det er ørene som gir seg før forsterkern her ihvertfall

Newcomer JørgenP sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Emotivaen min er helt tyst. Ingen vifter i den og blir ikke spesiellt varm heller.

Det er ørene som gir seg før forsterkern her ihvertfall
    Så fint. Tenker på å kjøpe et par Klipsch RF 82. Men jeg er usikker på om jeg skal legge penger i XPA 2, eller om jeg bruker litt mindre og kjøper en UPA 2. Det jeg har mest lyst til er å kjøpe en XPA 3, for subwoofer på siste utgangen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis vi bytter så har jeg ingen effekt til centeren :/

Men onkyo 807 klarer vel å drive centeren?

Vil du bytte xpa-3 mot to upa-1?

driver å vurderer å bytte 2 av de ihvertfall, får ikke plass til 3 stk effektforsterkere i tillegg til pre og mc som jeg har kjøpt

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver å vurderer å bytte 2 av de ihvertfall, får ikke plass til 3 stk effektforsterkere i tillegg til pre og mc som jeg har kjøpt
    Hva skal du selge? McIntosh^^ ?

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fristende, fristende, men er de såååå mye bedre da? Veldig smått med penger for tiden grunnet studiestart, så må bli i slutten av mnd ihvertfall

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med Klipsch RF 62 på Emotiva XPA-3 egentlig?

Føler du noe behov for sub når du hører på musikk? Eventuelt, hva slags musikk hører du på? Om det er musikk som ikke har så mye som rører seg i bunn så kan jeg jo skjønne at man ikke har et sterkt behov for sub.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 62 på xpa-3 før og det funka bra det. Men har du større rom en 15kvm ville jeg gått for 82. Den vil nok klare bassen alene med mindre du spiller techno, men da ville jeg heller ha gått for CV

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 62 på xpa-3 før og det funka bra det. Men har du større rom en 15kvm ville jeg gått for 82. Den vil nok klare bassen alene med mindre du spiller techno, men da ville jeg heller ha gått for CV
    Spiller ikke mye techno

Eksempel på hva som ofte spilles av høyttalerene mine Playlist by infini7y - Spotify

Rommet er vel på rundt 15kvm.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du selge? McIntosh^^ ?

nei ,ikke mc, har 3x upa1 i tillegg,men har kanskje fått plassproblemer som gjør at 2 av de må skiftes ut med en flerkanalsforsterker

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xpa + Klipsch = dritt.

Edit: i hvertfall hvis man har hørt klipsch med skikkelig rørforsterker.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Xpa + Klipsch = dritt.

Edit: i hvertfall hvis man har hørt klipsch med skikkelig rørforsterker.
    Du kunne ikke tenke deg å begrunne innlegget ditt? Blir litt meningsløst uten begrunning.

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne ikke tenke deg å begrunne innlegget ditt? Blir litt meningsløst uten begrunning.

enig det ble litt for dumt

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fint. Tenker på å kjøpe et par Klipsch RF 82. Men jeg er usikker på om jeg skal legge penger i XPA 2, eller om jeg bruker litt mindre og kjøper en UPA 2. Det jeg har mest lyst til er å kjøpe en XPA 3, for subwoofer på siste utgangen
    informerer om at ny rf serie er ute og at rf-82 har kommet i mk2 versjon, selv bestemte jeg meg i går for å vente med å kjøpe rf-82.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller ikke mye techno

Eksempel på hva som ofte spilles av høyttalerene mine Playlist by infini7y - Spotify

Rommet er vel på rundt 15kvm.
    hvem sier rf-82 er dårlig på techno? spilte walk the line på 116db i et 50kvm rom og da stod vi 5 meter fra høyttalerne og målte. Rf-82ene er sinnsyk råe på techno har en gedigen og kontrollert bass. konkurrentene (b&W 683, dali ikon 6 mk2) kunne ikke en gang sammenlignes på techno. Er ikke klipsch nok så er vel det eneste igjen CW

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    UPA-1 er i følge noen litt snillere i diskanten og kanskje sånn sett en enda bedre match.
    Jeg har vurdert å kjøpe emotiva etter hvert, mest pga den lave prisen da jeg nå i månedskiftet får en sønn(min første), og andre prioriteringer økonomisk sett.

Men er det noe jeg er veldig glad i med Klipsch så er det den vannvittige "smekken" man får i toppen på enkelte sanger, og det er det mange av mine kompiser som har blitt imponert over siden deres høyttalere med vanlig diskant ikke klarer. Det jeg mener da er en slags "smekk" som får trommehinna till å vibrere på veeeldig høyt volum.

Det jeg lurer på da er om UPA-1 vil bli for snill i toppen da? Bør jeg gå for XPA serien heller til mine RF-63?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg har vurdert å kjøpe emotiva etter hvert, mest pga den lave prisen da jeg nå i månedskiftet får en sønn(min første), og andre prioriteringer økonomisk sett.

Men er det noe jeg er veldig glad i med Klipsch så er det den vannvittige "smekken" man får i toppen på enkelte sanger, og det er det mange av mine kompiser som har blitt imponert over siden deres høyttalere med vanlig diskant ikke klarer. Det jeg mener da er en slags "smekk" som får trommehinna till å vibrere på veeeldig høyt volum.

Det jeg lurer på da er om UPA-1 vil bli for snill i toppen da? Bør jeg gå for XPA serien heller til mine RF-63?

der tror jeg det kommer an på smak og behag rett og slett, upa 1 har smekk i toppen men er såvidt jeg har forstått noe mer tilbakelent i toppen,alså ikke så aggresiv, det hara passet meg godt ihvertfall

Edit Gratulerer så mye med junior som er på vei, er virkelig noe av det store i livet å få barn

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der tror jeg det kommer an på smak og behag rett og slett, upa 1 har smekk i toppen men er såvidt jeg har forstått noe mer tilbakelent i toppen,alså ikke så aggresiv, det hara passet meg godt ihvertfall
    Så lenge det ikke blir for tamt så tror jeg UPA-1 ganger 3 vil bli perfekt for frontrekka mi, og da er det jo bra at du mener man får "smekk" i toppen uansett om den er noe tilbakelent :-D

Edit Gratulerer så mye med junior som er på vei, er virkelig noe av det store i livet å få barn
    Tusen takk for det, er meget spent nå, bare noen uker igjen nå, men kanskje han er utålmodig å vil komme litt tidligere så det kan så og si skje når som helst nå!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Så lenge det ikke blir for tamt så tror jeg UPA-1 ganger 3 vil bli perfekt for frontrekka mi, og da er det jo bra at du mener man får "smekk" i toppen uansett om den er noe tilbakelent :-D

de er ikke tamme, men som sagt går nok på personlige preferanser det her

Side 394 av 1034 FørsteFørste ... 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 390 391 392 393 394 395 396 397 398 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 894 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •