Klipsch klubben - Side 393

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 393 av 1033 FørsteFørste ... 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 389 390 391 392 393 394 395 396 397 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 893 ... SisteSiste
Viser resultater 7,841 til 7,860 av 20659
    Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Synes RF-7 I ser mye bedre ut enn RF-7 II hvartfall...
    Enig der !:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Link?

AVforum.no - jokris's hjemmekino

jeg forventer noe forskjell i diskanten på disse modellene da jeg utifra specs ser at det har regnet litt fra palladium serien i det området, alså hornet

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Noen som har hørt noe om hvorfor RF82 kommer i versjon II, men foreløpig ikke RF63/83?

og hvorfor kommer f.eks RF-7 i versjon II, men center er ikke noe RC-7, men derimot RC64 i versjon II?

bare jeg som mangler noe her? Synes faktisk nye RF-7 er ble ganske ok jeg da, selv om jeg føler meg litt "snytt" etter mange mnd med venting på hva som dukket opp..:P

Teknisk data ser også veldig likt ut på versjon II og I, så forventer folk store forskjeller på RF7 classic og RF7 II, bortsett fra kosmetisk?
    nå bare antar jeg, men tror at rf-63 og 83 blir litt mer "ekslusive" enn 42,52,62,82 og derfor blir ventet med en relansering. Med tanke på forrige serie så er jo 63 og 83 mye bedre enn de andre modellene; stivere og tyngre kabinett, bedre og kraftigere basselementer, bedre delefilter og et helt annet horn. Bare spekulasjoner nå, men gleder meg ihvertfall til å se hvordan de blir.

synes forøvrig at den nye cherry finishen på rf-7 II og rc-64 var dritstilig, men dog ikke for enhver stue/kinorom

surround kanalene ligger også ute, merkbart har de fått en mye fetere grill

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner mine rf-63 og bli innspilt. Nå er ikke den skarpe diskanten der lenger og gjør vondt. Nå gjør det vondt fordi jeg spiller så høyt :twisted:

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange timer har du spilt Crimar?

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt dem siden startetn av juni og spilt mye, pluss at de brukes hele tiden når tven står på.

Klarer ikke å si et antall timer, men jeg har hatt noen dager pause fra anlegget og hørte det idag med ferske ører, og det begynner bli bra. Trok 50 timer til vil gjøre susen, men nå begynner det å bli veldig bra.

Sultans of swing er bare herlig her.

Har lyst til å anskaffe meg en rørforsterker, men har litt dårlig med penger nå som studietiden starter, men håper og få prøvd det snart.

Skal leke meg med rockwool plater om et par uker. Lurer på hvordan det går. Har bar betongvegg bak meg som ikke liker høyttalere.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle apekatter.
    Har noen av dere kjennskap til Marantz AV9000?
    Trenger Pre til min Emotiva XPA-5..En bra match det?

Newcomer StianBrand sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Nå begynner mine rf-63 og bli innspilt. Nå er ikke den skarpe diskanten der lenger og gjør vondt. Nå gjør det vondt fordi jeg spiller så høyt :twisted:
    Jeg fikk mine RF-83 for ei uke siden, diskanten er så ufattelig høy at jeg må stille den ned når jeg hører på musikk:-? Er det vanlig at den er slik? Gleder meg sååå ufattelig mye til lyden blir litt "rundere" Spiller med en NAD reciver nå, venter på Onkyo TX-NR5007 :-D Etter deg jeg har lest så er Onkyo en av dem beste "machene" til Klipsch, så håper på et GODT resultat8)

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Hei alle apekatter.
    Har noen av dere kjennskap til Marantz AV9000?
    Trenger Pre til min Emotiva XPA-5..En bra match det?
    Hva skal du drive med XPA-5en da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianBrand
    Jeg fikk mine RF-83 for ei uke siden, diskanten er så ufattelig høy at jeg må stille den ned når jeg hører på musikk:-? Er det vanlig at den er slik? Gleder meg sååå ufattelig mye til lyden blir litt "rundere" Spiller med en NAD reciver nå, venter på Onkyo TX-NR5007 :-D Etter deg jeg har lest så er Onkyo en av dem beste "machene" til Klipsch, så håper på et GODT resultat8)

hvis du ikke har nok juice til rf83 så blir de fort skarpe i toppen tror jeg, kan være problemet ditt kanskje? beregn deg en effektforsterker etterhvert til frontene, 5007 vil heller ikke ha juice nok,men du vil nok oppleve lyden
    merkbart bedre vil jeg tro

ellers er det jo som kjent en lang innspillingtid på de også, så tråkk til litt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt dem siden startetn av juni og spilt mye, pluss at de brukes hele tiden når tven står på.

Klarer ikke å si et antall timer, men jeg har hatt noen dager pause fra anlegget og hørte det idag med ferske ører, og det begynner bli bra. Trok 50 timer til vil gjøre susen, men nå begynner det å bli veldig bra.

Sultans of swing er bare herlig her.

Har lyst til å anskaffe meg en rørforsterker, men har litt dårlig med penger nå som studietiden starter, men håper og få prøvd det snart.

Skal leke meg med rockwool plater om et par uker. Lurer på hvordan det går. Har bar betongvegg bak meg som ikke liker høyttalere.
    rockwool vil helt klart gjøre saken bedre + hvis vi bytter så får du en roligere topp

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du drive med XPA-5en da?
    Har Klipsch-35.Er desperat blakk nå(ny flatskjerm,forsterker,lånekassa!),så må nok handle brukt.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hvis du ikke har nok juice til rf83 så blir de fort skarpe i toppen tror jeg, kan være problemet ditt kanskje? beregn deg en effektforsterker etterhvert til frontene, 5007 vil heller ikke ha juice nok,men du vil nok oppleve lyden
    merkbart bedre vil jeg tro

ellers er det jo som kjent en lang innspillingtid på de også, så tråkk til litt
    Det kan godt hende, NAD'en er på 5*110W i 4ohm, men tror du 5007 vil ha problemer å? den er på 145W i 8ohm. Jeg lurere på og kjøpe en XPA-3 til Front+Center, og senere kjøpe en XPA-5 når jeg skal oppgraderer til 7.1 til bruk av surround høyttalerne. Tror du en XPA-3 klarer og levere mer en en XPA-5, er lyden merkbar stor? Har snakket med noen folk og dem sier at Emotiva er ganske strømsvak, mens alle på forumet her er nesten 100% positive til det. Blir litt skeptisk :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt hende, NAD'en er på 5*110W i 4ohm, men tror du 5007 vil ha problemer å? den er på 145W i 8ohm. Jeg lurere på og kjøpe en XPA-3 til Front+Center, og senere kjøpe en XPA-5 når jeg skal oppgraderer til 7.1 til bruk av surround høyttalerne. Tror du en XPA-3 klarer og levere mer en en XPA-5, er lyden merkbar stor? Har snakket med noen folk og dem sier at Emotiva er ganske strømsvak, mens alle på forumet her er nesten 100% positive til det. Blir litt skeptisk :-?
    jeg kan ikke si at jeg har merket noe til at upa 1 er strømsvak ihvertfall
    til film vil 5007 klare brasene greit vil jeg tro, men til musikk krever rf83 mer
    juice rett og slett,mange bruker xpa 3-5 til samme ht med godt resultat
    hvem folk sier emotiva er strømsvak?

er jo som kjent ikke bare watt men strømstyrke som kreves med større klipsch

sitter her nå og ser halloween ll og når jeg ser på speedometeret på mcintoshen så er det såvidt jeg kommer over 1 watt på ganske så høyt lydnivå, når jeg derimot hører på musikk kan jeg fint sluke unna over 50 watt
    på godt lydnivå

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Har Klipsch-35.Er desperat blakk nå(ny flatskjerm,forsterker,lånekassa!),så må nok handle brukt.
    Blir ikke XPA-5 litt for mye for RF-35? kan da heller prøve UPA-5, (en god del billigere men dog litt svakere) Hør med folk som har samme høyttaler og slikt, hva dem anbefalere

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan ikke si at jeg har merket noe til at upa 1 er strømsvak ihvertfall
    til film vil 5007 klare brasene greit vil jeg tro, men til musikk krever rf83 mer
    juice rett og slett,mange bruker xpa 3-5 til samme ht med godt resultat
    hvem folk sier emotiva er strømsvak?

er jo som kjent ikke bare watt men strømstyrke som kreves med større klipsch
    Bare noen venner av meg, men dem er vant med mono blokker til 20k+++, så kan ta det med et par klyper salt 8) Har også vurdert XPA-2 til front og eventulet XPA-1 til center. Blir litt dyrere men sikkert bedre :-D

Newcomer JørgenP sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan synes du Emotiva XPA-3 -fungerer på Klipsch?

Er Emotive PA-forsterkere, eller vanlige stereoforsterkere?

Bråker Emotive'n?(altså vifter o.l)

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,303
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må skryte litt av alt du har fått gjort på rommet ditt.ser veldig bra ut
    mangler bare rør....
    Takk for det.

Og ja, jeg har lyst å prøve rørforsterker. Men jeg spiller mye ps3, og da er det litt bortkastet. Men til musikk må det jo være knall. Jeg har jo også fått meg tak i et par hundre LPer, og kjøpt meg en Pro-Ject Debut III.

Hvor lenge varer rørene i en røramp egentlig. Er det 1000 timer er det uaktuellt hos meg(pga ps3), er det 10000, så er det andre boller.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare noen venner av meg, men dem er vant med mono blokker til 20k+++, så kan ta det med et par klyper salt 8) Har også vurdert XPA-2 til front og eventulet XPA-1 til center. Blir litt dyrere men sikkert bedre :-D
    XPA serien leverer det de skal og litt til. Men de er ikke stabile i laster under 2ohm. Har vært borti lite av hi-fi forsterkere til den prisen eller det doble som er like kraftige.

@JørgenP de er hi-fi forsterkere, ingen vifter osv. Rimelig nøytrale i klangen, kanskje litt ekstra skyv i bunn. Fungerer bra på Klipsch, UPA-1 er i følge noen litt snillere i diskanten og kanskje sånn sett en enda bedre match.

Newcomer JørgenP sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    XPA serien leverer det de skal og litt til. Men de er ikke stabile i laster under 2ohm. Har vært borti lite av hi-fi forsterkere til den prisen eller det doble som er like kraftige.

@JørgenP de er hi-fi forsterkere, ingen vifter osv. Rimelig nøytrale i klangen, kanskje litt ekstra skyv i bunn. Fungerer bra på Klipsch, UPA-1 er i følge noen litt snillere i diskanten og kanskje sånn sett en enda bedre match.
    Tusen takk for raskt og utfyllende svar!

Lurer på en 3kanaler fra Emotiva. For to stk gulvstående og muligens en sub. Klipsch fronthøyttalere så klart

Side 393 av 1033 FørsteFørste ... 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 389 390 391 392 393 394 395 396 397 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 893 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •