Klipsch klubben - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 39 av 1033 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 539 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Lurte på om 5100+frakt for et par Klipsch RS-52 er bra pris ?

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil eg påstå er en bra pris.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt nye så er det nok en fin pris. 5995 normalpris over disk for rs-52

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Oioioi:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=44959&cat=12

Skulle vore juni akkurat no. *sukk*
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Å herregud,d et gjør vondt i sjela at jeg ikke har _plass_ til dem, for jeg har pengene, dette er en trist dag
    Hmmm, de cornwallene hadde passet bra som pc-høyttalere!

Måtte dra "bokkis" vegaene ut i stua for å la de tjene som bakhøyttalere, og det er passelig nitrist å sitte i stillhet ved pc'en og surfe på kveldene :roll:

Bare synd at jeg heller ikke har råd...

Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Hei

Lurte på om 5100+frakt for et par Klipsch RS-52 er bra pris ?
    Hvor fikk du det tilbudet?

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble jeg medlem i denne relativt utsvevende klubben av klipsch-fantaster jeg også.

Fikk mine RB-81 like over helga, og installerte dem på hjemmelagde stativer. Tcha.. Håper de blir mykere etterhvert, for de skriker litt i ørene. Men regner som sagt med det blir bedre, folk jeg har pratet med sier jeg må gi dem rundt 100 timer med innspilling på relativt bøllete musikk, så blir det bra..

Stativene blir byttet ut om ikke lenge, jeg likte ikke helt måten jeg gjorde ting på, så blir forhåpentligvis å bytte ut topp og bunn platene med skifer eller marmor heller. Så får jeg se hva jeg finner ut for å få riktig distanse.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chin
    folk jeg har pratet med sier jeg må gi dem rundt 100 timer med innspilling på relativt bøllete musikk, så blir det bra..
    Gratulerer med nye flotte høyttalere!

Men som regel må du legge til en ekstra 0 på antall timer innspilling før du er helt 100% i mål...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble jeg medlem i denne relativt utsvevende klubben av klipsch-fantaster jeg også.

Fikk mine RB-81 like over helga, og installerte dem på hjemmelagde stativer. Tcha.. Håper de blir mykere etterhvert, for de skriker litt i ørene. Men regner som sagt med det blir bedre, folk jeg har pratet med sier jeg må gi dem rundt 100 timer med innspilling på relativt bøllete musikk, så blir det bra..

Stativene blir byttet ut om ikke lenge, jeg likte ikke helt måten jeg gjorde ting på, så blir forhåpentligvis å bytte ut topp og bunn platene med skifer eller marmor heller. Så får jeg se hva jeg finner ut for å få riktig distanse.
    Velkommen i klubben
    Gratulerer med Klipsch

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er berykta for lang innspelingstid, men om du kan dra på litt på volumet bør det ikkje ta altfor lang tid. Og verd å nemne at hornet kan vere litt pågåande dersom det er mykje nakne vegger o.l. Om du ikkje er nøgd etter ei stund, vurder eit teppe på golvet foran, dor eksempel.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Å herregud,d et gjør vondt i sjela at jeg ikke har _plass_ til [Cornwall III], for jeg har pengene, dette er en trist dag

13 lappar for eit par tilnærma nye Cornwall er jo nesten skummelt billig. Nesten så eg går og ber om litt ekstra på huslånet...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Kan jo prøve

RF-63 har en helt annen punch enn RF-82. Mye pga stivere kabinett og kraftigere "motor" på elementene. Dette gjør lydbilet mye mer stabilt, og presist. Driveren til Hornet er større og takler dermed transienter og den relativt lave delingen bedre. Diskanten låter åpnere og har en vesentlig bedre evne til å skille de ulike lydene i musikken.

Plasseringsproblemer er ikke noe større med RF-63 enn RF-82 synes jeg. Alle høyttalere krever at man jobber med plasseringen. RF serien er ikke noe unntak. Det jeg mente var at de ikke nødvendigvis trenger større rom enn RF-82

Klangen er den samme som sagt. Tenker da på balansen lyst/mørkt.

Jeg har skrive det mange ganger, men i denne prisklassen hadde jeg valgt Heresey III forran en RF modell.

-Tim

Kann du forklare for meg hva du mener med kraftigere "motor" på elementene? Er ikke noen ekspert på dette, men lurer litt på om du mener att dette er en annen 6,5" enn i RF62 eller om det er andre grunner til att det står "High output" på elementene til RF63 og RF83 i min brosjyre fra 2006? Sikkert ett dumt spørsmål, men eg lurer som sagt på å oppgradere fra RF82 til RF63 og ønsker bare i vite mest mulig før eg oppgraderer

Fann denne tråden og er litt derfor eg lurer på dette også:-?:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...3-element.html

Var jo ltt skremmende å lese dette også selv om eg har lest det før i en annen tråd her på forumet. Men eg håper og tror att det bare er noen få skrekkeksempel på dette med bulker o.s.v på elementene i forhold til antall RF63 og RF83 som blir solgt:-? Ellers hadde de vel sluttet å produsere RF63 og RF83 for lenge siden Håper i så fall att eg ikke er en av de som er uheldige med dette når eg skall kjøpe meg RF63:-D Noen her som har vært en av de uheldige som vet om dette går på reklamasjon? Skall vel egentlig ikke være mulig å få ett element til å se slik ut viss en ikke går til fysisk angrep på høgtaleren og så lenge en ikke er kanon full og spiller med vreng over lang tid? Viss elementene blir slik under "normalt" bruk bør det jo være reklamasjon etter min mening.

Takker for svar:-D

Edit: Eg spiller aldri øredøvende høyt over lengre perioder og aldri så høyt att høgtalerne vrenger:-) Eg går heller aldri til angrep på elementene så eg tror det skall gå bra for min del:-) he he...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Kann du forklare for meg hva du mener med kraftigere "motor" på elementene? Er ikke noen ekspert på dette, men lurer litt på om du mener att dette er en annen 6,5" enn i RF62 eller om det er andre grunner til att det står "High output" på elementene til RF63 og RF83 i min brosjyre fra 2006? Sikkert ett dumt spørsmål, men eg lurer som sagt på å oppgradere fra RF82 til RF63 og ønsker bare i vite mest mulig før eg oppgraderer

Fann denne tråden og er litt derfor eg lurer på dette også:-?:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...3-element.html

Var jo ltt skremmende å lese dette også selv om eg har lest det før i en annen tråd her på forumet. Men eg håper og tror att det bare er noen få skrekkeksempel på dette med bulker o.s.v på elementene i forhold til antall RF63 og RF83 som blir solgt:-? Ellers hadde de vel sluttet å produsere RF63 og RF83 for lenge siden Håper i så fall att eg ikke er en av de som er uheldige med dette når eg skall kjøpe meg RF63:-D Noen her som har vært en av de uheldige som vet om dette går på reklamasjon? Skall vel egentlig ikke være mulig å få ett element til å se slik ut viss en ikke går til fysisk angrep på høgtaleren og så lenge en ikke er kanon full og spiller med vreng over lang tid? Viss elementene blir slik under "normalt" bruk bør det jo være reklamasjon etter min mening.

Takker for svar:-D

jeg har selv RF83, og de har vært i bruk i ca 1,5år nå. har faktisk byttet en bass, pga en skade når jeg flyttet sommer08, men bortsett fra dette - ingen problemer. det har vært spilt med HK receiver, Onkyo receiver - og Parasound NC2250 og A23, og har til tider spilt fantastisk høyt - uten at dette har resultert i det du viser til på linken.

for tiden brukes en Halo A23 til frontene, og det spiller så det dundrer, uten tegn til problemer!

har hørt om enkelte slike tilfeller, men virker som dette blir dekt av garanti, og er visst et par element pr noen tusen stk, eller noe slikt.. ikke altfor utbredt med andre ord.

skulle du likevell få problemer kostet mitt RF83 element ca 1000kr ferdig fraktet til meg!

og det er forskjell på RF62 / RF63 og RF82 / RF83 basserne - på de 2 største er de betraktelig tyngre vekt på de, hvertfall når vi sammenlignet RF82 med RF83 bassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg har selv RF83, og de har vært i bruk i ca 1,5år nå. har faktisk byttet en bass, pga en skade når jeg flyttet sommer08, men bortsett fra dette - ingen problemer. det har vært spilt med HK receiver, Onkyo receiver - og Parasound NC2250 og A23, og har til tider spilt fantastisk høyt - uten at dette har resultert i det du viser til på linken.

for tiden brukes en Halo A23 til frontene, og det spiller så det dundrer, uten tegn til problemer!

har hørt om enkelte slike tilfeller, men virker som dette blir dekt av garanti, og er visst et par element pr noen tusen stk, eller noe slikt.. ikke altfor utbredt med andre ord.

skulle du likevell få problemer kostet mitt RF83 element ca 1000kr ferdig fraktet til meg!

og det er forskjell på RF62 / RF63 og RF82 / RF83 basserne - på de 2 største er de betraktelig tyngre vekt på de, hvertfall når vi sammenlignet RF82 med RF83 bassen.

Takker for ett veldig betryggende svar:-D

Trodde også att det var forskjell på elementene slik som du skriver, men det er fint å få det bekreftet. Da er faktisk kabinett i ekte trefiner og bass/mellomtone elementene, delefilter og diskantene forskjellige og da er det jo ikke rart att RF63 og RF83 er mer påkostet høgtalere og får mye skryt:-D

Da er det bare å spare litt til da slik att eg kann kjøpe meg ett par med RF63

Edit: Må innrømme att eg vart litt lettet nå når eg får høre att dette med bulking av elementene er sjelden en opplever:-) Gleder meg som en unge på julaften til eg skall bytte RF82 med RF63:-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies vel at elementene kan få seg en smell med for mye effekt og høyt volum over lang tid. Men da snakker vi om 700-1000 ekte watt og maks volum med "terrormusikk" hele kvelden 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Det sies vel at elementene kan få seg en smell med for mye effekt og høyt volum over lang tid. Men da snakker vi om 700-1000 ekte watt og maks volum med "terrormusikk" hele kvelden 8)
    Da blir det aldri ett problem for meg:-D Har 2 x 200 ekte watt og tror det skall være nokk til RF63 for min del

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Da blir det aldri ett problem for meg:-D Har 2 x 200 ekte watt og tror det skall være nokk til RF63 for min del
    Da får du nok bra liv i RF-63'ene ja, hvilken forsterker er det snakk om?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt MA oberon 6.1 på mine RF-63 i over 1,5 år. Jeg har spillt det anlegget klarer og vell så det mange ganger, men har aldri hatt problemer med ødelagte elementer.

Audiocompaniet mente at hvis man brukte dårlig kilde så kunne det være grunn til at elemetene tar kvelden. fks. PC, Mp3 spiller ol.
    Jeg ville nok ha vært litt forsiktigere hvis jeg hadde brukt en slik "dårlig" kilde.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snuser litt på Cornwallene som ligger på brukten, men hva skulle man drevet de med? Rør er vel det åpenbare svaret, men det finnes en del og velge mellom. Hva kunne vært en passende forsterker til disse, max 20k?

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Music Angel er en billig, men god sak. Så jeg vil foreslå en Music Angel KT88 med oppgraderte rør. Stikk innom Music Angel tråden og forhør deg. Lykke til med en fantastisk anlegg hvis du går for dette.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg har brukt MA oberon 6.1 på mine RF-63 i over 1,5 år. Jeg har spillt det anlegget klarer og vell så det mange ganger, men har aldri hatt problemer med ødelagte elementer.

Audiocompaniet mente at hvis man brukte dårlig kilde så kunne det være grunn til at elemetene tar kvelden. fks. PC, Mp3 spiller ol.
    Jeg ville nok ha vært litt forsiktigere hvis jeg hadde brukt en slik "dårlig" kilde.
    Tviler ikke på at en dårlig kilde kan være grunnen til at noen få vrenger elementene sine galveien ut :roll:

Men en oberon 6.1 er vel ikke stor nok til å vrenge elementene på en RF-83...eller?

Ifølge det jeg har lest ifra utenlandske forum så har folk brukt nært opp mot 1000w watt og i mange tilfeller mye mer når elementene har røket :twisted:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Snuser litt på Cornwallene som ligger på brukten, men hva skulle man drevet de med? Rør er vel det åpenbare svaret, men det finnes en del og velge mellom. Hva kunne vært en passende forsterker til disse, max 20k?
    står en Leben C300 på hifisentralen,perfekt match,skal være en sinnsyk bra sak og den har et rått retro utseende Leben CS-300 selges. Norsk!

Side 39 av 1033 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 539 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •