Klipsch klubben - Side 387

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 387 av 1034 FørsteFørste ... 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 383 384 385 386 387 388 389 390 391 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 887 ... SisteSiste
Viser resultater 7,721 til 7,740 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ah du skal ha effekt forsterker , da hadde jeg nok gått for onkyo 807 eller yamaha 1900.

3900 tilbyr litt mer kraft og større strømreservat , samt mer justerings muligheter til kalibrering. Men så lenge du skal ha effektforsterker og budskjette er litt stramt , så tror jeg en av de billigere modelene vil gjøre deg like fornøyd.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til dere som har høyttalere i rf -x2 og kjører stereo. Hvilke merker liker dere best på dem?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    til dere som har høyttalere i rf -x2 og kjører stereo. Hvilke merker liker dere best på dem?
    Testet Parasound NC-2100 og NC-2250 på RF-82... det kan jeg si funker noe JÆVLIG! Skal jeg ha stereo oppsett som ikke skal koste skjorta er det ikke tvil

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør mest av nysgjerrighet nå, men også fordi jeg vurderer Klipsch som mine neste høyttalere når den tid kommer.

Jeg har ett middelsstort rom (loftstue) Som jeg bruker til Hjemmekino.
    Reciveren er ikke av det råeste man får, men den fungerer bra til mine nåværende høyttalere. Det er en Yamaha 765 det er snakk om her.

Hvis valget da faller på Klipsch etterhvert så er det tre pakker jeg er interesert i og det er:

RB-81 pakken.
    RF-82 Pakken.
    RF-62 Pakken.

Basert på forsterkeren og typen rom jeg har, hvilken pakke tror dere ville passet best til mitt bruk? Jeg har mest lyst på RF-82 pakken, men tenker da på om forsterkeren min blir litt i minste laget? og på den annen side så føler jeg RF-62 kanskje ikke vil gi meg det store og brede lydbildet jeg er ute etter. Og hva med RB-81?

Skal ikke se bort i fra at det vil bli en større forsterker etterhvert også. Og da kan det vel kanskje være best å velge RF-82 hvis jeg tenker fremover? Men vil jo ha god lyd før jeg velger å oppgradere til en ny reciver også.

Noen synspunkter her? Noen som vil prøve å øke kjøpelysten min for Klipsch litt til? :P
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnesen1
    Spør mest av nysgjerrighet nå, men også fordi jeg vurderer Klipsch som mine neste høyttalere når den tid kommer.

Jeg har ett middelsstort rom (loftstue) Som jeg bruker til Hjemmekino.
    Reciveren er ikke av det råeste man får, men den fungerer bra til mine nåværende høyttalere. Det er en Yamaha 765 det er snakk om her.

Hvis valget da faller på Klipcsh etterhvert så er det tre pakker jeg er interesert i og det er:

RB-81 pakken.
    RF-82 Pakken.
    RF-62 Pakken.

Basert på forsterkeren og typen rom jeg har, hvilken pakke tror dere ville passet best til mitt bruk? Jeg har mest lyst på RF-82 pakken, men tenker da på om forsterkeren min blir litt i minste laget? og på den annen side så føler jeg RF-62 kanskje ikke vil gi meg det store og brede lydbildet jeg er ute etter. Og hva med RB-81?

Skal ikke se bort i fra at det vil bli en større forsterker etterhvert også. Og da kan det vel kanskje være best å velge RF-82 hvis jeg tenker fremover? Men vil jo ha god lyd før jeg velger å oppgradere til en ny reciver også.

Noen synspunkter her? Noen som vil prøve å øke kjøpelysten min for Klipsch litt til? :P
    Sånn som jeg er det så er Klipsch det beste til Kino! Og hvis du skal ha mer effekt så ville jeg gått for RF-82, ingen tvil egentli. Hvis ikke så ville jeg gått for RF-62. Det med lydbildet trenger du ikke tenke på... det bor mye i RF62!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har fra før av RF83, RC64 og RS62. + SVS pb13-ultra

Vurdere å gå videre å satse på 7.1 oppsett.

Vil det da vere naturlig å kjøpe et til par med RS62, eller blir det bedre med RB61/81 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Sånn som jeg er det så er Klipsch det beste til Kino! Og hvis du skal ha mer effekt så ville jeg gått for RF-82, ingen tvil egentli. Hvis ikke så ville jeg gått for RF-62. Det med lydbildet trenger du ikke tenke på... det bor mye i RF62!
    Takk for et raskt svar. Men hva med RB-81 Hvordan stiller disse mot RF82?
    Med tanke på Dynamikk og fylde i lyden?

Og hvis jeg skulle satset på RF82 Hvordan tror du lyden i disse ville blitt med forsterkeren min? Hadde liksom vært litt kjedelig å gått for RF62 også finne ut ett par uker senere at jeg kan ta meg råd til ny forstkerker også hvis du skjønner hva jeg mener hehe:P
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Newcomer StianBrand sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Klipsch RS-62 Oppheng

Jeg lurer bare på om opphenget til RS-62 tåler vekten til høytalern, ser så svakt ut i forhold til tyngden, litt skeptisk:???: vil ikke miste dem i gulvet/få dem i hode under en god film8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg skal bytte fra reciver til stereo forsterker da kun anlegget blir brukt til musikk.Har en Yamaha DSP-Z7 som brukes til forforsterker, og er kjempe fornøyd med den. Har lenge vært i tvil om jeg faktisk skal selge den, pga er så fornøyd med lyden.
    Men, jeg tenker vis en reciver spiller musikk så bra, så må en stereo forforsterker til samme pris spille eda bedre...
    Har en Parasound A-21 effektforsterker og Klipsch RF-83 høytalere.
    Hører 90% på metal & rock, så ønsker en forforsterker som passer dette.. Liker og skru opp avogtil, men ønsker bra lyd til det meste av volum.Kjøper gjerne brukt.
    Har vurdert PARASOUND HALO P7 en stund nå, tror dere dette kan være noe for meg?
    Budsjett: Max 25 000,-

Mvh Emperor

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnesen1
    Takk for et raskt svar. Men hva med RB-81 Hvordan stiller disse mot RF82?
    Med tanke på Dynamikk og fylde i lyden?

Og hvis jeg skulle satset på RF82 Hvordan tror du lyden i disse ville blitt med forsterkeren min? Hadde liksom vært litt kjedelig å gått for RF62 også finne ut ett par uker senere at jeg kan ta meg råd til ny forstkerker også hvis du skjønner hva jeg mener hehe:P
    RB-81 skal ikke undervurderes, men kan ikke sammenligne en stativ og gulvstående. Du vil få en fullt akseptabel lyd med recivern din, men først når du setter på effekt vil du merke hva som faktiskt bor i disse. du vill finne effekt ifra 2-2500.- og oppover så er ikke allt for mye penger det er snakk om heller...

Ville gått for RF82 uten tvil om jeg hadde hatt pengene å droppa Klipsch suben å kjøpt en SVS sub.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emperor
    Hei!

Jeg skal bytte fra reciver til stereo forsterker da kun anlegget blir brukt til musikk.Har en Yamaha DSP-Z7 som brukes til forforsterker, og er kjempe fornøyd med den. Har lenge vært i tvil om jeg faktisk skal selge den, pga er så fornøyd med lyden.
    Men, jeg tenker vis en reciver spiller musikk så bra, så må en stereo forforsterker til samme pris spille eda bedre...
    Hører 90% på metal & rock, så ønsker en forforsterker som passer dette.. Liker og skru opp avogtil, men ønsker bra lyd til det meste av volum.Kjøper gjerne brukt.
    Har vurdert PARASOUND HALO P7 en stund nå, tror dere dette kan være noe for meg?

Mvh Emperor
    Altså Har ikke hørt noe på P7 men jeg har hatt P3 selv sammen med A21 å det funka som bare det... kan ikke misslykkes med Parasound!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Får du ikke nakkesleng av å ha lerrete så høyt (og nesten) oppi taket?
    Hehe, Nei. Kanskje jeg er veldig høy og er verdens høyeste gutt? det vet ikke du

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså Har ikke hørt noe på P7 men jeg har hatt P3 selv sammen med A21 å det funka som bare det... kan ikke misslykkes med Parasound!

P7 år for å være veldig god, hvis jeg hadde 25k til rådighet ville jeg kanskje dog ha kikket rundt og prøvd en rørpre også i samme slengen hva med å få testet en audio note L3 f.eks?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen3
    Så pent ut!

Hvor har du kjøpt de DVD-hyllene? Så veldi like ut som de Ikea selger kanskje eller er de bygget selv?
    Dette er hyller som er kjøpt på ikea, jeg er kjempefornøyd med dem da dem tar mye av høyden og ikke bare i bredden. Dem gull verdt prisen.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurdere å kjøpe skikkelige spikers til å ha under mine RF-7, men så lurer jeg på om noen som vet hvilke størrelse det er på gjengenehullene under føttene? hvor mange mm bredt?
    Er det likt på alle klispch?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg vurdere å kjøpe skikkelige spikers til å ha under mine RF-7, men så lurer jeg på om noen som vet hvilke størrelse det er på gjengenehullene under føttene? hvor mange mm bredt?
    Er det likt på alle klispch?
    Mener det er 1/4" på selve kabinettet og M6 på føttene. Er ikke 100% på dette så fint om noen kunne bekrefte!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RB-81 skal ikke undervurderes, men kan ikke sammenligne en stativ og gulvstående. Du vil få en fullt akseptabel lyd med recivern din, men først når du setter på effekt vil du merke hva som faktiskt bor i disse. du vill finne effekt ifra 2-2500.- og oppover så er ikke allt for mye penger det er snakk om heller...

Ville gått for RF82 uten tvil om jeg hadde hatt pengene å droppa Klipsch suben å kjøpt en SVS sub.
    +1

RF-82 har en følsomhet på 98db, noe som er blant det høyeste på markedet. De aller fleste nøyer seg med et lydnivå på 103 db ca, og det klarer forsterkeren din lett.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ligger en p3 ut på brukten nå, og vurderer den med rf-82, men får marantz 7003 til 3k i pakkepris fra stereofil. Er p3 veldig veldig veldig bra med klipsch tror du?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hehe, Nei. Kanskje jeg er veldig høy og er verdens høyeste gutt? det vet ikke du
    Jeg bare vet av erfaring at det (for min del) er veldig slitsomt å se film på et lerret som er plassert alt for høyt 8)

På Led/Plasma anbefales det jo å plassere tv'en akkurat så høyt at senter på skjermen er i en vannrett linje fra øynene dine når du sitter... Men jeg skjønner jo at det er litt vanskelig med et lerret på 100 tommer eller større :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emperor
    Hei!

Mvh Emperor
    P7 er fantastisk. Den gir en utrolig varm og fin lyd. skikkelig vintageaktig og nesten litt rørlyd. Anbefales på det varmeste, men koster jo sitt.

Side 387 av 1034 FørsteFørste ... 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 383 384 385 386 387 388 389 390 391 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 887 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •