Klipsch klubben - Side 386

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 386 av 1034 FørsteFørste ... 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 382 383 384 385 386 387 388 389 390 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 886 ... SisteSiste
Viser resultater 7,701 til 7,720 av 20677
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Espen3
    Skal flytte til Trondheim (studere ved NTNU) og rommet mitt er bare 12-12,5kvm (nevnt det tidligere), og flere som da sa at RF-62 nok vil være det beste valget (budsjettet strekker seg dog til begge). :-|

Angående receiver så skal jeg ikke ha etterforsterker med en gang, men vil tro at etter en stund kommer det en Emotiva fra andre siden av elva

Du har ikke sett både RF-62 og RF-82 eller RS-42 og RS-52 opp mot hverandre med tanke på størrelse/dimensjoner?
    Ja, 82 blir litt stort.
    Så rf-62 eller en rb-81

Har hatt rf-62 på et rom som er bare ca 10m2, og de var på grensen siden bassborten er bak så må de litt frem på golvet.

Og rs-42 vil holde på den romstørrelsen om man ikke skal spille høyt nok til og bli kastet ut da... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ja, 82 blir litt stort.
    Så rf-62 eller en rb-81

Har hatt rf-62 på et rom som er bare ca 10m2, og de var på grensen siden bassborten er bak så må de litt frem på golvet.

Og rs-42 vil holde på den romstørrelsen om man ikke skal spille høyt nok til og bli kastet ut da... ;-)
    Var det jeg tenkte. Blir nok ikke å spille opp til deres potensiale, men når jeg først skal kjøpe noe nå kjøper jeg noe som jeg kan ha en bra stund (også når jeg får et større rom). Så tenkte på RF-62 istedenfor RB-81.

Det er vel mulig å få RS-52 "ned" til RS-42 nivå hvis du skjønner hva jeg mener? Slik at hvis jeg ikke finner RS-42, og får et bra tilbud på RS-52 på brukten så kan jeg bare bruke disse, men ikke overdrive på volumet? :-|

Noen andre som har meninger angående dimensjonsforskjeller (hvordan forskjellen oppleves i virkeligheten), og forskjellen på de to receiverne (Yamaha RX-1900 og Onkyo TX-NR807), eventuelt hvilken pris jeg burde gi på bruktmarkedet?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal flytte til Trondheim (studere ved NTNU) og rommet mitt er bare 12-12,5kvm (nevnt det tidligere), og flere som da sa at RF-62 nok vil være det beste valget (budsjettet strekker seg dog til begge). :-|

Angående receiver så skal jeg ikke ha etterforsterker med en gang, men vil tro at etter en stund kommer det en Emotiva fra andre siden av elva

Du har ikke sett både RF-62 og RF-82 eller RS-42 og RS-52 opp mot hverandre med tanke på størrelse/dimensjoner?
    har sett på de leilighetene der ntnu studene skal bo, ville til og med anbefalt rf-52 i de, de er ganske små. rf-62 og all partyen skjer hos deg! men rå luksus du forer deg selv med som student da8) blir bra det

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde jeg fant på nettet tidligere som viser størrelsesforskjellen mellom rs serien. Jeg kjøpte et par rs-42 for å bruke som surround back i 7.1 og jeg er kjempefornøyd med dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    har sett på de leilighetene der ntnu studene skal bo, ville til og med anbefalt rf-52 i de, de er ganske små. rf-62 og all partyen skjer hos deg! men rå luksus du forer deg selv med som student da8) blir bra det
    Jeg bor nok ikke i noe av det NTNU tilbyr. Skal faktisk bo i en enebolig med venner (som også starter på NTNU). Og ja, må jo unne seg selv en innflytningsgave? ^^ (skal dog sies at jeg også blir å kjøpe ny laptop til 40k, ikke drep meg please! ). Har spart opp mye siden jeg var ganske så liten...

Takker for bilde Sonic, tror faktisk jeg har sett det selv for ikke så lenge siden. På det bilde ser jo ikke RS-42 og RS-52 så forskjellig ut mtp. størrelse (RS-62 er dog noe annet...). Bare lurte på om noen hadde sett de selv i forhold til hverandre.

Ingen som har noen formeninger om de to receiverne, og eventuelt pris? :-|

Edit: Angående receiver ser jeg at det ligger en Yamaha RX-3900 til 9000kr. Er mye å strekke seg, men prisen er jo veldig god. Vet dog ikke om det er verdt å gå fra Onkyo TX-NR807/Yamaha RX-1900 til RX-3900. :?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker til Rf63:
    Abrahamsen v2/v4, eller Elektrocompaniets 70 datter, tror den heter Eic something.
    Ren effekt. eller ikke betyr ikke all verden da det er mulig å utvide i ettertid.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Hornmann, tør jeg spørre hvor veien din går videre innen hifi nå? skal litt til for å toppe det du har nå?
    Vel for øyeblikket er det et midlertidig PSB Image T6 sett som gjør jobben. Jeg har ikke tid til denne hobbyen for øyeblikket, har nok med eget firma på 11året som vokser og vokser, 2 hester, en datter som er aktiv sprangrytter og en sønn som er fotballgal, en hund og en stor enebolig. men må jo ha en nogelunde oppgående kino. Jeg har hatt alle RF serie ht enen bortsett fra RF83 så fikk noen lytterunder på andre produsenter. Monitor Audio ( men det har jeg i stua), B&W, Dali og Focal og Vienna. For meg er PSB ene helt unike og har en god blanding av amerikansk raspete god lyd og engelsk hifi til en utrolig rimelig penge. Så det ble dette nå. Parasound A23 og P7 blir beholdt og A21 er solgt.

Planen ( les drømmen ) er fult MC oppsett med Paladium.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for de som ikke har fått det med seg. Jeg har altså et komplett sett med RF, RC og RS 7 liggende på brukten. Århundrets tøffeste frotrekke altså !

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Vel for øyeblikket er det et midlertidig PSB Image T6 sett som gjør jobben. Jeg har ikke tid til denne hobbyen for øyeblikket, har nok med eget firma på 11året som vokser og vokser, 2 hester, en datter som er aktiv sprangrytter og en sønn som er fotballgal, en hund og en stor enebolig. men må jo ha en nogelunde oppgående kino. Jeg har hatt alle RF serie ht enen bortsett fra RF83 så fikk noen lytterunder på andre produsenter. Monitor Audio ( men det har jeg i stua), B&W, Dali og Focal og Vienna. For meg er PSB ene helt unike og har en god blanding av amerikansk raspete god lyd og engelsk hifi til en utrolig rimelig penge. Så det ble dette nå. Parasound A23 og P7 blir beholdt og A21 er solgt.

Planen ( les drømmen ) er fult MC oppsett med Paladium.
    PSB er ingenting å kimse av , og drømmen din høres jo utrolig spennende ut
    P7 og A23 spiller sikkert veldig bra, P7 er/var utenfor min rekkevidde pr dagens dato ellers er den min drømme stereo pre innen for transistor

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor nok ikke i noe av det NTNU tilbyr. Skal faktisk bo i en enebolig med venner (som også starter på NTNU). Og ja, må jo unne seg selv en innflytningsgave? ^^ (skal dog sies at jeg også blir å kjøpe ny laptop til 40k, ikke drep meg please! ). Har spart opp mye siden jeg var ganske så liten...

Takker for bilde Sonic, tror faktisk jeg har sett det selv for ikke så lenge siden. På det bilde ser jo ikke RS-42 og RS-52 så forskjellig ut mtp. størrelse (RS-62 er dog noe annet...). Bare lurte på om noen hadde sett de selv i forhold til hverandre.

Ingen som har noen formeninger om de to receiverne, og eventuelt pris? :-|

Edit: Angående receiver ser jeg at det ligger en Yamaha RX-3900 til 9000kr. Er mye å strekke seg, men prisen er jo veldig god. Vet dog ikke om det er verdt å gå fra Onkyo TX-NR807/Yamaha RX-1900 til RX-3900. :?

SÅPASS JA!! du klarer deg ikke med en bærbar til 7k som kan gjøre jobben like bra:P? bruk heller penga på anlegget:P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått testet høytalerene mine. Det er nermest het rått.. Kjempe fornøyd med klipsch... og forsterkeren begynner å komme til sin rett den og.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en liten stund siden tokk jeg sort stoff og dekket alt det lyse som var på front veggen, fanken så fint det ble + at det er myyyye bedre å se film.
    Jeg gjordet litt om i racket også.

NB: se vedlagt bildet.

Sorry at det er litt rotete, men jeg hadde ikke ryddet når jeg tokk bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så pent ut!

Hvor har du kjøpt de DVD-hyllene? Så veldi like ut som de Ikea selger kanskje eller er de bygget selv?

Btw som jeg sa tidligere ligger det en del receivere på brukten (av interesse eksempelvis Onkyo TX-NR807, Yamaha RX-1900 og Yamaha RX-3900). Onkyo'en kan det være jeg får for 4000kr + frakt, RX-1900 er i Trondheim så blir jo da ikke frakt, men vet ikke pris på denne, og RX-3900 er lagt ut til 9000kr (+ eventuelt frakt vil jeg tro), men vet ikke om denne prisen er prutbar. Vil tro at RX-3900 er overkill (både ytelse og pris), men hva tror dere om for eksempel Onkyo'en til 4000kr + frakt, grei deal? God receiver?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så pent ut!

Hvor har du kjøpt de DVD-hyllene? Så veldi like ut som de Ikea selger kanskje eller er de bygget selv?

Btw som jeg sa tidligere ligger det en del receivere på brukten (av interesse eksempelvis Onkyo TX-NR807, Yamaha RX-1900 og Yamaha RX-3900). Onkyo'en kan det være jeg får for 4000kr + frakt, RX-1900 er i Trondheim så blir jo da ikke frakt, men vet ikke pris på denne, og RX-3900 er lagt ut til 9000kr (+ eventuelt frakt vil jeg tro), men vet ikke om denne prisen er prutbar. Vil tro at RX-3900 er overkill (både ytelse og pris), men hva tror dere om for eksempel Onkyo'en til 4000kr + frakt, grei deal? God receiver?
    Kan anbefale Onkyoen. Har den selv. Good deal.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så pent ut!

Alle 3 passer bra til Klipsch.. ingen tvil om saken... jeg ville sjekket hva jeg kunne fått 1900 for før jeg bestemte meg for noe som helst...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    For en liten stund siden tokk jeg sort stoff og dekket alt det lyse som var på front veggen, fanken så fint det ble + at det er myyyye bedre å se film.
    Jeg gjordet litt om i racket også.

NB: se vedlagt bildet.
    Får du ikke nakkesleng av å ha lerrete så høyt (og nesten) oppi taket?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så pent ut!

Om du hadde hatt mulighet til og få testet Onkyo og Yamaha med klipsch en plass hadde det vært det beste , tror forresten du kan prute litt på 3900 , denne produserer ikke lenger heler. Men etter min erfaring meget strømstrerk og bra reciver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare tenker at Onkyo TX-NR807 eller Yamaha RX-1900 + en Emotiva i senere tid, vil være bedre enn Yamaha RX-3900. Prisforskjellen uten pruting er jo omtrent en Emotiva-etterforsterker.

Er det noen som vet forskjeller på TX-NR807 og RX-1900? Vet at Antiloop på forumet byttet ut sin Yamaha mot 807'en, og følte at Onkyo'en var litt bedre på alt. Så klart vil RX-3900 var i en annen liga, men spørsmålet er vel hva man egentlig får for prisen? Er det bare mer kraft, en ekstra hdmi-out o.l.? Angående kraft vil jo ikke det være et problem mtp. at Klipsch er lettdrevende og jeg vil ha pre-out på all receiverne, så er vel bare å kjøpe noe ala Emotiva i senere tid? :-|

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Får du ikke nakkesleng av å ha lerrete så høyt (og nesten) oppi taket?
    Nakkesleng var kanskje å ta litt i? Stiv nakke, kanskje.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Og for de som ikke har fått det med seg. Jeg har altså et komplett sett med RF, RC og RS 7 liggende på brukten. Århundrets tøffeste frotrekke altså !
    Har fått det med meg ja. Skulle gjerne investert i den pakken 8)
    Men jeg har ikke fått med meg hva du har tenkt å gå over til? Fortsetter du med Klipsch?

Edit: Ser du har satt annonsen som solgt? Grattis, og da slipper jeg å tenke på dem :P

Side 386 av 1034 FørsteFørste ... 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 382 383 384 385 386 387 388 389 390 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 886 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •