Klipsch klubben - Side 385

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 385 av 1033 FørsteFørste ... 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 381 382 383 384 385 386 387 388 389 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 885 ... SisteSiste
Viser resultater 7,681 til 7,700 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Det der er smak og behag. Jeg har det værtfall veldig morro med RF-7 på film og musikk og syns dem er helt konge til begge deler.

jeg har ikke hatt en modell enda fra klipsch jeg ikke har likt til begge deler

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette kan umulig være en høyttaler i den nye Reference serien? Hvis Klipsch snyter fansen sin for en ny reference serie med å "finne opp kruttet" på nytt med en forfinet RF-7, da tror jeg nok det er flere enn meg som blir forbannet! :-?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er smak og behag. Jeg har det værtfall veldig morro med RF-7 på film og musikk og syns dem er helt konge til begge deler.
    Er fornøyd jeg å... er ikke det, men dem er litt store i min lille stue... derfor vurderer jeg RF-63

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg lagt inn noen bilder av det utstyret som nå er på plass hjemme
    og konkuransen mellom L4 og mcintosh 2102 er offisiellt igang, Min nye stereo pre er også nå på plass så da blir det lettere å få tatt en valg iløpet av neste uke

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da omformulerer jeg meg litt ang spm. mitt. Kommerjeg å savne noe om jeg bytter ut RF-7 / RC-7 mot RF-63 / RC-64?

Jeg kjøpte noen Focal høytallere her men er ikke så imponert over dem, blei ikke noe morro og se på film lengere. men er litt urettferdig å stille 2stk 6,5" mot 2stk 8" på senter å 2stk 6,5" mot 2stk 10" i frontene :P

Men blei rett å slett litt for "spe" lyd for min del. Men stnes RF-7 erne rett å slett tar for stor plass i stuen så ser etter alternativer... men er ikke lett, RF-7 er jo liksom kongen på hauen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Da omformulerer jeg meg litt ang spm. mitt. Kommerjeg å savne noe om jeg bytter ut RF-7 / RC-7 mot RF-63 / RC-64?

Jeg kjøpte noen Focal høytallere her men er ikke så imponert over dem, blei ikke noe morro og se på film lengere. men er litt urettferdig å stille 2stk 6,5" mot 2stk 8" på senter å 2stk 6,5" mot 2stk 10" i frontene :P

Men blei rett å slett litt for "spe" lyd for min del. Men stnes RF-7 erne rett å slett tar for stor plass i stuen så ser etter alternativer... men er ikke lett, RF-7 er jo liksom kongen på hauen

lydmessig kan jeg ikke uttale meg for mye om forskjellen mellom rf7 og rf63 men tror kanskje rf63 er en noe snillere ht,men samtidig ikke like krevende som rf7
    den tar definetivt mindre plass syne på mange måter den er mindre prangende enn rf82, selv om den er dypere

jeg storkoser meg ihvertfall med de ht du vurderer

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men stnes RF-7 erne rett å slett tar for stor plass i stuen
    Da stiller jeg deg ett par spm, kommer du til å bruke den plassen der RF-7 tar?

Kommer du til å sette en plante eller en figur der istedenfor?

NB: Hornman har jo snakket om åssen han synes om forsjellen, det står lenger forran på siden.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    lydmessig kan jeg ikke uttale meg for mye om forskjellen mellom rf7 og rf63 men tror kanskje rf63 er en noe snillere ht,men samtidig ikke like krevende som rf7
    den tar definetivt mindre plass syne på mange måter den er mindre prangende enn rf82, selv om den er dypere

jeg storkoser meg ihvertfall med de ht du vurderer

Sant som det er sagt... Er kanskje greit og få passet på å byttet før salget på RF serien er slutt. Men bør da hvertfall få solgt frontene før jeg kjøper nytt. Litt unødvendig og ha både RF-7 og RF-63 stående. Og det ang. dybden så er 7ern også relativt dyp da, så tror ikke detta skulle vært noe problem.

Og jeg synes komboen Pioneer - Parasound - Klipsch funker meget bra.... spiller tøft å presist.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da stiller jeg deg ett par spm, kommer du til å bruke den plassen der RF-7 tar?

Kommer du til å sette en plante eller en figur der istedenfor?

NB: Hornman har jo snakket om åssen han synes om forsjellen, det står lenger forran på siden.
    Det som er tingen er vel rett å slett hvor enorme disse er i en liten stue. Men så vurderer jeg også å gå over til svarte ht igjen da dette passer bedre inn design messig i stuen min nå. Alt i AV benken, tv, sub er svart.

Så langt der inne er det sikkert det at det er morro å prøve noe nytt.

Har ikke sett hva Hornman har skrivd.. men skal se å leite det opp.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er RF-3 og RC-3 å sammenligne med RF-82 og RC-62?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch Guru Rognlien i Fidelity har RF63 som sin favoritt høytaler i RF serien og mener som mange andre at RF7 krever minimum 40m2 helst mye mer.Med RF63 så får du lang flere forsterkere og velge mellom da de er på langt nær så tungdrevne

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Klipsch Guru Rognlien i Fidelity har RF63 som sin favoritt høytaler i RF serien og mener som mange andre at RF7 krever minimum 40m2 helst mye mer.Med RF63 så får du lang flere forsterkere og velge mellom da de er på langt nær så tungdrevne
    Har en Parasound NC-5250 for å drive med så dette er nok ikke noe problem uansett her... men hadde jeg hartt et eget kinorom hadde RF-7 fått bli...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    følgende er sitat fra en mail fra Håkon rognlien

Lovte å komme tilbake over helga, og her er jeg! Glad
    Ser at du omsider tok til vettet og fulgte opp mine tips fra mars i år (at Marantz'en ikke er pr til to-kanals), samt at dette funker som ****. I told you so! Osteaktig
    RF 63 er en til dels mye mer komplisert høyttaler enn 82. Den behøver mer plass, den behøver bedre forsterkere, og den belaster rommet med mer energi. Kort sagt oppfører den seg mer high-end, og setter ditto krav. Får de ikke sine krav oppfylt låter de omtrent som 82'ern (eller dårligere, dersom rommet er for lite), gi dem det de fortjener, og de kan følge med omtrent inn i hi-fi-himmelen!
    NB! Dersom det er nye RF 63 du har kjøpt, vær klar over at de i løpet av sin lange innspillingsperiode har et par uker der de låter helt jævelig. Men slapp av, det går over.
    AN er hånd i hanske med RF-serien. 63 kan gå avsindig dypt og presist, men dette krever enten a) rørforsterkere med veldig gode trafoer (IKKE kinavare!!!) eller b) transistorforsterkere med god strømforsyning. I begge tilfeller gjerne med klasse A drift. AN oppfyller akkurat dette. McIntosh spiller også strålende på Klipsch, men jeg foretrekker helst AN, her kan smak avgjøre. Vær dog oppmerksom på at McIntosh ofte benytter KT 88 som spiller delvis i A-B, og at dette KAN skape litt "kant" i stemmer og andre mellomtoneklanger.
    For å få RF 63 til å synge bør de stå et godt stykke fra bakvegg (60 cm eller mer fra nærmeste punkt), men har ingen problemer med sidevegger. Toe in slik at senter av hornet peker omtrent på utkant av skuldrene dine i lytteposisjon. Gi høyre og venstre så like arbeidsvilkår som mulig.
    Jeg vil bare nevne et alternativ på effektsiden: Maxwell Hi-Fi Import i Drammen Har sett at disse av og til dukker opp brukt, fantastisk klasse A effekttrinn som passer meget bra med AN pre og, ikke minst, Klipsch RF 63. Brutal kraft, eksplosiv oppførsel.

Håkon

dette er en av mailene jeg har fått fra håkon underveis angående klipsch og forsterkeri

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er tingen er vel rett å slett hvor enorme disse er i en liten stue. Men så vurderer jeg også å gå over til svarte ht igjen da dette passer bedre inn design messig i stuen min nå. Alt i AV benken, tv, sub er svart.

Så langt der inne er det sikkert det at det er morro å prøve noe nytt.

Har ikke sett hva Hornman har skrivd.. men skal se å leite det opp.
    Jeg synes RF 7 er mye mer av alt det RF 63 er. RF 63 har en morsom puncy bass fra de små elementene mens RF 7 har et midt i fleisen og heftig basstrøkk som du kjenner røsker å river hvis de blir plassert riktig og får skikkelig effekt. Personlig hadde jeg aldri gått tilbake til dagens RF serie. Sikkert mange andre som meg i USA og andre store markeder som Klipsch har hørt på, derfor tipper jeg en brutal RF7 oppfølger er helt på sin plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg synes RF 7 er mye mer av alt det RF 63 er. RF 63 har en morsom puncy bass fra de små elementene mens RF 7 har et midt i fleisen og heftig basstrøkk som du kjenner røsker å river hvis de blir plassert riktig og får skikkelig effekt. Personlig hadde jeg aldri gått tilbake til dagens RF serie. Sikkert mange andre som meg i USA og andre store markeder som Klipsch har hørt på, derfor tipper jeg en brutal RF7 oppfølger er helt på sin plass.

fullt mulig at det skjer ,men de har de jo andre serier som tar for seg nettopp det der , heresy,la scal, cornwall osv, tror nok det blir forandringer men neppe drastiske, men jeg håper at modeller som er godt likt RF5/7 og rf 63/83 kan komme i MKll versjoner
    med mcintosh og AN koblet på her hjemme har jeg ihvertfall sett en helt annen side av RF63 som jeg liker veldig godt, med øynene lukket igår og pink floyd live på kunne jeg sverget på at jeg var tilstede på konsert enkelte sanger

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hornmann, tør jeg spørre hvor veien din går videre innen hifi nå? skal litt til for å toppe det du har nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har eller har hatt både RS-42 og RS-52, eller RF-62 og RF-82 og kan si litt om hvor stor de virker i forhold til hverandre?

Dimensjonene er vel:
    RS-42 H: 25,4 cm B: 27,3 cm D: 19,7 cm
    RS-52 H: 33,0 cm B: 32,0 cm D: 21,6 cm

RF-62 H: 103,1 cm B: 21,6 cm D: 39,4 cm
    RF-82 H: 110,7 cm B: 24,1 cm D: 41,3 cm

Blir nok mest sannsynlig RF-62 (pga. anbefalinger fra dere mtp. romstørrelsen), men mer usikker på bakhøyttalere siden disse er vanskeligere å skaffe og må vel ta til takke med deg jeg får på brukten (selv om jeg tror at jeg bare har plass til RS-42 )

Edit: Jeg ser det ligger litt på brukten akkurat nå av receivere. Hva ville dere anbefalt av Yamaha RX-1900 og Onkyo TX-NR807? Har sett mest på Onkyo fra før av, men den Yamaha'en ser jo meget bra ut. Noe spesielt jeg burde tenke på/vite om disse? Forskjeller? Hva er normal pris brukt for disse?

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Må melde meg inn her også, etter at jeg handlet et par RS 52 som naturlig nok skal brukes som bakhøytalere. Virker overaskende bra.

Mine har knapt 40 timer med innspilling og regner med at det blir ennå bedre etterhvert. Bedre bakhøytalere til prisen (i allefall nå med 30%) skal man lete lenge etter. Her ha Klipsch prioritert helt riktig etter min mening.

Melder meg også inn her fordi jeg snuser litt på Palladium i kinoen etterhvert. Men det er dessverre en veldig dyr serie. Venter også i spenning på den nye Reference serien.

Geir Arne
    Velkommen i klubben, og skulle du finne på å kjøpe Palladium, vil du ikke angre det gjorde ikke jeg ))))

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen3
    Er det noen som har eller har hatt både RS-42 og RS-52, eller RF-62 og RF-82 og kan si litt om hvor stor de virker i forhold til hverandre?

Dimensjonene er vel:
    RS-42 H: 25,4 cm B: 27,3 cm D: 19,7 cm
    RS-52 H: 33,0 cm B: 32,0 cm D: 21,6 cm

RF-62 H: 103,1 cm B: 21,6 cm D: 39,4 cm
    RF-82 H: 110,7 cm B: 24,1 cm D: 41,3 cm

Blir nok mest sannsynlig RF-62 (pga. anbefalinger fra dere mtp. romstørrelsen), men mer usikker på bakhøyttalere siden disse er vanskeligere å skaffe og må vel ta til takke med deg jeg får på brukten (selv om jeg tror at jeg bare har plass til RS-42 )

Edit: Jeg ser det ligger litt på brukten akkurat nå av receivere. Hva ville dere anbefalt av Yamaha RX-1900 og Onkyo TX-NR807? Har sett mest på Onkyo, men den Yamaha'en ser jo meget bra ut. Noe spesielt jeg burde tenke på/vite om disse? Forskjeller?
    Har rs-52 og de er konge surround høytalere :-D
    Har også rf-62 (som jeg ikke trenger lenger + en rc-62)
    Hva som er best av rf-62 eller rf-82 i et rom kommer jo ann på hvor stort det er ???

Va reciverne du nevner så er jeg litt i tvil... skal du ha effektforsterker til og hjelpe med og dra høytalerne ???

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har rs-52 og de er konge surround høytalere :-D
    Har også rf-62 (som jeg ikke trenger lenger + en rc-62)
    Hva som er best av rf-62 eller rf-82 i et rom kommer jo ann på hvor stort det er ???

Va reciverne du nevner så er jeg litt i tvil... skal du ha effektforsterker til og hjelpe med og dra høytalerne ???
    Skal flytte til Trondheim (studere ved NTNU) og rommet mitt er bare 12-12,5kvm (nevnt det tidligere), og flere som da sa at RF-62 nok vil være det beste valget (budsjettet strekker seg dog til begge). :-|

Angående receiver så skal jeg ikke ha etterforsterker med en gang, men vil tro at etter en stund kommer det en Emotiva fra andre siden av elva

Du har ikke sett både RF-62 og RF-82 eller RS-42 og RS-52 opp mot hverandre med tanke på størrelse/dimensjoner?

Side 385 av 1033 FørsteFørste ... 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 381 382 383 384 385 386 387 388 389 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 885 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •