Klipsch klubben - Side 383

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 383 av 1033 FørsteFørste ... 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 379 380 381 382 383 384 385 386 387 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 883 ... SisteSiste
Viser resultater 7,641 til 7,660 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hva synes dere om denne komboen, for de som har vært borti den:
    Stereoforsterker: Marantz PM-7003/ evt andre forslag?
    Effekt: Emotiva Xpa 2/3
    Høyttaler: rf-82
    skal senere utvides til surround, da selger jeg marantzen, men det er ikke før et halvt år kanskje.

Sitter da 4 meter unna veggen der høyttalerne skal stå

høres ut som en god kombo for meg ihvertfall, kanskje jeg ville kikket på 6003 også i og med at du skal ha effekt,men uansett ville jeg ventet til de nye modellene kommer fra marantz, hvis du ikke får minst 20 % på 6003 eller 7003 nå

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    høres ut som en god kombo for meg ihvertfall, kanskje jeg ville kikket på 6003 også i og med at du skal ha effekt,men uansett ville jeg ventet til de nye modellene kommer fra marantz, hvis du ikke får minst 20 % på 6003 eller 7003 nå
    er det ikke store forskjellen mellom dem? 1000kr forskjell, er normal pris, ikke noe rabatt. stod ikke noe info om den nye serien på hjemmesidene deres ihvertfall. Sitter du på noe info om den? om jeg får rf-82 og 7003 til 10k hos stereofil, bør jeg gå for det?

edit: 6003 har ikke pre out? for å koble til effekt? har derimot 7003.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    er det ikke store forskjellen mellom dem? 1000kr forskjell, er normal pris, ikke noe rabatt. stod ikke noe info om den nye serien på hjemmesidene deres ihvertfall. Sitter du på noe info om den? om jeg får rf-82 og 7003 til 10k hos stereofil, bør jeg gå for det?
    ville lyttet på det først da, ligger en link til alle marantz nyhetene på forumet, under tråden marantzs nye flaggskip

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Føttene til Klipsch RF-63

Noen som har en formening om underlaget til RF-63?
    Hva med de originale føttene til RF-63, og eventuelt spiksene som følger med? Har parkett, så hvis noen mener at det er mye å hente på å montere dem på, må de stå på noe annet en parkett. Granittplater?

Er det eventuelt andre underlag som anbefales, eller er det like greit å bare bruke føttene uten spikes rett på paketten (slik som jeg gjør nå)?

Og hvilken avstand anbefaler dere målt ifra veggkant til baksiden av RF-63 at høyttalerne bør stå utifra veggen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Noen som har en formening om underlaget til RF-63?
    Hva med de originale føttene til RF-63, og eventuelt spiksene som følger med? Har parkett, så hvis noen mener at det er mye å hente på å montere dem på, må de stå på noe annet en parkett. Granittplater?

Er det eventuelt andre underlag som anbefales, eller er det like greit å bare bruke føttene uten spikes rett på paketten (slik som jeg gjør nå)?

Og hvilken avstand anbefaler dere målt ifra veggkant til baksiden av RF-63 at høyttalerne bør stå utifra veggen?

jeg bruker soundcare spikes, og har ht ca 50 cm fra bakvegg, juster avstande til du synes lyden er bra, så forsetter du litt til

ellers er det mange tråder om plassering her på forumet, skrevet av dyktige folk, hvis du ønsker å jobbe mer med det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er hva som er på vei hjem til meg nå

Mcintosh mc2102 2x100w klasse A røreffektforsterker

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nice. Jeg er veldig spent på en liten rapport.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Nice. Jeg er veldig spent på en liten rapport.
    ankomst beregnet om ca en drøy time snakket med timc idag og den skal ihvertfall ha power tilsvarende 2 stk 275 har 2,4 og 8 ohms tilkobling så den er beregnet på tung last og, quad driver den enkelt visstnok

men nå er jeg opprømt så ikke ta alt jeg sier høytidlig

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha anskaffet RF-62 og RF-63 (etter å ha hatt mye annet i hus i ulike prisklasser), så har jeg ikke sett, lest eller giddet vurdert andre merker. DET må være et godt tegn når det gjelder Klipsch. Gidder tom. ikke en gang lese annonser på bruktmarkedet under høyttalere...

Høst/vintersesongen nærmer seg og jeg har derfor denne uka varmet opp med å teste ulike forsterkere i huset på Klipsch. TDAI2200 RP A/D, Copland CTA405 og Abrahamsen V2.0 (+ en liten MA KT88). Det er litt synd man ikke kan plukke og matche de beste egenskapene fra alle disse og lage sin egen forsterker. Copland er nok den forsterker som representerer det beste av alle. Attack, åpenhet og tilstedeværelsen er eksepsjonell på RF-63. Abrahamsen har en fyldigere klang og er mer kos. Stram bass og funskjonalitet er TDAI2200 sin force. MA, tja, enkel tweaking av lyden må vel være hovedegenskapen her.

Etter som årene går, så merker jeg at lyden jeg trives med heller mer og mer mot den analoge presentasjonen av musikken, fremfor å absolutt måtte høre ALLE DETALJER HELE TIDEN.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Etter å ha anskaffet RF-62 og RF-63 (etter å ha hatt mye annet i hus i ulike prisklasser), så har jeg ikke sett, lest eller giddet vurdert andre merker. DET må være et godt tegn når det gjelder Klipsch. Gidder tom. ikke en gang lese annonser på bruktmarkedet under høyttalere...

Høst/vintersesongen nærmer seg og jeg har derfor denne uka varmet opp med å teste ulike forsterkere i huset på Klipsch. TDAI2200 RP A/D, Copland CTA405 og Abrahamsen V2.0 (+ en liten MA KT88). Det er litt synd man ikke kan plukke og matche de beste egenskapene fra alle disse og lage sin egen forsterker. Copland er nok den forsterker som representerer det beste av alle. Attack, åpenhet og tilstedeværelsen er eksepsjonell på RF-63. Abrahamsen har en fyldigere klang og er mer kos. Stram bass og funskjonalitet er TDAI2200 sin force. MA, tja, enkel tweaking av lyden må vel være hovedegenskapen her.

Etter som årene går, så merker jeg at lyden jeg trives med heller mer og mer mot den analoge presentasjonen av musikken, fremfor å absolutt måtte høre ALLE DETALJER HELE TIDEN.

cta405 går foråvære en fantastisk match til rf63, men dog er det mange klager som går på driftsikkerhet, finner det på hifisentralen under div tråder
    lydmessig derimot skal den virkelig være match made in heaven

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, p.t. er det to brukere som har klaget nå nylig. Hvorvidt deres problemer skyldes egen flikking (les; tuning, rørbytte med feil justering av bias, lodding av deler, o.l.) gjenstår å se. En av brukerne er vel kjent for å "flikke litt"...

Google gir praktisk talt ingen informasjon som underbygger de to enkle brukernes nylig flaggede synspunkter som tidligere eiere.

Selv har jeg lest mer om "skrangling i RF-seiens horn" og "skurring fra Abrahamsens V6.0 og V3.0". Og, for sistnevnte har produsent erkjent problemene for begge produktene...

For de som eier Klipsch og er interessert i Copland: Copland's venner

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må melde meg inn her også, etter at jeg handlet et par RS 52 som naturlig nok skal brukes som bakhøytalere. Virker overaskende bra.

Mine har knapt 40 timer med innspilling og regner med at det blir ennå bedre etterhvert. Bedre bakhøytalere til prisen (i allefall nå med 30%) skal man lete lenge etter. Her ha Klipsch prioritert helt riktig etter min mening.

Melder meg også inn her fordi jeg snuser litt på Palladium i kinoen etterhvert. Men det er dessverre en veldig dyr serie. Venter også i spenning på den nye Reference serien.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser rått ut. Alt MC er stort sett bra.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser du videre på Klipsch, eller forlater du oss? Ref. salg av RF7.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Ser rått ut. Alt MC er stort sett bra.

skal si det spiller klarer ikke å komme meg over 20 -25 watt på vu meterne enda, og da er volumet høyt men svært stort og behagelig
    denne er konstruert av ingen ringere enn en mcintosh legende som har vært i selskapet i 5 tiår, sidney corderman

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal si det spiller klarer ikke å komme meg over 20 -25 watt på vu meterne enda, og da er volumet høyt men svært stort og behagelig
    denne er konstruert av ingen ringere enn en mcintosh legende som har vært i selskapet i 5 tiår, sidney corderman

vil ha !!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nja, p.t. er det to brukere som har klaget nå nylig. Hvorvidt deres problemer skyldes egen flikking (les; tuning, rørbytte med feil justering av bias, lodding av deler, o.l.) gjenstår å se. En av brukerne er vel kjent for å "flikke litt"...

Google gir praktisk talt ingen informasjon som underbygger de to enkle brukernes nylig flaggede synspunkter som tidligere eiere.

Selv har jeg lest mer om "skrangling i RF-seiens horn" og "skurring fra Abrahamsens V6.0 og V3.0". Og, for sistnevnte har produsent erkjent problemene for begge produktene...

For de som eier Klipsch og er interessert i Copland: Copland's venner

stemmer det ja, det er det siste som har dukket opp,men som sagt lydmessig er de en drøm uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    vil ha !!!
    jeg og tror jeg, men skal ha den på lån en uke, får L3 snart og da skal de sammenlignes, men det skal mye til for at denne ikke blir stående igjen tror jeg, var forresten en veldig hyggelig kar som kom med den, vi ble sittende 3-4 timer og flikke igjennom cder

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg og tror jeg, men skal ha den på lån en uke, får L3 snart og da skal de sammenlignes, men det skal mye til for at denne ikke blir stående igjen tror jeg, var forresten en veldig hyggelig kar som kom med den, vi ble sittende 3-4 timer og flikke igjennom cder

hehe sikkert en stoor glede å få testet den

skulle gjerne hatt en slik sjøl men ja 15 år uten inntekt så går det dårlig gitt

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må oppdatere signaturen din marius Spilt noe på RF-82 hjemme hos deg?

Side 383 av 1033 FørsteFørste ... 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 379 380 381 382 383 384 385 386 387 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 883 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •