Klipsch klubben - Side 374

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 374 av 1034 FørsteFørste ... 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 370 371 372 373 374 375 376 377 378 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 874 ... SisteSiste
Viser resultater 7,461 til 7,480 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Lest flere steder at folk snakker om at det kommer en ny reference serie, men klarer ikke å finne noen info om dette på nettet.

Noen som har en link å poste ?

prøv å bla et par sider i tråden først. akkurat dette har vært tatt opp sikkert 50 ganger siste ukene..

men over til saken; ikke kommet noe info,linker eller slik enda, foreløpig ingenting bekreftet sånn sett.. (annet at Ref serien skal fornyes snart..)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    God dagen.
    Jeg har to stk. Klipsch RT-10d som jeg har tenkt å legge ut til salgs på avtorget.
    De er for øybelikket uten fungerende elektronikk, og jeg vurderer derfor og selge de som "kasser med elementer".
    Jeg har laget et lite regnestykke på hvor mye jeg håper markedsverdien på en slik kasse med elementer kan selges for:
    Nypris for èn RT-10d var i Norge 14.000kr
    La oss si kostpris er halvparten, altså 7000kr.
    Så trekker jeg fra original klipsch elektronikk som jeg vet koster 3500kr.

14.000
    -7000
    -3500
    = 3500kr

Da tenker jeg å selge en ferdigbygd kasse, med et aktivt element(10") og to slaver(2x10") for 3500kr. (Skal man ha begge subbene blir det da 7000kr).
    Her kan man da koble på den forsterker og elektronikk etter behov og ønsker.

Noen som har tanker rundt regnestykket? Takker for svar.

regnestykket ditt ser ikke altfor ille ut det, eneste er jo at salgsprisen var noe lavere mot slutten - MEN, den var jo i likhet med RT-12d vanskelig å skaffe, og isåmåte ville nok prisen kunne forsvares likevel.

hvordan er mulighetene til å skaffe "original" elektronikk til disse er vel det største ankepunktet? hadde det vært mulig hadde jeg vært meget interessert til denne prisen..

Hvis ikke er ikke kassen noe interessant for mitt vedkommende, men er da fremdeles interessert i de aktive basserne for å lage noe i lukket konstruksjon selv.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Sint!

Sitat Opprinnelig postet av magb
    Mens det er litt snakk om rf52 så har jeg et lite spørsmål.

Beveger bass elementene deres mye på seg under vanlig lyttevolum? Her får jeg nesten vondt i ørene før de beveger noe særlig på seg. Uinnspillt?

Det skal sies at det er et lite rom, så det fyller seg fort med lyd.
    Er lite action hos meg med mye lyd også. Sånn var det med Rf-82 også.

Og annet nytt: Nå vet jeg hvorfor det tok tid å skaffe Rf-63 i cherry.... Klipsch har sluttet å levere! Fanken i svarte granskogen
    Akkurat lagt på med Oslo Hifisenter nå, og fikk beskjed om at det var ikke flere RF-63 i cherry å få tak i, og jeg som allerede har surround og senter i cherry...dette kommer til å bli uggent. Dem prøvde å tilby meg noen 83, men det blir altfor voldsomt i stua her, gikk ikke nok ned i pris for at jeg skulle ta steget.
    Håper bare at det ikke blir for stygt her med svarte fronter, cherry senter og cherry bak, hvite vegger+tak og lys parkett.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hvordan er mulighetene til å skaffe "original" elektronikk til disse er vel det største ankepunktet? hadde det vært mulig hadde jeg vært meget interessert til denne prisen..
    Å få tak i 230v elektronikken er så og si umulig.
    Men det er ikke vanskelig å få tak i elektronikk fra USA, men da selvsagt i 110volt.
    Da fikk man all elektronikk, for 400$. Tatt med jetcarrier ble dette ca 3500kr inkl. moms. (Har gjort dette selv). Kan hooke deg opp med kameraten min hos Klipsch US dersom du ønsker det 8)

Kjøper du kassene og elementene fra meg, for 3500kr, og elektronikken fra Klipsch for 3500kr, og fikser deg en omformer(jeg kan slenge på en omformer på 5000w(!) dersom noen kjøper begge subbene). Så har du en RT-10d, eller to for en ok penge...

Ta kontakt på PM dersom noen interessert, så kan vi ta litt detaljer osv.

Jeg skal lage en annonse med all info i løpet av kvelden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock

Og annet nytt: Nå vet jeg hvorfor det tok tid å skaffe Rf-63 i cherry.... Klipsch har sluttet å levere! Fanken i svarte granskogen
    Akkurat lagt på med Oslo Hifisenter nå, og fikk beskjed om at det var ikke flere RF-63 i cherry å få tak i, og jeg som allerede har surround og senter i cherry...dette kommer til å bli uggent. Dem prøvde å tilby meg noen 83, men det blir altfor voldsomt i stua her, gikk ikke nok ned i pris for at jeg skulle ta steget.
    Håper bare at det ikke blir for stygt her med svarte fronter, cherry senter og cherry bak, hvite vegger+tak og lys parkett.

jeg måtte gå for sorte jeg og, og jeg har også center i cherry,men til min store overraskelse synes jeg sort gjorde seg bedre enn rf 82 i cherry, ble faktisk mer diskre på en måte

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg måtte gå for sorte jeg og, og jeg har også center i cherry,men til min store overraskelse synes jeg sort gjorde seg bedre enn rf 82 i cherry, ble faktisk mer diskre på en måte
    RF-63 er av samme treverk som Klipsch RC-64 som du har, og kan vel ikke sammenlignes med RF-82 (jeg har RC-52, så jeg ser det er en viss forskjell på cherry i x2 og x3 serien til Klipsch reference).

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var triste greier ! .
    Du burde kreve litt mere avslag da dem har sakt dem får inn i cherry !

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Latskap

Jeg er en meget lat skapning og har ikke noe lyst å flytte om på høyttalere. Skal bassen på Klipsch RP-5 stå ut fra hverandre, eller inn mot hverandre? Sparer meg for mye arbeid hvis de står riktig nå "ut fra hverandre"!

TAKK på forhånd ;D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da levner det håp

Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Jeg er en meget lat skapning og har ikke noe lyst å flytte om på høyttalere. Skal bassen på Klipsch RP-5 stå ut fra hverandre, eller inn mot hverandre? Sparer meg for mye arbeid hvis de står riktig nå "ut fra hverandre"!
    Var prat på KSP400 at da skulle bassen slå utover, vekk fra hverandre.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for ett flott svar. Da trenger jeg ikke bry ryggen min med å flytte om ;D

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilke komponenter trenger man?

Jeg skal ha høyttalere fra den nye rf serien, sannsynligvis arvtageren til rf-82. Jeg kjører all musikk og film fra pcen, har ikke tenkt å utvide til surround med en gang. Så det jeg lurer på, til stereo i første omgang, hvilke komponenter er absolutt nødvendige? jeg har dannet meg en tanke om effektforsterker og en annen type forsterker som tar spdif/coax. For eksempel integrert forsterker eller
    forforsterker? gjerne forsterkere som brukes i stereo sammenheng.

Eller ville det vært lurest å gå direkte til en receiver av god kvalitet som matcher bra med klipsch?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var prat på KSP400 at da skulle bassen slå utover, vekk fra hverandre.
    Hva har jeg gått glipp av, disse er da konstruert for å spille innover....

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Hva har jeg gått glipp av, disse er da konstruert for å spille innover....
    Hmm, godt mulig jeg husker feil altså. Nå finner jeg ikke igjen posten heller, så finner jeg ikke ut ene eller andre veien.
    Men ja, etter litt titting rundt omkring så ser jeg også at alle KSP-400 står mot hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bytte ut min Denon 4310 med noe annet..
    Litt usikker på hvilke receiver som passer meg.
    Kjører med Emotiva XPA-1 som effekttrinn og RF-83 som fronter.

Syntes Denon'n mangler litt på stramheten i bassen og så mangler sømløsheten mellom diskant-mellomtone.

Så noen som har tips?
    Vurderer en H/K receiver, hva står egentlig de iforhold til Denon?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lord_Vader
    Vurderer å bytte ut min Denon 4310 med noe annet..
    Litt usikker på hvilke receiver som passer meg.
    Kjører med Emotiva XPA-1 som effekttrinn og RF-83 som fronter.

Syntes Denon'n mangler litt på stramheten i bassen og så mangler sømløsheten mellom diskant-mellomtone.

Så noen som har tips?
    Vurderer en H/K receiver, hva står egentlig de iforhold til Denon?

hadde nok ikke satt H/K som første pri dessverre, har selv en slik til mine RF82 på stua, siden jeg hadde den tilgjengelig.

Jeg hadde nok valg Onkyo som er mer underholdende i lydbildet, og passer veldig bra til Klipsch generelt, også Yamaha er en velkjent kombo til Klipsch.

det er også flere som nevner marantz, uten at jeg har altfor mye relevant erfaring å komme med fra de...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    RF-63 er av samme treverk som Klipsch RC-64 som du har, og kan vel ikke sammenlignes med RF-82 (jeg har RC-52, så jeg ser det er en viss forskjell på cherry i x2 og x3 serien til Klipsch reference).

jeg vet,men var fargeforskjellen jeg snakket om, cherry (rf82)kontra svart

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hadde nok ikke satt H/K som første pri dessverre, har selv en slik til mine RF82 på stua, siden jeg hadde den tilgjengelig.

Jeg hadde nok valg Onkyo som er mer underholdende i lydbildet, og passer veldig bra til Klipsch generelt, også Yamaha er en velkjent kombo til Klipsch.

det er også flere som nevner marantz, uten at jeg har altfor mye relevant erfaring å komme med fra de...
    Ok.
    Hva gjør at ikke H/K passer noe særlig da?
    Tenker på nytt selfølgelig. AVR660 kanskje.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet de gode gamle spark rørforsterkerne på klipsch?
    har en på hånde som jeg vurderer å kjøpe

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet de gode gamle spark rørforsterkerne på klipsch?
    har en på hånde som jeg vurderer å kjøpe

Mange sier rør på klipsch så prøv du

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurdere det ja, skal kun brukes til musikk innimellom
    detterm er forøvrig en forsterker fra før spark og cayin slo seg sammen, den er hardwired og ifølge fagfolkene jeg har snakket med så bør den ha mange år igjen pga meget solid konstruksjon, veier 40 kilo også

Side 374 av 1034 FørsteFørste ... 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 370 371 372 373 374 375 376 377 378 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 874 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •