Klipsch klubben - Side 373

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 373 av 1033 FørsteFørste ... 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 369 370 371 372 373 374 375 376 377 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 873 ... SisteSiste
Viser resultater 7,441 til 7,460 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Kan treverket i RF-63 cherry bli lysere eller tørrere hvis de utsettes for direkte sollys, eller lys gjennom vindu over tid?

såvidt jeg kan skjønne så er jo tre utsatt for slikt ja (men gjennom vindu vet jeg ikke..), men det skal veldig mye til da..

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan treverket i RF-63 cherry bli lysere eller tørrere hvis de utsettes for direkte sollys, eller lys gjennom vindu over tid?
    For å være på den sikre siden så ville jeg å ikke ha noe solys i det hele tatt på noe hifi utstyr uansett fargevalg.
    Sola kan ødelegge mye.

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som mine al1000 . så jeg fraråder dere å sette HT i sola

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke ekspert på området, men fineren på RF-63 kan vel sammenlignes med fineren/parketten som mange har på gulvet?
    Kan ikke huske å ha hørt at noen har vært bekymret for den, selv om jeg altså ikke er fast leser på noen parkettforumer...

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Er vel ikke ekspert på området, men fineren på RF-63 kan vel sammenlignes med fineren/parketten som mange har på gulvet?
    Kan ikke huske å ha hørt at noen har vært bekymret for den, selv om jeg altså ikke er fast leser på noen parkettforumer...

eg e ikke bekymret for parketen min.. men den mister VELDIG mye farge av sola osv over tid.

ikke så lenge siden stua heime ble renovert, og da ble seksjoner, osv fjernet. Gulvet skulle slipes og lakkes på nytt.

Der hvor noen store seksjoner hadde stått, var det som om det var lagt annen type/farge parket under. Når hele rommet var ryddet var det også veldig lett og se hvor sofa, teppe under salongbord osv hadde stått. Tar du et klistermerke eller liknene på HT`en din og lar den bli utsatt for en del sol, vil du se at fargen er forandret når du tar det av igjen(ikke anbefalt og prøve)
    Men dersom du ikke dekker til noen områder vil jo hele HT forandre seg likt, og du vil ikke legge merke til fargeforandringen pga dette tar lang tid..

Og la en HT stå direkte i Solys e nokk ikke anbefalt....
    Eg blir solbrent av og stå 15min i sola, så ikke pokker om eg utsette anlegget mitt for noe slik tortur som eg sjøl ikke liker

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    eg e ikke bekymret for parketen min.. men den mister VELDIG mye farge av sola osv over tid.

ikke så lenge siden stua heime ble renovert, og da ble seksjoner, osv fjernet. Gulvet skulle slipes og lakkes på nytt.

Der hvor noen store seksjoner hadde stått, var det som om det var lagt annen type/farge parket under. Når hele rommet var ryddet var det også veldig lett og se hvor sofa, teppe under salongbord osv hadde stått. Tar du et klistermerke eller liknene på HT`en din og lar den bli utsatt for en del sol, vil du se at fargen er forandret når du tar det av igjen(ikke anbefalt og prøve)
    Men dersom du ikke dekker til noen områder vil jo hele HT forandre seg likt, og du vil ikke legge merke til fargeforandringen pga dette tar lang tid..

Og la en HT stå direkte i Solys e nokk ikke anbefalt....
    Eg blir solbrent av og stå 15min i sola, så ikke pokker om eg utsette anlegget mitt for noe slik tortur som eg sjøl ikke liker
    Solid svar. Måtte gå å sjekke parketten min selv! Så forøvrig ingen fargeforsjkeller. 6 år i en stue og et annen stue med 3 år. Tviler jo ikke på at det har skjedd hos deg, så kanskje noe med type lakk å gjøre? Kanskje helgarderingen er å bytte plass på høyttallerne annenhvert år. Jeg har gjort det med sofaputer i stoff med godt resultat. Blendingsgardiner blir uansett ikke bestilt, og høyttalerne står der de låter best da dette er førstepri8) Dessuten så er en av syndromene med min hifi-sykdom at jeg uansett bytter komponenter raskere enn sola

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har mine klipsch rf-82 og rc-62 kommet. spilt en times tid og dette lover godt

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av togr
    da har mine klipsch rf-82 og rc-62 kommet. spilt en times tid og dette lover godt
    Gratulerer! =)

Jeg ringte og etterlyste mine RF-63 i dag: "Mulig levering midten av august", hva ****? To uker fikk jeg beskjed om da jeg bestilte, argh!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken butikk er det snakk om Sub-lock?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Gratulerer! =)

Jeg ringte og etterlyste mine RF-63 i dag: "Mulig levering midten av august", hva ****? To uker fikk jeg beskjed om da jeg bestilte, argh!

tror det kanskje kan ha med å gjøre at det er sending underveis med båt, eller så er det så enkelt at det har med hvor mye butikkene må bestille for , for å få den rabatterte prisen, dvs at de må bestille i bulk og avventer nok ordrer før de faktisk beestiller hos leverandør

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @magb: Oslo Hifisenter

@Jokris: Da burde dem ha opplyst om det, stor forskjell på 2 og 5 uker. Dvs, dem sa dem kjørte en bestilling per uke, og leveringstida var ca. to uker. fem uker er ikke "ca. to uker" uansett hvor mye man legger godvilja til, men jeg klarer meg nok, RF-52'ene er spreke små saker Er bare hele greia med at har man først bestilt så vil man ha fort

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Jokris: Da burde dem ha opplyst om det, stor forskjell på 2 og 5 uker. Dvs, dem sa dem kjørte en bestilling per uke, og leveringstida var ca. to uker. fem uker er ikke "ca. to uker" uansett hvor mye man legger godvilja til, men jeg klarer meg nok, RF-52'ene er spreke små saker Er bare hele greia med at har man først bestilt så vil man ha fort
    Har importøren på lager da? Da kan du jo ev. dra ditt å hente de selv..

Resonans Lyd og Bilde tilbudte meg det i hvertfall, når jeg var i dialog med de..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    kjørte litt målesveip i dag, og oppdaga en skrangelyd i den ene KL-650THX'en min. Det skrangler ved rundt 70Hz, og forsvinner når jeg presser på hornet. Høres ut som om det kommer der hornet møter diskantelementet, men hadde ikke tid til å undersøke nøyere. Har ikke prøvd på de andre frontene. Skal sjekke videre i kveld. Regner med dette er en reklamasjons-sak? Andre som har opplevd liknende?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

helt enig, , har du betallt dep også?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en copland cta 505 på hånden,ca 10 år gammel, med nye rør, ferdig justert
    bla gamle telefunken rør fra 70 tallet og jj rør fra tjekkia(skal være en veldig god kombo)
    det jeg lurer på er om noen har testet denne på klipsch her inne? har rf63 som jeg eventuellt skal bruke de på innimellom for å koselytte litt musikk, klør litt i fingra etter en røreffekt

positive/negative erfaringer taes imot med stor takk

EDIT den glapp mellom fingra mine,ble glatt overbydd dessverre, men det var jo egentlig ett impulskjøp så kanskje det var bra allikevel

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd med rørene dine der:/ Jeg smådrømmer om rør selv, men blir ikke før jeg splitter hjemmekino og stereo.
    Og ja, depo måtte jeg betale for å få bestilt :/ Men men, jeg er ganske fornøyd med RF-52'ene, nesten så jeg ikke har lyst på RF-63 lenger, haha! (as if :P)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd med rørene dine der:/ Jeg smådrømmer om rør selv, men blir ikke før jeg splitter hjemmekino og stereo.
    Og ja, depo måtte jeg betale for å få bestilt :/ Men men, jeg er ganske fornøyd med RF-52'ene, nesten så jeg ikke har lyst på RF-63 lenger, haha! (as if :P)

eg vurderte å ha den stående med egen pre og egene ht kabler, slik at jeg kunne brukt den av og til , til mer koselytting av musikk, emotivaene hadde uansett blitt stående som "sjefsforsterkere" i oppsettet

rf52 er en meget god ht den så det er bra du har den så lenge

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens det er litt snakk om rf52 så har jeg et lite spørsmål.

Beveger bass elementene deres mye på seg under vanlig lyttevolum? Her får jeg nesten vondt i ørene før de beveger noe særlig på seg. Uinnspillt?

Det skal sies at det er et lite rom, så det fyller seg fort med lyd.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God dagen.
    Jeg har to stk. Klipsch RT-10d som jeg har tenkt å legge ut til salgs på avtorget.
    De er for øybelikket uten fungerende elektronikk, og jeg vurderer derfor og selge de som "kasser med elementer".
    Jeg har laget et lite regnestykke på hvor mye jeg håper markedsverdien på en slik kasse med elementer kan selges for:
    Nypris for èn RT-10d var i Norge 14.000kr
    La oss si kostpris er halvparten, altså 7000kr.
    Så trekker jeg fra original klipsch elektronikk som jeg vet koster 3500kr.

14.000
    -7000
    -3500
    = 3500kr

Da tenker jeg å selge en ferdigbygd kasse, med et aktivt element(10") og to slaver(2x10") for 3500kr. (Skal man ha begge subbene blir det da 7000kr).
    Her kan man da koble på den forsterker og elektronikk etter behov og ønsker.

Noen som har tanker rundt regnestykket? Takker for svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest flere steder at folk snakker om at det kommer en ny reference serie, men klarer ikke å finne noen info om dette på nettet.

Noen som har en link å poste ?

Side 373 av 1033 FørsteFørste ... 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 369 370 371 372 373 374 375 376 377 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 873 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •