Klipsch klubben - Side 372

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 372 av 1034 FørsteFørste ... 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 368 369 370 371 372 373 374 375 376 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 872 ... SisteSiste
Viser resultater 7,421 til 7,440 av 20677
    Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    '

rotel lager gode forsterkere, men det er hevet litt mer tvil i matchen til nettopp klipsch. nå har det seg slik at wattmessig er 1080 egentlig nok til RF83, og vet ikke om du vil få særlig utbytte av en til..

XPA3 er jo litt svakere på papiret, men passer litt bedre til Klipsch synes jeg, og har også en kanal til center også - effekt på center er undervurdert på film!

er du fornøyd med Rotelen er vel det viktigste spørsmålet?

Jeg har ikke hørt noe annet enn Rotel på Klipsch,så ja,jeg er vel sånn
    nogelunde fornøyd, men lurer jo på om "gresset er grønnere på den andre siden" :lol:
    Lurte vel på om jeg ville merket stor forskjell å gå fra Rotel til Emotiva,
    eller om det er bortkasta penger?

Kunne jo tenkt meg noe til centeren også,så har tenkt litt på en rotel rb-1070 brokoblet.
    Åssen ville det vært da?

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde ikke valgt ice til Klipsch, trenger ikke de kreftene heller, og det blir lyst, og følelse av lite bass/fedme om jeg kan kalle det for det.

har også hørt at flere andel med ice enn andre forsterkere har klart å "revne" basserne - mulig det er tilfeldig.

til Klipsch hadde jeg helt klart valgt forsterkere som er litt varme og fyldige i signaturen - ice er vel ikke regnet for verken varm eller fyldig?

(jeg har dog ikke allverdens erfaring med ice, såvidt testet, og baserer mye av "synsingen" av andres erfaringer på området..)

det er mulig det. rotelen skal være noe mere fyldig i bassen enn vandelig ICE som midgard sin 6.1 har jeg hørt flere har sakt.

revna bassere? :sad:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Jeg har ikke hørt noe annet enn Rotel på Klipsch,så ja,jeg er vel sånn
    nogelunde fornøyd, men lurer jo på om "gresset er grønnere på den andre siden" :lol:
    Lurte vel på om jeg ville merket stor forskjell å gå fra Rotel til Emotiva,
    eller om det er bortkasta penger?

Kunne jo tenkt meg noe til centeren også,så har tenkt litt på en rotel rb-1070 brokoblet.
    Åssen ville det vært da?

gresset er alltid gr;nnere:lol: personlig tror jeg du kan ha noe [ hente med [ bytte fra rotel til emotiva eller parasound f.eks men det kommer an p[ dine preferanser s[ det er vanskelig [ si sikkert
    beklager alle rare tegn men har hatt nyskjerrige barnehender p[ tastaturet her og n[ f[r jeg ikke skrevet bla aa, HJELP

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har testet Proart på klipsch da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt NC 2125, og NC2250, og i tillegg A21 og A23, og XPA-3 og har nå XPA-5

overall er Emotiva et meget bra kjøp, og bedre enn NC i mine ører. for at Halo skal utpeke seg seg som noe særlig bedre må annen pre enn surroundreceiver til, uten det vil ikke nødvendigvis halo være noe stort bedre.

Alt etter bruken, nevnte A21 vil være litt bedre i stereo, såfremt du kjøper en god stereopre, uten dette følte jeg selv at det ikke var nok å hente at det var verdt pengene.
    Emotiva gav mer for pengene i et oppsett til surround, uten dedikert stereopre.

Det er min mening, etter å ha testet og eid både NC, Halo og XPA.

det er i tillegg lettere å oppgradere fra EMotiva, enn Halo - og emotiva er lett solgt, uten særlig tap eller risiko i tillegg, og i så måte en rimelig bra plass å starte, om jeg kan si det på den måten..
    Nja jeg har ikke hørt emotiva men Halo var et enormt løft i forhold til nc. Og ha slike sett uten pre til musikk synes jeg er helt bortkastet uansett, man har ikke hørt musikk skikkelig før man lar dette gå igjennom en godt matchet pre eller en ren integrert, for meg vil aldri en receever gjøre jobben like godt.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    gresset er alltid gr;nnere:lol: personlig tror jeg du kan ha noe [ hente med [ bytte fra rotel til emotiva eller parasound f.eks men det kommer an p[ dine preferanser s[ det er vanskelig [ si sikkert
    beklager alle rare tegn men har hatt nyskjerrige barnehender p[ tastaturet her og n[ f[r jeg ikke skrevet bla aa, HJELP
    Alt + shift pleier å gjøre susen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Nja jeg har ikke hørt emotiva men Halo var et enormt løft i forhold til nc. Og ha slike sett uten pre til musikk synes jeg er helt bortkastet uansett, man har ikke hørt musikk skikkelig før man lar dette gå igjennom en godt matchet pre eller en ren integrert, for meg vil aldri en receever gjøre jobben like godt.

er enig der, i bunn og grunn er det "bortkastet" å kjøpe såpass dyrt og bra effekttrinn kun til film eller musikk bruk uten å ha god nok pre, halo er vel ikke det verste eksempelet egentlig i og med at det er en 12 k effektforsterker i utgangspunktet, men den fortjener en veldig god pre for det
    hadde gleden av å lytte på ett oppsett med en audio research pre til 54 k med a21, sammen med en svært så god cd spiller og ht og a21 klarte brasene veldig bra, var først når man koblet opp jc1 på samme oppsett at jeg hørte
    en stor klasseforskjell egentlig, men om forskjellen var verdt de 50k som skiller
    her til lands er jeg veldig usikker på.
    samme mener jeg gjelder også for kino og musikk delen separat, man tjener mye lydmessig på en god pre til film også ikke bare musikk, en 5 k receiver klarer ikke å bruke hva som bor i gode effekttrinn heller til film
    men i bunn og grunn så blir det jo ofte en prioritet/smakssak til slutt , ihvertfall
    hvis økonomi har noe å si, sånn som det har for meg ihvertfall,men sitter nå med ett oppsett jeg helt klart kan leve med til film og musikk, ihvertfall 1 mnd til

dette er nå mine tanker om dette ihvertfall, og det er vel denne tanken som gjør at jeg forsatt holder døren oppe for å gå for av7005 istedenfor sr7005
    i høst, selv om det skal pares med emotiva

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Alt + shift pleier å gjøre susen.

takker fort det svaret på mitt NOOb spørsmål

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

til dels enig.

mitt hovedoppsett er ment til film/underholdning, og nettopp derfor er ikke stereopre inkl i prisen, og derfor mener jeg at Halo ikke er verdt prisen.

til et dedikert stereo oppsett ville jeg kanskje vurdert annerledes helt klart.

så alt er jo avhengig av bruk/pris etc.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

til dels enig.

mitt hovedoppsett er ment til film/underholdning, og nettopp derfor er ikke stereopre inkl i prisen, og derfor mener jeg at Halo ikke er verdt prisen.

Enig her, hørte ikke stor forskjell på A51 og NC-5250 når jeg så på film, derfor har jeg NC-5250 stående i racket

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

til dels enig.

Men hvordan er USP-1 den er jo griserimelig og har prosessoringang.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    usp 1 går for å være veldig god til prisen den og, og ikke minst da sammen med emotiva effekt

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det lurer egentlig jeg også på, og funderer derfor på å bestille en til test når jeg kommer hjem fra ferie.

da blir det i tilfelle en test på å bruke dette til stereoen på stua, og pensjonere receiveren som står her:-P

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra, men den lyser fryktelig sterkt (nok til at jeg solgte min). Ble sittende å irritere meg over lyset fremfor å høre på musikk.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Veldig bra, men den lyser fryktelig sterkt (nok til at jeg solgte min). Ble sittende å irritere meg over lyset fremfor å høre på musikk.
    Orka ikka ikke å gjøre noe med det da?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Orka ikka ikke å gjøre noe med det da?

hadde skjønt problemet til film for eksempel, men til musikk er da ikke lys det største problemet.

I tillegg, som du nevner, er det jo ikke noe problem å fikse dette:-P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK

hos meg er ikke emotiva lyset ett problem, snarere tvert imot, de andre i husstanden her synes de er stillige og jeg selv legger ikke merke til de lenger

det at den er veldig god høre sykt bra ut for da blir det en slik på meg etterhvert ja, har fått en qoute på den igår, den sendes i august hvis jeg bestiller nå

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    O' heiliga mor!

Som jeg har skrivd tidligere venter jeg på RF-63, Marius-stenbrenden tok over mine RF-82, så for tiden har jeg ingen fronter.

Jeg har siden jeg først kjøpte Klipsch-settet mitt vært nysgjerrig på hvordan RF-52'ene gjør seg som fronter, men har aldri kommet så langt som å prøve, før nå.. og ja, O' heiliga mor!
    Dem står nå oppkoblet mot Emotiva'n(XPA-5) her og du verden hvor mye lyd det bor i så slanke høyttalere? Jeg måtte dra på mer for å fylle rommet, om dette skylde 2dB følsomhet forskjell vet jeg ikke, men lyd ble det nå =D
    Naturlig nok mangler det litt i bunnen, så SVS'n har endelig fått lov til å blåse litt støv ut av portene igjen.

Oppsummert: RF-52 er noen små "store" høyttalere, uten tvil, har du ikke hørt dem, prøv å få det til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    O' heiliga mor!

Som jeg har skrivd tidligere venter jeg på RF-63, Marius-stenbrenden tok over mine RF-82, så for tiden har jeg ingen fronter.

Jeg har siden jeg først kjøpte Klipsch-settet mitt vært nysgjerrig på hvordan RF-52'ene gjør seg som fronter, men har aldri kommet så langt som å prøve, før nå.. og ja, O' heiliga mor!
    Dem står nå oppkoblet mot Emotiva'n(XPA-5) her og du verden hvor mye lyd det bor i så slanke høyttalere? Jeg måtte dra på mer for å fylle rommet, om dette skylde 2dB følsomhet forskjell vet jeg ikke, men lyd ble det nå =D
    Naturlig nok mangler det litt i bunnen, så SVS'n har endelig fått lov til å blåse litt støv ut av portene igjen.

Oppsummert: RF-52 er noen små "store" høyttalere, uten tvil, har du ikke hørt dem, prøv å få det til.
    De er utrolige. Husker godt jeg kjørte de på MC275 en jeg hadde, det var minianlegget sitt det.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan treverket i RF-63 cherry bli lysere eller tørrere hvis de utsettes for direkte sollys, eller lys gjennom vindu over tid?

Side 372 av 1034 FørsteFørste ... 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 368 369 370 371 372 373 374 375 376 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 872 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •