Klipsch klubben - Side 371

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 371 av 1034 FørsteFørste ... 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 367 368 369 370 371 372 373 374 375 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 871 ... SisteSiste
Viser resultater 7,401 til 7,420 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    hva sier dere gutta ? emotiva xpa 2 eller parasound halo a21?8)
    Vincent Sp-331

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    melder meg inn med Rf82 . rc64 å rs42

Emotiva xpa-5 siden du har tenkt å satse på mer enn stereo (jeg har den selv, og den kan anbefales).

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Emotiva xpa-5 siden du har tenkt å satse på mer enn stereo (jeg har den selv, og den kan anbefales).
    Han har i allefall hørt XPA-5 selv på HT, så vet hvordan det er

Men ja, jeg ville kjørt xpa-3 eller xpa-5, siden du har RC-64, den liker også godt med strøm.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    melder meg inn med Rf82 . rc64 å rs42

Har ikke hørt Emotiva men jeg ville vel kanskje samenlignet med new classic serien i stedet. Halo skal definitivt være et hakk opp, anbefales virkelig hvis du er optatt av enorm holografi, dynamikk og stereoperspektiv. Men det koster som alt annet. Emotiva eller NC er jo mye mer kostnadseffektivt og mange her er jo enromt fornøyd. Men RF 82 blir faktisk enormt bra med riktig elektronikk.

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Han har i allefall hørt XPA-5 selv på HT, så vet hvordan det er

Men ja, jeg ville kjørt xpa-3 eller xpa-5, siden du har RC-64, den liker også godt med strøm.

jeg har center blokk

den vincenten jeg prata om vettu

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man råd til A21 så er det beste å kjøpe det. Han kommer garantert til å bli for nysserrig på A21 at han selger det han har kjøpt først.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Har man råd til A21 så er det beste å kjøpe det. Han kommer garantert til å bli for nysserrig på A21 at han selger det han har kjøpt først.

det er godt mulig at han b;r gj;re det, jeg var ogsa interesert i a21,men gikk for upa 1,3 stk, og bytter ikke de ut med a21, mellomlegget er for stort i forhold til pris&ytelse for meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det er godt mulig at han b;r gj;re det, jeg var ogsa interesert i a21,men gikk for upa 1,3 stk, og bytter ikke de ut med a21, mellomlegget er for stort i forhold til pris&ytelse for meg
    Det er desverre slik at mellomlegget kanskje gir for lite i ytelse. Personlig har jeg fått gode priser og kjøpt litt eterhvert. Den største kamelen å svelge er P7 som jeg mener er et must hvis du skal integrere i kino. Samtidig er denne mye mer velspillende en P3 Men med en veil pris på nesten 20 lakser er det mye penger inne bildet for de fleste. Men eiergleden med oppsettet mitt nå er bare helt utrolig og lyden er eromt til både film og musikk så jeg er happy.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Det er desverre slik at mellomlegget kanskje gir for lite i ytelse. Personlig har jeg fått gode priser og kjøpt litt eterhvert. Den største kamelen å svelge er P7 som jeg mener er et must hvis du skal integrere i kino. Samtidig er denne mye mer velspillende en P3 Men med en veil pris på nesten 20 lakser er det mye penger inne bildet for de fleste. Men eiergleden med oppsettet mitt nå er bare helt utrolig og lyden er eromt til både film og musikk så jeg er happy.

uten tvil er sikkert eiergleden stor hos deg, det er ett megaoppsett du har n[, p7 er en super forforsterker uten tvil, er muligens ute etter en pre selv etter jeg fikk marantz sa 7003 i hus, det har ytterligere [pnet musikkgleden og skal ikke se bort fra at jeg handler inn ett oppgraderingskit til denne cd spilleren ogs[
    selv blir jeg nok kikkende p[ emotivas stereo pre tror jeg, ;nsker ikke flere merker inn i oppsettet n[ da jeg synes synergien mellom merkene funker
    p3 er vel for;vrig svakere enn nc sin pre ogs[ etter min mening

beklager skrivefeilene her men visse bokstaver er magisk forsvunnet og blitt byttet ut med tegn

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Har ikke hørt Emotiva men jeg ville vel kanskje samenlignet med new classic serien i stedet. Halo skal definitivt være et hakk opp, anbefales virkelig hvis du er optatt av enorm holografi, dynamikk og stereoperspektiv. Men det koster som alt annet. Emotiva eller NC er jo mye mer kostnadseffektivt og mange her er jo enromt fornøyd. Men RF 82 blir faktisk enormt bra med riktig elektronikk.

jeg har hatt NC 2125, og NC2250, og i tillegg A21 og A23, og XPA-3 og har nå XPA-5

overall er Emotiva et meget bra kjøp, og bedre enn NC i mine ører. for at Halo skal utpeke seg seg som noe særlig bedre må annen pre enn surroundreceiver til, uten det vil ikke nødvendigvis halo være noe stort bedre.

Alt etter bruken, nevnte A21 vil være litt bedre i stereo, såfremt du kjøper en god stereopre, uten dette følte jeg selv at det ikke var nok å hente at det var verdt pengene.
    Emotiva gav mer for pengene i et oppsett til surround, uten dedikert stereopre.

Det er min mening, etter å ha testet og eid både NC, Halo og XPA.

det er i tillegg lettere å oppgradere fra EMotiva, enn Halo - og emotiva er lett solgt, uten særlig tap eller risiko i tillegg, og i så måte en rimelig bra plass å starte, om jeg kan si det på den måten..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg har hatt NC 2125, og NC2250, og i tillegg A21 og A23, og XPA-3 og har nå XPA-5

overall er Emotiva et meget bra kjøp, og bedre enn NC i mine ører. for at Halo skal utpeke seg seg som noe særlig bedre må annen pre enn surroundreceiver til, uten det vil ikke nødvendigvis halo være noe stort bedre.

Alt etter bruken, nevnte A21 vil være litt bedre i stereo, såfremt du kjøper en god stereopre, uten dette følte jeg selv at det ikke var nok å hente at det var verdt pengene.
    Emotiva gav mer for pengene i et oppsett til surround, uten dedikert stereopre.

Det er min mening, etter å ha testet og eid både NC, Halo og XPA.

det er i tillegg lettere å oppgradere fra EMotiva, enn Halo - og emotiva er lett solgt, uten særlig tap eller risiko i tillegg, og i så måte en rimelig bra plass å starte, om jeg kan si det på den måten..

kan jo ta med at parasound a21 selges for en helt annen pris i usa dessverre, hadde den kunne g[tt for tiln'rmet den prisen her s[ hadde det blitt mer sammenlignbart rundt forholdet pris&ytelse

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    kan jo ta med at parasound a21 selges for en helt annen pris i usa dessverre, hadde den kunne g[tt for tiln'rmet den prisen her s[ hadde det blitt mer sammenlignbart rundt forholdet pris&ytelse

nå vet ikke hjeg hva de går for i usa, men jeg betalte i området 17 000 for en spellny A21 fra norsk importør, og drøye 6500 for a23, som tok center, og jeg synes ikke det spilte som 25 000 burde. duverden for et design, og virker solid bygget, og kanon match til Klipsch, og de spilte rått, bedre enn NC, men synes det virker noe overpriset ved de.

til film fikk spesielt mellombassen et løft med Emotiva hos meg, mens resten forble relativt likt. siden jeg ikke har dedikert stereopre til vanlig, ble det rett og slett greit bytte for meg når jeg hadde halo, siden jeg ikke var villig til å betale relativt mye for nevnte P7, siden jeg egentlig er fornøyd med musikk, og film er hovedbruksområdet for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    nå vet ikke hjeg hva de går for i usa, men jeg betalte i området 17 000 for en spellny A21 fra norsk importør, og drøye 6500 for a23, som tok center, og jeg synes ikke det spilte som 25 000 burde. duverden for et design, og virker solid bygget, og kanon match til Klipsch, og de spilte rått, bedre enn NC, men synes det virker noe overpriset ved de.

til film fikk spesielt mellombassen et løft med Emotiva hos meg, mens resten forble relativt likt. siden jeg ikke har dedikert stereopre til vanlig, ble det rett og slett greit bytte for meg når jeg hadde halo, siden jeg ikke var villig til å betale relativt mye for nevnte P7, siden jeg egentlig er fornøyd med musikk, og film er hovedbruksområdet for meg.

tror a 21 g[r for under 2 tusen dollar i usa, als[ under det vi betaler for nc2250 her hjemme p[ berget

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker nå som valget faller mere på emotiva. C-V har jo hatt det meste av det jeg lurer på så han er vel mer den rette å utale seg om det så tror nok valget faller på emotiva gitt :twisted:

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Rotel rb 1080 som driver mine rf-83.Men så lurte jeg på en ting.
    Åssen ville det blitt å skaffet seg en rb-1080 til og bi-ampa dem eller ville det vært bedre med en forsterker fra Emotiva?
    Har vudert å selge 1080'n og skaffe meg xpa-3.
    Noen innvendinger på dette?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker nå som valget faller mere på emotiva. C-V har jo hatt det meste av det jeg lurer på så han er vel mer den rette å utale seg om det så tror nok valget faller på emotiva gitt :twisted:

alt til sitt bruk mener jeg. har du planer om dedikert stereopre kan du nok finne litt ekstra med Halo, uten stereopre, veldig lite egentlig.

til et rent film oppsett er det dog mye viktigere med effekt til f.eks center, og da, til film spiller Emotiva meget bra. tatt i betraktning pris, brukpris, og hvor lettsolgt de er brukt, skal det godt gjøres at du ikke for solgt for en grei pris dersom du ombestemmer deg etterhvert.

Emotiva er ikke best, men de er gode, og de har i tilegg meget gode priser.

<uten å ha prøvd stereopre til EMotiva, så kan jeg dog ikke uttale meg 100% her, men føler likevel at til stereo ville Halo tatt et litt lengre strå - men det skulle vel være forventet til prisen.

jokris: det var en helt annen pris ja:-) vi nordmenn vet å ta oss betalt gitt:P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Jeg har en Rotel rb 1080 som driver mine rf-83.Men så lurte jeg på en ting.
    Åssen ville det blitt å skaffet seg en rb-1080 til og bi-ampa dem eller ville det vært bedre med en forsterker fra Emotiva?
    Har vudert å selge 1080'n og skaffe meg xpa-3.
    Noen innvendinger på dette?
    '

rotel lager gode forsterkere, men det er hevet litt mer tvil i matchen til nettopp klipsch. nå har det seg slik at wattmessig er 1080 egentlig nok til RF83, og vet ikke om du vil få særlig utbytte av en til..

XPA3 er jo litt svakere på papiret, men passer litt bedre til Klipsch synes jeg, og har også en kanal til center også - effekt på center er undervurdert på film!

er du fornøyd med Rotelen er vel det viktigste spørsmålet?

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som du sier egner ikke rotel seg til klipsch ifølge en god del eiere

men hvordan er 1092 da? den er jo ikke rotel i den forstand å bygget opp på en annen måte ? noen som har testet denne?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som du sier egner ikke rotel seg til klipsch ifølge en god del eiere

men hvordan er 1092 da? den er jo ikke rotel i den forstand å bygget opp på en annen måte ? noen som har testet denne?
    Er ikke denne ICE bassert? Og dette kan også bli litt lyst. MEN som noen sa tidligere idag: "Er man bekymret for toppen så er nok ikke klipsch den rette høyttaleren for deg uansett... "

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Er ikke denne ICE bassert? Og dette kan også bli litt lyst. MEN som noen sa tidligere idag: "Er man bekymret for toppen så er nok ikke klipsch den rette høyttaleren for deg uansett... "

jeg hadde ikke valgt ice til Klipsch, trenger ikke de kreftene heller, og det blir lyst, og følelse av lite bass/fedme om jeg kan kalle det for det.

har også hørt at flere andel med ice enn andre forsterkere har klart å "revne" basserne - mulig det er tilfeldig.

til Klipsch hadde jeg helt klart valgt forsterkere som er litt varme og fyldige i signaturen - ice er vel ikke regnet for verken varm eller fyldig?

(jeg har dog ikke allverdens erfaring med ice, såvidt testet, og baserer mye av "synsingen" av andres erfaringer på området..)

Side 371 av 1034 FørsteFørste ... 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 367 368 369 370 371 372 373 374 375 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 871 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •