Klipsch klubben - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 37 av 1033 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 537 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Dersom den bare skal fungere som prosessor på frontene ville jeg absolutt ikke satset på Onkyo. Da blir de fordelene den har i forhold til Marantz borte. Samtidig blir svakhetene værende.

Ja det skal nok være TX-NR906

-Tim
    Hvilke fordeler er det du sikter til?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den låter litt tøffere, og har litt mer skyv i bassen. Gjør seg på film, men ikke til musikk.

-Tim

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du gå for annet enn rør så anbefaler klipsch selv marantz

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. Takker for svar folkens,kanskje jeg skal beholde LX-71 en stund til. Har en kjøper på den,men så lenge Marantz ikke har en forsterker som er i den størrelsen jeg vil ha så må jeg vel vente litt:neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Watershed
    Jeg har en McIntosh MA6900 som jeg bruker til musikk,denne fungerer som effekttrinn for frontene mine når jeg ser film. Så det jeg er ute etter en god receiver til filmbruk,men ser også en del musikk DVD. Ser at Soundgarden har begynt og selge Onkyo og at de selger en som heter TS-NR906? Er det en skrivefeil,eller mener de TX-NR906

Viss du er ute etter en receiver til filmbruk er jo Yamaha også veldig god match til Klipsch:-D Men om en liker Yamaha, Onkyo eller Maranz er jo en smaksak selvfølgelig. Men det er veldig mange her på forumet som har Yamaha receiver sammen med Klipsch inkludert meg som er veldig fornøyd:-D Det beste er viss du får høre på de nevnte receiverne og gjøre deg opp din egen mening etter din smak. Det beste er selvfølgelig viss du får lånt med hjem siden det er jo der du skall bruke den sammen med McIntosh MA6900 og de andre komponentene i ditt oppsett og høgtalerne dine:-D

Dette er jo bare ett tips fra meg selvfølgelig:-D

Edit: Eg såg ikke det siste innlegget ditt før etter eg skrev dette innlegget:-) Hadde Rotel 1056 receiver før og byttet til Yamaha V1900 og det var mildt sagt som dag og natt:-) Nå var jo Rotel receiveren "gammel" med tanke på den enorme utviklingen av hjemmekino receivere med de nye lydformatene også da:-) Rotel var MYE mer anstrengende å høre på høyt volum. V1900 var mye mer behagelig og spilte også mye bedre og fyldigere på moderat volum også. Og når en skrur volumet veldig høyt er det heller ikke anstrengende slik som Rotel var. Veldig kort forklart:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Viss du er ute etter en receiver til filmbruk er jo Yamaha også veldig god match til Klipsch:-D Men om en liker Yamaha, Onkyo eller Maranz er jo en smaksak selvfølgelig. Men det er veldig mange her på forumet som har Yamaha receiver sammen med Klipsch inkludert meg som er veldig fornøyd:-D Det beste er viss du får høre på de nevnte receiverne og gjøre deg opp din egen mening etter din smak. Det beste er selvfølgelig viss du får lånt med hjem siden det er jo der du skall bruke den sammen med McIntosh MA6900 og de andre komponentene i ditt oppsett og høgtalerne dine:-D

Dette er jo bare ett tips fra meg selvfølgelig:-D

Edit: Eg såg ikke det siste innlegget ditt før etter eg skrev dette innlegget:-)
    Hvem fører Yamaha i Trondheimsområdet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem fører Yamaha i Trondheimsområdet?
    Det er eg ikke sikker på, men det er sikkert noen andre her som vet

Skrev litt mer i edit til deg om hvordan eg oppfatter lyden i Yamaha i forhold til min gamle Rotel siden eg såg att du har hatt Rotel før viss det kann vere til hjelp, men hugs att smaksak er ofte forskjellig fra person til person For meg var Yamaha en VELDIG stor oppgradering etter min smak og match av mitt oppsett i mitt rom og det er ikke sikkert du mener det samme med Yamaha med ditt oppsett i ditt rom og det er jo ikke sikkert du har samme smak som meg, men Yamaha er helt klart verd å teste:-) Match og rom har mye å si, men Yamaha er VELDIG kjend for å være en kod kombo med Klipsch:-D Eg kann bare anbefale deg på det varmeste å teste Yamaha

Edit: Elkjøp selger Yamaha. Eg kjøpte min V1900 på Elkjøp:-) Og der går det fint å prute også som alle andre plasser;-) Men som sagt så bør du få låne med deg hjem for å teste med ditt oppsett av komponenter siden effekt delen i stereoforsterkeren din også kann farge lyden i fronthøgtalerne dine:-)

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser Flagerborg anbefaler Denon 3808A etter en lyttesesjon, men det er ikke mange eiere som selv anbefaler Denon, hvorfor vet jeg ikke. Mange sier at f.eks. Harman/Kardon ikke er en bra match, mens noen faktisk liker denne.

Jeg sier som jeg alltid gjør, jeg er veldig fornøyd med hva Yamaha gir meg i mitt oppsett, men jeg har ikke hørt Klipsch på noe annet.
    Men en ting må sies, innspilling på 2-300 timer på RF-82 må sees som et minimum, om jeg ikke hadde visst bedre ville jeg sagt at jeg hadde helt andre høyttalere i stua nå enn for 4-500 timer siden. Diskanten har roet seg noe helt utrolig, bassen har blitt tight og fin, dette til tross til en kjipt stue.
    Apropos, jeg ville blitt veldig glad for tilbakemeldinger på stua mi, link til tråden min er i signatur.

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (snip..)

Edit: Elkjøp selger Yamaha. Eg kjøpte min V1900 på Elkjøp:-) Og der går det fint å prute også som alle andre plasser;-) Men som sagt så bør du få låne med deg hjem for å teste med ditt oppsett av komponenter siden effekt delen i stereoforsterkeren din også kann farge lyden i fronthøgtalerne dine:-)
    Elkjøp har 30 dagers full retur rett så er bare å gå tilbake med den om du ikke er fornøyd. Bruker Yamaha selv og er fornøyd med det valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Elkjøp har 30 dagers full retur rett så er bare å gå tilbake med den om du ikke er fornøyd. Bruker Yamaha selv og er fornøyd med det valget.
    Har fått tilbud på RX-V3900 til 13900 på Elkjøp. Men er litt i tvil om den er kraftig nok til mine RF-83,RC-64 og RS-62.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG hadde ikke satset på reciever på RF-83.

-Tim

Edit: Med unntak av Rotel RSX-1560.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud på RX-V3900 til 13900 på Elkjøp. Men er litt i tvil om den er kraftig nok til mine RF-83,RC-64 og RS-62.

spørs litt hvor kritisk du skal være..

denne skal klare greit å spille både med bra trøkk, høye volum og mye bass på dette oppsettet, MEN du vil aldri få fult utbytte av disse flotte høytalerne før du kobler på litt større forsterkere!

men om det er nødvendig må du danne deg en mening om selv..

jeg brukte selv en onkyo 875 på mitt oppsett ( samme som du nevner) i ca 7mnd, og var egentlig godt fornøyd - dvs, helt til jeg fikk testet med effekt på fronter og center - da ble lommeboken åpnet igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    JEG hadde ikke satset på reciever på RF-83.

-Tim

Edit: Med unntak av Rotel RSX-1560.

Viss du tenker på Watershed så skriver jo han: "Jeg har en McIntosh MA6900 som jeg bruker til musikk,denne fungerer som effekttrinn for frontene mine når jeg ser film."

Nå har eg ikke hørt om McIntosh MA6900, men for meg virker det som dette er en stereoforsterker med prosessorinngang og da trenger han kunn receiver til å se på film med. Viss eg forstår Watershed rett så bruker han effektdelen i McIntosh MA6900 på frontene når han ser film og bruker McIntosh MA6900 som ren stereoforsterker når han hører på musikk

Eg kan jo ha misforstått det han skriver, men det virker veldig som McIntosh MA6900 er en stereoforsterker med prosessor inngang slik han beskriver hvordan han bruker McIntosh MA6900

Siden eg ikke har hørt om McIntosh MA6900 får heller Watershed eller noen andre som kjenner til McIntosh MA6900 heller rette på meg viss eg har misforstått Watershed på dette

Edit: ser det er kommet ett innlegg når eg skrev mitt inlegg:-) Han bruker jo McIntosh MA6900 som effekt på frontene viss eg ikke har misforstått da:-) Siden eg ikke har hørt om McIntosh MA6900 vet eg jo ike hvor kraftig den er selvfølgelig:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arf....ja ser det nå. Glemte det i farten. Da burde det fungere greit.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du tenker på Watershed så skriver jo han: "Jeg har en McIntosh MA6900 som jeg bruker til musikk,denne fungerer som effekttrinn for frontene mine når jeg ser film."

Nå har eg ikke hørt om McIntosh MA6900, men for meg virker det som dette er en stereoforsterker med prosessorinngang og da trenger han kunn receiver til å se på film med. Viss eg forstår Watershed rett så bruker han effektdelen i McIntosh MA6900 på frontene når han ser film og bruker McIntosh MA6900 som ren stereoforsterker når han hører på musikk

Eg kan jo ha misforstått det han skriver, men det virker veldig som McIntosh MA6900 er en stereoforsterker med prosessor inngang slik han beskriver hvordan han bruker McIntosh MA6900

Siden eg ikke har hørt om McIntosh MA6900 får heller Watershed eller noen andre som kjenner til McIntosh MA6900 heller rette på meg viss eg har misforstått Watershed på dette

Edit: ser det er komet ett innlegg når eg skrev mitt inlegg:-) Han bruker jo McIntosh MA6900 som effekt på frontene viss eg ikke har misforstått da:-)
    Jeg har en elektronisk bryter som tar signal fra pre out på AV forsterker når den slås på ved hjelp av 12 volt trigger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ser sikkert att eg har skrevet ett innlegg og eg lurer bare på om du kann bekrefte om McIntosh MA6900 er en stereoforsterker med prosessor inngang? I så fall er det jo effekten på McIntosh MA6900 som blir avgjørende når du skall drive RF83 med effekten fra McIntosh MA6900:-D

Edit: Ser du har skrevet svar samtidig som eg skrev dette innlegget på innlegget over:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kann du fortelle oss litt om McIntosh MA6900 Watershed I vertfall hvor kraftig den er? Tenker da også selvfølgelig mest på hvor strømsterk den er:-D Har McIntosh MA6900 fungert bra sammen med fronthøgtalerne til nå så er vel den kraftig nokk:-D

Edit: Skriveleif:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle klipsch frelste..

Jeg har et par RF-62 sammens med Nad t744, og jeg synes lyden blir alt for skarp i diskantområde, har dere noen råd eller tips til å få lyden "mindre" skarp?
    Eller må jeg bare bestille meg en Yamaha reciever?

Det skal legges til at jeg på langt nær har spillt de inn enda da jeg fikk de for en måneds tid siden.. Men før hadde jeg et par Cerwin-Vega VE-8F og var ganske fornøgd med lyden etter hvert, så gikk jeg til en oppgradering (trodde jeg da) å kjøpte meg et par RF-62 som sagt og jeg trodde det skulle vere en vesentlig forskjell i lydbildet, men jeg kan ikke høre noe forskjell fra de to..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører du ikke forskjell fra en VE-8F er noe alvorlig galt et sted.

CV er vesenlig mer skrikende i lyden enn Klipsch

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt forskjell er det jo, som for eksempel på film, dialogene med Klipschene kontra CV er som dag og natt!
    Føles ut som om jeg lever meg inn i filmen med Klipsch, menst med CV var de bare filmlyd liksom og ikke noe mer 8)

Side 37 av 1033 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 537 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •